ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
від 03.07.2000 р. N 285
м.Чернівці
Програма приватизації об'єктів комунальної власності
Додаток 1
до Програми приватизації об'єктів комунальної власності
м.Чернівці на 2000 - 2002 роки,
затвердженої рішенням Чернівецької міської ради
від 0З.07. 2000 р. N 285
Положення
про порядок приватизації комунального майна в м.Чернівці
I. Загальні положення.
1.1. Положення про порядок приватизації комунального майна в м.Чернівці розроблене у відповідності з законами України "Про приватизацію майна державних підприємств", "Про приватизацію невеликих державних підприємств ( малу приватизацію)", Указами Президента України "Про заходи щодо прискорення процесу малої приватизації в Україні" N 827/94 від 30.12.94 р. та "Про невідкладні заходи щодо прискорення приватизації майна в Україні", Положення про порядок визначення та застосування способів приватизації щодо об'єктів малої приватизації, затвердженого наказом ФДМ України N 1511 від 30.07.98 р.
1.2. Положення встановлює механізм приватизації комунального майна, а також регламентує взаємодію органу приватизації, виконавчого комітету та міської ради.
1.3. Об'єктами приватизації є:
1.3.1. Цілісні майнові комплекси невеликих державних комунальних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А.
1.3.2. Об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, група Д.
1.3.3. Об'єкти охорони здоров'я, освіти, культури, мистецтва та преси, фізичної культури і спорту, телебачення та радіомовлення, видавничої справи, група Ж.
1.3.4. Майно ліквідованих комунальних підприємств, які є банкрутами, яке передано в Оренду.
1.3.5. Майно підприємств, які не були продані як цілісні майнові комплекси .
1.3.6. Окреме індивідуально визначене майно (будівлі, споруди та нежитлові приміщення), незалежно від їх вартості.
1.4. Будівлі або окремі їх частини, які становлять національну, культурну , історичну цінність та перебувають під охороною держави, приватизуються згідно з Положенням про особливості приватизації об'єктів комунальної власності, знаходяться в будинках (спорудах) - пам'ятках історії, культури та архітектури.
1.5. Перелік будинків і споруд м. Чернівці - пам'яток архітектури державного значення, які не підлягають приватизації, визначений рішенням XIX сесії міськради XXII скликання від 27.02.97 р. N 225.
1.6. Органом приватизації та продавцем об'єктів приватизації є департамент економіки Чернівецької міської ради.
Покупцями об'єктів приватизації можуть бути фізичні та юридичні особи, які визначаються як покупці відповідно до ст.5 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
1.7. Об'єкти приватизації можуть бути придбані покупцями за рахунок власних і позичених грошових коштів.
1.8. Міська рада за поданням органу приватизації, після попереднього розгляду на своїх постійних комісіях, затверджує переліки об'єктів, що перебувають у комунальній власності і підлягають продажу або заборонені до відчуження.
Включення об'єктів малої приватизації до зазначених переліків здійснюється з ініціативи органу приватизації чи покупця.
1.9. Строк підготовки об'єктів приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з моменту прийняття рішення органом приватизації про продаж.
II. Порядок подання та розгляд заяв на приватизацію.
2.1. Заявник складає заяву у трьох примірниках за встановленою формою ( додається): 1-й - залишається в канцелярії департаменту економіки (орган приватизації); 2-й - у відділі приватизації; 3-й - у заявника.
2.2. Заявником сплачується реєстраційний збір (плата за прийняття та розгляд документів) в розмірі одного неоподаткованого мінімуму доходів громадян.
2.3. Заявник заповнює бланк заяви державною мовою друкованими літерами. Помарки і виправлення не допускаються. Назви іншими мовами вписуються від руки чорним чорнилом.
2.4. Заява складається з чотирьох частин. У першій частині (Об'єкт) наводяться дані про об'єкт приватизації. У другій частині (Заявник) вміщуються дані про заявника або уповноважену ним особу.
У третій частиш (Спосіб) вказується спосіб, визначений органом приватизації.
У четвертій частиш (Документи) наводиться перелік документів, які Додаються до заяви, та інша інформація за вимогою органу приватизації.
2.5. На заяві, що надійшла до канцелярії органу приватизації, проставляється дата надходження та вхідний номер. Працівник канцелярії проставляє кількість аркушів, ставить підпис та печатку канцелярії органу приватизації.
2.6. Після розгляду заяви керівником органу приватизації вона передається з канцелярії до відділу приватизації для реєстрації. Працівник відділу робить на заяві позначки про наявність необхідних документів, реєструє заяву, проставляє на заяві дату реєстрації, реєстраційний номер, під яким заява внесена до книги реєстрації.
2.7. Заява визнається недійсною у випадку, коли дані в ній не відповідають дійсності.
Відмова в реєстрації можлива тільки, коли:
2.7.1. Заява складена не за встановленою формою.
2.7.2. Бланк заяви неправильно заповнено або є помарки та виправлення.
2.7.3. Відсутні або подані не в повному обсязі документи, передбачені четвертою частиною заяви.
