МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.05.2004 N 180
(Наказ втратив чинність на підставі
Наказу Міністерства економіки України
від 06.06.2008 N 197)
Про утворення в Міністерстві експертних
комісій з визначення цінності документів
Відповідно до Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" ( 3814-12 ), Порядку утворення та діяльності експертних комісій з визначення цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2002 N 1739 , Типового положення про експертну комісію державного і комунального підприємства, установи та організації, затвердженого наказом Державного комітету архівів України від 29.01.2003 N 16 , зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.02.2003 за N 112/7433, та враховуючи структуру та штатну чисельність Міністерства, наказую:
1. Утворити експертну комісію Міністерства з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності (далі - експертна комісія Міністерства), у складі згідно з додатком.
Призначити головою експертної комісії Міністерства Леськова П.А. - заступника директора адміністративне-господарського департаменту.
2. Затвердити такі, що додаються:
Положення про експертну комісію Міністерства з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності;
Положення про експертну комісію управління (відділу на правах самостійного) з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності.
3. Надати право Дробному В.В. - директорові адміністративно-господарського департаменту затверджувати план роботи, рішення та акти експертної комісії Міністерства.
4. Начальникам управлінь та відділів на правах самостійних:
утворити в тижневий термін у підпорядкованих структурних підрозділах експертні комісії управлінь (відділів на правах самостійних) з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі їх діяльності (далі - експертна комісія структурного підрозділу), та затвердити їх персональний склад, у разі потреби вносити до них відповідні зміни;
забезпечити неухильне додержання експертними комісіями структурних підрозділів вимог затвердженого цим наказом Положення про експертну комісію управління (відділу на правах самостійного) з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності.
5. Експертній комісії Міністерства здійснювати методичне керівництво, роботою експертних комісій структурних підрозділів.
6. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства від 19.02.2001 N 41 "Про затвердження Положень про центральну постійно діючу експертну комісію Мінекономіки, постійно діючі експертні комісії структурних підрозділів Мінекономіки та затвердження їх складу".
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора адміністративно-господарського департаменту Дробного В.В. та начальників управлінь та відділів на правах самостійних.
Міністр економіки та з питань європейської інтеграції України М.Деркач
Додаток
до наказу Міністерства
економіки та з питань
європейської інтеграції України
06.05.2004 N 180
Склад
експертної комісії Міністерства з визначення цінності
документів, що накопичуються в процесі його діяльності
ЛЕСЬКОВ - заступник директора
Петро Арсентійович адміністративно-господарського
департаменту, голова комісії
ДАЦЮК - заступник директора юридичного
Тетяна Леонідівна департаменту, заступник голови комісії
Члени комісії:
АНУФРІЄВ - начальник відділу режиму та захисту
Віктор Григорович інформації режимно-секретного
управління
БІДНА - заступник начальника управління
Катерина Миколаївна документального забезпечення -
начальник відділу роботи з документами
вищих органів
ГУБЕНКО - начальник відділу формування
Наталія Петрівна національного архівного фонду та
діловодства ЦДАВО України (за згодою)
КОВАЛЕНКО - начальник управління документального
Станіслав Хомич забезпечення
ЛУКАСЕВИЧ - заступник начальника управління
Наталія Григорівна кадрів
ТЕСЛЕНКО - заступник директора
Анатолій Васильович адміністративно-господарського
департаменту - начальник господарського
управління
ЗАХАРЧЕНКО - начальник архівного відділу
Тетяна Володимирівна управління документального
забезпечення, секретар комісії
Директор адміністративно-господарського департаменту В.Дробний
Затверджено
Наказ Міністерства економіки
та з питань європейської
інтеграції України
06.05.2004 N 180
Положення
про експертну комісію Міністерства з визначення цінності
документів, що накопичуються в процесі його діяльності
Це Положення визначає порядок утворення та діяльності експертної комісії Міністерства з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності.
1. Загальні положення
1.1. Експертна комісія Міністерства з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності (далі - експертна комісія Міністерства), утворюється з метою проведення попередньої експертизи цінності документів, які накопичуються в процесі діяльності Міністерства, та підготовки відповідних документів для подання їх на розгляд експертно-перевірочній комісії Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України.
