КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 511-МГ від 14.08.2000
м. Київ

Про визначення порядку та особливостей продажу
права оренди земельних ділянок в м. Києві

( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням
Київського міського голови
N 1137-МГ від 07.11.20
01
Рішенням Київміськради
N 44/44 від 20.06.20
02 )

З метою впровадження відкритих економічних методів регулювання земельних відносин та залучення додаткових інвестиційних коштів для виконання програм соціально-економічного розвитку міста, відповідно до Земельного кодексу України ( 561-12 ), Закону України "Про оренду землі" ( 161-14 ), керуючись рішеннями Київської міської ради від 01.06.2000 N 127/848 "Про уточнення бюджету м. Києва на 2000 рік" та від 29.06.2000 р. N 195/916 "Про делегування Київському міському голові деяких повноважень Київради":

1. Затвердити Положення про порядок продажу права оренди земельних ділянок в м. Києві згідно з додатком 1.

2. Створити комісію з питань продажу права оренди земельних ділянок у складі згідно з додатком 2.

3. Фінансовому управлінню Київської міської державної адміністрації надавати Головному управлінню земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації тимчасову фінансову допомогу на зворотній основі для організації продажу права оренди земельних ділянок в м. Києві. ( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Київміськради N 44/44 від 20.06.2002 )

4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника міського голови - секретаря Київської міської ради Ялового В. Б.

Міський голова О.Омельченко

Додаток 1
до розпорядження Київського
міського голови
від 14 серпня 2000 р. N 511-МГ

Положення
про порядок продажу права
оренди земельних ділянок в м. Києві

1. Загальна частина

1.1. Положення про порядок продажу права оренди земельних ділянок в м. Києві розроблено відповідно до Закону України "Про оренду землі" ( 161-14 ).

1.2. Положення визначає порядок та особливості продажу права оренди земельних ділянок в м. Києві, умови участі заявників, порядок прийняття заяв, підбиття підсумків аукціонів та визначення переможців конкурсів.

1.3. Метою продажу права оренди земельних ділянок є впровадження відкритих економічних методів регулювання земельних відносин, а також залучення додаткових інвестиційних коштів для виконання програм соціально-економічного розвитку м. Києва.

1.4. Об'єктом аукціону (конкурсу) є право на оренду земельної ділянки.

1.5. Підготовка та організація аукціонів (конкурсів) проводиться в кілька етапів:

- формування переліку земельних ділянок, які виносяться на аукціон (конкурс);

- публікація інформаційного повідомлення про проведення аукціону (конкурсу);

- подання заяв на участь в аукціоні (конкурсі) та укладення угоди про умови участі в аукціоні (конкурсі) фізичними та юридичними особами;

- розгляд заяв фізичних та юридичних осіб та перевірка надходження від них коштів для участі в аукціоні (конкурсі);

- проведення аукціонних торгів;

- підбиття підсумків аукціону (визначення переможця конкурсу);

- проведення розрахунків;

- оформлення права оренди земельної ділянки.

1.6. Право брати участь у земельному аукціоні (конкурсі) мають громадяни України, юридичні особи, релігійні, громадські організації, міжнародні об'єднання та організації, а також іноземні держави, іноземні юридичні та фізичні особи, особи без громадянства.

1.7. Продажу підлягає право оренди земельних ділянок, призначених для будівництва в центральній частині міста, а також інших інвестиційно привабливих об'єктів по всій території міста (складів паливно-мастильних матеріалів; мийок автотранспорту; об'єктів автосервісу; роздрібних та дрібнооптових ринків; автостоянок, що охороняються, тощо). Рішення про продаж права оренди земельних ділянок приймає Київська міська рада.

1.8. Організація підготовки та проведення продажу права оренди земельних ділянок покладається на Київське міське управління земельних ресурсів.

1.9. Київське міське управління земельних ресурсів вправі доручити проведення процедури аукціону іншій юридичній особі, про що між ними укладається угода.

2. Підготовка аукціону (конкурсу)

2.1. Рішення про продаж права оренди земельних ділянок приймає Київська міська рада на підставі подання Київського міського управління земельних ресурсів.