Обєрунтована відмова в реєстрації заяви в письмовій формі надсилається відділом приватизації заявникові протягом трьох днів із дня отримання заяви.
2.8. Орган приватизації розглядає подану заяву та подані документи і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації вносить пропозицію міській раді про включення об'єкта в перелік об'єктів приватизації. Результати розгляду пропозиції міською радою, не пізніше як через місяць з дня прийняття рішення, доводяться до заявника в письмовій формі.
2.9. Відмова в участі в приватизації можлива тільки у випадках, коли: особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем відповідно до ст. 5 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)"; законодавством встановлено обмеження щодо приватизації об'єкта; об'єкт включено до затверджених переліків об'єктів, що не підлягають приватизації.
2.10. З моменту прийняття рішення про приватизацію об'єкта комунальної власності щодо нього припиняється чинність Закону України "Про підприємства в Україні" у частині купівлі, продажу, передачі, обміну, здачі в оренду, надання безоплатно, списання майна, надання та одержання кредитів у розмірах, що перевищують середньорічний рівень таких операцій за останні три роки. Якщо ці дії необхідні для ефективного функціонування підприємства, що приватизується, вони здійснюються підприємством з дозволу органу приватизації .
III. Способи приватизації.
3.1. Викуп застосовується щодо об'єктів малої приватизації:
3.1.1. Не проданих на аукціоні, за конкурсом.
3.1.2 Включених до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу відповідно до рішень міської ради.
3.1.3. Зданих в оренду, якщо право на викуп було передбачено договором оренди, укладеним до набрання чинності Закону України "Про оренду державного майна" від 10 квітня 1992 року.
3.2. Аукціонний продаж - метод приватизації, за яким власником об'єкта стає покупець, який в ході торгів запропонував найвищу ціну.
3.3. Організація аукціонів, конкурсів:
3.3.1. Орган приватизації публікує перелік об'єктів не пізніше як за З0 календарних днів до дати: проведення аукціону, конкурсу в засобах масової інформації.
3.3.2. Продаж об'єктів приватизації на аукціоні, конкурсі здійснюється при наявності не менше двох покупців.
3.3.3. Фізична або юридична особа, що бажає зареєструватися як учасник аукціону, конкурсу, повинна:
а) подати заяву на участь в аукціоні, конкурсі (додається);
б) документ що засвідчує особу або представника юридичної особи, їх повноваження;
в) документ про оплату реєстраційного внеску;
г) документ про внесення застави в розмірі 10% від початкової ціни продажу ;
д) декларацію про доходи у разі придбання об'єкта приватизації за рахунок грошових коштів - для покупців - фізичних осіб.
3.3.4. Покупцю, який вніс заставу але не взяв участі в аукціоні, конкурсі або програв торги, у десятиденний термін після аукціону застава перераховується на вказаний у заяві рахунок. Покупцю, який придбав об'єкт приватизації, сума застави зараховується при кінцевих розрахунках.
3.3.5. Якщо покупець висловлює бажання брати участь у купівлі кількох об'єктів, то розмір застави визначається на основі суми початкових цін цих об'єктів.
3.3.6. Заява на участь в аукціоні, конкурсі реєструється в відділі приватизації, про що робиться запис в відповідній книзі, який містить:
а) реєстраційний номер та дату реєстрації;
б) вхідний номер;
в) назву особи, яка подала заяву;
г) назву об'єкта приватизації, на який подано заяву;
д) номер та дату платіжного документа про внесок за реєстрацію заяви;
ж) номер та дату платіжного документа про внесення застави;
і) номер рахунку, назву та адресу банківської установи, яка обслуговує покупця.
3.3.7. Подані документи (крім паспорта) учаснику аукціону, конкурсу не повертаються. По підсумках попередньої реєстрації видається квиток учасника аукціону. При отриманні квитка Покупець розписується в журналі попередньої реєстрації.
3.4. Проведення аукціону.
3.4.1. Реєстрація учасників аукціону, які пройшли попередню Реєстрацію, здійснюється безпосередньо у приміщенні, в якому проводиться аукціон у день його проведення і завершується за 10 хвилин до початку аукціону.
3.4.2. Аукціон по приватизації майна підприємств, що належать до комунальної власності м.Чернівці, проводиться безпосередньо ведучим ( ліцитатором), з яким орган приватизації укладає відповідну угоду.
3.4.3. Аукціон починається з оголошення ведучим:
а) правил проведення аукціону і поведінки учасників під час торгів;
б) найменування, короткої характеристики і початкової ціни об'єкта, умов подальшої експлуатації;
в) кроку аукціону, який повинен перевищувати на 10 відсотків попередню пропозицію ціни об'єкта.
3.4.4. Початком торгів вважається оголошення ліцитатором початкової ціни об'єкта. Покупець, який бажає придбати об'єкт за зазначеною ціною, повинен підняти свій номер (табличка з номером видається учасникам аукціону під час кінцевої реєстрації.
