Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ

НАКАЗ
23.05.2003 N 135

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
27 травня 2003 р. за N 408/7729

Про створення єдиної системи державної реєстрації
земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них
у складі державного земельного кадастру та
удосконалення структури державного підприємства
"Центр державного земельного кадастру при
Державному комітеті України по земельних ресурсах"

З метою реалізації завдань, визначених Указом Президента України від 17 лютого 2003 р. N 134 "Про заходи щодо створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру", постановою Кабінету Міністрів України від 15 травня 2003 р. N 689 "Про заходи щодо створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру", та удосконалення структури державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і його структурних підрозділів НАКАЗУЮ:

1. Установити, що реєстрацію земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них, договорів оренди землі здійснює державне підприємство "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" (далі - Центр ДЗК).

2. Доручити Центру ДЗК створення та ведення автоматизованої системи державного земельного кадастру та Державного реєстру прав на землю та нерухоме майно.

3. Установити, що з 1 липня 2003 року Центр ДЗК на засадах самоокупності і платній основі здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, прав на них і переходу прав (трансакцій), надає фізичним та юридичним особам ефективні послуги у сфері використання даних державного земельного кадастру і державного реєстру земель.

4. Центру ДЗК у тримісячний термін підготувати і погодити з Держкомземом України графік унесення (інтеграції) відомостей про нерухоме майно та права, пов'язані з ним, в автоматизовану систему державного земельного кадастру і запровадження державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них з 1 січня 2005 року у Державному реєстрі прав на землю та нерухоме майно.

5. Відомості, які містяться у базі даних Державного реєстру прав на землю та нерухоме майно, є власністю держави, а витяги з неї є офіційними відомостями, відповідальність за достовірність яких несе Центр ДЗК.

6. Центру ДЗК створити страховий (гарантійний) фонд для відшкодування збитків, заподіяних фізичним та юридичним особам під час надання їм недостовірних відомостей.

7. Генеральному директору Центру ДЗК Момотенку С.М. до 1 вересня 2003 року:

7.1. Забезпечити ліквідацію та/або реорганізацію регіональних, міських та районних центрів державного земельного кадастру шляхом їх злиття, перетворення та приєднання до Центру ДЗК з утворенням на його основі єдиної юридичної особи з консолідованим балансом.

7.2. Щорічно погоджувати з Держкомземом України суму консолідованого балансу доходів і витрат підприємства, перелік і стандарти послуг, що будуть надаватися, та розмір розцінок, а також щоквартальне подання Держкомзему України звітності про результати діяльності підприємства.

7.3. Вжити заходів щодо поступового скорочення (протягом трьох років) та припинення виконання землевпорядних і землеоціночних робіт на комерційній основі.

8. Визнати Центр ДЗК правонаступником регіональних, міських та районних центрів державного земельного кадастру, які реорганізуються.

9. Затвердити статут Центру ДЗК у новій редакції (додається).

10. Голові Рескомзему АР Крим, начальникам обласних, Київського та Севастопольського міських головних управлінь земельних ресурсів до 1 липня 2003 року забезпечити передачу книг реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі та Поземельних книг структурним підрозділам Центру ДЗК, а також сприяти реорганізації центрів державного земельного кадастру.

11. Начальнику управління державного реєстру земель та координації центрів ДЗК Кубаху С.М. забезпечити контроль за проведенням реорганізації та/або ліквідації центрів державного земельного кадастру, передачею книг реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі і Поземельних книг структурним підрозділам Центру ДЗК.

12. Начальникам управлінь (відділів) центрального апарату Комітету подати пропозиції щодо приведення нормативно-правових актів у відповідність до цього наказу.

13. Начальникам управління державного реєстру земель та координації центрів ДЗК Кубаху С.М. та юридичного управління Кальніченко А.Г. подати цей наказ на реєстрацію до Мін'юсту України в установленому порядку.

14. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Голова Комітету А.С.Даниленко

Затверджую
Голова Державного
комітету України
по земельних ресурсах
А.С.Даниленко
23.05.2003

Статут
Державного підприємства
"Центр державного земельного кадастру
при Державному комітеті України
по земельних ресурсах"

(нова редакція)

1. Загальні положення

1.1. Повне найменування - Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах".

1.2. Скорочене найменування - "Центр державного земельного кадастру".

1.3. Повне найменування англійською мовою - State Land Cadastral Center, office of the State Committee on Land Resources of Ukraine.

1.4. Скорочене найменування англійською мовою - State Land Cadastral Center.

Місцезнаходження: 01001, Україна, м. Київ-001, вул. Хрещатик, 32а.

1.5. Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" (далі - Центр), створене відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 1997 р. N 1355 "Про Програму створення автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру" та на підставі наказу голови Державного комітету України по земельних ресурсах (далі - Держкомзем України) від 04.11.97 N 110 на базі госпрозрахункового бюро наукових, проектно-вишукувальних, проектно-технологічних робіт та державної землевпорядної експертизи шляхом реорганізації, є правонаступником його майнових прав та зобов'язань.

1.6. Статут Центру затверджується Держкомземом України.

2. Мета і предмет діяльності Центру

2.1. Основною метою Центру є функціонування автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру України та системи реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них, для забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадян, підприємств, установ та організацій достовірною інформацією про землю та отримання прибутку від здійснюваної діяльності.

2.2. Предметом діяльності Центру є:

створення, запровадження та експлуатація програмно-інформаційних комплексів системного ведення державного земельного кадастру, у тому числі кадастрового реєстру земельних ділянок;

виконання робіт із кадастрового землеустрою (інвентаризація земель);

ведення автоматизованого обліку кількості та якості земель;

виконання землевпорядних робіт;

проведення спеціальних землевпорядних, топографічно-геодезичних, картографічних, грунтових, геоботанічних, радіологічних, містобудівних, лісотехнічних, водогосподарських, землеоціночних вишукувань з метою підготовки та створення бази даних земельного кадастру для задоволення попиту в земельно-кадастровій інформації органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадян, підприємств, установ та організацій;

розробка інтелектуальних систем управління системою;

розробка нормативно-технічної документації для створення та функціонування автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру та системи реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них;

виконання окремих науково-дослідних, дослідно-конструкторських, дослідно-технологічних і спеціальних робіт у галузі землеустрою, геоінформаційних систем та технологій при створенні та експлуатації автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру;

ведення чергового кадастрового плану в електронному вигляді;

ведення державного реєстру земель та державного реєстру прав на землю та нерухоме майно;

виконання землеоціночних робіт;

виконання робіт із землеустрою, зонування території; координація впровадження в підрозділах Центру, Держкомзему України, та його органах на місцях програмно-технічних засобів та ГІС-технологій ведення державного земельного кадастру;

організація підвищення кваліфікації спеціалістів Центру з питань земельного кадастру, геоінформаційних систем та технологій;

проведення сертифікації розроблених програмно-технічних засобів та ГІС-технологій;

здійснення міжнародного співробітництва з метою запозичення та впровадження новітніх технологій для поліпшення управління земельними ресурсами, ведення реєстрації земель та нерухомого майна;

участь у практичній реалізації вітчизняних та міжнародних пілотних проектів" щодо впровадження системи реєстрації землі та нерухомості та прав на них, реформування земельних відносин, кадастрової реформи;

організація та участь в проведенні науково-технічних конференцій та семінарів, що стосуються проблем автоматизованого ведення державного земельного кадастру, земельних відносин, землеустрою, моніторингу та охорони земель;

надання земельно-кадастрової інформації споживачам;

консультації з питань автоматизації ведення державного земельного кадастру, землеустрою, ГІС-технологій;

розповсюдження власних та інших розробок в області земельного кадастру та ГІС-технологій;

випуск довідкової, нормативно-технічної, інформаційної та рекламної продукції;

придбання та експлуатація об'єктів нерухомості;

