Документ втратив чиннiсть!

КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 1324 від 21.07.2004

Зареєстровано
в Київському міському управлінні юстиції
6 серпня 2004 р. за N 42/620

( Розпорядження скасовано на підставі
Розпорядження КМ
ДА
N 94
5 від 06.06.2005 )

Про затвердження Положення про порядок залучення
інвесторів до реконструкції або реставрації
житлових та нежитлових будинків у м. Києві

Відповідно до статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) та Закону України "Про інвестиційну діяльність" ( 1560-12 ), з метою проведення єдиної технічної політики при реконструкції та реставрації будинків, відновлення та збереження архітектурного вигляду старої забудови міста, вдосконалення організації роботи з реконструкції житлового і нежитлового фонду м. Києва:

1. Затвердити Положення про порядок залучення інвесторів до реконструкції або реставрації житлових та нежитлових будинків у м. Києві (додається).

2. Визнати такими, що втратили чинність: розпорядження Представника Президента України в м. Києві від 03.06.94 N 471 "Про затвердження Положення про організацію реконструкції жилих будинків у центральній частині м. Києва", рішення виконавчого комітету Київської міської Ради народних депутатів від 19.06.95 N 175 "Про затвердження Положення про міську конкурсну комісію та порядок проведення конкурсів для вибору інвесторів та генпідрядних організацій для фінансування та виконання робіт з реконструкції жилих будинків у м. Києві", розпорядження Київської міської державної адміністрації від 04.03.96 N 305 "Про внесення змін до розпорядження Представника Президента України у м. Києві від 03.06.94 N 471 "Про затвердження Положення про організацію реконструкції жилих будинків у центральній частині м. Києва", від 19.09.96 N 1483 "Про заходи щодо додаткового залучення коштів на реконструкцію жилих будинків у м. Києві", від 27.01.97 N 81 "Про внесення змін та доповнень до рішення виконкому Київської міської Ради народних депутатів від 19.06.95 N 175 та розпорядження Представника Президента України в м. Києві від 03.06.94 N 471", від 05.02.97 N 127 "Про порядок залучення інвесторів до реконструкції нежилих будинків, що належать до комунальної власності", від 03.11.97 N 1769 "Про внесення змін та доповнень до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 06.01.98 N 7, від 06.01.98 N 7 "Про внесення змін до Положення про організацію реконструкції жилих будинків у центральній частині м. Києва, затвердженого розпорядженням Представника Президента України в м. Києві від 30.11.99 N 1907, від 30.11.99 N 1907 "Про внесення змін та доповнень до рішення виконкому Київської міської Ради народних депутатів від 19.06.95 N 175", пункт 1 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.08.2001 N 1736 "Про внесення змін та доповнень до розпоряджень Київської міської державної адміністрації".

3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.

Голова О.Омельченко

Затверджено
розпорядженням Київської міської
державної адміністрації
від 21.07.2004 N 1324

Зареєстровано
в Київському міському управлінні юстиції
6 серпня 2004 р. за N 42/620

Положення
про порядок залучення інвесторів до реконструкції
або реставрації житлових та нежитлових будинків у м. Києві

1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок залучення інвесторів до реконструкції або реставрації житлових та нежитлових будинків у м. Києві (далі - Положення) це - комплекс організаційних заходів, які мають за мету сприяти прискоренню реалізації інвестиційних проектів реконструкції або реставрації житлових будинків, що знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних та інших організацій (підприємств, установ) комунальної власності територіальних громад м. Києва та його районів, а також нежитлових будинків та вбудованих в житлові будинки нежитлових приміщень зазначених територіальних громад (далі - об'єкти житлового та нежитлового фондів м. Києва), забезпеченню рівного захисту прав і майна суб'єктів інвестиційної діяльності незалежно від форм власності.

суб'єктів інвестиційної діяльності незалежно від форм власності.

м. Києва та його районів, а також нежитлових будинків та вбудованих в житлові будинки нежитлових приміщень зазначених територіальних громад (далі - об'єкти житлового та нежитлового фондів м. Києва), забезпеченню рівного захисту прав і майна суб'єктів інвестиційної діяльності незалежно від форм власності.

1.2. Положення є обов'язковим для виконання всіма суб'єктами інвестиційної діяльності (незалежно від форм власності й підпорядкування) пов'язаної з реконструкцією або реставрацією об'єктів житлового й нежитлового фондів м. Києва.

1.3. Загальні правові, економічні та соціальні умови інвестиційної діяльності між суб'єктами, що задіяні в реалізації інвестиційних проектів з реконструкції або реставрації об'єктів житлового й нежитлового фондів м. Києва, визначаються Житловим кодексом Української РСР ( 5464-10 ), Земельним кодексом України ( 2768-14 ), законами України "Про приватизацію державного житлового фонду" ( 2482-12 ), "Про інвестиційну діяльність" ( 1560-12 ), "Про місцеве самоврядування в Україні"( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про власність" ( 697-12 ), "Про охорону культурної спадщини" ( 1805-14 ) та іншими нормативно-правовими актами.

( 2768-14 ), законами України "Про приватизацію державного житлового фонду" ( 2482-12 ), "Про інвестиційну діяльність" ( 1560-12 ), "Про місцеве самоврядування в Україні"( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про власність" ( 697-12 ), "Про охорону культурної спадщини" ( 1805-14 ) та іншими нормативно-правовими актами.

1.4. Всі суб'єкти інвестиційної діяльності, пов'язаної з реконструкцією або реставрацією об'єктів житлового та нежитлового фондів у м. Києві, несуть відповідальність за правопорушення у сфері містобудування відповідно до Закону України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" ( 208/94-ВР ), а також Кодексу України про адміністративні правопорушення ( 80731-10, 80732-10 ) та інших нормативно-правових актів.

2. Терміни та визначення

У цьому документі терміни вживаються в такому значенні:

Реконструкція житлових та нежитлових будинків (вбудованих в житлові будинки нежитлових приміщень) - комплекс будівельних робіт та організаційно-технічних заходів щодо зміни призначення будинків або їх основних техніко-економічних показників (кількість і площа квартир, загальна площа, потужність, геометричні розміри, місткість, кількість послуг та інше) з метою поліпшення умов проживання, експлуатації, якості обслуговування, збільшення обсягу послуг.

Реставрація - сукупність науково обгрунтованих заходів щодо укріплення (консервації) фізичного стану, розкриття найбільш характерних ознак, відновлення втрачених або пошкоджених елементів об'єктів культурної спадщини із забезпеченням збереження їхньої автентичності.

Балансоутримувач - підприємство, установа, організація, на праві повного господарського відання або оперативного управління, яким належать будинки і споруди.

Власник будинку - територіальні громади м. Києва та його районів в особі Київської міської та районних у м. Києві рад, що відповідно до своїх повноважень мають по відношенню до конкретного будинку такі права: право володіння, право користування та право розпоряджатися ним.

Замовник реконструкції або реставрації - учасник інвестиційного контракту, який визначає умови складання контракту, приймає завершені роботи і здійснює розрахунки за них з підрядником. У ролі замовника може виступати власник, балансоутримувач, а також інвестор або за їхнім дорученням інші фізичні та юридичні особи.

Заявка на участь у конкурсі - поданий претендентом пакет документів, що містить, поряд з іншим, інформацію про претендента.

Інвестиційний проект - сукупність організаційно-технічних заходів зі створення (реконструкції або реставрації) об'єкта з використанням вкладів власного та (або) залученого капіталу (інвестицій) від різних джерел в об'єкти житлового, нежитлового або змішаного призначення у формі проведення передпроектних, підготовчих, проектних, будівельних (ремонтних), пусконалагоджувальних робіт, вводу об'єкта в експлуатацію.

Інвестор - суб'єкт інвестиційної діяльності, який приймає рішення про внесення власних, кредитних і залучених майнових та інтелектуальних цінностей в об'єкти інвестування.

Конкурсна документація - комплект документів, який містить, поряд з іншим, інформацію про об'єкт конкурсу та умови залучення інвестора для його реконструкції або реставрації.

Міська конкурсна комісія - міський орган, функції якого визначені цим Положенням. Він утворюється для аналізу і зіставлення поданих на конкурс пропозицій та кваліфікаційних характеристик учасників (претендентів), критеріїв залучення інвесторів з метою визначення переможця конкурсу.

Ринкова вартість - найбільш вірогідна ціна, за яку об'єкт реконструкції або реставрації може бути продано на відкритому конкурентному ринку на дату оцінки за наявності всіх ознак чесної угоди та за відсутності нетипових умов фінансування.