3.4.5. Покупець, який бажає придбати об'єкт за вищою ціною) може оголосити свою пропозицію з урахуванням кроку аукціону.
3.4.6. Якщо протягом трьох хвилин після оголошення не буде :запропоновано більш високу ціну, ліцитатор одночасно з третім ударом молотка робить оголошення про придбання об'єкта тією особою, яка запропонувала найвищу ціну.
3.4.7. Ліцитатор має право в будь-який момент без пояснення зняти об'єкт з торгів.
3.4.8. Якщо в ході аукціону протягом хвилини після оголошення її початкової ціни продажу покупці не виявили бажання придбати об'єкт приватизації торги припиняються.
3.4.9. Під час аукціону ведеться протокол (в двох примірниках), до якого заносяться: початкова ціна об'єкта та результат торгів (ціна продажу, відомості про особу, яка одержала право на придбання об'єкта. Протокол підписується ліцитатором та фізичною особою або представником юридичної особи , яка одержала право на придбання об'єкта та затверджується керівником органу приватизації в триденний термін. У разі відмови від підпису протоколу аукціону покупцем об'єкт вважається непроданим і може бути повторно проданим на аукціоні.
3.4.10. Учасник, який відмовився від підписання протоколу, якщо це підтверджується актом, підписаним трьома незацікавленими особами, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні по продажу даного об'єкта.
3.4.11. Протоколи аукціону зберігаються в органі приватизації. Копія протоколу видається переможцю аукціону.
3.5. Продаж за конкурсом полягає у передачі права власності покупцю, який запропонував найкращі умови подальшої експлуатації об'єкта, або за рівних умов - найвищу ціну.
3.6. Проведення конкурсу.
3.6.1. Вибір покупців комунального майна за конкурсом здійснює конкурсна комісія. До складу комісії входять представники міської ради, органу приватизації, міськфінуправління, галузевих управлінь. Кількість членів комісії становить 7 чоловік. Голову комісії та персональний склад призначає голова міської ради.
3.6.2. Конкурсна комісія визначає умови та термін проведення конкурсу.
До умов конкурсу можуть бути віднесені:
а) початкова ціна продажу об'єкта;
б) впровадження заходів щодо захисту навколишнього середовища, дотримання екологічних норм чи найкращих екологічних наслідків експлуатації об'єкта;
в) зобов'язання щодо збереження спеціалізації підприємства;
г) інші умови на розсуд конкурсної комісії. Умови конкурсу затверджує орган приватизації.
3.6.3. Для участі в конкурсі покупець подає до конкурсної комісії план приватизації об'єкта, який повинен включати:
а) назву і місцезнаходження об'єкта;
б) відомості про покупця;
в) запропоновану покупцем ціну продажу об'єкта;
г) зобов'язання щодо умов конкурсу;
д) додаткові зобов'язання щодо подальшої експлуатації об'єкта.
3.6.4. Конкурс здійснюється у два етапи. На першому етапі, оголошується попередній переможець конкурсу. Інформація про його пропозиції доводиться до всіх учасників конкурсу. Якщо протягом п'яти робочих днів від них не надходять додаткові пропозиції, то попередній переможець оголошується остаточним переможцем. При наявності інших пропозицій проводиться додаткове засідання конкурсної комісії, на якому розглядаються додаткові пропозиції учасників конкурсу та визначається остаточний переможець.
3.6.5. Робочі засідання конкурсної комісії є закритими. Рішення про вибір попереднього та остаточного переможця конкурсу приймається 2/3 голосів присутніх членів комісії,
3.6.6. Ціна продажу визначається у ході конкурсного розгляду. Продаж об'єкта не може здійснюватися за ціною, нижчою 70% його початкової ціни.
3.6.7. Після закінчення засідання конкурсною комісією складається протокол , якому визначаються такі відомості:
а) умови конкурсу;
б) пропозиції учасників конкурсу;
в) обєрунтування вибору переможця;
г) відомості про учасників конкурсу. Протокол підписується усіма членами конкурсної комісії та надсилається відповідному органу приватизації.
Результати конкурсу затверджує орган приватизації.
3.7. Між продавцем та покупцем укладається договір купівлі-продажу не пізніше як у 5-денний термін з дня затвердження органом приватизації результатів аукціону, конкурсу.
3.8. Учасник аукціону, конкурсу, визнаний переможцем, але який відмовився від підписання договору купівлі-продажу, відшкодовує органу приватизації вартість робіт пов'язаних з підготовкою об'єкта до продажу та проведенню аукціону, конкурсу, про що укладається додаткова угода потенційним покупцем до проведення аукціону.
IV. Визначення ціни об'єктів приватизації.
4.1. Визначення ціни об'єктів приватизації здійснюється на засадах:
- експертної оцінки у разі його продажу шляхом викупу або продажу одному покупцю та в інших випадках, передбачених законодавством;
- застосування заходів фінансової реструктуризації з метою запобігання банкрутству підприємств, погашення простроченої заборгованості перед міським бюджетом, Пенсійним фондом, іззаробітної плати.