2.2. Вирішення питань підготовки та проведення продажу права оренди земельних ділянок здійснюється комісією з питань продажу права оренди земельних ділянок (далі - Комісія). Матеріали на розгляд Комісії готуються Київським міським управлінням земельних ресурсів.

2.3. Комісія:

- розглядає та погоджує перелік земельних ділянок, право оренди яких передбачається продати, та інформаційний пакет учасника аукціону (конкурсу);

- вирішує спірні питання, які виникають під час підготовки та проведення аукціону (конкурсу);

- здійснює контроль за підготовкою та проведенням аукціону;

- визнає результати аукціону недійсними у разі порушення порядку підготовки та проведення аукціону, визначеного цим Положенням, або виявлення фактів, що свідчать про змову учасників аукціону;

- проводить конкурси та визначає їх переможців.

2.4. Київське міське управління земельних ресурсів разом з Головкиївархітектурою формує перелік земельних ділянок та передає його на розгляд Комісії, яка визначає порядок продажу права оренди земельних ділянок на аукціоні або конкурсі та доручає Головкиївархітектурі, Державному управлінню екологічної безпеки в м. Києві, міській санепідемстанції, Управлінню охорони і реставрації пам'яток історії, культури та історичного середовища міста, а також у випадках, передбачених чинним законодавством. Управлінню МВС по м. Києву в термін до 7 днів подати до Київського міського управління земельних ресурсів свої висновки щодо погодження місця розташування об'єктів та надання відповідних земельних ділянок із зазначенням містобудівних, екологічних, санітарних та інших вимог до використання земельної ділянки.

У випадках, якщо у своїх висновках міські служби зазначають, що використання земельної ділянки за наміченим цільовим призначенням є неможливим, вони мають запропонувати свій варіант цільового призначення із збереженням інвестиційної привабливості об'єкта.

Висновки міських служб щодо земельних ділянок, право оренди яких визначено Комісією до конкурсного продажу, можуть містити пропозиції щодо умов конкурсу.

Умови конкурсу розробляються Київським міським управлінням земельних ресурсів та погоджуються Комісією.

При необхідності, для підготовки умов конкурсу Комісія може створити спеціальні робочі групи.

Київське міське управління земельних ресурсів готує матеріали погодження місця розташування об'єктів, що входять складовою частиною до інформаційного пакету учасника аукціону (конкурсу).

2.5. На підставі отриманих висновків Київське міське управління земельних ресурсів формує перелік земельних ділянок, визначає, з урахуванням матеріалів земельно-кадастрової документації, початкову ціну об'єктів аукціону (конкурсу) та складає інформаційний пакет учасника аукціону (конкурсу).

Початкова ціна об'єкта аукціону має бути не меншою за 10 % від грошової оцінки відповідної земельної ділянки, а об'єкта конкурсу - не меншою за 5 % грошової оцінки. Крім того, до умов конкурсу можуть вноситись пропозиції щодо участі конкурсантів у соціально-економічному розвитку міста (будівництво соціально значимих об'єктів, передача майна у власність міста тощо). При цьому питання пайової участі вирішується на загальних засадах відповідно до затверджених Київською міською радою Нормативів.

Інформаційний пакет учасника аукціону (конкурсу) є одночасно матеріалами погодження місця розташування об'єкта та проектом відведення відповідної земельної ділянки.

Інформаційний пакет містить:

- місце знаходження, площу та межі земельної ділянки;

- цільове призначення земельної ділянки;

- викопіювання з генплану, схему розміщення земельної ділянки;

- умови використання земельної ділянки;

- початкову ціну об'єкта аукціону (конкурсу);

- копії висновків спеціально уповноважених органів;

- згоду попереднього землекористувача (при необхідності);

- розрахунковий розмір орендної плати;

- умови конкурсу (для об'єктів конкурсного продажу);

- копію цього Положення;

- інші інформаційні та обгрунтовуючі матеріали і документи (при необхідності).

2.6. Київське міське управління земельних ресурсів готує проект рішення Київської міської ради про затвердження переліку земельних ділянок та інформаційних пакетів учасників аукціонних торгів та подає його на затвердження до Київської міської ради.