розробка, тиражування, адаптація програмних продуктів, створення локальних мереж з використанням різноманітних носіїв інформації;

створення комп'ютерних систем та їх сервісне обслуговування; надання послуг Інтернету, провайдерська діяльність;

розробка технічної документації для виготовлення продукції науково-виробничого призначення, створення винаходів, "ноу-хау", надання послуг зі створення та обробки баз даних і послуг з виготовлення та реалізації копій (ксерокопій) документів;

видавнича діяльність;

надання інформаційних, консультативних та інших послуг;

юридична практика;

оптова та роздрібна торгівля; надання інформації для проведення аукціонів з продажу земельних ділянок, нерухомого майна, купівля-продаж майнових прав тощо;

проведення операцій, пов'язаних з реалізацією цінних і боргових паперів;

професійна діяльність на ринку цінних паперів;

створення навчальних закладів для підготовки та перепідготовки фахівців;

організація та проведення семінарів, конференцій, симпозіумів тощо;

посередницька діяльність між підприємствами, організаціями, установами та окремими фізичними особами;

організація пунктів медичної допомоги, громадського харчування, торгівлі і надання побутових послуг;

зовнішньоекономічна діяльність;

інші види діяльності, що не суперечать чинному законодавству.

Види діяльності, які потребують ліцензування, Центр здійснює лише після отримання відповідної ліцензії у встановленому законом порядку.

Реалізація на виробництві вимог Програми автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру, основними завданнями якої є:

створення умов державної гарантії права власності на землю, забезпечення вихідної інформації для визначення плати за землю та застави землі, охорона земель державної власності, сприяння плануванню міського землекористування;

створення на основі новітніх комп'ютерних та інформаційних технологій дієвого механізму автоматизованого ведення державного земельного кадастру;

сприяння розвитку ринкових відносин, зокрема в аграрному секторі економіки;

підтвердження права власників та користувачів на земельні ділянки;

сприяння забезпеченню своєчасних надходжень коштів від плати за землю;

удосконалення взаємодії міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у сфері управління земельними ресурсами;

удосконалення механізму розрахунку розміру платежів за землю;

забезпечення достовірною земельно-кадастровою інформацією для обчислення розміру земельного податку та земельних ділянок;

сприяння ефективному управлінню земельними ресурсами;

створення і управління банками даних про наявність і стан земельних ресурсів;

забезпечення земельно-кадастровою інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадян, підприємств, установ та організацій;

інформаційне забезпечення і підтримка широкомасштабних робіт із землеустрою, моніторингу земель, державного контролю за використанням та охороною земель, регулювання оптимального розвитку територій, включаючи встановлення меж територій з особливим правовим режимом (природоохоронний, рекреаційний, оздоровчий, історико-культурний).

3. Юридичний статус Центру

3.1. Центр є юридичною особою з моменту його державної реєстрації, має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та інші рахунки в установах банків, круглу гербову печатку зі своїм найменуванням, кутовий штамп, інші необхідні печатки й штампи, фірмові бланки, емблему, фірмовий знак та інші реквізити, установлені для підприємств.

3.2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами та розпорядженнями Держкомзему України, а також цим статутом.

3.3. Центр має право від свого імені укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, арбітражному суді та третейському суді.

3.4. Центр діє на принципах госпрозрахунку, самофінансування та самоокупності і функціонує як самостійний суб'єкт господарювання.

3.5. Центр відповідальний за своїми зобов'язаннями в межах належного йому майна згідно з чинним законодавством. Центр не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Держкомзему України.

4. Майно Центру

4.1. Майно Центру є державною власністю і закріплюється за ним на правах повного господарського відання. Здійснюючи право повного господарського відання, Центр володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном на свій розсуд, учиняючи щодо нього будь-які дії, що не суперечать чинному законодавству та цьому статуту.

4.2. Майно Центру становлять основні фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Центру.

Вилучення державою у Центру його основних фондів, оборотних коштів та іншого використовуваного ним майна здійснюється тільки у випадках, передбачених законами України.