Інвестиційна вартість - найбільш висока ціна, за яку на дату оцінки інвестор погодився б купити об'єкт реконструкції або реставрації з урахуванням умов укладання чесної угоди.

Об'єкт реконструкції або реставрації - окремий будинок (споруда) чи приміщення або сукупність будинків (споруд) або приміщень, реконструкція або реставрація яких здійснюється за єдиним проектом шляхом виконання підрядником доручених йому робіт.

Претендент - вітчизняна або іноземна юридична особа (група юридичних осіб) всіх форм власності, чи фізична особа, яка виявила бажання брати участь у конкурсі і подала заяву про це.

Підрядний контракт - договір у будівництві, що передбачає взаємні зобов'язання сторін у процесі будівництва (реконструкції або реставрації) об'єктів виробничого і невиробничого призначення.

Підрядник - учасник реконструкції або реставрації, який зобов'язаний на свій ризик і за обумовлену ціну виконати згідно з контрактом передбачені проектом роботи та передати об'єкт реконструкції або реставрації замовнику у встановлені строки.

Проектна документація - техніко-економічні обґрунтування, проект, робоча документація, технічні умови і паспорти на матеріали, устаткування, конструкції і комплектуючі вироби, документація, що одержується від заводів-виробників, а також інша документація, яка необхідна для виконання робіт і експлуатації об'єкта.

Робоча група - обочий орган, який створюється для забезпечення роботи Міської конкурсної комісії під час організації, проведення конкурсу та для підготовки документів до початку реконструкції або реставрації.

Розпорядження - правовий акт, який видається виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською держадміністрацією) на основі єдиноначальності з оперативних та інших поточних питань, який відповідно до діючого порядку є підставою для реалізації тих чи інших заходів у рамках інвестиційного проекту.

Умови конкурсу - обов'язковий для претендентів, передбачений цим Положенням перелік конкурсних вимог, які необхідно виконати для визначення учасника переможцем.

Штрафні санкції - пені, штрафи, неустойки, які стягуються з учасника контракту за невиконання або неналежне виконання контрактних зобов'язань.

Фінансова спроможність - здатність претендента або учасника контракту виконувати свої фінансові зобов'язання перед іншими учасниками і третіми особами.

Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) - обставини, які не можуть бути передбачені сторонами при укладанні контракту і проти виникнення яких вони не можуть вжити відповідних заходів. До них належать: стихійні лиха (бурі, циклони, повені, землетруси та ін.); війна і воєнні дії, заколот, блокада, безчинства, безпорядки та інші протиправні дії; зруйнування внаслідок дії вибухових пристроїв, які знаходились у землі; радіаційна, хімічна зараженість, ударні хвилі тощо.

3. Порядок підготовки програми реконструкції
або реставрації об'єктів житлового та нежитлового
фондів м. Києва

3.1. Вихідним матеріалом для підготовки програми реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва на наступний рік є перспективні плани реконструкції або реставрації на період від 5 до 15 років.

3.2. Перспективні плани реконструкції або реставрації по об'єктах житлового та нежитлового фондів готуються за пропозиціями районних у м. Києві державних адміністрацій, Головного управління комунальної власності м. Києва та балансоутримувачів і затверджуються виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) та виконавчим органом відповідної районної у м. Києві ради (районною у м. Києві державною адміністрацією) відповідно до належності об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва.

До перспективних планів включаються будинки, по яких проектна організація, яка має ліцензію на проведення обстежень технічного стану, видала відповідні технічні висновки про необхідність і доцільність реконструкції або реставрації будинків.

3.3. Щорічно (до першого лютого поточного року) Головне управління комунальної власності м. Києва, районні у м. Києві державні адміністрації, інші органи, уповноважені управляти об'єктами житлового та нежитлового фондів м. Києва, на підставі висновків створених ними комісій (до складу яких входять зокрема представники житлових, проектних організацій, Головного управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини, тощо), рішень Київської міської ради та районних у м. Києві рад щодо постановки об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва та його районів на реконструкцію або реставрацію, подають до Головного управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) пропозиції про включення до переліків будинків, які підлягають реконструкції або реставрації в м. Києві.

Пропозиції складаються з об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва, що підлягають реконструкції або реставрації у наступному році, а також об'єктів до реконструкції або реставрації яких залучені інвестори (в тому числі які передані у власність інвесторам, де призупинено або виконуються роботи). У пропозиціях із кожного об'єкта зазначається: загальна площа до і після проведення реконструкції, орієнтовна кошторисна вартість реконструкції або реставрації, терміни реконструкції або реставрації, замовник, джерело фінансування, відомості щодо інвестора, за кошти якого проводиться реконструкція або реставрація.

3.4. Головне управління житлового господарства узагальнює пропозиції, подані відповідно до підпункту 3.3 цього Положення, і розробляє проекти переліків будинків, які підлягають реконструкції або реставрації в м. Києві у наступному році, які узгоджує з Головним управлінням житлового забезпечення, Головним управлінням комунальної власності м. Києва, Головним управлінням економіки та інвестицій, Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища, Головним управлінням культури, мистецтв та охорони культурної спадщини, районними у м. Києві державними адміністраціями. Після узгодження переліки будинків, які підлягають реконструкції або реставрації в м. Києві у наступному році, затверджуються розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не пізніше, ніж до 1 жовтня поточного року. До розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) окремо додається перелік будинків, по яких визначені джерела фінансування, а також переліки будинків, до реконструкції або реставрації яких інвестори залучаються на конкурсних засадах.

3.5. Фінансування реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів у м. Києві, визначених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про затвердження переліків будинків, які підлягають реконструкції або реставрації в м. Києві у наступному році, передбачається здійснювати за рахунок коштів інвестора або групи інвесторів, а також місцевих бюджетів.

3.6. Реконструкція або реставрація житлових та нежитлових будинків, що знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних та інших організацій (підприємств, установ) комунальної власності територіальних громад відповідних районів м. Києва, які в результаті обставин, що склалися, знаходяться в аварійному або передаварійному стані, за рішенням районних у м. Києві рад здійснюється за рахунок коштів районів.

4. Порядок підготовки та проведення конкурсів
з відбору інвесторів на реалізацію проектів
реконструкції або реставрації об'єктів житлового
та нежитлового фондів

Загальні положення

4.1. Цей розділ Положення регламентує порядок підготовки та проведення конкурсів із залучення інвесторів до реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва (далі - Конкурс), регулює відношення між замовником реконструкції або реставрації та учасниками Конкурсу і передбачає організацію узгоджених дій при розгляді і прийнятті рішень кожним з учасників, захист їхніх прав та законних інтересів при підготовці проведення Конкурсів, а також містить вимоги щодо формування конкурсної документації, критерії оцінки претендентів.

4.2. Метою Конкурсу є визначення юридичної або фізичної особи, якій буде надано право реалізації інвестиційного проекту по конкурсному об'єкту.

4.3. Техніко-економічні показники об'єкта та умови залучення інвестора для реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів, що знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних та інших організацій (підприємств, установ) комунальної власності відповідних територіальних громад районів м. Києва (далі - Умови конкурсу), готує відповідна районна у м. Києві державна адміністрація разом із балансоутримувачем будинку, підписує голова районної у м. Києві державної адміністрації або його перший заступник та власники приватизованих житлових та нежитлових приміщень у цьому будинку.

4.4. Техніко-економічні показники об'єкта та умови залучення інвестора для реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів, що знаходяться на балансі житлово-експлуатаційних та інших організацій (підприємств, установ) комунальної власності територіальної громади м. Києва (далі - Умови конкурсу), готує робоча група разом з балансоутримувачем будинку. Підписує техніко-економічні показники об'єкта та умови залучення інвестора заступник голови Київської міської державної адміністрації, за дорученням якого, відповідно до розподілу службових обов'язків, безпосередньо працюють підрозділи, до яких відноситься балансоутримувач та власники приватизованих нежитлових приміщень у цьому будинку.

4.5. У Конкурсі можуть брати участь юридичні особи, зареєстровані в Україні та за її межами, а також громадяни України, іноземці й особи без громадянства.

4.6. Стосунки власників будинків або уповноважених ними органів з інвесторами, замовниками та підрядниками регулюються на підставі укладених договорів.

4.7. Як підрядники до реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів можуть залучатися будь-які будівельні (ремонтно-будівельні) організації, що мають відповідну ліцензію.