2.7. У випадках, якщо одержані негативні висновки погоджуючих організацій, або їх висновки мають розбіжності, Київське міське управління земельних ресурсів матеріали про такі земельні ділянки подає на розгляд Комісії для прийняття рішення щодо можливості їх винесення на розгляд Київської міської ради.

2.8. Перелік земельних ділянок та інформаційні пакети учасників конкурсу Київське міське управління земельних ресурсів передає на погодження умов конкурсу до Комісії. Висновок Комісії про погодження умов конкурсу є підставою для подання зазначених матеріалів на затвердження до Київської міської ради.

2.9. Рішенням Київської міської ради про затвердження переліку земельних ділянок та інформаційних пакетів учасників аукціону (конкурсу) погоджується місце розташування відповідних об'єктів, затверджуються проекти відведення та надаються земельні ділянки переможцю аукціону (конкурсу).

2.10. На підставі рішення Київської міської ради про продаж права оренди земельних ділянок та інформаційного пакету учасника аукціону (конкурсу) Київське міське управління земельних ресурсів не пізніше як за 30 днів до проведення аукціону (конкурсу) публікує в засобах масової інформації повідомлення про проведення земельного аукціону (конкурсу). Повідомлення повинно містити такі відомості:

- місце знаходження земельних ділянок;

- цільове призначення земельних ділянок;

- початкову ціну об'єктів аукціону (конкурсу);

- умови участі в аукціоні (конкурсі);

- суму застави;

- час та місце проведення аукціону (конкурсу);

- адресу, номер довідкового телефону та час роботи організатора аукціону (конкурсу).

2.11. З моменту опублікування повідомлення Київське міське управління земельних ресурсів надає можливість особам, які бажають взяти участь в аукціоні (конкурсі), придбати за ціною, що встановлюється організатором, інформаційний пакет учасника аукціону (конкурсу) та надає безплатні консультації з питань проведення земельного аукціону (конкурсу).

2.12. Київське міське управління земельних ресурсів забезпечує рівні умови участі всіх заявників в аукціонах (конкурсах) та дотримання конфіденційності інформації, що міститься в заяві.

2.13. У випадку, якщо до початку аукціону (конкурсу) будь-яка юридична чи фізична особа висловила бажання купити винесену на аукціон (конкурс) земельну ділянку в порядку, встановленому Указом Президента України "Про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення" ( 32/99 ) та рішенням Київської міської ради від 08.07.99 N 355/456 "Про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення в м. Києві", та сплатила на спеціальний рахунок Київського міського управління земельних ресурсів аванс в розмірі 15 % від грошової оцінки відповідної земельної ділянки, об'єкт знімається з аукціону (конкурсу) без прийняття Київрадою додаткового рішення і земельна ділянка продається у власність, про що між Київською міською радою в особі Київського міського управління земельних ресурсів та покупцем складається відповідна угода. Решта коштів сплачується покупцем земельної ділянки після укладення у встановленому порядку договору купівлі-продажу землі, при цьому кошти, сплачені авансом, зараховуються в сумі договору.

Аванс сплачується після збору матеріалів попереднього погодження місця розташування об'єкта перед внесенням проекту рішення про погодження місця розташування на розгляд Київської міської ради. Остаточне оформлення земельної ділянки у власність здійснюється після розробки проекту будівництва, уточнення фактичного розміру земельної ділянки та прийняття Київською міською радою відповідного рішення згідно з Указом Президента України "Про продаж земельних ділянок несільськогосподарського призначення" ( 32/99 ).

2.14. У випадку, коли бажання купити земельну ділянку висловили дві особи чи більше, призначається аукціон з продажу земельної ділянки у власність. Стартова ціна об'єкту аукціону визначається на рівні експертної грошової оцінки відповідної земельної ділянки.

Аукціон проводиться в порядку, визначеному цим Положенням.

3. Порядок подання заяв на аукціон (конкурс)

3.1. Для участі в аукціоні (конкурсі) заявник - фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника - юридичної особи заповнює заяву українською мовою.

3.2. Заява фізичної особи засвідчується підписом фізичної особи (або її представника). Заява юридичної особи засвідчується підписом керівника та печаткою юридичної особи.

