ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
23.03.2004 N 45

Про затвердження Положення про науково-методичну
раду та її персонального складу

У зв'язку із зміною статусу Головдержслужби України, відповідно до Указу Президента України від 02.10.99 N 1272/99, реорганізації структури Головдержслужби, що відбулась протягом листопада - грудня 2003 року, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 N 1550, та відповідно до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.96 N 394 наказую:

1. Затвердити Положення про науково-методичну раду при Головному управлінні державної служби України, виклавши його в новій редакції (додається).

2. Затвердити персональний склад науково-методичної ради (додається).

3. Наказ Головдержслужби від 18.04.96 N 10 вважати таким, що втратив чинність.

4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Начальника Головдержслужби Оболенського О.Ю.

Начальник Головдержслужби Т.Мотренко

Затверджено
Наказ Головдержслужби
23.03.2004 N 45

Положення
Про науково-методичну раду при головному управлінні
державної служби України

Загальна частина

1. Науково-методична рада (далі - Рада) є консультативно-дорадчим органом при Головному управлінні державної служби України (далі - Головдержслужба), яка забезпечує координацію дій центральних і місцевих органів виконавчої влади, науково-педагогічних працівників навчальних закладів та наукових установ з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, науково-дослідних робіт з проблем державної служби, розробки концептуальних положень розвитку системи державної служби та її кадрового забезпечення.

2. Рада створена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.96 N 394 "Про науково-методичну раду при Головному управлінні державної служби України при Кабінеті Міністрів України".

3. Рада здійснює свою діяльність на громадських засадах.

4. Рада має право залучати до своєї діяльності провідних фахівців системи державної служби та освіти України, Національної академії державного управління при Президентові України, Національної академії наук України, органів державного управління та місцевого самоврядування шляхом створення тимчасових творчих колективів за головними напрямами діяльності Головдержслужби.

5. Рада планує свою діяльність відповідно до завдань Головдержслужби, визначених:

- Законом України "Про державну службу" від 16.12.93 N 3723-XII;

- Концепцією адаптації інституту державної служби в Україні до стандартів Європейського Союзу, схваленою Указом Президента України від 05.03.2004 N 278/2004;

- Положенням про Головне управління державної служби України, затвердженим Указом Президента України від 02.10.99 N 1272/99;

- Стратегією реформування системи державної служби в Україні, затвердженою Указом Президента України від 14.04.2000 N 599/2000;

- Комплексною програмою підготовки державних службовців, затвердженою Указом Президента України від 09.11.2000 N 1212/2000;

- Заходами щодо підвищення кваліфікації державних службовців органів державної влади, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.95 N 560;

- Положенням про роботу з кадрами в центральних і місцевих органах державної виконавчої влади, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.09.95 N 747;

- Положенням про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і Положенням про єдиний порядок підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.97 N 167;

- науковою програмою дослідження розвитку державної служби та вдосконалення кадрового забезпечення державного управління, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2001 N 953;

- планом заходів щодо удосконалення єдиної державної комп'ютерної системи "Кадри" на 2000 - 2004 роки, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2000 N 279-р, та за пропозиціями центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, організацій та установ тощо.

Головні напрями діяльності ради

6. Головними напрямами діяльності Ради є:

- аналіз прогнозу та розробка рекомендацій щодо планування системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ і організацій (далі - система професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств);

- вдосконалення організаційного і нормативно-правового механізму функціонування системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств;

- координація роботи з удосконалення науково-методичного забезпечення навчального процесу системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств;

- розробка рекомендацій з питань ліцензування та акредитації освітньо-професійних та професійних програм навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- аналіз і розробка рекомендацій щодо проведення контролю за якістю підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- розгляд рекомендацій з підготовки, конкурсного відбору та підвищення кваліфікації професорсько-викладацьких кадрів, які забезпечують підготовку, підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств;

- аналіз ефективності інфраструктури, використання інтелектуального та управлінського потенціалу в системі державної служби;

- організація, координація та розширення наукових досліджень з проблем розвитку державної служби.

Функції ради

7. У напрямі прогнозу та розробки рекомендацій щодо планування діяльності системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств:

- розгляд та розробка наукових засад у визначенні потреб підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців для державної служби;

- розгляд та надання рекомендацій з впровадження критеріїв визначення та заходів щодо упорядкування і вдосконалення мережі закладів системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств;

- визначення пріоритетних напрямів підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для державної служби, у тому числі за рахунок міжнародної технічної допомоги.

8. У напрямі вдосконалення організаційного і нормативно-правового механізму функціонування системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств:

- розгляд проектів концепцій та програм навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- розгляд рекомендацій щодо виконання законів, постанов і рішень органів виконавчої влади з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- розробка основних положень та рекомендацій щодо правил прийому на навчання за освітньо-професійними програмами підготовки фахівців для державної служби;

- розгляд рекомендацій щодо складання професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців;

- визначення державних вимог до освітньо-професійних програм підготовки фахівців для державної служби та професійних програм підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- визначення рекомендацій щодо фінансування за індивідуальними нормативами заходів з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- розробка рекомендацій щодо основних положень державної атестації випускників навчальних закладів, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств.