Міська конкурсна комісія

4.8. З метою забезпечення єдиних принципів та критеріїв підбору інвесторів та умов передачі об'єктів під реконструкцію або реставрацію, а також проведення Конкурсів на право реалізації інвестиційних проектів розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) створюється Міська конкурсна комісія та затверджується її персональний склад. Склад комісії визначається за поданням заступника голови Київської міської державної адміністрації, який є головою комісії.

4.9. Для виконання робіт, пов'язаних з організацією та проведенням Конкурсу, контролю за виконанням рішень Міської конкурсної комісії та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), створюється робоча група Міської конкурсної комісії (далі - Робоча група). Робоча група створюється, її склад затверджується відповідним рішенням Міської конкурсної комісії за поданням голови Міської конкурсної комісії.

4.10. Рішення Міської конкурсної комісії приймаються на її засіданнях відкритим голосуванням простою більшістю голосів. Члени комісії повинні голосувати "за" або "проти". За умови рівності голосів, голос голови є вирішальним. Рішення комісії являються правомочними та приймаються тільки в присутності більш, ніж 50% її членів.

4.11. Рішення Міської конкурсної комісії є підставою для видання розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

4.12. Забезпечення діяльності робочої групи покладається на КП "Київжитлоспецексплуатація".

4.13. До компетенції Міської конкурсної комісії належить:

- створення робочої групи, координація її діяльності;

- затвердження умов залучення інвесторів;

- одержання від претендентів додаткової інформації, яка вичерпно характеризує спроможність учасників Конкурсу виконувати передбачені конкурсною документацією умови;

- проведення Конкурсів;

- розгляд претензій та визнання результатів Конкурсу недійсними в разі порушення встановленого порядку проведення та умов Конкурсу;

- визначення переможця Конкурсу та прийняття рішень щодо оформлення інвестиційного договору;

- визначення термінів завершення розробки проектно-кошторисної документації, одержання дозволу від управління державного архітектурно-будівельного контролю та відповідного органу охорони культурної спадщини (по будинках-пам'ятках тощо) на виконання будівельних (ремонтно-будівельних) робіт з реконструкції або реставрації;

- подовження термінів завершення розробки проектно-кошторисної документації за клопотанням інвестора;

- затвердження термінів сплати коштів інвестором;

- подовження термінів сплати коштів інвестором за зверненням інвестора;

- внесення пропозицій Київському міському голові щодо вдосконалення механізму вибору інвесторів, виконання заходів найбільшого сприяння в залученні інвесторів;

- надання доручень головним управлінням, управлінням та іншим структурним підрозділам виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районним у м. Києві державним адміністраціям з питань підготовки та надання необхідних документів, а також підготовки проектів розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за рішеннями Міської конкурсної комісії, що стосуються об'єктів житлового та нежитлового фондів та відносин з інвесторами;

- розгляд та затвердження результатів роботи районних конкурсних комісій.

Конкурсна документація

4.14. Техніко-економічні показники об'єкта житлового та нежитлового фондів м. Києва, що є об'єктом реконструкції або реставрації, умови Конкурсу та критерії визначення переможця із конкретного об'єкта відображаються в розробленій конкурсній документації.

4.15. Конкурсна документація складається українською мовою, в разі необхідності - англійською.

4.16. За необхідності техніко-економічні показники, умови Конкурсу та критерії визначення переможця роз'яснюються учасникам шляхом проведення семінарів, які організовує Міська конкурсна комісія. Остаточні пояснення надаються претендентам на засіданні Міської конкурсної комісії.

Будь-які невідповідності у змісті конкурсної документації негайно з'ясовуються і виправляються Міською конкурсною комісією.

4.17. Робоча група подає на розгляд Міської конкурсної комісії пакет конкурсної документації в такому обсязі:

а) техніко-економічні показники об'єкта та умови залучення інвестора, які включають:

концепцію інвестиційного проекту з техніко-економічними показниками об'єкта, що підлягає реконструкції або реставрації (проектні або фактичні характеристики);

інформацію про ринкову вартість об'єкта реконструкції або реставрації;

інформацію про стан справ з відселенням мешканців з об'єкта реконструкції або реставрації;

інформацію про кошторисну вартість будівельно-монтажних робіт (за наявності проекту);

інформацію про належність будинку до об'єктів культурної спадщини та інші обставини, які необхідно враховувати відповідно до законодавства України про охорону культурної спадщини;

окремим розділом дані про наявних користувачів (орендарів) та власників окремих приміщень об'єкта реконструкції або реставрації;

інформацію про розміри витрат по об'єкту до оголошення Конкурсу;

умови залучення інвестора;

б) довідку від Головного управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про орієнтовний розмір пайового внеску на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, визначений згідно з рішенням Київської міської ради від 27.02.2003 N 271/431 "Про пайову участь інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м.Києва" (остаточний розмір пайового внеску визначається після затвердження проектно-кошторисної документації);

в) заявки від претендентів, що включають перелік документів, перелічених в підпункті "а" підпункту 4.30 цього Положення).

Порядок проведення Конкурсів.

Розгляд і оцінка поданих матеріалів

4.18. Міська конкурсна комісія (далі - Комісія) оголошує Конкурс щодо залучення інвесторів до реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва, забезпечує його підготовку та проведення в установлені терміни.

Підготовку матеріалів для роботи Комісії забезпечує робоча група на підставі поданих документів та пропозицій.

4.19. Для проведення Конкурсу на реалізацію інвестиційного проекту реконструкції або реставрації об'єкта житлового або нежитлового фонду Комісія офіційно публікує в засобах масової інформації не пізніше ніж за 15 днів до дати проведення Конкурсу оголошення про це, яке містить такі відомості:

- порядок попереднього ознайомлення та одержання конкурсної документації;

- строк та адреса подачі заявок і документів;

- контактні телефони;

- інша інформація.

Для донесення до інвесторів інформації про Конкурс застосовуються й інші засоби реклами.

4.20. У встановлений день та час на засіданні Комісії за участю заявників (учасників) або їхніх уповноважених (належним чином) представників розглядаються заявки на участь у Конкурсі та розкриваються конверти з поданими претендентами пропозиціями щодо вартості об'єкта інвестування.

Комісія складає протокол, в якому відображаються подані пропозиції та їх відповідність умовам проведення Конкурсу.

При цьому можуть бути враховані й додаткові пропозиції, які подаються заявником (учасником) безпосередньо на засіданні Комісії (за наявності двох і більше претендентів) в закритому конверті.

4.21. Після розкриття конвертів вносити зміни до пропозицій щодо інвестиційної вартості об'єкта інвестування претендентам не дозволяється.

4.22. Інформація про розгляд та оцінку поданих матеріалів має конфіденційний характер та не повідомляється особам, які офіційно не мають відношення до процедури оцінки, аж до моменту оголошення переможця. Порушення цієї вимоги тягне за собою відповідальність відповідно до законодавства України.

Дії претендента в період підготовки та проведення Конкурсу

4.23. Застосування процедур, передбачених цим Положенням, є обов'язковим для претендента під час підготовки та проведення Конкурсу. Інші питання, що виникають у зв'язку з цим, вирішуються разом з Комісією в робочому порядку.

4.24. Претендент одержує в Інтернеті на сайті КП "Київжитлоспецексплуатація" або безпосередньо від робочої групи (про що повідомлено в оголошенні) перелік житлових, нежитлових будинків та вбудованих в житлові будинки нежитлових приміщень, що підлягають реконструкції або реставрації, з основними техніко-економічними показниками і умовами залучення інвесторів та вибирає об'єкт інвестування.

4.25. Після попереднього вибору об'єкта претендент подає заяву на ім'я голови Комісії про набуття дозволу для участі у Конкурсі.

4.26. За дорученням голови Комісії робоча група направляє власнику об'єкта запит щодо надання або уточнення техніко-економічних показників та умов залучення інвестора (у випадку їх зміни).

4.27. Робоча група надає претенденту конкурсну документацію у складі: уточнені техніко-економічні показники об'єкта та умови залучення інвестора, копію довідки Головного управління економіки та інвестицій про орієнтовний розмір пайового внеску на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста, визначений згідно з Нормативами, затвердженими рішенням Київської міської ради від 27.02.2003 N 271/431, та перелік документів, які повинен подати претендент для участі у Конкурсі, а також роз'яснює порядок проведення Конкурсу.

4.28. Після одержання конкурсної документації претендент готує заявку на участь у Конкурсі. Заявка на участь у Конкурсі подається до робочої групи Комісії.