3.3. При поданні заяви Київське міське управління земельних ресурсів присвоює заяві спеціальний номер, який містить інформацію про дату, коли було подано заяву, номер аукціону (конкурсу), на який вона подається, а також порядковий номер заяви.

3.4. В заяві заявника - фізичної особи вказується:

- прізвище, ім'я та по батькові, реквізити документа, що посвідчує особу заявника, адреса заявника;

- назва, місцезнаходження та цільове призначення земельної ділянки, право оренди яких хоче придбати заявник;

- згода заявника виконувати умови участі в аукціоні (конкурсі), визначені інформаційним пакетом учасника аукціону (конкурсу), з якими повинен ознайомитись заявник;

- інформація про представника заявника у випадку, якщо заяву подає представник.

При поданні заяви фізична особа пред'являє паспорт або документ, що його замінює, а також довідку про оплату застави на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону (конкурсу).

3.5. В заяві заявника - юридичної особи вказується:

- повна назва, місцезнаходження та реквізити заявника;

- назва, місцезнаходження та цільове призначення земельних ділянок, право на оренду яких хоче придбати заявник;

- згода заявника виконувати умови аукціону (конкурсу), визначені інформаційним пакетом учасника аукціону (конкурсу), з якими повинен ознайомитись заявник.

Разом з заявою заявником - юридичною особою подаються такі документи:

- статут (положення) або нотаріально завірена копія;

- свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (нотаріально завірена копія);

- копія довідки про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

- документ, що посвідчує право уповноваженої особи на виконання дій, передбачених цим Положенням;

- довідку про оплату застави на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону (конкурсу);

- довідку банку про реквізити поточних рахунків.

При поданні заяви уповноважена особа заявника - юридичної особи пред'являє паспорт.

3.6. Всі дії, пов'язані із заповненням заяви на участь в аукціоні (конкурсі), виконуються безпосередньо заявником - фізичною особою або її представником.

3.7. Всі дії щодо подання заяви юридичною особою на участь в аукціоні (конкурсі) виконує уповноважена особа заявника - юридичної особи.

3.8. Представником заявника - фізичної особи вважається фізична особа, яка є її законним представником та виконує від імені заявника дії, пов'язані з участю в аукціоні (конкурсі) за її довіреністю. Представник заявника подає з заявою паспорт або документ, що його замінює, довіреність від заявника на подання заяви.

3.9. Заява від заявників, що мають фізичні вади, може бути заповнена на їх прохання іншою особою, в тому числі працівниками Київського міського управління земельних ресурсів, які приймають заяву, за умови особистого подання заявником цієї заяви та засвідчення заяви його власноручним підписом.

3.10. Довіреність від заявника повинна бути засвідчена в нотаріальному порядку.

3.11. Уповноваженою особою заявника - юридичної особи є фізична особа, яка на підставі службових повноважень або довіреності від юридичної особи - заявника безпосередньо виконує всі дії, передбачені цим Положенням, від імені заявника.

3.12. Працівник Київського міського управління земельних ресурсів, який приймає заяви, перевіряє:

- правильність оформлення заяви;

- особу заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність відомостей, вказаних у заяві.

3.13. Якщо під час перевірок не виявлено помилок та порушень, передбачених п.3.14 цього Положення, то працівник Київського міського управління земельних ресурсів:

- в присутності заявника (його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву в книзі реєстрації заяв окремо по кожній ділянці. В книгу реєстрації заяв заноситься порядковий номер заяви, дата, прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назва юридичної особи;

- засвідчує заяву підписом та печаткою Київського міського управління земельних ресурсів;

- залишає в себе оформлену заяву і всі документи, представлені заявником.

3.14. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у випадках:

- виявлення помилок;

- відсутності на момент подання заяви документів, передбачених цим Положенням;

- подання заяви неналежною особою.

3.15. Прийом заяв для участі в аукціоні (конкурсі) завершується за три робочих дні до дати проведення аукціону (конкурсу).