4.2. З метою визначення початкової ціни продажу на аукціоні, за конкурсом або ціни продажу об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, орган приватизації проводить оцінку майна згідно з Методикою оцінки вартості об'єктів приватизації, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України N 1114 від 22.07.1998 р.
V. Участь трудових колективів в процесі приватизації.
Соціальні гарантії працівникам приватизованого підприємства.
5.1. Для спільної участі в приватизації об'єкта громадяни можуть створювати господарські товариства, в тому числі із членів трудового колективу, в порядку, встановленому законодавством України.
5.2. Господарське товариство, до складу якого ввійшло не менш 50 відсотків працівників підприємства, майно якого приватизується шляхом продажу на аукціоні чи за конкурсом, користується пріоритетним правом на придбання цього майна за рівних запропонованих умов купівлі, а також правом на розстрочку платежу на строк не більше одного року з початковим внеском не менше 30 відсотків ціни, за яку придбано майно на аукціоні, за конкурсом.
5.3. Господарське товариство, створене членами трудового колективу об'єкта малої приватизації, яке не стало переможцем аукціону або конкурсу, одержує 10 відсотків коштів від продажу цього об'єкта.
У разі відмови трудового колективу одержати зазначені кошти, члени трудового колективу не можуть бути звільнені з роботи протягом одного року з ініціативи власника приватизованого об'єкта або уповноваженого ним органу.
5.4. Не допускається звільнення працівників приватизованого підприємства з ініціативи нового власника чи уповноваженого ним органу протягом 6 місяців роботи придбаного об'єкта.
При недотриманні покупцем зобов'язань щодо збереження протягом визначеного терміну кількості робочих місць (за винятком скорочення робочих місць, пов'язаних із санкцією та реструктуризацією підприємства), він сплачує штраф у розмірі 12-кратної суми середньої заробітної плати кожного звільненого працівника та у місячний термін поновлює кількість скорочених робочих місць. Кошти від штрафних санкцій перераховуються на рахунок служби зайнятості за місцезнаходженням приватизованого об'єкта.
VI. Вступ у права власності і порядок розрахунків
за придбане майно. реалізація та контроль за виконанням договірних умов.
6.1. Право власності на комунальне майно підтверджується договором купівлі -продажу, який укладається між покупцем та керівником або уповноваженим представником органу приватизації:
6.1.1. На протязі 5 календарних днів з дня затвердження органом приватизації результатів аукціону, конкурсу.
6.1.2. На протязі одного місяця від дати затвердження керівником органу приватизації висновків експерта про вартість об'єкта приватизації для об'єктів , що підлягають приватизації шляхом викупу, при умові відсутності заборгованості по орендній платі.
За оформлення договору купівлі-продажу покупцем вноситься плата в розмірі одного неоподаткованого мінімуму доходів громадян.
6.2. Договір включає:
6.2.1. Назву підприємства, його адресу.
6.2.2. Відомості про продавця та покупця.
6.2.3. Остаточну ціну продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом або розмір викупу.
6.2.4. Взаємні зобов'язання продавця і покупця.
6.2.5. Номери їх розрахункових рахунків.
6.2.6. Назви і адреси банківських установ.
6.2.7. Умови внесення платежів. До договору включаються зобов'язання сторін, які були визначені умовами аукціону, конкурсу чи викупу, відповідальність та правові наслідки їх невиконання.
6.3. Забороняється подальше відчуження об'єкта приватизації без збереженні зобов'язань, визначених умовами конкурсу, аукціону чи викупу для нового власника.
6.4. У двотижневий термін з дня переходу права власності на об'єкт приватизації у разі його подальшого відчуження копії документів, що підтверджують цей перехід, повинні бути подані новим власником до органу приватизації. Орган приватизації має право вимагати від нового власника виконання зобов'язань, визначених договором купівлі-продажу, і застосовувати до нього у разі їх невиконання санкції згідно із законодавством.
6.5. У разі розірвання або визнання недійсним договорів купівлі-продажу у судовому порядку, у зв'язку з невиконанням їх умов, відшкодування покупцям вартості об'єктів приватизації проводиться на підставі рішення суду, арбітражного суду з коштів позабюджетного фонду приватизації, отриманих від повторного продажу цих об'єктів, у порядку встановленому Фондом державного майна України.