4.29. Претендент зобов'язаний подати заявку не пізніше, ніж за 2 дні до початку Конкурсу. Заявки, що надійшли пізніше визначеного терміну подання, повертаються претендентам. Дата подання заявки засвідчується робочою групою.

4.30. Заявник (претендент) у складі заявки:

а) передає:

офіційне звернення (заяву) до Комісії з проханням про участь його у Конкурсі та згодою інвестування реконструкції або реставрації житлового, нежитлового будинку або вбудованих в житловий будинок нежитлових приміщень (довільної форми), що містить відомості про претендента, який виявив бажання взяти участь у Конкурсі, а саме: реквізити (адреса, телефон, телекс, телефакс); керівник (прізвище, ім'я, по батькові, посада);

банківську довідку - рекомендацію про фінансову спроможність; завірені нотаріально копії статуту та свідоцтва про державну реєстрацію;

копію платіжного доручення про сплату вартості послуг, пов'язаних з організацією Конкурсу;

копію платіжного доручення про сплату застави;

свої пропозиції щодо реалізації інвестиційного проекту: під що має на меті реконструювати або реставрувати об'єкт заявник, строки реконструкції або реставрації, застосування нових рішень, запевнення, що генпідрядника буде визначено на конкурсних засадах, а також щодо згоди сплатити пайовий внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста в обсязі, визначеному згідно з Нормативами, затвердженими рішенням Київської міської ради від 27.02.2003 N 271/431;

пропозицію щодо інвестиційної вартості (надається в закритому конверті);

(фізичні особи додатково копії документів, що засвідчують особу)

б) сплачує кошти:

- за участь у Конкурсі шляхом безготівкового перерахування на рахунок КП "Київжитлоспецексплуатація" у розмірі 60 неоподаткованих мінімумів доходів громадян плюс ПДВ за один об'єкт. Зазначені кошти спрямовуються на фінансування заходів, пов'язаних з підготовкою та проведенням конкурсів;

- застави на рахунок Головного управління житлового забезпечення (у разі проведення Конкурсу із житлових будинків) або Головному управлінню комунальної власності м. Києва (у разі проведення Конкурсу із нежитлових будинків, в тому числі вбудованих в житлові будинки нежитлових приміщень) в розмірі 10 тис. грн.

4.31. За наявності помилок, виявлених під час перевірки пропозицій претендента, Комісія надає претендентові можливість внести відповідні поправки.

4.32. Заявнику Комісією може бути відмовлено в участі у Конкурсі у випадку подання неповного переліку документів або виявлення їх недостовірності.

4.33. Заявник має право за 2 дні до проведення Конкурсу відмовитись від участі у Конкурсі та відкликати свої пропозиції, повідомивши про це письмово Комісію. В іншому випадку плата за участь у Конкурсі заявнику не повертається.

4.34. Під час оцінки пропозицій претендентів на Конкурсі останні на вимогу Комісії повинні надати відповідні пояснення, додаткові відомості або документи.

4.35. Після оголошення переможця Конкурсу останній одержує витяг з протоколу засідання Комісії та сплачує кошти, передбачені підпунктом 4.48 цього Положення.

4.36. Після сплати коштів згідно з підпунктом 4.35 цього Положення інвестор надає робочій групі копії платіжних документів та копії рахунків, за якими сплачені кошти. Після визначення переможця Конкурсу та сплати останнім коштів, що підтверджується копіями відповідних документів, робоча група за поданням голови Комісії готує проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо залучення інвестора.

4.37. Переможець Конкурсу (інвестор) на підставі розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про його залучення до реконструкції або реставрації будинку укладає інвестиційний договір з виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) в особі відповідного структурного підрозділу чи виконавчим органом відповідної районної у м. Києві ради (районною у м. Києві державною адміністрацією) (залежно від належності будинку) в особі відповідного структурного підрозділу та балансоутримувачем.

4.38. У випадку відмови переможця Конкурсу (інвестора) від сплати коштів згідно з підпунктом 4.48 цього Положення або підписання інвестиційного договору у встановлені терміни право на реалізацію інвестиційного проекту передається учаснику Конкурсу, пропозиції якого визначені Комісією під час проведення Конкурсу кращими після переможця, або оголошується Конкурс на залучення нового інвестора.

У цьому випадку грошова застава переможця надсилається Головному управлінню житлового забезпечення на будівництво житла для відселення мешканців з будинків реконструкції або реставрації, а Головному управлінню комунальної власності м. Києва - на відновлення основних засобів.

4.39. Учасникам Конкурсу з числа претендентів, за виключенням переможця, за дорученням Комісії протягом трьох робочих днів після одержання витягу з протоколу засідання Комісії Головним управлінням житлового забезпечення або Головним управлінням комунальної власності м. Києва повертається сплачена ними грошова застава.

Визначення переможця Конкурсу та умови залучення
інвесторів до реконструкції або реставрації

4.40. Умовами залучення інвесторів до реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва є:

4.40.1. Сплата інвестором коштів у розмірі згідно з відповідним протоколом засідання Комісії.

4.40.2. Сплата пайових коштів на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста після затвердження проектно-кошторисної документації.

4.40.3. Укладання інвестиційного договору з передачею у власність інвестору:

житлового (в тому числі непридатного для проживання) будинку після відселення на постійне місце проживання мешканців, які займають на праві власності приміщення (квартири), за їх згодою та оформлення у власність інвестору цих приміщень (квартир), та/або придбання у власність приміщень, що належать юридичним чи фізичним особам, що не проживають у будинку;

частини житлового будинку після завершення реконструкції або реставрації, якщо у будинку є мешканці, які мають на праві власності приміщення (квартири) та не дали згоду на відселення на постійне місце проживання і передачу у власність інвестору своїх приміщень (в тому числі юридичні чи фізичні особи, що володіють приміщеннями будинку та не проживають у ньому);

нежитлового будинку або вбудованих у житловий будинок нежитлових приміщень після сплати відповідних коштів інвестором.

4.40.4. Дотримання терміну розробки та затвердження проектно-кошторисної документації відповідно до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

4.40.5. Проведення реконструкції або реставрації в терміни, що встановлені проектом організації будівництва.

4.41. Ринкова вартість об'єкта житлового чи нежитлового фондів, що є об'єктом реконструкції або реставрації (далі - об'єкт реконструкції або реставрації), є стартовою ціною.

Ринкова вартість об'єкта реконструкції або реставрації визначається шляхом проведення незалежними професійними оцінювачами його оцінки відповідно до вимог Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність" ( 2658-14 ), Положення про порядок проведення незалежної оцінки державного майна при приватизації, затвердженого Наказом ФДМ України від 02.02.95 N 100, Методики оцінки вартості майна при приватизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2000 N 1554, та інших нормативно-правових актів на замовлення власника будинку або (за його дорученням) балансоутримувача.

Відбір експертів-оцінювачів для оцінки ринкової вартості об'єктів реконструкції або реставрації здійснюється в порядку, передбаченому рішенням Київської міської ради від 24.06.99 N 309/410 "Про Положення про порядок надання майна територіальної громади міста Києва у користування або управління" та рішенням Київської міської ради від 05.07.2001 N 366/1342 "Про методику розрахунку і порядок використання орендної плати за користування майном територіальної громади міста Києва".

4.42. Найбільш висока вартість порівняно зі стартовою, із запропонованих претендентами за об'єкт реконструкції або реставрації, є основним критерієм визначення переможця Конкурсу.

4.43. Пайові кошти на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста розраховуються Головним управління економіки та інвестицій відповідно до Нормативів для визначення розмірів пайової участі (внесків) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 27.02.2003 N 271/431.

4.44. При визначенні переможця Конкурсу також враховується:

- обсяг інвестицій в реконструкцію (реставрацію), який учасник зобов'язується вкласти в реалізацію інвестиційного проекту протягом конкретного строку;

- розмір частки майна, що передається інвестору в результаті реалізації інвестиційного проекту, та пропозиції щодо дотримання умов використання житлових та нежитлових приміщень;

- прийняття інвестором додаткових зобов'язань, які сприяють реалізації інвестиційного проекту.

Комісія може ввести й інші критерії визначення переможця Конкурсу, які не суперечать чинному законодавству.

4.45. Переможця Конкурсу визначає Комісія після розгляду заявок претендентів.