9. У напрямі вдосконалення науково-методичного забезпечення навчального процесу системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств:

- розгляд рекомендацій про надання грифу Головдержслужби навчальній та методичній літературі з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та керівників державних підприємств;

- підготовка інформаційного матеріалу та рекомендацій для органів виконавчої влади з урахуванням передового досвіду роботи з проблем підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств, пропозицій щодо висвітлення їх у друкованому виданні Головдержслужби "Вісник державної служби України";

- розгляд та затвердження освітньо-професійних програм підготовки фахівців для державної служби, професійних програм підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- розгляд нормативних навчально-методичних документів, програм нормативних навчальних дисциплін, розробка рекомендацій щодо використання у навчальному процесі підручників, методичних посібників тощо;

- аналіз та розробка рекомендацій щодо набуття та використання передового вітчизняного та зарубіжного досвіду з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і керівників державних підприємств.

10. У напрямі ліцензування та акредитації освітньо-професійних та професійних програм і контролю за якістю підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств:

- розгляд матеріалів експертизи та інспектування навчальних закладів системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств;

- аналіз та вироблення рекомендацій з питань якості підготовки фахівців до державної служби у навчальних закладах з метою визначення відповідності рівня підготовки та проведення навчального процесу державним вимогам;

- прийняття рекомендацій щодо відмови або видачі дозволу на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств.

11. У напрямі рекомендацій з підготовки, конкурсного відбору та підвищення кваліфікації професорсько-викладацьких кадрів, які забезпечують навчання, підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств:

- внесення пропозицій щодо порядку добору науково-педагогічних кадрів для системи професійного навчання державних службовців;

- розгляд рекомендацій щодо атестації науково-педагогічних кадрів, які здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і керівників державних підприємств.

12. У напрямі аналізу ефективності інфраструктури, використання інтелектуального і управлінського потенціалу у системі державної служби:

- розробка пропозицій щодо підвищення ефективності та вдосконалення структури державного управління;

- розробка пропозицій щодо форм державної статистичної звітності з питань державної служби;

- вивчення, аналіз і розробка рекомендацій щодо організаційних структур та взаємодії центральних та місцевих органів виконавчої влади;

- аналіз ефективності інфраструктури та використання інтелектуального і управлінського потенціалу керівників державних підприємств.

13. У напрямі організації, координації та розширення наукових досліджень з проблем державної служби:

- розгляд та розробка наукових засад у визначенні шляхів удосконалення процесами реформування державної служби;

- визначення наукових засад спрямування розвитку державної служби до вимог Європейського Союзу;

- координація пропозицій щодо формування програми наукових досліджень з питань моніторингу державної служби і державного управління, контроль за їх виконанням;

- координація пропозицій щодо наукового забезпечення середньострокової програми розвитку державної служби та проведення адміністративної реформи;

- розгляд та оцінювання науково-дослідних робіт з питань розвитку державної служби, виконаних на замовлення Головдержслужби;

- вивчення та узагальнення досвіду проведення наукових досліджень у зарубіжних країнах з питань державної служби;

- формування теоретичних засад, вирішення проблем управління органів виконавчої влади;

- проведення експертизи дисертаційних робіт, монографій, статей, оглядів, доповідних записок та інших друкованих матеріалів, які стосуються проблем розвитку, діяльності державного управління;

- участь у підготовці програм конференцій, наукових семінарів та виступів у відкритій пресі з питань державної служби.

Склад ради

14. Рада складається з президії та членів науково-методичної ради.

Персональний склад президії Ради затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 3 квітня 1996 року N 394, персональний склад членів Ради затверджується наказом Головдержслужби.

15. Члени президії та члени Ради беруть участь в засіданнях без права заміни.

Організація роботи ради

16. Засідання Ради проводяться за окремим планом не рідше одного разу на півроку.

У разі необхідності за рішенням голови Ради та його заступника можуть бути скликані позачергові засідання.

На засіданнях можуть бути присутніми представники органів державної влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, які не є членами Ради.

17. Засідання Ради вважаються правоможними, якщо на них присутні не менше 2/3 складу Ради.

18. Рішення Ради вважається ухваленим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні членів.

19. Підготовка матеріалів для розгляду на засіданнях Ради здійснюється управлінням стратегічного розвитку та ефективності державної служби. Організаційно-технічне обслуговування Ради забезпечується управлінням справами Головдержслужби.

20. Рішення Ради доводяться до відома:

- центральних і місцевих органів державної влади;

- органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, наукових установ та рекомендуються для розгляду і врахування в роботі.