4.3. Джерелами формування майна Центру є: майно, передане йому державою в особі органу управління (Держкомзему України), іншими органами державного управління; фінансування з державного бюджету; кошти, що надходять за дії, пов'язані із статутною діяльністю;

доходи, отримані за надання послуг, а також від інших видів господарської діяльності;

кредити банків та інших кредиторів; майно, придбане в інших осіб; безоплатні або благодійні внески юридичних і (або) фізичних осіб;

інші джерела, не заборонені законодавчими актами України.

4.4. Відчуження засобів виробництва, що є державною власністю і закріплені за Центром, здійснюється у порядку, що встановлений чинним законодавством. Одержані в результаті такого відчуження кошти спрямовуються виключно на розвиток Центру і є державною власністю.

4.5. Центр забезпечує збереження виробничих фондів, створює умови для раціонального використання матеріальних і трудових ресурсів.

4.6. Центр самостійно розпоряджається коштами, отриманими за результатами своєї господарської діяльності, згідно зі статутом.

4.7. Центр володіє, користується землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства.

4.8. Збитки, завдані Центру унаслідок порушення його майнових та немайнових прав фізичними і (або) юридичними особами та державними органами, відшкодовуються Центру за рішенням суду або арбітражного суду.

5. Права та обов'язки Центру

5.1. Центр має право:

5.1.1. Приймати при здійсненні господарської та іншої діяльності з власної ініціативи будь-які рішення, що не суперечать статуту та законодавству України.

5.1.2. Укладати з юридичними та фізичними особами як в Україні, так і за її межами угоди, у тому числі купівлі-продажу, доручення, схову, позики, лізингу, спільної діяльності, здійснювати інші угоди, передбачені законодавством України.

5.1.3. Здійснювати захист своїх прав і інтересів у відповідних державних установах та закладах, а також у міжнародних організаціях.

5.1.4. Здійснювати будівництво, реконструкцію, модернізацію, капітальний ремонт основних фондів, а також забезпечувати своєчасне освоєння нових виробничих потужностей.

5.1.5. Створювати фонди і резерви.

5.1.6. Організовувати конференції, семінари, виставки тощо.

5.1.7. Самостійно, у межах, передбачених статутом, планувати свою діяльність, визначати перспективні напрямки для забезпечення наукового, виробничого та соціального розвитку Центру та його місцевих підрозділів, підвищення добробуту працівників.

5.1.8. Реалізовувати свою продукцію, виконувати роботи, надавати послуги за цінами і тарифами, які встановлюються "Центром" самостійно з урахуванням кон'юнктури ринку та умов економічної діяльності, на договірній основі, а у випадках, передбачених законодавством України, - за фіксованими цінами та тарифами.

5.1.9. Залучати, при потребі, для виконання робіт та послуг інші підприємства, організації та окремих спеціалістів.

5.1.10. Отримувати кредити.

5.1.11. Самостійно володіти, користуватися та розпоряджатися майном, що йому належить, на свій розсуд, учиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать чинному законодавству та цьому статуту.

5.1.12. Мати у власності, утримувати або орендувати приміщення (в тому числі житлові), автотранспорт, обладнання.

5.1.13. Проводити незалежні експертизи.

5.1.14. Направляти працівників Центру та Засновника за рахунок власних та інших коштів на навчання, стажування, конференції, відрядження, у тому числі за кордон.

5.1.15. Установлювати за погодженням з Держкомземом України науково-технічні та виробничі зв'язки щодо співробітництва із зарубіжними країнами у сфері діяльності "Центру".

5.1.16. Надавати на договірних засадах інформаційні, консультативні та інші послуги в сфері передбаченої статутом діяльності, у тому числі стосовно реклами, і встановлювати перелік таких послуг.

5.1.17. Виконувати роботи та накопичувати матеріали, що містять державну таємницю або з нею пов'язані.