4.46. Переможцем визнається заявник (учасник Конкурсу):

- пропозиції якого відповідають умовам Конкурсу та вважаються найбільш ефективними за строками виконання, якістю та економічністю з урахуванням подальшої експлуатації будинку;

- який запропонував найвищу порівняно з ринковою вартістю, інвестиційну вартість за об'єкт реконструкції або реставрації;

- за іншими учасниками визначаються наступні місця, які вони посіли у Конкурсі.

4.47. Протягом трьох робочих днів після засідання Комісії органам, уповноваженим управляти об'єктами житлового і нежитлового фондів м. Києва, а також Головному управлінню житлового забезпечення, Головному управлінню комунальної власності м. Києва, Головному управлінню економіки та інвестицій, Головному управлінню культури, мистецтв та охорони культурної спадщини та КП "Київжитлоспецексплуатація" надсилаються копії протоколу, який є підставою для оформлення документів на передачу інвестором відповідних коштів та для підготовки інвестиційного договору.

Переможцю та іншим учасникам Конкурсу надсилаються витяги з протоколу.

4.48. Переможець Конкурсу після одержання витягу з відповідного протоколу засідання Комісії:

- протягом 10-ти банківських днів (якщо інший термін не визначено Комісією) перераховує кошти в розмірі інвестиційної вартості об'єкта реконструкції або реставрації, запропонованої ним та яку затвердила Комісія;

- протягом 30-ти календарних днів після видання розпорядження виконавчим органом Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про залучення його інвестором до реконструкції або реставрації укладає інвестиційний договір на реконструкцію або реставрацію об'єкта відповідно до підпункту 4.37 цього Положення.

4.49. Головними принципами укладання і виконання інвестиційних договорів є:

- врахування і дотримання чинного законодавства;

- економічна самостійність і незалежність учасників;

- чітке розмежування у договорі прав і обов'язків сторін;

- майнова відповідальність за невиконання або неналежне виконання договірних зобов'язань;

- розмежування ризиків між учасниками договору, визначення у разі необхідності обов'язкових для страхування ризиків;

- надання гарантій виконання договірних зобов'язань;

- зобов'язання сторін щодо узгодженого і взаємоприйнятного вирішенням проблем і суперечностей, що виникають у процесі укладання і виконання договору;

- застосування штрафних санкцій за невиконання чи неналежне виконання договірних зобов'язань.

4.50. Договір є основним документом, який забезпечує узгоджену діяльність учасників реконструкції або реставрації. Він складається на весь період реконструкції або реставрації з уточненням, за необхідності, окремих умов шляхом укладання додаткових угод. Підставою для укладання інвестиційного договору є відповідне розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

4.51. Інвестиційний договір набирає чинності з моменту його підписання в установленому порядку.

Сплати і компенсації

4.52. Інвестор сплачує кошти:

у розмірі запропонованої ним та затвердженої Комісією інвестиційної вартості об'єкта реконструкції або реставрації та ПДВ (з урахуванням сплаченої застави) в терміни згідно з протоколом Комісії;

у порядку пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста в обсягах згідно з Нормативами, затвердженими рішенням Київської міської ради від 27.02.2003 N 271/431, на бюджетний рахунок спеціального фонду міського бюджету через Головне управління економіки та інвестицій до початку реконструкції (реставрації) об'єкта.

4.53. Запропонована інвестором та затверджена Комісією інвестиційна вартість об'єкта реконструкції або реставрації сплачується інвестором:

По житлових будинках:

а) балансоутримувачу (організації, на балансі якої вони знаходяться):

залишкова балансова вартість будинку або його частини відповідно до загальної площі будинку, що передається інвестору, на окремий рахунок з подальшим спрямуванням зазначених коштів на відновлення основних засобів (ремонт, реконструкція житлових та нежитлових будинків тощо);

у порядку компенсації витрат на проектно-вишукувальні роботи (якщо вони мали місце) та з визначення ринкової вартості будинку;

у порядку компенсації витрат на переселення мешканців, що повертаються в будинок після завершення реконструкції або реставрації з приміщень маневреного фонду (згідно з кошторисом);

експлуатаційні витрати, пов'язані з проживанням мешканців (які повертаються в будинок після його реконструкції або реставрації) в будинках маневреного фонду з часу визначення інвестора переможцем Конкурсу з реконструкції або реставрації відповідного будинку до часу введення будинку в експлуатацію та передачі квартири кожній родині окремо, а також витрати із заселення - за наданим для сплати рахунком;

б) Головному управлінню житлового забезпечення:

Різниця між інвестиційною вартістю об'єкта реконструкції або реставрації, запропонованою інвестором і затвердженою Комісією, та сплатами балансоутримувачу, яка направляється Головним управлінням житлового забезпечення на будівництво житла для відселення мешканців з будинків реконструкції або реставрації і за послуги по відселенню мешканців (з урахуванням сплаченої застави).

На підставі розрахунків щодо надходжень та витрат коштів, отриманих від інвесторів і направлених Головним управлінням житлового забезпечення на будівництво житла для відселення мешканців з будинків реконструкції (реставрації), Головному управлінню житлового забезпечення, у разі перевищення отриманих від інвесторів коштів над витратами, спрямувати їх на капітальні вкладення.

По нежитлових будинках, які раніше були житловими і в установленому порядку переведені у нежитлові:

а) балансоутримувачу (організації, на балансі якої вони знаходяться):

залишкова балансова вартість будинку на окремий рахунок з подальшим спрямуванням зазначених коштів на відновлення основних засобів (ремонт, реконструкція житлових та нежитлових будинків тощо);

у порядку компенсації витрат з визначення ринкової вартості будинку;

у порядку компенсації витрат на технічні висновки про необхідність реконструкції або реставрації та на проектно-вишукувальні роботи (якщо вони мали місце);

б) Головному управлінню житлового забезпечення різницю між інвестиційною вартістю об'єкта реконструкції або реставрації, запропонованою інвестором і затвердженою Комісією, та сплатами балансоутримувачу, що направляється на будівництво житла для відселення мешканців з будинків реконструкції або реставрації (з урахуванням сплаченої застави).

По інших нежитлових будинках:

а) балансоутримувачу (організації, на балансі якої вони знаходяться):

залишкова балансова вартість будинку на окремий рахунок з подальшим спрямуванням зазначених коштів на відновлення основних засобів (ремонт, реконструкція житлових та нежитлових будинків тощо);

у порядку компенсації витрат з визначення ринкової вартості будинку;

у порядку компенсації витрат на технічні висновки про необхідність реконструкції або реставрації та на проектно-вишукувальні роботи (якщо вони мали місце);

б) органу (організації), який визначений рішенням Київської міської ради або районними у м. Києві радами (в залежності від власника об'єкта) різницю між інвестиційною вартістю об'єкта, запропонованою інвестором і затвердженою Комісією, та сплатами балансоутримувачу (з урахуванням сплаченої застави).

По вбудованих нежитлових приміщеннях в житлових будинках:

а) балансоутримувачу (організації, на балансі якої знаходяться ці приміщення):

залишкова балансова вартість цих нежитлових приміщень в будинку на окремий рахунок з подальшим спрямуванням зазначених коштів на відновлення основних засобів (ремонт, реконструкція житлових та нежитлових будинків тощо);

у порядку компенсації витрат з визначення ринкової вартості;

б) Головному управлінню житлового забезпечення, КП "Київжитлоспецексплуатація", власнику будинку (залежно від того, за чиї кошти реконструюється або реставрується житловий будинок):

різницю між інвестиційною вартістю об'єкта реконструкції або реставрації, запропонованою інвестором і затвердженою Комісією, та сплатами балансоутримувачу (з урахуванням сплаченої застави);

за виконувані по будинку роботи, що опосередковано стосуються цих нежитлових приміщень, згідно з кошторисом;

на покриття витрат по реконструкції або реставрації приміщень площею, що передається інвесторові, (враховуючи вартість проектно-вишукувальних робіт), згідно з кошторисом.

4.54. Розмір компенсацій, що сплачується інвестором або власником житлових та нежитлових приміщень при поверненні останнього в реконструйований (відреставрований) будинок на нерівнозначну площу тій, що він займав раніше, визначено в підпункті 6.16.

Завершення роботи Комісії

4.55. Після підтвердження сплати всіх коштів їх отримувачами, на підставі протокольного рішення засідання Комісії, робоча група готує проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про залучення інвестора до реконструкції або реставрації відповідно житлового, нежитлового будинку, або вбудованих в житловий будинок нежитлових приміщень. Проект розпорядження за поданням голови Комісії та погодженням у встановленому порядку з іншими посадовими особами подається на підпис Київському міському голові.

