ЧЕРНІВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
від 22.12.1998 р. N 641/18
м.Чернівці
Положення
про зовнішню рекламу в м.Чернівці
I. Загальні положення.
1.1. Положення розроблено на підставі Закону України "Про рекламу" і Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.98 р. N 1511, і регламентує порядок розміщення, розповсюдження, дії і ліквідації зовнішньої реклами в м. Чернівці.
1.2. Регулює правові відносини між місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фізичними і юридичними особами, незалежно від форми власності, що виникають у процесі розміщення зовнішньої реклами в м.Чернівці, та визначають порядок надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами.
1.3. Реклама по тексту цього Положення інтерпретується як форма неособистої комунікації, яка здійснюється через посередництво платних засобів розповсюдження інформації.
1.4. Зовнішня реклама - будь-яка спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку засобами зовнішньої реклами, що розміщується на окремих тимчасових і стаціонарних спеціальних конструкціях-установках, щитах, екранах, на фасадах будинків і споруд, опорах вуличного освітлення, на елементах вуличного обладнання та будівлях.
1.5. "Крупногабаритна реклама" - рекламна інформація, яка розповсюджується безпосередньо матеріально-технічними носіями розміром більше 1*1*1 м3 або більше 1 м2.
Рекламна інформація менше 1*1*1 м3 і менше 1 м2 інтерпретується як малогабаритна реклама.
1.6. Під видом реклами в цьому Положенні розуміється:
інформаційна реклама - це реклама, що несе інформацію про підприємство, організацію чи фірму;
комерційна реклама - це реклама продукту чи товару;
реклама соціально-побутового призначення.
1.7. Рекламодавець - особа, яка є замовником реклами для її виробництва або розповсюдження.
1.8. Розповсюджувач зовнішньої реклами - особа, яка здійснює розміщення зовнішньої реклами.
1.9. Споживач реклами - будь-яка особа або група осіб, на яких спрямована реклама.
1.10. Рекламоносії - будь-які матеріальні носії інформації, які містять візуальне зображення реклами, зокрема, друкована продукція, аплікації, мальовані, світлові електронні зображення тощо, в т.ч. з аудіо трансляцією.
1.11. Розміщення зовнішньої реклами - розповсюдження реклами відповідними засобами зовнішньої реклами.
1.12. Засоби зовнішньої реклами - засоби, що використовуються для доведення зовнішньої реклами до її споживача за допомогою рекламоносіїв.
II. Функції органів влади і господарського управління.
2.1. Міська рада затверджує порядок розрахунку і величину щомісячної плати за послуги по розміщенню, розповсюдженню та функціонуванню зовнішньої реклами в м.Чернівці.
2.2. Виконком міської ради:
2.2.1. Встановлює порядок розміщення зовнішньої реклами з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища.
2.2.2. Створює раду з питань зовнішньої реклами.
2.2.3. Приймає рішення про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, в окремих випадках надає земельні ділянки в тимчасове користування під розміщення реклами.
2.3. Управління містобудування та архітектури:
2.3.1. Погоджує місце розміщення зовнішньої реклами, проектно-технічну документацію та паспорт зовнішньої реклами.
2.3.2. Надає консультативну допомогу розповсюджувачам зовнішньої реклами по питаннях розміщення, встановлення та методів впливу зовнішньої реклами на споживача.
2.3.3. Здійснює координуючі і направляючі функції по розміщенню, розповсюдженню та встановленню носіїв зовнішньої реклами.
2.3.4. Здійснює контроль за відповідністю встановленої реклами вимогам проектно-технічної документації або паспорту зовнішньої реклами.
2.4. Міське комунальне підприємство "Реклама":
2.4.1. Розглядає заявки від рекламодавців або розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволів.
2.4.2. Готує на розгляд міськвиконкому проект рішення про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
2.4.3. Видає рекламодавцям або розповсюджувачам реклами дозволи на розміщення зовнішньої реклами.
2.4.4. Займається веденням інформаційного банку даних місць розташування рекламоносіїв.
2.4.5. Розробляє проектно-технічну документацію та паспорт об'єктів зовнішньої реклами.
2.4.6. Здійснює авторський контроль за відповідністю встановленої реклами вимогам проектно-технічної документації та паспорту зовнішньої реклами.
2.4.7. Готує матеріали для подання міськвиконкому та органам Держспоживзахисту про порушення законодавства про рекламу і Типових правил розміщення зовнішньої реклами.
