КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 27 серпня 2000 р. N 1345
Київ
Про спеціальну (вільну) економічну зону
"Порто-франко" на території Одеського морського
торговельного порту
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 9 від 10.01.2002
N 1368 від 27.08.2003 )
З метою забезпечення функціонування спеціальної (вільної) економічної зони "Порто-франко" на території Одеського морського торговельного порту Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про спеціальну (вільну) економічну зону "Порто-франко" на території Одеського морського торговельного порту (додається).
2. Одеській обласній державній адміністрації в місячний термін затвердити відповідні акти, необхідні для забезпечення функціонування спеціальної (вільної) економічної зони "Порто-франко".
3. Міністерству економіки разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади здійснювати моніторинг функціонування спеціальної (вільної) економічної зони "Порто-франко" і подавати у разі потреби в установленому порядку Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо обмеження ввезення на митну територію України з території спеціальної (вільної) економічної зони "Порто-франко" та вивезення з митної території України у цю зону окремих видів товарів.
4. Державній митній службі визначити території та межі зон митного контролю, а також встановити режим переміщення на територію та з території спеціальної (вільної) економічної зони "Порто-франко" товарів, транспортних засобів та громадян.
5. Державній податковій адміністрації разом з Державною митною службою встановити порядок контролю за правильністю застосування спеціального пільгового режиму оподаткування, який діє у спеціальній (вільній) економічній зоні "Порто-франко".
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 серпня 2000 р. N 1345
Положення
про спеціальну (вільну) економічну зону
"Порто-франко" на території Одеського морського
торговельного порту
1. Це Положення визначає систему управління та організаційні засади функціонування спеціальної (вільної) економічної зони "Порто-франко" на території Одеського морського торговельного порту (далі - СЕЗ), а також порядок розгляду і затвердження інвестиційних проектів, що реалізуються на її території.
2. СЕЗ включає частину території Одеського морського торговельного порту в межах штучно насипаної та намитої в акваторії Одеської затоки Чорного моря території Карантинного молу загальною площею 32,5 гектара і визначеної згідно з картою території, оригінал якої зберігається в Одеській міській раді.
На території СЕЗ діє митний, податковий та інші режими економічної діяльності, встановлені Законом України "Про спеціальну (вільну) економічну зону "Порто-франко" на території Одеського морського торговельного порту" (1607-14 ).
3. Органами управління СЕЗ є:
Одеська облдержадміністрація (далі - облдержадміністрація);
Одеська міська рада;
орган господарського розвитку і управління СЕЗ (далі - орган господарського розвитку).
4. Органи управління СЕЗ здійснюють свої повноваження на її території відповідно до актів законодавства та цього Положення.
5. До сфери повноважень облдержадміністрації також належить:
забезпечення необхідних умов функціонування державних органів, розташованих на території СЕЗ;
затвердження положення про орган господарського розвитку;
розгляд і затвердження в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, інвестиційних проектів, що реалізуються на території СЕЗ;
регулювання залучення до роботи у СЕЗ іноземних працівників;
надання центральним органам виконавчої влади інформації щодо функціонування СЕЗ;
затвердження порядку укладення договору (контракту) з суб'єктом СЕЗ щодо умов реалізації інвестиційного проекту;
затвердження порядку реєстрації суб'єктів СЕЗ;
здійснення інших повноважень, передбачених Законом України "Про спеціальну (вільну) економічну зону "Порто-франко" на території Одеського морського торговельного порту".
6. До сфери повноважень Одеської міської ради також належить:
визначення стратегічних напрямів розвитку СЕЗ;
внесення пропозицій про зміни в статусі СЕЗ у порядку, встановленому законодавством України;
здійснення інших повноважень, передбачених Законом України "Про спеціальну (вільну) економічну зону "Порто-франко" на території Одеського морського торговельного порту".
7. Органом господарського розвитку є Одеський морський торговельний порт. Положення про орган господарського розвитку затверджується облдержадміністрацією.