3.16. Для участі в аукціоні (конкурсі) фізичні та юридичні особи укладають із Київським міським управлінням земельних ресурсів угоду про умови участі в аукціоні (конкурсі) з продажу права оренди земельної ділянки, вносять заставу в розмірі 15 % від початкової ціни об'єкта аукціону (конкурсу) та сплачують вартість інформаційного пакета учасника аукціону (конкурсу). Якщо покупець виявляє бажання брати участь в купівлі кількох об'єктів, що виставлені на аукціон (конкурс), розмір застави визначається як 15 % від суми початкових цін цих об'єктів. Учасник аукціону (конкурсу) вправі придбати на торгах лише ті об'єкти, на які подані заяви та за які внесена застава і оплачено вартість інформаційного пакета учасника аукціону (конкурсу).

4. Порядок та умови проведення аукціону

4.1. Право на оренду земельної ділянки підлягає продажу на аукціоні лише при наявності не менше двох покупців на об'єкт продажу. При відсутності двох покупців лот з торгів знімається.

4.2. Для участі в аукціоні учасники одержують квитки учасників аукціону, які повинні містити такі відомості:

- номер, під яким покупець бере участь в аукціоні;

- реквізити учасника торгів;

- адреси земельних ділянок, за право на оренду яких бере участь в аукціоні покупець.

4.3. Аукціон проводить ліцитатор.

4.4. В день проведення аукціону здійснюється реєстрація явки учасників аукціону. Кожен учасник зобов'язаний пред'явити паспорт, квиток учасника аукціону, який одночасно є табличкою з аукціонним номером покупця і який повинен обов'язково бути повернений після закінчення торгів для повернення суми застави. Реєстрація починається за одну годину та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону. Незареєстровані особи до торгів не допускаються.

4.5. Аукціон починається з оголошення ліцитатором правил проведення торгів та штрафних санкцій до учасників, що застосовуються.

4.6. По кожному винесеному на торги лоту ліцитатор оголошує назву, коротку характеристику та початкову ціну об'єкта аукціону.

4.7. Якщо в ході аукціону протягом трьох хвилин після оголошення початкової ціни учасники не виявили бажання придбати лот, ліцитатор знімає об'єкт з торгів.

4.8. Учасникам, що не виявили згоди придбати об'єкт за початкову ціну, сума застави не повертається.

4.9. У процесі торгів ліцитатор має право збільшувати ціну лише на крок, визначений організатором аукціону.

4.10. Кожен з покупців має право сповіщати про готовність купити лот двома рівноцінними способами, тобто підняти табличку з аукціонним номером, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або без додаткових оголошень підняти табличку і одночасно оголосити свою пропозицію стосовно ціни об'єкта, яка мусить бути більшою, ніж ціна, названа ліцитатором, мінімум на один крок аукціону, але Обов'язково кратною кроку (пропозиція ціни з голосу).

4.11. Торги починаються з оголошення ліцитатором початкової ціни лота з одночасним ударом аукціонного молотка (гонга) і, якщо хоча б один з покупців сповіщає одним з можливих способів про готовність придбати лот, ліцитатор збільшує початкову ціну або ціну, запропоновану учасником торгів, на розмір кроку торгів, з подальшим послідовним збільшенням ціни.

4.12. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, то ліцитатор називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну. Потім ліцитатор оголошує ціну, що дорівнює запропонованій покупцем ціні, збільшеній на крок торгів.

4.13. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, але не кратна відповідному кроку, то ліцитатор трактує цю пропозицію як згоду покупця збільшити ціну на відповідну кількість кроків аукціону, називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну, кратну кроку торгів.

4.14. Якщо покупець підняв табличку та оголосив ціну, меншу за оголошену ліцитатором або попереднім покупцем, то ліцитатор повторює свою ціну або ціну попереднього покупця, вважаючи піднесення таблички покупцем, що запропонував меншу ціну, як згоду прийняти ціну, яку назвав ліцитатор або попередній покупець. Потім ліцитатор оголошує наступну ціну, збільшену на відповідний крок аукціону.

4.15. Мовчання покупця, що першим підніс табличку з номером після оголошення ліцитатором ціни, трактується як згода покупця на запропоновану ліцитатором ціну. Після цього ліцитатор називає номер покупця, що першим підніс табличку, і оголошує наступну ціну у відповідності з кроком аукціону.