4.56. Робоча група контролює виконання умов залучення інвесторів до реконструкції або реставрації, хід реконструкції або реставрації житлового, нежитлового будинку, або вбудованих в житловий будинок нежитлових приміщень до підписання акта про прийняття в експлуатацію об'єкта.

Районні конкурсні комісії

4.57. У кожному адміністративному районі міста створюються районні конкурсні комісії, які проводять Конкурси та приймають рішення про визначення переможця Конкурсу на інвестування реконструкції або реставрації житлових ( у тому числі непридатних для проживання), нежитлових будинків, а також вбудованих в житлові будинки нежитлових приміщень, відповідний перелік яких затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);

4.58. Районні конкурсні комісії керуються в своїй роботі порядком підготовки та проведення конкурсів з відбору інвесторів на реалізацію проектів реконструкції або реставрації об'єктів житлового та нежитлового фондів м. Києва, встановленим розділом 4 цього Положення.

Розгляд спорів

4.59. У разі незгоди з результатами проведення Конкурсу претенденти в 10-денний термін мають право подати до Комісії скаргу, яка розглядається за їхньою участю.

4.60. Спори, що виникають у результаті проведення Конкурсу, вирішуються у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) або у судовому порядку.

5. Розробка, затвердження та забезпечення
проектно-кошторисною документацією при
реконструкції або реставрації житлових та
нежитлових будинків та нежитлових приміщень,
вбудованих у житлові будинки, за кошти інвесторів

5.1. Суб'єкти інвестиційної діяльності в ході реалізації інвестиційних проектів на етапах розробки та затвердження проектно-кошторисної документації повинні діяти відповідно до вимог:

- ДБН А.2.2-3.-97 "Склад. Порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва";

- ДБН Д.1.1-1-2000 "Порядок визначення вартості будівництва, ремонту житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою, а також реставрації пам'яток архітектури і містобудування";

- нормативів забудови м. Києва (НЗМ-1-95), затверджених рішенням виконавчого комітету Київської міської ради від 03.07.95 N 207;

- порядку надання земельних ділянок у користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 26.06.2003 N 512/672 , інших нормативних документів з питань архітектури та містобудування.

5.2. Зобов'язання сторін щодо забезпечення об'єктів реконструкції або реставрації проектно-кошторисною документацією, визначення її складу, порядок узгодження і передачі, кількість примірників, права сторін при зміні проектних рішень та інші питання уточнюються у підрядному контракті або в додатку до нього.

5.3. При укладанні традиційних двосторонніх контрактів відповідальність за забезпечення проектно-кошторисною документацією несе замовник (або інвестор разом з замовником) згідно з договором, який:

- видає вихідну інформацію для розробки документації;

- укладає контракти на виконання проектно-вишукувальних, конструкторських, науково-дослідних, консультаційних робіт та послуг;

- узгоджує з проектними організаціями графік розробки та видачі документації, здійснює контроль за його виконанням;

- організовує у встановленому порядку узгодження, затвердження та перезатвердження документації, оформлення обґрунтованих змін;

- підписує робочу документацію для виконання робіт.

5.4. При укладанні багатосторонніх контрактів за участю проектної організації на неї покладається частина обов'язків інвестора щодо забезпечення підрядника необхідною документацією.

За необхідності проектна організація для розробки проекту залучає спеціалізовані проектні організації та виконує функції генерального проектувальника.

5.5. На підставі архітектурно-планувального завдання та одержаних технічних умов замовник реконструкції або реставрації замовляє виготовлення ескізного проекту реконструкції або реставрації будинку чи комплексу таких об'єктів, у встановленому порядку виносить на розгляд містобудівної ради Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища та, при необхідності, консультативної ради Головного управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини і після їх погодження замовляє розробку робочого проекту.

5.6. Розробка проектно-кошторисної документації на реконструкцію або реставрацію житлових, нежитлових будинків та вбудованих в житлові будинки нежитлових приміщень здійснюється спеціалізованими проектними організаціями згідно з Державними будівельними нормами та правилами.

5.7. Проект реконструкції або реставрації підлягає обов'язковому узгодженню з:

- виконавчим органом Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в особі відповідного структурного підрозділу чи виконавчим органом відповідної районної у м. Києві ради (відповідною районною у м. Києві державною адміністрацією) в особі відповідного структурного підрозділу в залежності від належності будинку;

- генеральною підрядною організацією, а по об'єктах, що будуються замовником реконструкції або реставрації господарським способом, документація узгоджується керівником підрозділу замовника реконструкції або реставрації, який безпосередньо здійснюватиме реконструкцію або реставрацію;

- Головним управлінням культури, мистецтв та охорони культурної спадщини (у відповідних випадках);

- управлінням інженерного обладнання і підготовки територій Головкиївархітектури (генплани і схеми генпланів, проекти організації рельєфу та проекти трас інженерних мереж);

- органами санітарно-епідеміологічної служби;

- всіма міськими експлуатаційними службами, які видали технічні умови на приєднання об'єкта до міських інженерних комунікацій та мереж;

- управлінням планування та забудови та містобудівною радою при Головному управлінні містобудування, архітектури та дизайну міського середовища;

- іншими організаціями, згідно з діючим порядком.

5.8. Для одержання дозволу на виконання робіт з реконструкції або реставрації об'єкта в управлінні державного архітектурно-будівельного контролю разом з відповідними документами, передбаченими нормативними актами, надається довідка Головного управління економіки та розвитку міста щодо сплати пайових коштів на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

5.9. Проведення державної експертизи інвестиційних проектів реконструкції або реставрації здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 N 483 "Про порядок затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи".

5.10. Реставрація житлових та нежитлових будинків, які є об'єктами культурної спадщини, провадиться з додержанням вимог Закону України "Про охорону культурної спадщини" ( 1805-14 ) та інших нормативних актів з питань охорони культурної спадщини за плановими завданнями і умовами, визначеними Головним управлінням культури, мистецтв та охорони культурної спадщини.

5.11 При видачі відповідними органами технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта реконструкції або реставрації (відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" ( 687-14 ) та постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.99 N 2328 "Про порядок надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу") останні передбачають (при необхідності) перекладку внутрішньоквартальних інженерних мереж (лише в межах будівельного майданчика), вартість яких включається до кошторису на реконструкцію або реставрацію об'єкта.

5.12. Інвестор за погодженням із замовником реконструкції або реставрації має право вносити у процесі реконструкції або реставрації зміни і доповнення до проектної документації з переузгодженням її в установленому порядку.

6. Механізм переселення власників, наймачів
та інших осіб із житлових та нежитлових
приміщень будинків у зв'язку з необхідністю
проведення їх реконструкції або реставрації

Цей розділ Положення відповідно до чинного законодавства України визначає загальний порядок та умови переселення власників, наймачів, орендарів з житлових та нежитлових приміщень будинків, які підлягають вивільненню у зв'язку з необхідністю проведення реконструкції або реставрації.

Рішення про звільнення приміщень в
житлових та нежитлових будинках

6.1. Рішення про умови звільнення житлових та нежитлових приміщень (далі - Приміщення), які належать громадянам та юридичним особам на правах власності, найму, оренди та інших законних умовах, в житлових та нежитлових будинках, які підлягають реконструкції або реставрації (далі - Рішення), приймаються Київською міською або районними у м. Києві державними адміністраціями (залежно від належності об'єкта) відносно кожного Приміщення, що підлягає звільненню.

6.2. У Рішенні зазначаються підстави для звільнення приміщень, відповідний орган або особи, які здійснюють звільнення Приміщень і відшкодовують збитки з дотриманням у відповідних випадках житлового законодавства України (далі - Особа, що відселяє), а також термін та інші істотні умови звільнення цього будинку.

Основою для прийняття Рішень про методику та порядок звільнення Приміщень в житлових та нежитлових будинках є акти органів влади міста (району), які базуються на висновках спеціалізованих науково-дослідних чи проектних інститутів:

- про реконструкцію або реставрацію житлових та нежитлових будинків з перебудовою або переплануванням Приміщень;

- про переобладнання житлових приміщень, непридатних для проживання, в нежитлові;

- в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

6.3. Особи, які звільняють приміщення, одержують від Особи, що відселяє, копію Рішення про вивільнення цього будинку, а також зразки договору, інформацію про можливі місця розташування приміщень, які надаються в порядку натуральної компенсації.

6.4. Тимчасове відселення мешканців (в маневрений фонд) з житлових будинків, що підлягають реконструкції або реставрації, на час її виконання, проводиться в порядку, визначеному Житловим законодавством України.