6.6. Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів у банківську установу на обумовлені договором рахунки як оплату за придбаний об'єкт приватизації:
а) покупець зобов'язаний внести зазначені платежі протягом 30 календарних :днів (включаючи день оплати через банк) з моменту нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу на об'єкт приватизації. Термін оплати може бути продовжено ще на 30 календарних днів за умови оплати не менше як 50 відсотків ціни продажу об'єкта на момент завершення 30-денного терміну сплати;
б) якщо протягом 30 календарних днів з дня нотаріального посвідчення відповідного договору покупець не вніс на рахунок позабюджетного фонду приватизації кошти в сумі 50 відсотків від ціни продажу об'єкта приватизації, то він не отримає дозволу органа приватизації на продовження терміну оплати. В такому випадку він сплачує на рахунок позабюджетного фонду приватизації пеню, яка нараховується не більше подвійної річної облікової ставки Національного банку України, розрахованої на кожний день простроченого платежу (облікова ставка встановлена НБУ х 2 / к-ть календарних днів в році) : 100 % х сума недоїмки х к-ть днів прострочки платежу) від суми недоплати ( недоїмки), що склалася після 30 днів з дня нотаріального посвідчення договору , включаючи день сплати недоїмки;
в) якщо покупець отримав дозвіл органу приватизації на продовження терміну оплати, але не розрахувався повністю за придбаний об'єкт приватизації протягом 60 днів з дня нотаріального посвідчення договору, то він сплачує на користь Продавця пеню, яка нараховується не більше подвійної річної облікової ставки Національного банку України, розрахованої на кожний день простроченого платежу від суми недоплати (недоїмки), що склалася після 60 днів з дня нотаріального посвідчення договору, включаючи день сплати недоїмки ;
г) у випадку, якщо Покупець протягом 60 днів з дня нотаріального посвідчення договору не розрахувався за об'єкт приватизації або відмовився його прийняти, договір може бути розірвано або визнано недійсним на вимогу органу приватизації за рішенням суду або арбітражного суду;
д) у випадку розірвання або визнання недійсним договору купівлі-продажу з передбачених п.6.2.7 даного Положення, покупець сплачує на рахунок позабюджетного фонду приватизації неустойку в розмірі 20 відсотків від ціни продажу об'єкта.
Сплата неустойки здійснюється таким чином:
- якщо покупець не вніс за придбаний об'єкт приватизації грошові кошти, то він сплачує на рахунок позабюджетного фонду приватизації нараховану суму неустойки протягом двадцяти календарних днів з дня розірвання договору купівлі -продажу;
- якщо покупець вніс за придбаний об'єкт приватизації грошові кошти, сума яких менша від суми неустойки, то доплаті підлягає різниця між нарахованою сумою неустойки та внесеною покупцем сумою грошових коштів, яка перераховується протягом двадцяти календарних днів з дня розірвання договору купівлі-продажу. У даному випадку грошові кошти, внесені Покупцем за об'єкт приватизації, поверненню не підлягають;
- якщо покупець вніс за придбаний об'єкт приватизації грошові кошти, сума яких перевищує суму неустойки, то внесені покупцем грошові кошти у розмірі нарахованої суми неустойки зараховуються на рахунок позабюджетного фонду приватизації;
- у разі несплати покупцем неустойки в установлений термін на її суму нараховується пеня згідно із законодавством;
ж) у випадку розірвання або визнання недійсним договору купівлі-продажу з причин, не передбачених п.6.2.7 даного Положення, покупець відшкодовує органу приватизації всі витрати та збитки, понесені органом приватизації в процесі підготовки об'єкта до приватизації та у зв'язку з розірванням чи визнанням недійсним договору купівлі-продажу.
Відшкодування органу приватизації затрат і збитків та сплата штрафних санкцій проводиться покупцем у порядку передбаченому законодавством України та за домовленістю сторін.
В разі відмови покупця добровільно відшкодувати зазначені платежі, вони стягуються з покупця в судовому порядку.
і) у випадку розірвання або визнання недійсним договору купівлі-продаж об'єкта покупець зобов'язаний:
- у місячний термін з дня розірвання або визнання недійсним договору купівлі-продажу врегулювати з міською радою всі майнові та фінансові питання щодо користування об'єктом приватизації за період з моменту нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу;
- в десятиденний термін з дня розірвання або визнання недійсним договір купівлі-продажу повернути органу приватизації по акту прийому-передачі об'єкт приватизації, що був переданий йому відповідно до умов договору.
к) за недопущення працівників державних органів приватизації на об'єкт приватизації, протидію чи перешкоджання проведенню ними перевірки дотримання умов договору на покупця об'єкта приватизації накладається штраф у розмірі 50 неоподаткованих мінімумів доходів громадян за кожний встановлений факт;
л) штрафи стягуються з винних осіб за рішенням суду в установленому порядку.
Сплата штрафних санкцій не звільняє покупця від виконання договірних обов'язків в період дії умов договору;
м) якщо приватизація комунального майна здійснюється шляхом його.пропажу з розстрочкою платежу, термін і порядок сплати неустойки регулюється договором купівлі-продажу;
6.7. Договір купівлі-продажу підлягає реєстрації департаментом економіки міськради.
6.8. У 3 - денний термін після нотаріального посвідчення договору купівлі - продажу уповноважений представник органу приватизації та новий власник підписують акт передачі приватизованого об'єкта.
6.9. Протягом 15 календарних днів з дня укладання договору купівліпродажу орган приватизації подає в місцевій пресі інформацію щодо об'єктів проданих з аукціону, шляхом викупу.