1.2. Експертна комісія Міністерства є координаційно-дорадчим органом Міністерства. Її рішення набирають чинності після затвердження директором адміністративно-господарського департаменту та погодження з Центральним державним архівом вищих органів влади та управління України і є обов'язковими для виконання в Міністерстві.
1.3. У своїй діяльності експертна комісія Міністерства керується Конституцією ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Держкомархіву України з питань архівної справи та діловодства, наказами Міністерства та цим Положенням.
2. Порядок утворення експертної комісії Міністерства
2.1. Експертна комісія Міністерства утворюється наказом Міністерства, яким також призначається її голова та затверджується персональний склад.
2.2. До складу експертної комісії Міністерства входить не менше семи чоловік, обов'язково представники управління документального забезпечення, режимно-таємного управління, юридичного департаменту та представник Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України (за згодою) і очолює її голова, який має заступника.
2.3. Секретарем експертної комісії Міністерства є за посадою начальник архівного відділу управління документального забезпечення.
3. Основні завдання експертної комісії Міністерства
3.1. Розгляд та прийняття рішень про схвалення та погодження в установленому порядку в Центральному державному архіві вищих органів влади та управління України:
зведеного опису справ постійного зберігання управлінь та відділів на правах самостійних Міністерства (далі - структурні підрозділи);
зведеної номенклатури справ структурних підрозділів поточного діловодства.
3.2. Розгляд та прийняття рішення щодо погодження актів експертних комісій структурних підрозділів з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі їх діяльності (далі - експертна комісія структурного підрозділу), про виділення документів для знищення.
3.3. Участь у підготовці методичних матеріалів з організації проведення експертизи цінності документів.
3.4. Розгляд пропозицій структурних підрозділів про зміну строків зберігання окремих документів, не передбачених діючим переліком, прийняття та погодження в установленому порядку відповідних рішень.
3.5. Надання методичної допомоги експертним комісіям структурних підрозділів.
4. Права експертної комісії Міністерства
4.1. Давати рекомендації експертним комісіям структурних підрозділів щодо проведення експертизи цінності документів та підготовки їх до передачі в архів Міністерства.
4.2. Повертати експертним комісіям структурних підрозділів для усунення недоліків їх документи, підготовлені з порушенням установлених вимог.
4.3. Одержувати від працівників структурних підрозділів інформацію, необхідну для визначення строків зберігання документів.
4.4. Залучати до своєї роботи як консультантів і експертів з визначення цінності документів за згодою безпосередніх керівників фахівців структурних підрозділів, а за необхідності - працівників Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України.
4.5. Приймати рішення про недоцільність подальшого зберігання справ, строк використання яких закінчився, склавши про це відповідний акт.
4.6. Брати безпосередню участь в організації і проведенні перевірок стану ведення діловодства та збереження документів з грифом "Для службового користування" в структурних підрозділах.
4.7. Звертатися у разі відмови директора адміністративно-господарського департаменту затвердити її рішення до Центральної експертно-перевірної комісії Держкомархіву України, рішення якої остаточним.
4.8. Вносити керівництву Міністерства пропозиції щодо вдосконалення роботи з архівними документами.
5. Порядок роботи експертної комісії Міністерства
5.1. Експертна комісія Міністерства працює згідно з планом роботи на відповідний рік, який затверджується директором адміністративно-господарського департаменту.
5.2. Основною формою роботи експертної комісії Міністерства є її засідання, що проводяться не рідше одного разу на рік і вважаються правоможними, якщо на них присутньо не менше третини складу членів комісії. Скликання засідань зазначеної комісії забезпечується її секретарем за вказівкою голови.
5.3. Рішення експертної комісії Міністерства приймаються більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні, оформляються протоколом, який підписується головою та секретарем комісії, та набирають чинності з моменту затвердження протоколу засідання директором адміністративно-господарського департаменту.
5.4. У разі необхідності підписаний протокол засідання експертної комісії Міністерства доводиться секретарем до відома структурних підрозділів Міністерства. Облік та ведення документів експертної комісії Міністерства здійснюється її секретарем.