Відшкодування збитків особам, які звільняють
приміщення в об'єктах житлових та нежитлових будинках

6.5. Відшкодування збитків особам, що звільняють житлові і нежитлові приміщення, які займаються ними на праві власності, здійснюється за домовленністю сторін шляхом надання попередньої і рівноцінної компенсації Особою, яка відселяє.

6.6. Розмір компенсації при звільненні житлових приміщень, що належать громадянам на праві власності, визначається з урахуванням кількості постійно проживаючих в житловому приміщенні.

6.7. Кількість постійно проживаючих у житлових приміщеннях, що вивільняються, визначається згідно із законодавством.

6.8. У кількість постійно проживаючих у житловому приміщенні, що вивільняється, можуть включатися діти, які народилися після прийняття Рішення.

6.9. Компенсація надається з урахуванням зобов'язань, існуючих у особи відносно до приміщення, що звільняється (в тому числі грошових).

6.10. За погодженням з власником приміщення майново-правові питання щодо відчудження цих приміщень на користь Особи, що відселяє, вирішується відповідно до законодавства з компенсацією в натуральній або безготівковій грошовій формі, а саме:

- натуральна компенсація надається у вигляді окремих житлових приміщень, які відповідають вимогам ст.50 Житлового Кодексу УРСР ( 5464-10 ), за погодженням власника приміщення, що відселяється, в районі житла, що звільняється, у випадку наявності такого житла або в іншому районі, в тому числі масової житлової забудови;

- грошова безготівкова компенсація власникам житла надається в безготівковій формі на придбання житла замість того, що звільняється у розмірі, який відповідає його ринковій вартості. Якщо ринкова вартість житла, що буде придбано, нижче вартості житла, що звільняється, різниця вартості сплачується власнику приміщення, що звільняється (при цьому особі, що переселяє, надається право підготувати відповідні документи для визначення питання відшкодування різниці у вартості чи визнання житлових приміщень рівноцінними на договірній основі);

- компенсація за звільнення житлового приміщення, що належить на праві власності юридичній особі або громадянину, якщо житлове приміщення не є місцем його постійного проживання, можливо здійснювати у вигляді надання подібного приміщення з аналогічними споживчими якостями та розміром або шляхом надання компенсації в грошовій безготівковій формі;

- компенсація за звільнення нежитлового приміщення, що належить особі на праві власності, може здійснюватися в грошовій безготівковій формі у розмірі ринкової вартості приміщення, що звільняється, або в натуральній формі за наявності іншого рівноцінного нежитлового приміщення у Особи, що відселяє.

6.11. Відшкодування за звільнені Приміщення, що займаються громадянами за договорами найму, які укладаються між житлово-експлуатаційною організацією та громадянами, з відселенням на інше постійне місце проживання здійснюються в натуральній формі у вигляді окремих квартир у районах масової житлової забудови.

Розмір житла, що надається, повинен бути не менше за норму житлової площі, передбачену Житловим законодавством України для родини, яка проживає у житловому приміщенні, що звільняється.

Громадянам, які займали житлові приміщення за договором найму, при переселенні на постійне місце проживання може бути надано житлове приміщення більшого розміру, ніж установленого нормою житлової площі. Житлове приміщення більшого розміру надається за письмовою заявою громадянина з доплатою ним вартості площі, проти тієї, що надається за нормами.

6.12. Орендарі нежитлових приміщень (будинків), що підлягають реконструкції або реставрації, підлягають відселенню відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" ( 2269-12 ), інших нормативно-правових актів та умовами договору оренди.

6.13. Особам, які є власниками або наймачами житлових приміщень, що підлягають звільненню, Особою, яка відселяє, компенсуються витрати або здійснюється сприяння з переселення в надане приміщення у порядку та на умовах, що зазначені в договорі, який укладається між власником (наймачем) приміщення та Особою, яка відселяє.

6.14. У іншому разі розмір та форма сплати переїзду визначаються в договорі, який встановлює зобов'язання сторін.

6.15. Переселення власників та наймачів житлових та нежитлових приміщень будинків, які підлягають вивільненню, здійснюється через Головне управління житлового забезпечення (на інше постійне місце проживання) або через районні у м. Києві державні адміністрації (на тимчасове проживання), як це передбачено в Рішенні (підпункт 4.62 Положення).

Переселення фінансується за кошти інвестора відповідно до підпункту 4.54 цього Положення.

6.16. Повернення власника житлового або нежитлового приміщення до будинку після його реконструкції або реставрації здійснюється на рівнозначну площу тій, яку він займав до відселення, що визначено в установленому порядку, або площу обумовлену раніше договором між інвестором та власником приміщення.

У разі неможливості надання рівнозначної площі надається доплата за різницю площі:

Інвестором - при зменшенні загальної площі приміщення (за умови дотримання санітарних норм для житлового приміщення) - в розмірі ринкової вартості різниці площі після реконструкції або реставрації;

власником - при збільшенні загальної площі приміщення - в розмірі ринкової вартості різниці площі до реконструкції або реставрації.

У разі відмови власника від доплати, йому пропонується переселення в інше житлове (нежитлове) приміщення, що передбачено підпунктом 6.10 цього Положення.

Оформлення зобов'язань сторін

6.17. Оформлення зобов'язань сторін при звільненні приміщень в житлових і нежитлових будинках здійснюється шляхом укладання договору між особою, що є власником, наймачем або орендарем Приміщення, що звільняється в будівлі, і Особою, яка відселяє (далі - Договір).

6.18. Договір складається з урахуванням строків, що зазначені в Рішенні.

6.19. Договір укладається в письмовій формі у встановленому порядку.

6.20. Договір визначає форму, розмір і умови надання компенсації, характеристики приміщень, що надаються у порядку натуральної компенсації, порядок переселення, інші суттєві умови звільнення приміщень, в тому числі визначає права сторін на звільнені приміщення та приміщення, що пропонується у порядку натуральної компенсації.

6.21. Приміщення звільнюються в строки, що визначені в договорі, але не пізніше установленого терміну початку реконструкції або реставрації.

6.22. Оцінка вартості приміщень, які вивільнюються та які одержуються у порядку натуральної компенсації, здійснюється у необхідних випадках незалежними оцінювачами в установленому порядку за рахунок Особи, яка відселяє.

6.23. Сторона, яка не згодна з проведеною оцінкою, має право звернутися до суду з позовною заявою щодо умов звільнення приміщень.

7. Оформлення документів на власність,
організація та порядок заселення будинків

7.1. Оформлення права власності на об'єкти або їх частини, реконструкція або реставрація яких повністю або частково здійснюється за кошти інвесторів, покладається на виконавчий орган Київської міської ради (Київську міську державну адміністрацію), що передбачено підпунктами 2 та 3 рішення Київської міської ради від 06.09.2001 N 17/1451"Про порядок набуття права власності на об'єкти інвестування", за умови дотримання інвесторами вимог цього Положення.

7.2. Державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна в установленому порядку в КП "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна" є обов'язковою для власників незалежно від форми власності.

7.3. Відмова від оформлення права власності на об'єкт нерухомого майна або реєстрації надається письмово власнику з обґрунтуванням підстав (причин), з яких неможливо здійснити оформлення або державну реєстрацію права власності на об'єкт.

7.4. Відмова від оформлення права власності на об'єкт нерухомого майна та державної реєстрації права власності може бути оскаржена в установленому порядку.

7.5. Передача квартир учасникам реконструкції або реставрації житлових будинків оформлюється Головним управлінням житлового забезпечення протягом місяця після введення будинку в експлуатацію актом передачі квартир на підставі відповідної угоди.

7.6. Якщо в процесі реалізації проекту реконструкції або реставрації будинку інвестор забезпечив вихід площ із об'єкта в розмірах більших за ті, що передбачені договором, то додаткова площа розподіляється згідно з додатковою угодою.

7.7. Житлові та нежитлові будинки, що є об'єктами культурної спадщини, крім об'єктів, занесених до Переліку пам'яток, які не підлягають приватизації, можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження з Головним управлінням культури, мистецтв та охорони культурної спадщини як спеціально уповноваженим органом охорони культурної спадщини або Міністерством культури та мистецтв України, у разі якщо об'єкт є пам'яткою національного значення.

Порядок надання погоджень встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини.

8. Відповідальність інвесторів за недотримання умов
конкурсу та повернення об'єктів реконструкціїм або
реставрації до комунальної власності територіальної
громади міста чи його районів

8.1. Відносини між замовником реконструкції або реставрації та інвестором регулюються чинним законодавством України та умовами інвестиційного договору.