6.10. В 10-денний термін з моменту підписання договору купівлі-продажу орган приватизації повідомляє міськфінуправління, органи статистики та органи , які проводять державну реєстрацію підприємств та організацій, про приватизацію підприємства для вилучення з державного реєстру підприємств та організацій України.
Додаток 2
до Програми приватизації об'єктів комунальної власності
м. Чернівці на 2000 - 2002 роки,
затвердженої рішенням Чернівецької міської ради
від 03.07. 2000 р. N 285
Положення
про порядок приватизації нежитлових приміщень в м.Чернівці
Це положення розроблене у відповідності з Законами України "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Указами Президента України з питань приватизації, наказом ФДМ України від 13.01.97 N 23 "Про затвердження Положення про порядок визначення початкової ціни вбудованих приміщень при їх продажу на аукціоні або за конкурсом". Положення регламентує визначення черговості, способів та форм приватизації нежитлових приміщень, порядок оцінки та розрахунків за них, а також питання земельних відносин.
1. Визначення об'єктів приватизації.
Приватизації підлягають такі нежитлові приміщення:
1.1.1. Які є складовою частиною цілісного майнового комплексу.
1.1.2. На які придбано патент на право оренди.
1.1.3. Які орендують підприємства, що є власниками об'єкта приватизації і не скористалися на момент приватизації об'єкта правом викупу будівлі (споруди , приміщення) у межах займаної цим об'єктом площі.
1.1.4. Які перебувають в орендному користуванні і орендар підтвердив своє право на викуп відповідно до вимог, передбачених чинним законодавством України про приватизацію.
1.1.5. Вільні приміщення, на які відсутні договори оренди.
1.1.6. Приміщення, на які закінчуються договори оренди.
1.1.7. Підвальні підсобні приміщення в житлових будинках.
1.1.8. Гаражі, сараї. Ініціатива в приватизації нежитлових приміщень може належати власнику, органу приватизації або потенційним покупцям.
Після отримання заяви встановленого зразка на приватизацію нежитлового приміщення орган приватизації включає об'єкт приватизації у відповідний перелік. Орган приватизації має право за власною ініціативою включити об'єкт приватизації в переліки об'єктів приватизації.
Переліки об'єктів приватизації погоджуються міськвиконкомом, галузевими Депутатськими комісіями та набувають чинності після прийняття відповідного Рішення сесії міської ради.
2. Визначення способу приватизації.
2.1. Приватизація нежитлових приміщень шляхом викупу можлива за згодою орендодавця і орендаря та за рішенням міської ради.
2.2. Згода орендодавця на приватизацію нежитлових приміщень шляхом викупу можлива за умови:
2.2.1. Договір оренди на нежитлове приміщення є чинним і діє не менш, ніж 6 місяців з моменту його укладання.
2.2.2. За час дії договорів оренди не були істотно порушені їх умови відповідно до ст. 10 Закону України "Про оренду майна державних підприємств та організацій", рішень органу приватизації та умов додаткових угод.
2.2.3. У випадку, коли орендарем будівлі (споруди, приміщення) за згодою орендодавця здійснені за рахунок власних коштів поліпшення орендованого об'єкта, які неможливо відокремити від відповідного об'єкта, без заподіяння йому шкоди, вартістю не менше 25 відсотків залишкової вартості (відновної за вирахуванням зносу) будівлі (споруди, приміщення), підтверджені орендарем відомістю розрахунку вартості невід'ємних поліпшень орендованого майна з посиланням на платіжні бухгалтерські документи або висновками експерта.
2.2.4. Порядок врахування витрат орендаря на проведення невід'ємних поліпшень орендованого майна з дозволу орендодавця при викупі регламентується Положенням про порядок надання дозволу на здійснення за власні кошти орендаря поліпшень орендованого майна, які неможливо відокремити , від відповідного об'єкта без заподіяння йому шкоди, врахування витрат та шляхи їх відшкодувань.
2.2.5. Орендар не має заборгованості по орендній платі.
2.3. Підпункт 2.2.3. цього положення не розповсюджується на прийняття рішення про викуп нежитлових приміщень орендарями - підприємствами, майно яких раніше приватизовано, власниками патентів на право оренди, які мають право викупити приміщення згідно з чинним законодавством.
2.4. На конкурентних засадах здійснюється приватизація нежитлових приміщень, на які закінчується договір оренди, та приміщень, орендарі яких не виконують умови п.2.2 цього Положення, якщо, інше не передбачене законодавством. Заява на приватизацію приміщення від орендаря вважається його згодою і іншого підтвердження не вимагається.
3. Визначення форми приватизації нежитлових приміщень.
3.1. Нежитлові приміщення, розташовані в історичному центрі міста, продаються при виконанні умов по збереженню пам'яток архітектури згідно з Положенням міської ради "Про особливості приватизації об'єктів комунальної власності, які знаходяться в будинках (спорудах) - пам'ятках історії, культури та архітектури", затвердженого рішенням XIX сесії міської ради XX11 скликання N225 від 27.02.97р.
