МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
N 260 від 17.05.99
Зареєстровано в
Міністерстві юстиції України
17 червня 1999 р. N 386/3679
Про затвердження Порядку укладання договорів страхування
морських суден, що перебувають у державній власності і
передаються судновласниками у фрахт, оренду, лізинг
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
транспорту та зв'язку
N 443 від 09.08.2005 )
З метою впорядкування страхової діяльності у галузі морського транспорту та збільшення надходжень до Державного бюджету України та відповідно до статті 242 Кодексу торговельного мореплавства України ( 176/95-ВР ), Закону України "Про оренду державного та комунального майна" ( 2269-12 ) та постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1998 року N 561 "Про порядок утворення та державної реєстрації Авіаційного страхового бюро і Морського страхового бюро", наказую:
1. Затвердити Порядок укладання договорів страхування морських суден, що перебувають у державній власності і передаються судновласниками у фрахт, оренду, лізинг (додається).
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра транспорту А.Ф.Демиденка.
Міністр I.П.Данькевич
Затверджено
Наказ Міністерства транспорту
України 17.05.99 N 260
Порядок
укладання договорів страхування морських суден, що
перебувають у державній власності і передаються
судновласниками у фрахт, оренду, лізинг
1. Цей Порядок визначає умови укладання договорів страхування морських суден державної форми власності, підпорядкованих Міністерству транспорту України, що передаються у фрахт, оренду, лізинг.
Підприємства укладають договори морського страхування при координації Морського страхового бюро (далі - МСБ) згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.98 N 561 "Про порядок утворення та державної реєстрації Авіаційного страхового бюро і Морського страхового бюро".
2. Страхові терміни, що використовуються у цьому Порядку, визначені Законом України "Про страхування" ( 85/96-ВР ).
3. Страхувальниками є судновласники, що передають судна у фрахт, оренду, або експлуатують їх на умовах лізингу.
Страховиками є українські страхові компанії - члени МСБ.
4. Страхувальник повинен укласти договір страхування судна, що перебуває у фрахті, в оренді або лізингу, на таких умовах:
- усі страхові поліси заповнюються на ім'я судновласника;
- страхування має забезпечити як мінімум покриття ризиків повної загибелі судна;
- при наявності кредитора-заставодержателя у полісах повинна бути передбачена можливість виплати йому страхового відшкодування при втраті предмета застави (загибелі судна);
- страхова сума не повинна бути меншою, ніж балансова вартість судна.
При переданні судна в оренду орендодавець повинен передбачити у договорі оренди вимогу про страхування судна орендатором на користь орендодавця, згідно з вимогами та умовами цього Порядку.
При переданні судна у фрахт, оренду або лізинг нерезиденту витрати судновласника на страхування можуть враховуватися при нарахуванні фрахтової ставки, орендної чи лізингової плати.
( Пункт 5 виключено на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 443 від 09.08.2005 )
( Пункт 6 виключено на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 443 від 09.08.2005 )
( Пункт 7 виключено на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 443 від 09.08.2005 )
( Пункт 8 виключено на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 443 від 09.08.2005 )
( Пункт 9 виключено на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 443 від 09.08.2005 )
( Пункт 10 виключено на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 443 від 09.08.2005 )
5. Страхувальник повинен, шляхом внесення умов страхування до договору фрахтування (оренди, лізингу) судна, ознайомити фрахтувальника (орендаря, лізингоотримувача) з суттєвими умовами договору страхування, які можуть призвести до несплати страхового відшкодування.
Начальник Головного управління тарифного і страхового
регулювання на транспорті С.П.Щербина