8. До компетенції органу господарського розвитку належить:
організація облаштування території СЕЗ;
організація і контроль за будівництвом об'єктів виробничої та невиробничої інфраструктури та розвиток мережі комунікаційних зв'язків;
укладення договору (контракту) з суб'єктом СЕЗ щодо умов реалізації інвестиційного проекту в порядку, встановленому облдержадміністрацією;
укладення договорів на виконання підрядних робіт щодо облаштування території СЕЗ, будівництва об'єктів виробничої та невиробничої інфраструктури, розвитку мережі комунікаційних зв'язків;
укладення договорів про експлуатацію об'єктів інфраструктури СЕЗ;
видача дозволів на будівництво нових господарських об'єктів суб'єктам СЕЗ, що реалізують на території СЕЗ інвестиційні проекти, затверджені облдержадміністрацією;
участь у розробленні та реалізації інвестиційних проектів;
реєстрація суб'єктів СЕЗ, що реалізують на її території інвестиційні проекти, затверджені облдержадміністрацією;
підготовка Одеській міській раді пропозицій щодо ставок орендної плати, розмірів плати та тарифів за комунальні послуги;
здійснення разом з відповідними органами заходів щодо забезпечення законності і правопорядку, економічної та екологічної безпеки на території СЕЗ;
складення та подання статистичної звітності про функціонування СЕЗ відповідно до актів законодавства;
організація підготовки (перепідготовки) кадрів;
виконання інших функцій та повноважень, визначених у положенні про орган господарського розвитку та переданих до його компетенції іншими органами управління СЕЗ.
9. Розгляд і затвердження інвестиційних проектів, що реалізуються на території СЕЗ, здійснюється облдержадміністрацією.
10. Суб'єкт підприємницької діяльності (інвестор), який має намір реалізувати інвестиційний проект, або уповноважена ним у встановленому порядку особа (далі - заявник) подає до облдержадміністрації:
заяву про розгляд інвестиційного проекту за формою, встановленою облдержадміністрацією;
інвестиційний проект, який виконано відповідно до затверджених облдержадміністрацією вимог, підписано заявником, прошито, пронумеровано та погоджено з Одеським морським торговельним портом (у двох примірниках);
нотаріально засвідчені копії свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності та копії засновницьких документів юридичної особи;
у разі коли заявником є іноземна юридична особа - документи, що підтверджують реєстрацію іноземної юридичної особи у країні її місцезнаходження (витяг з торговельного, банківського або судового реєстру тощо). Ці документи повинні бути засвідчені відповідно до законодавства країни, що їх видала, перекладені українською мовою та легалізовані у консульській установі України, якщо міжнародними угодами, в яких бере участь Україна, не передбачено інше, або засвідчені у посольстві відповідної держави в Україні та легалізовані в МЗС;
висновки щодо інвестиційного проекту органів, що здійснюють контроль за додержанням безпеки виробництва та праці, протипожежної і екологічної безпеки, інших органів та організацій відповідно до їх компетенції та за переліком, встановленим облдержадміністрацією;
довідку, видану органом державної податкової служби за місцезнаходженням заявника, про стан розрахунків із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) - для юридичних осіб, зареєстрованих в Україні.
У разі потреби облдержадміністрація може вимагати від заявника інші документи, що підтверджують його спроможність реалізувати інвестиційний проект.
Заявник несе відповідальність за достовірність інформації, що міститься у поданих ним документах.
11. Після перевірки комплектності документів, зазначених у пункті 10 цього Положення, облдержадміністрація реєструє їх у спеціальному журналі за порядковим номером і видає заявникові письмове підтвердження щодо отримання таких документів.
Форма ведення цього журналу встановлюється облдержадміністрацією.
Облдержадміністрація надсилає в триденний термін з дня реєстрації документів копію заяви про розгляд інвестиційного проекту та копію інвестиційного проекту Мінекономіки для проведення за участю Мінтрансу, Мінфіну, Мінпромполітики, Державної податкової адміністрації в Одеській області експертизи інвестиційного проекту з метою запобігання негативним наслідкам його реалізації, зокрема щодо виконання державних програм економічного, науково-технічного та соціального розвитку, обсягів надходжень до бюджетів, а також з метою визначення джерел покриття можливих втрат. Відповідний висновок надається в місячний термін облдержадміністрації. (Абзац пункту 11 в редакції Постанови КМ N 9 від 10.01.2002)
12. Облдержадміністрація розглядає зареєстровані документи заявника разом з експертними висновками щодо визначення доцільності реалізації інвестиційного проекту і приймає рішення про затвердження або відмову у затвердженні інвестиційного проекту в термін, який не може перевищувати 45 днів з дати подання документів заявником.
12-1. Рішення про затвердження інвестиційного проекту приймається облдержадміністрацією лише за наявності позитивних висновків щодо доцільності його реалізації від усіх центральних органів виконавчої влади, залучених до проведення експертизи. ( Положення доповнено пунктом 12-1 згідно з Постановою КМ N 1368 від 27.08.2003 )
13. У разі затвердження інвестиційного проекту заявникові видається витяг з відповідного рішення облдержадміністрації разом з одним примірником інвестиційного проекту, на титульному аркуші якого проставляються дата і номер цього рішення, скріплені підписом уповноваженої посадової особи та печаткою облдержадміністрації.