3.2. Приміщення, визнані пам'ятниками архітектури, культури та історії державного значення, незалежно від місця їх розміщення, продажу не підлягають . В цьому випадку за згодою орендодавця та орендаря продається патент на право оренди.
3.3. У випадку відмови Покупця від викупу приміщення після прийняття відповідного рішення міської ради Покупцю може бути проданий патент на право оренди нежитлового приміщення при умові його згоди та обов'язкової компенсації органу приватизації вартості робіт по проведенню експертної оцінки та виготовленню технічної документації на приміщення. Ці фінансові відносини обумовлюються договором купівлі-продажу патенту на право оренди приміщення.
3.4. За заявою орендаря, яким раніше придбано майно в процесі приватизації , за рішенням орендодавця продається патент на право оренди приміщення. Оцінка та продаж патенту на право оренди приміщення здійснюється згідно з Положеннями ФДМ України "Про патент на право оренди будівель (споруд, приміщень)", "Про оцінку вартості патенту на право оренди будівель (споруд, приміщень)".
3.5. У випадку відмови Орендаря від викупу приміщення або патенту на право оренди орган приватизації вносить пропозиції щодо продажу об'єкта на конкурентних засадах. Такі ж пропозиції виносяться при несплаті повної суми вартості патенту протягом терміну, обумовленому договором купівлі-продажу патенту. При цьому договір підлягає розірванню.
4. Визначення вартості приміщень.
4.1. Вартість нежитлових приміщень, які підлягають викупу, визначається на підставі експертної оцінки.
4.2. Початкова ціна вбудованих приміщень, при їх продажу на аукціоні або за конкурсом, розраховується за формулою:
Вп = (Уп/Уб)хВбх(1-Кз); де: Вп - початкова ціна вбудованого приміщення, грн.; Уп - об'єм вбудованого приміщення, що підлягає продажу, куб.м.; Уб об'єм будівлі (споруди) в якій розташовано вказане приміщення, куб.м .; Вб первісна (відновна) вартість будівлі (споруди), грн. Кз - коефіцієнт рівня зносу будівлі (споруди), частка одиниці.
4.2.1. Для розрахунку ціни вбудованих приміщень використовують первісну ( відновну) вартість будівель (споруд) без урахування її індексації станом на 01 .04.96 р. (крім житла) та станом на 01.01.96 р. і на 01.01.97 р. - для житлового фонду, розрахована з урахуванням коефіцієнтів індексації вартості основних фондів за встановленою формою згідно з додатком 6 до Методики оцінки вартості майна під час приватизації. При цьому всі подальші вартості основних фондів не враховуються, якщо інше не передбачено законодавством України з приватизації.
Відновна вартість основних засобів, введених у дію за період з 01.01.95 р . до 01.01.97 р. визначається відповідно до вимог пункту 15 Методики оцінки вартості майна під час приватизації.
4.2.2. Первісна або відновна вартість будівлі (споруди) з урахуванням індексації станом на 01.04.1996 р. та станом на 01.01.1996 р. і на 01.01.1997 р. (для будівель житлового фонду), а також об'єм будівлі та вбудованого приміщення визначаються на підставі даних бюро технічної інвентаризації.
4.2.3. Первісна або відновна вартість будівлі (споруди) або вбудованого приміщення збільшується на вартість витрат, пов'язаних з поліпшенням основних фондів, розмір яких перевищує встановлену законодавством, частку таких витрат для включення їх до валових витрат.
4.2.4. Коефіцієнт рівня зносу будівлі (споруди) визначається за даними бухгалтерського обліку як відношення суми, зносу розрахованої відповідно до пункту 15 Методики оцінки вартості майна під час приватизації, та первісної або відновної вартості будівлі (споруди), якщо інше не передбачено нормативноправовими актами.
4.2.5. Публікація інформації щодо оголошення аукціонного продажу будівлі ( споруди, приміщення) повинна містити вартість об'єкта, в тому числі вартість вказаних невід'ємних поліпшень, якщо орендар здійснив їх за згодою орендодавця за рахунок власних коштів (прибутку та амортизаційного фонду, що належить орендареві) і підтвердив це відповідно до вимог Положення про порядок надання дозволу на здійснення за власні кошти орендаря поліпшень орендованого майна, які неможливо відокремити від відповідного об'єкта без заподіяння йому шкоди, врахування витрат та шляхи їх відшкодувань.
4.2.6. При укладанні договорів купівлі-продажу будівель (споруд, приміщень ), які відповідають вимогам Положення про порядок надання дозволу на здійснення за власні кошти орендаря поліпшень орендованого майна, які неможливо відокремити від відповідного об'єкта без заподіяння йому шкоди, врахування витрат та шляхи їх відшкодувань, у розділі "Порядок розрахунків за придбаний об'єкт" передбачається умова внесення покупцем вартості невід'ємних поліпшень юридичній (фізичній) особі, яка здійснила ці невід'ємні поліпшення будівлі (споруди, приміщення), у терміни, які передбачаються договором купівлі-продажу для оплати за об'єкт приватизації.