2.5. Рекламодавець або розповсюджувач зовнішньої реклами:
2.5.1. Здійснює виготовлення ескізних пропозицій на розробку проектнотехнічної документації, паспорту зовнішньої реклами та погоджує з відповідними службами в установленому порядку.
2.5.2. Здійснює виготовлення рекламоносіїв та встановлення їх на місці у відповідності з розробленою проектно-технічною документацією.
2.5.3. Несе відповідальність згідно з діючим чинним законодавством за порушення вимог закону "Про рекламу", "Правил розміщення зовнішньої реклами" та за невідповідність вимогам проектно-технічної документації або паспорту зовнішньої реклами.
2.6. Управління земельних ресурсів:
2.6.1. У випадках виділення земельної ділянки під розміщення зовнішньої реклами укладає угоду з розповсюджувачем реклами на право тимчасової оренди земельної ділянки згідно з рішенням міськвиконкому.
2.6.2. У випадку самовільного захвату земельної ділянки під розміщення зовнішньої реклами рекламодавець або розповсюджувач реклами притягається до відповідальності згідно з вимогам чинного законодавства.
2.7. Управління житлового господарства приймає участь у визначенні настінних рекламоносіїв на фасадах житлових будинків.
2.8. Управління капітального будівництва та міське комунальне підприємство "РЕКЛАМА" укладає контракти (угоди) по розміщенню і розповсюдженню реклами згідно з рішенням міськвиконкому та погодженою в установленому порядку проектно-технічною документацією або паспортом зовнішньої реклами.
2.9. Контроль та облік по платежах згідно з укладеною угодою між рекламодавцем і міськвиконкомом та рекламодавцем і МКП "РЕКЛАМА" здійснюється бухгалтерією департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин і бухгалтером МКП "РЕКЛАМА".
III. Функції рекламодавця або розповсюджувача зовнішньої реклами.
3.1. Рекламодавець повинен виконувати вимоги цього Положення, Закону України "Про Рекламу", Типових правил розміщення зовнішньої реклами.
3.2. Рекламні повідомлення розміщувати на матеріально-технічних носіях зовнішньої реклами згідно з дислокацією.
3.3. Рекламні повідомлення повинні відповідати вимогам Закону "Про рекламу ", Типовим правилам та проектно-технічній документації.
3.4. Рекламодавець зобов'язаний:
3.4.1. Укладати договори (контракти) з "Виконавцем" на виготовлення, встановлення і сервісне обслуговування зовнішньої реклами.
3.4.2. При умові виділення земельної ділянки під розміщення зовнішньої реклами укладати угоду з управлінням земельних ресурсів на право тимчасового користування землею на умовах оренди.
3.4.3. Перерахувати оплату за послуги по розміщенню, розповсюдженню та функціонуванню зовнішньої реклами згідно з договором 50% на позабюджетний рахунок міськвиконкому, а 50% на розрахунковий рахунок міського комунального підприємства "Реклама".
3.4.4. Податок з реклами сплачувати в порядку, передбаченому рішенням сесії міської ради від 24.12.98 р. N 78.
3.4.5. Виконувати вимоги управління містобудування та архітектури і МКП " РЕКЛАМА".
3.4.6. Виготовляти через МКП "РЕКЛАМА" та інші спеціалізовані організації проектно-технічну документацію або "Паспорт зовнішньої реклами".
IV. Фактори і показники для визначення величини плати за послуги
по розміщенню, розповсюдженню та функціонуванню зовнішньої реклами.
4.1. На величину плати за послуги по розміщенню, розповсюдженню та функціонуванню зовнішньої реклами в м. Чернівці впливають такі фактори:
комерційне значення конкретного місця встановлення і розповсюдження реклами, якому відповідає коефіцієнт загальної площі реклами;
вид реклами - комерційна, інформаційна, соціально-побутового призначення; використання елементів державної та місцевої символіки; використання іноземних мов.
4.2. Величина плати за тимчасове користування місцями розташування зовнішньої реклами визначається так:
В=А*Хм2*К*к*Л, де
В - величина плати;
А - базова вартість 1кв.м реклами;
Хм2 - площа рекламного повідомлення;
К - коефіцієнт використання іноземних мов;
к - ознака виробника товарів (послуг), що рекламується:
- вітчизняний товаровиробник к = 1.0;
- іноземний товаровиробник к = 2.0;
- Чернівецький виробник товарів та послуг к = 0.3;
- Чернівецькі торговельні підприємства к = 0.5.