14. Облдержадміністрація відмовляє заявникові у затвердженні інвестиційного проекту:
за наявності негативних висновків щодо доцільності реалізації інвестиційного проекту;
у разі виявлення недостовірних відомостей у поданих заявником документах;
за наявності у заявника заборгованості із сплати податків, зборів (обов'язкових платежів).
Рішення про відмову у затвердженні інвестиційного проекту облдержадміністрація надсилає заявникові у дводенний термін після його прийняття з обгрунтуванням причин відмови.
15. Заявник, якому відмовлено у затвердженні інвестиційного проекту, має право після усунення недоліків та доопрацювання інвестиційного проекту повторно подати його на розгляд облдержадміністрації в установленому порядку.
16. У разі виробничої потреби заявник може ініціювати внесення змін до затвердженого інвестиційного проекту, які не стосуються збільшення обсягів імпорту товарів 1-24 груп УКТ ЗЕД та не приводять до зменшення кошторисної вартості інвестиційного проекту нижче встановленого законодавством мінімального рівня.
Зміни до інвестиційного проекту розглядаються і затверджуються згідно з пунктами 9-15 цього Положення. ( Пункт 16 в редакції Постанови КМ N 1368 від 27.08.2003 )
17. Статус суб'єкта СЕЗ надається суб'єктам підприємницької діяльності -
юридичним особам, розташованим на території СЕЗ та зареєстрованим у встановленому порядку як суб'єкти СЕЗ.
18. Реєстрація суб'єкта підприємницької діяльності як суб'єкта СЕЗ проводиться органом господарського розвитку в установленому облдержадміністрацією порядку за умови:
укладення з органом господарського розвитку договору (контракту) щодо умов реалізації на території СЕЗ затвердженого облдержадміністрацією у встановленому порядку інвестиційного проекту вартістю, еквівалентною не менш як 1 млн. доларів США.
Зазначений договір (контракт) складається відповідно до Типового договору (контракту) на реалізацію інвестиційного проекту на території пріоритетного розвитку, в спеціальній (вільній) економічній зоні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 липня 1999 р. N 1199;
внесення в установленому порядку плати за реєстрацію.
19. Свідоцтво про реєстрацію суб'єкта СЕЗ видається органом господарського розвитку за встановленою облдержадміністрацією формою і є підставою для надання пільг, передбачених законодавством для суб'єктів цієї СЕЗ.
20. Скасування реєстрації суб'єкта СЕЗ проводиться органом господарського розвитку:
за ініціативою суб'єкта СЕЗ згідно із заявою;
у разі скасування державної реєстрації його як суб'єкта підприємницької діяльності в установленому законодавством порядку;
у разі закінчення терміну дії договору (контракту) на реалізацію інвестиційного проекту;
у разі дострокового розірвання зазначеного договору (контракту) в установленому порядку.
Скасування реєстрації суб'єкта СЕЗ не є підставою для скасування державної реєстрації його як суб'єкта підприємницької діяльності.
21. Орган господарського розвитку в одноденний термін після реєстрації суб'єкта СЕЗ та/або її скасування інформує про це органи державної податкової служби, митної служби та облдержадміністрацію.
22. Орган господарського розвитку до першого числа місяця, що настає за звітним кварталом, подає облдержадміністрації інформацію про функціонування СЕЗ.
23. Облдержадміністрація подає:
до п'ятого числа місяця, що настає за звітним, Мінекономіки та Мінтрансу інформацію про реєстрацію суб'єктів СЕЗ або про її скасування;
до п'ятого числа місяця, що настає за звітним кварталом, Мінекономіки інформацію про стан реалізації суб'єктами СЕЗ інвестиційних проектів.
24. Територія СЕЗ огороджується за периметром і облаштовується відповідно до вимог Держмитслужби. Організація робіт з облаштування митної інфраструктури і огородження території СЕЗ та їх фінансування здійснюється органом господарського розвитку.
Спеціальний митний режим на території СЕЗ запроваджується з дня затвердження Держмитслужбою акта приймання - передачі в експлуатацію об'єктів митної інфраструктури.
25. Перетинання державного кордону України іноземцями та особами без громадянства, які прямують на територію СЕЗ, здійснюється в установленому законодавством порядку.
26. Спори, стороною яких є органи управління СЕЗ, розглядаються відповідно до законодавства України.