Директор адміністративно-господарського департаменту В.Дробний
Затверджено
Наказ Міністерства економіки
та з питань європейської
інтеграції України
06.05.2004 N 180
Положення
про експертну комісію управління (відділу
на правах самостійного) з визначення
цінності документів, що накопичуються
в процесі його діяльності
Цим Положенням визначено порядок утворення, функціонування, основні завдання, права експертних комісій управлінь (відділів на правах самостійних) з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі їх діяльності.
1. Експертна комісія управління (відділу на правах самостійного) з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності (далі - експертна комісія структурного підрозділу), утворюється в управліннях (відділах на правах самостійних) (далі - структурний підрозділ) з метою проведення попередньої експертизи цінності документів, що накопичуються в процесі їх діяльності, та подання її рішень на розгляд експертній комісії Міністерства з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності (далі - експертна комісія Міністерства), організації роботи щодо формування документів у справи, передавання їх до архіву Міністерства та відбирання документів до знищення.
2. У своїй діяльності експертна комісія структурного підрозділу керується Конституцією ( 254к/96-ВР ), законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства, Положенням про експертну комісію Міністерства з визначення цінності документів, що накопичуються в процесі його діяльності, положенням про структурний підрозділ та цим Положенням.
3. Експертна комісія структурного підрозділу утворюється начальником структурного підрозділу зі спеціалістів, добре обізнаних з діловодством, загальною чисельністю не менше трьох чоловік і є консультативно-дорадчим органом структурного підрозділу Міністерства. Очолює її голова. Персональний склад зазначеної комісії затверджується у двох примірниках начальником структурного підрозділу, один з яких передається секретареві експертної комісії Міністерства, якого також інформують у разі зміни складу експертної комісії структурного підрозділу.
4. Експертна комісія структурного підрозділу співпрацює з експертною комісією Міністерства.
Свої рішення зазначена комісія оформляє відповідним актом, який підписують всі її члени, затверджує начальник структурного підрозділу, і які набирають чинності тільки після погодження експертною комісією Міністерства.
Ведення документації експертної комісії структурного підрозділу здійснюється її секретарем.
5. На експертну комісію структурного підрозділу покладається виконання таких завдань:
надання спеціалістам консультацій щодо розроблення номенклатури справ структурних підрозділів та підготовки до подання її на розгляд експертної комісії Міністерства, визначення строків зберігання справ, відбору документів постійного і тимчасового строків зберігання та таких, що містять документи з грифом "Для службового користування", для передавання до архіву Міністерства та знищення тих, що втратили науково-практичне значення;
подання в установленому порядку номенклатури справ структурного підрозділу на затвердження та погодження;
перевірка відповідності номенклатури справ структурного підрозділу фактично сформованим справам, правильності визначення строків їх зберігання;
відбирання та знищення в установленому порядку документів, що втратили науково-практичне значення;
розгляд пропозицій спеціалістів структурного підрозділу про зміну строків зберігання окремих категорій документів та подання експертній комісії Міністерства щодо них відповідно оформленого рішення;
безпосередня участь у нарадах з питань діловодства та архівної справи.
6. Експертній комісії структурного підрозділу надано такі права:
вимагати від спеціалістів структурних підрозділів додержання установлених вимог щодо формування та оформлення справ для передачі до архіву Міністерства та відбирання документів до знищення;
звертатися до експертної комісії Міністерства за консультаціями щодо формування справ та визначення цінності документів;
перевіряти правильність формування документів у справи та повертати спеціалістам структурного підрозділу неправильно сформовані справи для усунення недоліків;
за погодженням з начальником структурного підрозділу виходити до експертної комісії Міністерства з пропозиціями щодо зміни строків зберігання справ;
знищувати в установленому порядку відібрані для цього документи;
залучати до роботи спеціалістів структурних підрозділів;
виходити до керівництва структурного підрозділу з пропозиціями щодо вдосконалення роботи з документацією в підрозділі.
Директор адміністративно-господарського департаменту В.Дробний