4.16. Якщо виникає ситуація, коли після запропонованої ліцитатором ціни одночасно декілька покупців підіймають свої таблички з номерами (без голосу), то ліцитатор називає нову ціну, збільшену на крок торгів, не оголошуючи номерів покупців до тих пір, поки будь-який з покупців не оголосить свою ціну, або ліцитатор не визначить, який з покупців підняв табличку першим при черговому збільшенні оголошеної ліцитатором ціни.

4.17. Якщо при послідовному збільшенні ціни ліцитатором одночасно декілька покупців залишають свої таблички піднятими, ліцитатор у будь-який момент, на свій розсуд, може запропонувати покупцям оголосити свої ціни і після першого оголошення одним з покупців своєї пропозиції назвати номер покупця, що оголосив цю пропозицію, а також ціну, запропоновану цим покупцем, а потім оголосити наступну ціну, збільшену на відповідний крок торгів.

4.18. Торги по лоту закінчуються з ударом молотка (гонгу) і проголошенням ліцитатором слова "Продано", коли після триразового оголошення чергової ціни не буде запропоновано вищу ціну. Переможцем торгів визнається покупець, аукціонний номер якого ліцитатор назвав останнім, і який запропонував найвищу ціну за лот.

4.19. Продаж права оренди земельних ділянок здійснювати не раніше четвертого кроку проведення відкритих аукціонних торгів ліцитатором.

4.20. Після закінчення торгів по лоту ліцитатор оголошує про продаж лота, називає адресу земельної ділянки, ціну продажу, аукціонний номер переможця торгів і викликає переможця для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону. В протокол заноситься назва лоту, початкова ціпа, пропозиції учасників аукціону та результат торгів (остаточна ціна продажу, реквізити переможця).

4.21. Учасник торгів, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні. Сума застави йому не повертається. За рішенням ліцитатора торги по цьому об'єкту можуть бути поновлені в день проведення аукціону.

4.22. Переможцю аукціону сума застав зараховується при подальших розрахунках.

4.23. Сума застав повертається всім учасникам аукціону протягом 10 банківських днів після закінчення аукціону, крім переможця, осіб, на яких накладено штраф в розмірі застави, та осіб, які не виявили бажання придбати об'єкти аукціону при оголошенні початкової ціни. Особи, на яких накладено штраф в розмірі частини застави, одержують суму застави з відрахованою сумою штрафу.

4.24. При поверненні коштів заявникам кошти перераховуються на власний поточний рахунок заявника, вказаного в заяві, або виплачуються фізичній особі банківською установою.

4.25. Оплата за інформаційний пакет та інші внески поверненню не підлягають.

4.26. Витяг з протоколу аукціону є підставою для внесення коштів на позабюджетний рахунок Київського міського управління земельних ресурсів. Кошти повинні бути внесені протягом 5 банківських днів з дня завершення аукціону. У випадку невнесення коштів результати аукціону по конкретному лоту анулюються, витяг з протоколу визнається таким, що втратив чинність, а сума застави не повертається особі, яка стала переможцем торгів.

4.27. За рішенням ліцитатора під час аукціонних торгів по певному лоту в залі можуть бути присутні учасники аукціону, які не беруть участі в торгах по цьому лоту, а також запрошені організатором особи, які не є учасниками аукціону.

4.28. Після закінчення торгів по кожному лоту ліцитатор має право оголосити перерву строком 15 хвилин.

4.29. Всі дискусії та суперечки з ведення аукціону ліцитатор розв'язує безпосередньо в процесі аукціонних торгів.

4.30. Під час проведення аукціонних торгів (від моменту їх початку до завершення) по кожному окремому лоту не допускається:

- ведення розмов учасниками торгів та запрошеними особами;

- втручання будь-яким способом в торги особам, які не заявлені в торгах по конкретному лоту;

- переміщення по залу торгів без дозволу ліцитатора;

- ведення прямої телевізійної трансляції, аудіо- чи відеозапис, фотографування процесу торгів;

- втрата квитка учасником аукціону до закінчення терміну реєстрації;

- неповернення квитка учасником аукціону;

- відмова підписати протокол;

- відмова здійснити платежі згідно з протоколом аукціону;

- здійснення інших дій, що порушують порядок торгів.