8.2. У разі невиконання умов інвестиційного договору на реконструкцію або реставрацію житлових і нежитлових будинків та нежитлових приміщень в житловому будинку з боку інвестора (якщо він не є замовником), який забезпечує фінансування реконструкції або реставрації, останній несе відповідальність за дії, що спричинили невиконання умов інвестиційного договору внаслідок нецільового, несвоєчасного або неповного виділення та перерахування коштів, і відшкодовує замовнику реконструкції або реставрації фактично сплачену замовником підрядчику суму неустойки (пені) за порушення строків платежів за виконані роботи та збитки у частині, не покритій неустойкою (пенею), в установленому законодавством порядку.

8.3. У разі недотримання інвестором термінів виконання робіт, пов'язаних з оформленням договору оренди земельної ділянки; підготовки будівельного майданчика; розробкою, узгодженням та затвердженням передпроектної та проектно-кошторисної документації; одержанням дозволу на виконання будівельно-монтажних робіт замовник реконструкції або реставрації має право стягнути з нього неустойку в розмірі, передбачену інвестиційним договором.

8.4. За зрив передбачених розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) термінів розробки і затвердження проектно-кошторисної документації одержання в управлінні державного архітектурного-будівельного контролю та у відповідному органі охорони культурної спадщини (у випадках, передбачених чинним законодавством) дозволів на виконання будівельних робіт з реконструкції або реставрації будинків інвестиційними угодами передбачаються фінансові санкції (штрафи) до інвесторів, а саме:

8.4.1. Із житлових будинків (в тому числі нежитлових будинків, які раніше були житловими і в установленому порядку переведені у нежитлові):

інвестор перераховує через Головне управління житлового забезпечення за кожний день зриву встановлених термінів до 3 місяців - 0,1%, більше 3-х місяців - 0,2% від інвестиційної вартості об'єкта реконструкції або реставрації.

8.4.2. із інших нежитлових будинків:

інвестор перераховує через Головне управління комунальної власності м. Києва за кожний день зриву встановлених термінів до 3 місяців - 0,1%, більше 3 місяців - 0,2% від інвестиційної вартості об'єкта реконструкції або реставрації.

Штрафи сплачуються кожного наступного місяця до 15 числа;

8.5. Інвестор перераховує через Головне фінансове управління за зрив нормативного терміну завершення реконструкції або реставрації будинку:

- до трьох місяців - 5% від інвестиційної вартості об'єкта реконструкції або реставрації;

- від трьох до шести місяців - 10% від інвестиційної вартості об'єкта реконструкції або реставрації;

- понад шість місяців - 25% від інвестиційної вартості об'єкта реконструкції або реставрації.

8.6. Сторони зобов'язані вживати заходи щодо:

- виконання відповідних зобов'язань інвестиційного договору на реконструкцію (реставрацію);

- подолання спільними зусиллями шляхом переговорів і врегулювання конфліктних ситуацій незалежно від того з чиєї вини вони виникли;

- пошуку взаємоприйнятного вирішення проблем.

Призупинення робіт і розірвання інвестиційного договору є крайньою мірою розв'язання конфліктів і проблем, що виникли між сторонами. Сторона, яка приймає рішення про призупинення робіт і розірвання інвестиційного договору, зобов'язана письмово повідомити про це іншу сторону й обґрунтувати причини. Якщо таке рішення приймається у зв'язку з незадовільним виконанням зобов'язань іншою стороною, перша попередньо надає строк для усунення допущених порушень.

8.7. Замовник реконструкції або реставрації (крім випадків, коли інвестор є замовником) має право на розірвання в установленому порядку інвестиційного договору за таких обставин:

- відсутність у інвестора коштів для фінансування реконструкції або реставрації об'єкта;

- виявлення недоцільності або неможливості інвестування коштів в об'єкт: через обставини непереборної сили, за рішеннями відповідних контролюючих та інших органів;

- суттєве порушення договірних зобов'язань інвестором, що створює передумови для невиконання відповідних робіт у встановлені строки (наприклад, при несвоєчасному фінансуванні, що призвело до відставання термінів виконання робіт від запланованих графіком на 3 місяці);

- банкрутство інвестора;

- інші, передбачені інвестиційним договором поважні причини.

8.8. Сторони звільняються від відповідальності за повне або часткове невиконання зобов'язань за інвестиційним договором, якщо воно стало наслідком дії обставин непереборної сили (форс-мажорних) тобто надзвичайних і невідворотних за цих умов обставин: природних стихійних явищ (землетрусу, повені тощо), дії зовнішніх об'єктивних факторів (воєнні дії, епідемія, інші події, що не підлягають розумному контролю сторін), на час дії цих обставин, якщо ці обставини безпосередньо вплинули на виконання інвестиційного договору.

У випадку, якщо сторона, виконанню зобов'язань якої перешкоджають форс-мажорні обставини не сповістить іншу сторону про настання таких обставин у 10-денний термін, така сторона втрачає право посилатися на зазначені обставини як форс-мажорні.

8.9. Якщо форс-мажорні обставини тривають понад шість місяців, кожна з сторін має право на розірвання інвестиційного договору без сплати штрафів і (або) неустойок, вживши всі можливі заходи для проведення взаємних розрахунків і зменшенню збитку, понесеного іншою стороною.

8.10. Про форс-мажорні обставини доводить до відома сторона, яка позбавлена можливості належним чином виконати свої зобов'язання через ці обставини.

9. Порядок передачі переможцем конкурсу
своїх прав та обов'язків третій стороні

9.1. Інвестор має право залучити третю сторону для виконання зобов'язань із укладеного з замовником реконструкції або реставрації договору з оформленням окремої угоди.

9.2. Замовник реконструкції або реставрації не несе відповідальність щодо договору інвестора з третьою стороною.

10. Порядок повернення об'єктів реконструкції або реставрації
до комунальної власності при невиконанні інвестором
умов інвестиційного договору і відшкодування збитків
територіальним громадам міста та його районів

10.1. У разі розірвання інвестиційного договору (за двосторонньою угодою або за судовим рішенням) замовник реконструкції або реставрації має пріоритетне право протягом 30 календарних днів прийняти рішення про викуп по собівартості у інвестора результатів виконаних робіт на основі документів, що підтверджують витрати інвестора, без застосування коефіцієнту інфляції та поправочних коефіцієнтів (на момент розірвання інвестиційного договору).

В цьому випадку до суми викупу не включаються:

- неодержані доходи і непрямі збитки;

- штрафи по прострочених позичках та інших невиконаних зобов'язаннях, пов'язаних з реалізацією проекту;

- внески по страхуванню ризику;

- витрати по доробці простроченої передпроектної документації;

- витрати по підготовці документації, що не відповідає функціональному призначенню об'єкта реконструкції або реставрації;

- витрати по роботах, що не є предметом дійсного інвестиційного договору;

- витрати по інших роботах, що втратили свою цінність внаслідок тривалого неосвоєння будівельного майданчика;

- витрати, понесені інвестором при участі в Конкурсі.

10.2. У випадку розбіжностей сторін з визначення суми викупу (розміру витрат, понесених інвестором на реалізацію проекту по роботах, прийнятих за актами прийому-передачі ця суперечність підлягає розгляду в судовому порядку відповідно до законодавства України.

Сума викупу повертається попередньому інвестору замовником реконструкції або реставрації за рішенням Комісії після отримання коштів від нового інвестора.

10.3. У разі розірвання інвестиційного договору (за двосторонньою угодою або за судовим рішенням) з вини інвестора об'єкт реконструкції або реставрації повертається до комунальної власності територіальної громади м. Києва чи відповідного його району, а саме:

- відповідним рішенням Київської міської ради (районної у м. Києві ради) чи іншим уповноваженим органом (особою) скасовується прийняте раніше цими органами (особами) рішення про набуття права власності інвестором на будинки або їх частини, реконструкція або реставрація яких повністю або частково здійснюється за кошти інвестора;

- одночасно зазначеним рішенням житлові або нежитлові будинки (в тому числі їх частини) приймаються до комунальної власності територіальної громади міста Києва або відповідного його району.

10.4. Після прийняття будинків або їх частин до комунальної власності територіальної громади міста Києва або відповідного його району, в подальшому зазначені будинки (їх частини) у встановленому цим Положенням порядку включаються до переліку будинків, які підлягають реконструкції або реставрації у м. Києві.

Заступник голови - керівник апарату Б.Стичинський