КОНСУЛЬТУЄ МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

Щодо професійної назви роботи
“Директор підприємства”

ПИТАННЯ: Чи можна використовувати назву професії “Директор” з такими похідними словами:

- з маркетингу та реклами;

- з продажу;

- з розвитку українського ринку;

- з вивчення кон’юнктури і попиту?

ВІДПОВІДЬ: Професійна назва роботи “Директор (начальник, інший керівник) підприємства” має код КП 1210.1, за системою класифікації професій її віднесено до угруповання “Керівники підприємств, установ та організацій”. Посада “Директор підприємства” за функціональними обов’язками - посада першого (єдиного) його керівника. Не можна утворювати від цієї професійної назви роботи за допомогою уточнювальних слів назви “Директор з продажу”, “Директор з розвитку українського ринку” тощо, оскільки це посади керівників функціональних підрозділів підприємства. Такий підхід порушує норми Додатка В до КП щодо збереження галузевої та функціональної належності професій, утворених за допомогою похідних слів.

Зазначимо, що на сьогодні у КП міститься понад 50 професійних назв робіт зі словом “Директор”. Із них на підприємствах, які мають громіздку структуру управління, найчастіше застосовують такі:

1222.1 Директор з виробництва;

1231 Директор з економіки;

1226.1 Директор з матеріально-технічного постачання;

1226.1 Директор з транспорту;

1233 Директор комерційний;

1223.1 Директор з капітального будівництва;

1231 Директор фінансовий.

Якщо КП не містить потрібних підприємству професійних назв робіт “директорського” спрямування, пропонуємо скористатися похідним словом “Заступник” із Додатка В й утворити потрібну назву професії, наприклад: “Заступник директора з продажу” з кодом КП 1210.1 “базової” професії “Директор підприємства”.

Слід зауважити, що новоутворена назва професії має бути однозначною і зрозумілою. У нашому випадку професійна назва роботи “Заступник директора підприємства з розвитку українського ринку” звучить некоректно. А замість назви “Заступник директора підприємства з вивчення кон’юнктури і попиту” слід застосовувати сучаснішу назву “Заступник директора підприємства з маркетингу (маркетингових досліджень)”.

Ю. М. Юров
завідувач відділу класифікаційної діяльності у сфері праці
Державної установи Науково-дослідний інститут
соціально-трудових відносин

“Довідник кадровика”, № 6 (36), червень 2005 р.,
Передплатний індекс 01158
02660, Київ, пр. Гагаріна, 23, офіс 1101