4.31. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:

- усно попередити учасника торгів чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожним вид порушень;

- вимагати від учасника торгів чи запрошеної особи покинути зал торгів за неодноразове порушення порядку торгів;

- не допустити торги по конкретному лоту за порушення, несумісні з подальшим веденням торгів по лоту;

- накласти на учасника аукціону штраф в розмірі двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше розміру застави по конкретному лоту, за втрату квитка учасника торгів до закінчення моменту реєстрації, за неодноразове порушення порядку;

- накласти на учасника торгів штраф в розмірі застави по конкретному лоту за відсутності згоди придбати об'єкт аукціону при оголошенні початкової ціни, відмову підписати протокол аукціону, відмову сплатити кошти згідно з протоколом, неповернення квитка учасника.

Санкції можуть застосовуватись окремо або в сукупності.

5. Порядок та умови проведення конкурсів

5.1. Конкурс з продажу права оренди земельних ділянок проводиться з метою визначення переможця - особи, яка запропонує місту найкращі умови забудови земельної ділянки та подальшої експлуатації об'єкта або за рівних фіксованих умов - найвищу ціну за право оренди.

5.2. Після виконання дій, передбачених пунктом 3.16 цього Положення, учасники конкурсу надсилають до Київського міського управління земельних ресурсів, як робочого органу Комісії, свої пропозиції щодо реалізації умов конкурсу.

Київське міське управління земельних ресурсів несе відповідальність за конфіденційність інформації щодо пропозицій учасників конкурсу.

5.3. Інформація про учасників конкурсу до його початку не підлягає оголошенню.

5.4. Конкурс здійснюється шляхом розгляду Комісією поданих на конкурс документів. На засідання комісії можуть бути запрошені учасники конкурсу, які заслуховують всі подані пропозиції і вправі до початку обговорення подати Комісії додаткові пропозиції, що фіксується в протоколі.

При необхідності конкурс проводиться в два етапи. Після першого етапу оголошується попередній переможець конкурсу. інформація про його пропозиції доводиться до усіх учасників конкурсу. Якщо протягом п'яти робочих днів від них не надходять додаткові пропозиції, то попередній переможець визнається на черговому засіданні Комісії переможцем конкурсу. За наявності додаткових пропозицій матеріали виносяться на Комісію повторно для визначення переможця.

5.5. Рішення Комісії щодо визначення переможця конкурсу оформляється протоколом, який підписується всіма членами комісії та переможцем конкурсу. В протоколі зазначаються умови конкурсу, відомості про учасників конкурсу, результати конкурсу та мотивація вибору переможця.

5.6. Сума застав повертається всім учасникам конкурсу протягом 10 днів після закінчення конкурсу, крім переможця, якому сума застави зараховується при подальших розрахунках.

5.7. При поверненні суми застав учасникам кошти перераховуються на власний поточний рахунок заявника, вказаного в заяві, або виплачуються фізичній особі банківською установою. Оплата за інформаційний пакет та інші внески поверненню не підлягають.

5.8. У випадку, якщо пропозиції учасника конкурсу містять умови, які не можуть бути реалізовані в п'ятиденний термін, між Київською міською радою та переможцем конкурсу укладається договір про реалізацію умов конкурсу. Договори оренди таких земельних ділянок мають містити пункт щодо припинення права користування земельною ділянкою без будь-якої компенсації землекористувачу в разі невиконання або неналежного виконання договору про реалізацію умов конкурсу.

5.9. Витяг з протоколу конкурсу є підставою для внесення коштів та підписання договору про реалізацію умов конкурсу. Кошти повинні бути внесені протягом 5 банківських днів з дня завершення конкурсу. У випадку невнесення коштів або відмови підписати договір про реалізацію умов конкурсу результати конкурсу по конкретній земельній ділянці анулюються, витяг з протоколу визнається таким, що втратив чинність, а сума застави не повертається особі, яка стала переможцем конкурсу.

