МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

НАКАЗ
26.05.2004 N 571

Про організацію реєстрації і зняття з реєстрації
місця проживання та перебування фізичних
осіб в Україні

З метою забезпечення виконання Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" ( 1382-15 ) наказую:

1. Затвердити:

1.1. Настанову з питань оформлення документів і контролю щодо реєстрації місця проживання та перебування фізичних осіб в Україні (додаток 1).

1.2. Зразки документів для реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання та перебування фізичних осіб в Україні (додатки 2 - 12).

2. ДДГІРФО (Давиденко В.М.) МВС України організувати вивчення працівниками служби громадянств, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України положень наказу та забезпечити його виконання.

3. ДРЗ (Грицак В.М.) МВС України в установленому порядку забезпечити виготовлення необхідної кількості бланків документів для реєстрації місця проживання та перебування фізичних осіб в Україні.

4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра внутрішніх справ України генерал-майора міліції Присяжнюка А.Й.

Наказ оголосити особовому складу органів і підрозділів внутрішніх справ.

Міністр генерал-лейтенант міліції М.В.Білоконь

Додаток 1

Затверджено
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
26.05.2004 N 571

Настанова
з питань оформлення документів і контролю
щодо реєстрації місця проживання та перебування
фізичних осіб в Україні

1. Реєстрація місця проживання та перебування фізичних осіб в Україні включає в себе внесення відомостей до паспортного документа чи видачу вкладного талона до паспортного документа про місце проживання та перебування з зазначенням адреси житла особи та адресно-довідкової картотеки головних управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим та м. Києві, управлінь МВС України в областях та м. Севастополі.

2. Оформлення реєстрації місця проживання та перебування фізичних осіб відповідно до території обслуговування проводять територіальні органи та підрозділи служби громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України (далі - органи реєстрації).

3. Для організації обліку фізичних осіб за місцем проживання та перебування органи реєстрації повинні:

- проводити реєстрацію фізичних осіб, які проживають та перебувають на відповідній території, що перебуває у сфері їх обслуговування;

- підтримувати інформаційні бази реєстраційного обліку населення в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в актуальному стані;

- надавати відомості про місце проживання та перебування фізичної особи, та персональні дані у випадках, передбачених законами України чи іншими нормативно-правовими актами, або за згодою самої особи;

- у випадках відмови в реєстрації письмово повідомити заявнику про причину відмови;

- за зверненням фізичної особи видавати довідки встановленої форми про реєстрацію місця проживання та перебування фізичної особи.

4. Працівники органів реєстрації інструктуються та дають зобов'язання про недопущення протиправного використання і передачі персональних даних іншим фізичним чи юридичним особам, які зазначаються в документах реєстрації місця проживання та перебування.

5. Документи реєстрації місця проживання та перебування фізичних осіб зберігаються в органах реєстрації, а також інформаційних базах реєстраційного обліку населення в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі у терміни, зазначені в додатку 11 до наказу.

6. Оформлення реєстрації місця проживання на підставі поданої заяви двох примірників талона реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації попереднього місця проживання паспортного документа. У разі втрати особою талонів зняття з реєстрації місця проживання особа одержує повторні талони за місцем видачі або за місцем нового проживання за запитом органу реєстрації.

Особа, яка прибула до нового місця проживання без зняття з реєстрації попереднього місця проживання, може звернутися до органу реєстрації із заявою про зняття з реєстрації місця попереднього проживання. На підставі цієї заяви до органу реєстрації за попереднім місцем проживання направляється запит про зняття з реєстрації місця проживання та надання талонів зняття з реєстрації у можливо стисли строки.

Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження або свідоцтво про належність до громадянства України. Іноземець та особа без громадянства додатково подають посвідку на постійне або тимчасове проживання чи документ, що посвідчує отримання статусу біженця (притулку) в Україні.

Подані житлово-комунальними підприємствами органів місцевого самоврядування, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, житлово-будівельними кооперативами, об'єднаннями співвласники багатоквартирного будинку та молодіжними житловими комплексами, що самостійно здійснюють обслуговування будинків, уповноваженими особами у сільських, селищних радах, житлово-комунальними органами, які обслуговують відомчий житловий фонд, у тому числі військові містечка, інші об'єкти і території, документи реєстрації місця проживання оформлюються і повертаються не пізніше ніж у 2-денний термін.

Оформлення реєстрації місця проживання військовозобов'язаних осіб проводиться після внесення відмітки про облік відповідним військовим комісаріатом.

7. При оформленні реєстрації місця проживання та перебування фізичних осіб, які мають сімейні чи інші стосунки (дружина та чоловік, батьки та діти, дитина та опікун тощо) використовуються окремі реєстраційні форми на кожну особу.

Дітям до 15 років оформлення реєстрації/зняття з реєстрації здійснюється шляхом внесення відомостей до відповідної реєстраційної форми одного з батьків або законних представників.