5.1.18. Організовувати розповсюдження інформаційної продукції, у тому числі офіційних бюлетенів, періодичних та методичних видань тощо шляхом оптової та роздрібної торгівлі.

5.1.19. Здійснювати придбання на договірній основі матеріальних ресурсів, додаткових приміщень тощо для забезпечення своєї діяльності згідно зі статутом.

5.1.20. Установлювати для своїх працівників додаткові відпустки, неповний робочий день, робочий тиждень та інші соціальні пільги, запроваджувати гнучкі графіки роботи, які не суперечать чинному законодавству.

5.1.21. Здійснювати заходи для поліпшення умов праці і відпочинку працівників Центру.

5.1.22. Створювати філії, представництва, відділення та інші відособлені підрозділи з правами відкриття поточних і розрахункових рахунків і затверджувати положення про них. Керівники філій, представництв, відділень та інших відособлених підрозділів діють на підставі довіреностей, призначаються та звільняються з посад Генеральним директором Центру.

5.1.23. Центр відповідно до чинного законодавства має право продавати або передавати, надавати в оренду іншим підприємствам, організаціям та установам будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби, сировину та інші матеріальні цінності, які йому належать, а також списувати їх з балансу.

5.1.24. Користуватись банківським кредитом на комерційній договірній основі та надавати банку на договірній основі право використовувати свої вільні кошти і встановлювати проценти за їх використання.

5.1.25. Готувати статистичні та аналітичні матеріали про стан і тенденції розвитку у сфері діяльності Центру.

5.1.26. Створювати для виконання своїх проектів, програм, договорів творчі колективи, контрактні групи, організовувати їх діяльність, залучати до участі в них учених та спеціалістів.

5.1.27. Інші права в межах статуту та чинного законодавства.

5.2. Центр зобов'язаний:

5.2.1. Забезпечувати своєчасну сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджету та до державних цільових фондів згідно з чинним законодавством України.

5.2.2. Забезпечувати цільове використання майна та виділених державних коштів.

5.2.3. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил техніки безпеки, соціального страхування.

5.2.4. Здійснювати заходи, направлені на посилення матеріальної зацікавленості працівників як у результатах особистої праці, так і в загальних підсумках роботи Центру.

5.3. Здійснює в межах своєї компетенції необхідні заходи, спрямовані на реалізацію завдань, передбачених статутом та Програмою створення автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру ( 1355-97 ) відповідно до чинного законодавства.

5.4. Центр здійснює бухгалтерський, оперативний облік та веде статистичну звітність згідно з чинним законодавством України.

Генеральний директор та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність бухгалтерського обліку та статистичної звітності.

Держкомзем України здійснює контроль за діяльністю Центру у межах, визначених законодавством та цим статутом.

6. Управління Центром
та самоврядування трудового колективу

6.1. Управління Центром здійснює Генеральний директор, який призначається та звільняється з посади наказом Голови Держкомзему України.

6.2. До виключної компетенції Засновника належить: затвердження статуту Центру; призначення Генерального директора Центру шляхом укладання з ним контракту; затвердження основних напрямків діяльності Центру; погодження структури Центру; контроль за фінансовою діяльністю підприємства; прийняття рішення про припинення діяльності Центру, утворення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.

6.3. Генеральний директор Центру:

самостійно вирішує питання діяльності Центру, за винятком тих, що належать за цим статутом виключно до компетенції Держкомзему України як засновника;

несе відповідальність за стан і результати діяльності Центру;

діє без довіреності від імені Центру, представляє його в усіх підприємствах, установах та організаціях;

визначає порядок наймання і звільнення працівників, установлює порядок робочого дня, порядок проведення обліку робочого часу згідно із законодавством України про працю;

розпоряджається коштами та майном підприємства відповідно до чинного законодавства, укладає договори, видає довіреності, відкриває в установах банків розрахунковий та інші рахунки.

6.4. Трудовий колектив підприємства становлять усі працівники, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди), а також інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з підприємством.

6.4.1. Трудовий колектив розглядає проект та затверджує колективний договір.