Затверджено
Наказ Головдержслужби
23.03.2004 N 45

Склад
науково-методичної ради при Головдержслужбі

1. ОБОЛЕНСЬКИЙ               Доктор економічних наук, професор,
Олексій Юрійович перший заступник Начальника
Головдержслужби, голова
науково-методичної ради

2. НИЖНИК Доктор юридичних наук, професор,
Ніна Романівна перший проректор Національної
академії державного управління при
Президентові України, заступник
голови науково-методичної ради

3. АНІКІН Головний спеціаліст Департаменту
Микола Геннадійович кадрового забезпечення та персоналу
Секретаріату Кабінету Міністрів
України

4. АНДРЮЩУК Кандидат технічних наук, доцент,
Анатолій Олексійович завідувач магістратури державного
управління Східноукраїнського
національного університету імені
Володимира Даля

5. АФАНАСЬЄВ Кандидат економічних наук, професор,
Микола Васильович проректор Харківського державного
економічного університету

6. БАТЕЧКО Кандидат фізико-математичних наук,
Ніна Григорівна доцент, начальник відділу
магістратури Національного аграрного
університету

7. ВИШНЕВСЬКИЙ Радник Начальника Головдержслужби
Андрій Володимирович

8. ВІТМАН Кандидат історичних наук, доцент,
Костянтин Миколайович декан магістратури державної служби
Одеської національної юридичної
академії

9. ГЛАЗУНОВ Кандидат історичних наук, доцент,
Станіслав Васильович координатор підготовки магістрів
державного управління
Дніпропетровського національного
університету

10. ДЗВІНЧУК Кандидат наук з державного
Дмитро Іванович управління, завідувач кафедри
державного управління, декан
факультету управління та
інформаційної діяльності
Івано-Франківського національного
технічного університету нафти і газу

11. ДМИТРЕНКО Кандидат історичних наук, директор
Тетяна Тимофіївна центру перепідготовки та підвищення
кваліфікації працівників органів
державної влади, органів місцевого
самоврядування, керівників державних
підприємств, установ та організацій
Кіровоградської обласної державної
адміністрації

12. ЖУКОВСЬКИЙ Доктор педагогічних наук, професор,
Василь Миколайович перший проректор Національного
університету "Острозька академія"

13. КЛЮЄВ Кандидат технічних наук, професор,
Володимир Петрович директор Інституту довузівської
підготовки та післядипломної освіти
Дніпропетровського національного
університету

14. КНЯЗЄВ Доктор філософських наук, професор,
Володимир Миколайович проректор з наукової роботи
Національної академії державного
управління при Президентові України

15. КУЦЕНКО Кандидат економічних наук, професор,
Віктор Антонович проректор з навчальної роботи
Національної академії державного
управління при Президентові України

16. ЛЕБЕДИНСЬКА              Кандидат економічних наук, доцент,
Людмила Іванівна директор Центру підготовки магістрів
Тернопільської академії народного
господарства

17. МОСКАЛЮК Кандидат економічних наук, доцент,
Наталія Петрівна координатор підготовки магістрів за
спеціальністю "Державна служба"
Київського національного економічного
університету

18. МОСТОВИЙ Кандидат економічних наук, професор,
Григорій Іванович проректор - директор Харківського
регіонального інституту державного
управління Національної академії
державного управління при
Президентові України

19. НИНЮК Кандидат наук з державного
Марія Антонівна управління, директор центру
перепідготовки та підвищення
кваліфікації працівників органів
державної влади, органів місцевого
самоврядування, керівників державних
підприємств, установ та організацій
при Волинській облдержадміністрації

20. ПОЙЧЕНКО Доктор політичних наук, професор,
Анатолій Михайлович проректор - директор Одеського
регіонального інституту державного
управління Національної академії
державного управління при
Президентові України

21. ПОЛІВАНОВ Кандидат економічних наук, доцент,
Володимир Єгорович декан факультету міжнародної
економіки і менеджменту Української
академії зовнішньої торгівлі
Міністерства економіки та з питань
європейської інтеграції України

22. ПОНЕДІЛКО Кандидат економічних наук, доцент,
Валентина Геннадіївна начальник управління
програмно-методичної допомоги
регіональним та галузевим закладам
підвищення кваліфікації та
перепідготовки кадрів Інституту
підвищення кваліфікації керівних
кадрів Національної академії
державного управління при
Президентові України

23. РАЧ Доктор технічних наук, професор,
Валентин Анатолійович завідувач кафедри управління
проектами та економічної статистики
Східноукраїнського національного
університету імені Володимира Даля

24. РЕВЕНЧУК Заступник начальника управління
Олена Сергіївна стратегічного розвитку та
ефективності державної служби -
начальник відділу стратегії розвитку
та науково-методичного забезпечення
державної служби Головдержслужби
(секретар науково-методичної ради)

25. СЕМЕНОВ Доцент, директор Центру магістерської
Віктор Євгенович підготовки Донецького національного
технічного університету

26. СЕРЬОГІН Кандидат технічних наук, доцент,
Сергій Михайлович проректор - директор
Дніпропетровського регіонального
інституту державного управління
Національної академії державного
управління при Президентові України

27. СОЛОВЙОВА Доктор технічних наук, професор,
Катерина Олександрівна завідувачка кафедри Харківського
національного технічного університету
радіоелектроніки

28. СТАНКЕВИЧ Начальник управління стратегічного
Тетяна Володимирівна розвитку та ефективності державної
служби Головдержслужби

29. ЧЕМЕРИС Кандидат економічних наук, доцент,
Анатолій Олексійович проректор - директор Львівського
регіонального інституту державного
управління Національної академії
державного управління при
Президентові України.