8. Після оформлення реєстрації, зняття з реєстрації місця проживання перший примірник талона реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання не пізніше ніж у п'ятиденний термін направляється до інформаційної бази реєстраційного обліку населення в Автономній Республіки Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Другий примірник талона реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання фізичної особи передається до відповідних органів державної статистики не рідше одною разу на місяць.

Третій та четвертий примірники талона зняття з реєстрації місця проживання видаються особі на рухи разом з паспортним документом.

9. Реєстрація місця проживання осіб, які мають судимість, проводиться органом реєстрації з оформленням облікової картки (додаток 12) та одночасним повідомленням служби дільничних інспекторів міліції.

Відомості про наявність судимості вносяться на підставі довідок про звільнення з місць позбавлення волі, а у випадках їх загублення - зі слів тих, хто реєструється, з подальшим запитом дублікатів довідок або відомостей з органів внутрішніх справ за попереднім місцем проживання та інформаційних підрозділів ГУМВС, УМВС.

Оформлені картки на осіб, що мають судимість, зберігаються в окремій картотеці органу реєстрації в алфавітному порядку за прізвищами, іменами та по батькові.

Картки на осіб, які подали документи тільки для одержання паспортів, зберігаються окремо до вирішення питання про реєстрацію. Тимчасове вилучення карток з картотеки дозволяється відповідальним працівникам органу реєстрації для виконання запитів, зняття копій; передавати їх працівникам інших підрозділів і органів або пересилати за запитами не дозволяється.

Картки на осіб, що вибули для проживання до іншої адміністративно-територіальної одиниці, зберігаються окремо протягом двох років, після чого знищуються в установленому порядку за актом, а на осіб, судимість яких погашена, доповідаються для прийняття рішення начальникам органів внутрішніх справ або їх заступникам.

При оформленні реєстрації місця проживання осіб, що мають заборгованість за виконавчими листами, повідомлення про цих осіб не пізніше триденного строку надсилаються в суди, на адресу яких згідно з довідками про звільнення надіслано виконавчі листи, і в копії - фізичним та юридичним особам, на користь яких стягується заборгованість, про що в картках чиняться відповідні записи.

При оформленні реєстрації місця проживання раніше судимих осіб у правому верхньому кутку талона реєстрації проставляється цифра 26, яка означає, що зареєстрована особа врахована за окремою картотекою.

10. Оформлення реєстрації місця перебування здійснюється за зверненням фізичної особи, яке подається протягом 7 діб після прибуття до місця перебування.

Фізичні особи, які:

- мають невиконані майнові зобов'язання, накладені в адміністративному порядку чи за рішенням суду;

- призиваються на дійсну військову службу і не мають відстрочки;

- беруть участь у судовому процесі в будь-якій якості і виїхали на строк понад один місяць за межі адміністративно-територіальної одиниці, - повинні обов'язково реєструвати місце перебування.

Оформлення реєстрації за місцем перебування здійснюється без зняття з реєстраційного обліку за місцем проживання.

Після реєстрації, зняття з реєстрації місця перебування відомості про неї у той же день надсилаються до органу реєстрації місця проживання фізичної особи. Після отримання одного з таких повідомлень орган реєстрації місця проживання фізичної особи надає інформацію не пізніше ніж у триденний термін до інформаційної бази реєстраційного обліку населення в Автономній Республіці Крим, областям, містах Києві та Севастополі.

В органах реєстрації ведуться журнали обліку реєстрації місця перебування фізичних осіб та обліку фізичних осіб, які тимчасово виїхали з місця проживання.

11. Для організації контролю за правильністю оформлення документів реєстрації з паспортних документів в міськрайорганах внутрішніх справ наказами начальників створюються спеціальні комісії.

До складу комісій призначається не менше трьох людей, у тому числі особи начальницького складу, по можливості знайомі з паспортною роботою, а також рахунково-фінансові працівники.

Комісія щоквартально має перевіряти:

- наявність, правильність оформлення і зберігання у підрозділі документів реєстрації місці проживання та перебування фізичних осіб;

- стан обліку і зберігання бланків паспортів, своєчасність, повноту оприбуткування, списання у витрати, відповідність залишку бланків суворої звітності за книгами обліку, фактичній наявності, забезпечення зберігання бланків, а також печаток, штампів, спецчорнила, спецклею та іншої спецпродукції, правильність ведення книг обліку, дотримання правил користування спеціальними засобами;

- наявність і правильність оформлення заяв форми 1 на видані паспорти, своєчасність і повноту внесення до них відомостей і відміток, порядок зберігання. Заяви форми на паспорти, видані в період між перевірками, зберігаються в алфавітному порядку окремо від загальної картотеки;

- своєчасність погашення недіючих паспортів, порядок їх зберігання і знищення - правильність та наявність визначених нормативними актами фінансових документів, що підтверджують оплату за надані послуги.

За результатами перевірки складається акт у двох примірниках, в якому відмічаються недоліки і вносяться пропозиції щодо їх усунення.

Члени комісій несуть відповідальність за повноту перевірки правильності указаних в акті відомостей.

Директор ДДГІРФО МВС України полковник міліції В.М.Давиденко

(Додатки 2 - 12 не наводяться)