6.4.2. Повноваження трудового колективу реалізовуються загальними зборами.

6.4.3. Право укладання колективного договору від імені засновника надається Генеральному директору Центру, а від імені трудового колективу уповноваженому ним органу.

7. Господарська, економічна діяльність Центру
та розв'язання соціальних питань

7.1. Основним узагальнювальним показником діяльності Центру є ефективне функціонування автоматизованої системи державного земельного кадастру та прибуток від здійснюваної діяльності.

7.2. Прибуток Центру, який залишається після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, сплати передбачених законодавством України податків та інших платежів до бюджету, перебуває у розпорядженні Центру. Порядок розподілу і використання прибутку здійснюються відповідно до чинного законодавства.

7.3. Форми, системи й розміри оплати праці, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат установлюються з дотриманням чинного законодавства України.

7.4. Центр може використовувати тарифні сітки і шкали співвідношень посадових окладів, що визначаються галузевими угодами як орієнтири для диференціації оплати праці залежно від професії, кваліфікації працівників, складності та умов виконання ними робіт.

7.5. Джерелом коштів на оплату праці працівників Центру є частина доходу, одержаного в результаті його господарської діяльності, та прибутку, що залишається у розпорядженні Центру.

7.6. Мінімальна заробітна плата працівників Центру не може бути нижча за встановлений законодавством України мінімальний розмір заробітної плати.

7.7. Центр формує, розробляє і реалізовує програми свого науково-технічного та соціально-культурного розвитку.

7.8. Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов праці, вирішується відповідно до умов колективного договору.

7.9. Перевірка діяльності Центру здійснюється згідно з чинним законодавством України.

8. Зовнішньоекономічна діяльність

8.1. Центр є самостійним суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності, що проводиться згідно із законодавством України.

8.2. Зовнішньоекономічна діяльність Центру грунтується на принципах валютної самоокупності та самофінансування.

8.3. При проведенні зовнішньоекономічної діяльності Центр має право:

укладати зовнішньоекономічні угоди, контракти;

проводити спільну діяльність з іноземними господарськими суб'єктами;

проводити експертно-імпортні операції;

реалізовувати власні роботи та послуги на зовнішньому ринку;

відкривати валютні рахунки в банківських установах та здійснювати всі види розрахункових операцій із суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності;

залучати для здійснення зовнішньоекономічних операцій кваліфікованих спеціалістів на договірних засадах;

залучати вклади та внески іноземних юридичних та фізичних осіб як у вигляді валютних коштів, так і у вигляді майна.

8.4. Валютні кошти, отримані від зовнішньоекономічної діяльності підприємства, використовуються на потреби Центру та здійснення господарської діяльності відповідно до законодавства, яке регламентує порядок використання валютних надходжень.

8.5. Центр за рахунок власних валютних коштів відшкодовує збитки в разі невиконання або неналежного виконання зобов'язань, що випливають із зовнішньоекономічних контрактів.

8.6. Центр може відкривати за межами України представництва і виробничі підрозділи, утримання яких здійснюється за рахунок коштів "Центру" або на принципах самоокупності.

9. Ліквідація і реорганізація Центру

9.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Центру здійснюється за рішенням Держкомзему України або арбітражного суду згідно з чинним законодавством.

9.2. Ліквідація Центру здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Держкомземом України. До складу ліквідаційної комісії входять представники Держкомзему України та адміністрації "Центру". Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторів визначаються Держкомземом України.

9.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління "Центром". Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс "Центру" і подає його до Держкомзему України. Кредитори та інші юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах з "Центром", сповіщаються про його ліквідацію у письмовій формі.

9.4. За умови реорганізації і ліквідації Центру працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

9.5. У разі реорганізації підприємства його права та обов'язки переходять до правонаступників.

Начальник Управління державного реєстру
земель та координації центрів ДЗК С.М.Кубах

Генеральний директор Центру ДЗК
при Держкомземі України С.М.Момотенко