4.2.7. Якщо орендар (власник поліпшень) став переможцем аукціону, конкурсу , зарахування витрат здійснюється на підставі договору купівлі-продажу.
4.2.8. Невиконання з боку покупця умови розрахунку з власником невід'ємних поліпшень є підставою для розірвання договору купівлі-продажу.
5. Особливості приватизації гаражів,
сараїв, підвальних підсобних приміщень.
5.1.Рішення про відчуження гаражів, що знаходяться в орендному користуванні, сараїв, підвальних підсобних приміщень у житлових будинках приймається виконавчим комітетом з наступним затвердженням на сесії міської ради. Договори купівлі-продажу вказаного нерухомого майна укладаються після прийняття відповідного рішення міської ради.
5.2. Право на викуп підвальних підсобних приміщень в житлових будинках має товариство власників цих будинків, а в випадку його відсутності будьякий мешканець цього будинку при письмовій згоді всіх основних квартиронаймачів або власників (уповноважених власників) квартир з засвідченням їх підписів ЖРЕПом. Це правило розповсюджується на підвальні підсобні приміщення в житлових будинках, які не знаходяться в оренді або в користуванні установ, підприємств, організацій, не мають окремого входу з вулиці.
5.3. У випадку викупу підвального підсобного приміщення в житловому будинку мешканцями окремої квартири цього будинку, договір купівлі-продажу та документ на право володіння квартирою підлягає заміні в бюро технічної інвентаризації на єдиний правовий документ з уточненням при цьому ідеальної долі володіння.
5.4. Відчуження викупленого підвального приміщення, сараю користувачем державної квартири можливе тільки після приватизації житла та зміні в бюро технічної інвентаризації правоустановчих документів на єдине свідоцтво про право власності з уточненням ідеальної долі власника.
5.5. Підвальні приміщення в житлових будинках, які знаходяться в оренді або в користуванні і мають окремий вхід з вулиці (крім суто функціональних входів до підвальних приміщень багатоквартирних житлових будинків), підлягають продажу згідно з Положенням про порядок приватизації комунального майна в м.Чернівці.
5.6. Гаражі та сараї, що розміщенні в центральній частині міста і є комунальною власністю приватизуються у відповідності з цим Положенням після попереднього погодження заяви потенційного покупця департаментом містобудівного комплексу та земельних відносин.
5.7. Існуючі аварійні та ветхі гаражі і сараї приватизації не підлягають.
5.8. Приватизація гаражів та сараїв проводиться на неконкурентній основі в випадках:
5.8.1. Гараж або сарай орендується не менш ніж один рік, при наявності у орендаря гаража власного автомототранспорту.
5.8.2. Мешканці окремого будинковолодіння, за адресою, якою розташовано гараж, письмово не заперечують проти приватизації гаража.
5.8.3. Покупець гаража або сараю на протязі терміну оренди приймав участь в підтриманні об'єкта приватизації в належному технічному стані.
5.8.4. В окремих випадках за рішенням виконкому міської ради про продаж гаражів інвалідам або учасникам Великої Вітчизняної війни, що мають власний автомототранспорт, чи при наявності власного автомототранспорта у прямих родичів (дітей, чоловіка, дружини, батьків, усиновителів) або у опікунів.
5.8.5. Орендар не має заборгованості по орендній платі.
5.9. У випадку невиконання однієї з умов п.5.8 цього Положення гараж або сарай може продаватись на конкурентних засадах.
5.10. Не підлягають приватизації металеві збірно-розбірні гаражі, сараї, які розміщенні в межах історико-архітектурної заповідної території та на основних магістралях міста.
5.11. Всі вільні гаражі та сараї, місце розташування яких не можна віднести до конкретних будинків або будинковолодінь, приватизуються тільки на конкурентних засадах, за винятком випадків по п.5.8.4.
6. Земельні відносини.
6.1. Власники приватизованих об'єктів мають пріоритетне право на довгострокову оренду (на строк не менше десяти років) займаних ними земельних ділянок з наступним викупом цих ділянок відповідно до законодавства України, якщо на це немає прямої заборони Кабінету Міністрів України або міської ради.
6.2. З метою встановлення меж земельної ділянки, яка може бути закріплена в користуванні за прибудованими та окремо стоячими будівлями, що є об'єктами відчуження, орган приватизації замовляє через проектну організацію технічну документацію на виготовлення правоустановчих документів на вищевказану ділянку з послідуючим відшкодуванням витрат органу приватизації покупцем.
6.3. Департамент містобудівного комплексу та земельних відносин зобов'язаний у місячний термін з моменту звернення органу приватизації оформити документи на користування землею покупцям комунального майна.
7. Заключні положення.
Раніше прийняті рішення ради, виконавчого комітету, органу приватизації з питань приватизації чинні в частині, що не суперечить даному Положенню.
Міський голова М.Федорук
Збірник місцевих нормативних актів,
що регулюють підприємницьку діяльність
в місті Чернівці (станом на січень 2002)