6. Підсумки аукціону (конкурсу)

6.1. Протокол аукціону (конкурсу), довідка банківської установи про сплату переможцем коштів, передбачених протоколом, та рішення Київської міської ради про надання земельної ділянки переможцю аукціону (конкурсу) є підставою для укладення договору оренди земельної ділянки.

6.2. Після сплати переможцем аукціону (конкурсу) коштів згідно з протоколом Київське міське управління земельних ресурсів в місячний термін організовує укладення договору оренди земельної ділянки.

6.3. Земельна ділянка повинна використовуватись згідно з цільовим призначенням, передбаченим інформаційним пакетом учасника аукціону (конкурсу) та рішенням Київради.

6.4. Право користування наданою земельною ділянкою виникає після встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та укладення договору оренди. Спорудження на орендованій земельній ділянці промислових, житлових, громадських та інших будівель і споруд можливе після затвердження проектно-кошторисної документації в порядку, передбаченому чинним законодавством.

6.5. У разі порушення порядку проведення аукціону (конкурсу), визначеного цим Положенням, або виявлення фактів, які свідчать про зговір учасників аукціону (конкурсу), результати аукціону (конкурсу) можуть бути скасовані рішенням Комісії.

6.6. Суперечки щодо визначення результатів аукціону (конкурсу) недійсними розглядаються відповідно до чинного законодавства.

Заступник міського голови - секретар Київської міської ради В.Яловий

Додаток 2
до розпорядження Київського
міського голови
від 14 серпня 2000 р. N 511-МГ

Комісія з питань продажу права оренди земельних ділянок:

Фоменко I.А.            - перший заступник    голови     Київської
міської державної адміністрації, голова
комісії;

Яловий В.Б. - заступник міського голови - секретар
ради, заступник голови комісії.

Члени комісії:

Бідний В.Г. - заступник голови Київської міської
державної адміністрації;

Голиця М.М. - заступник голови Київської міської
державної адміністрації;

Падалка В.М. - заступник голови Київської міської
державної адміністрації;

Ромашко В.I. - заступник голови Київської міської
державної адміністрації;

Россада Ю.I. - заступник голови Київської міської
державної адміністрації;

Шовкун I.В. - заступник голови Київської міської
державної адміністрації;

Бабіч А.О. - керівник юридичної служби апарату
Київської міської державної
адміністрації;

Бабушкін С.В. - начальник Головного управління
містобудування та архітектури;

Березніков О.I. - голова постійної комісії Київської
міської ради з питань житла, розвитку
комунального господарства;

Єрмак В.А. - заступник голови постійної комісії
Київської міської ради з питань
містобудування та землекористування;

Іваненко Г.Д. - директор Державного комунального
підприємства газового господарства
"Київгаз";

Козлова I.А. - головний державний санітарний лікар
м. Києва;

Кунах В.А. - завідуючий відділом координації роботи
проектних і будівельних організацій
Київської міської державної
адміністрації;

Легеза М.А. - голова постійної комісії Київської
міської ради з питань містобудування та
землекористування;

Муховиков А.М. - начальник Київського міського управління
земельних ресурсів;

Мовчан М.М. - начальник Державного управління екології
та природних ресурсів в м. Києві;

Плачков I.В.            - голова правління               державної
енергопостачальної акціонерної компанії
"Київенерго";

Попов О.Ю. - генеральний директор Державного
комунального об'єднання
водопровідно-каналізаційного
господарства "Київводоканал";

Присяжнюк В.К. - голова постійної комісії Київської
міської ради з питань бюджету, фінансів
та соціально-економічного розвитку;

Смолянінова Л.В. - перший заступник начальника управління
економіки Київської міської державної
адміністрації;

Чекмарьов В.Г. - головний архітектор - директор інституту
"Київгенплан";

Загорудько А.I. - заступник начальника відділу земельних
відносин та землеустрою Київського
міського управління земельних ресурсів,
секретар комісії.

( Додаток 2 в редакції Розпорядження Київського міського голови N 1137-МГ від 07.11.2001 )

Заступник міського голови - секретар Київради В.Яловий