Л - коефіцієнт, який враховує освітленість реклами:
- освітлена Л = 0.8;
- неосвітлена Л = 1.0.
Чернівецькими виробниками товарів і послуг, а також Чернівецькими торговельними підприємствами є юридичні та фізичні особи, які належним чином зареєстровані в Чернівецькій області.
Оплата за розміщення соціальної реклами не стягується.
Базова вартість за 1 м2 рекламної площі:
+---'--------------------'---------------------'-----------------------------+
¦N ¦Характеристика ¦Базова вартість за ¦Коефіцієнт використання ¦
¦ ¦місця розташування ¦1м2 рекламної площі ¦іноземних мов ¦
¦ ¦реклами ¦ ¦ ¦
+---+--------------------+---------------------+-----------------------------¦
¦1. ¦Історико- ¦8 гривень ¦2.0 ¦
¦ ¦архітектурна ¦ ¦ ¦
¦ ¦заповідна зона ¦ ¦ ¦
+---+--------------------+---------------------+-----------------------------¦
¦2. ¦Місця підвищеної ¦6 гривень ¦2.0 ¦
¦ ¦рекламної ¦ ¦ ¦
¦ ¦ефективності ¦ ¦ ¦
+---+--------------------+---------------------+-----------------------------¦
¦3. ¦Інші місця ¦4 гривні ¦2.0 ¦
+----------------------------------------------------------------------------+
Базова вартість для рекламоносіїв площею до 2м2 встановлюється в розмірі 6 ,0 грн. незалежно від місця розташування реклами
У випадку, якщо на місці, дозволеному для розміщення зовнішньої реклами відсутнє рекламне зображення, плата за користування таким місцем стягується як за рекламу організації (особи), якій видано дозвіл на право тимчасового користування цим місцем.
V. Порядок встановлення, надання дозволів,
розповсюдження і ліквідації зовнішньої реклами.
5.1. Управління містобудування та архітектури разом з МКП "РЕКЛАМА" визначає і пропонує місця дислокації рекламоносіїв зовнішньої реклами з урахуванням вимог генерального плану міста.
5.2. Розташування спеціальних конструкцій зовнішньої реклами повинно здійснюватись з дотриманням чинного законодавства, нормативно-правових актів , Типових правил розміщення зовнішньої реклами і порядку розміщення зовнішньої реклами.
5.3. Відповідність за монтаж (демонтаж) конструкцій, експлуатацію, технічний стан несе рекламодавець або розповсюджувач зовнішньої реклами згідно з вимогами чинного законодавства.
5.4. Розташування спеціальних конструкцій на фасадах будинків (будівель) та споруд повинно здійснюватись з дотриманням структурної побудови фасадів без пошкодження елементів архітектури.
5.5. Наземні рекламоносії повинні підключатись до електричних мереж і освітлюватись.
5.6. Перелік документів, необхідних для отримання дозволу на встановлення зовнішньої реклами:
рекламодавець або розповсюджувач зовнішньої реклами (заявник) подає заявку за формою (додається);
два примірники відповідним чином заповненого та погодженого дозволу на розміщення зовнішньої реклами за формою (додається);
фотографічний знімок місця або комп'ютерний макет фрагменту місцевості ( розміром не менше 6*9 см), де планується розташувати зовнішню рекламу;
топографічний знімок місцевості (м1:500), де планується розташувати зовнішню рекламу;
копію свідоцтва про державну реєстрацію заявника як суб'єкта підприємницької діяльності, вірність якої засвідчена нотаріально.
5.7. Дозвіл погоджується з:
власником місця, де планується розташувати спеціальну конструкцію зовнішньої реклами;
Державтоінспекцією;
місцевими органами влади та відповідними відомствами, де планується розмістити зовнішню рекламу, в межах охоронних зон пам'яток історії та культури і історико-архітектурної заповідної території м.Чернівці.
5.8. Правом на встановлення чи розміщення зовнішньої реклами є: рішення міськвиконкому на розміщення та встановлення реклами; в окремих випадках рішення міськвиконкому на відведення земельної ділянки під розміщення реклами та відповідна угода з міськвиконкомом на право тимчасового користування землею;
проектно-технічна документація або паспорт зовнішньої реклами, погоджений в установленому порядку;
дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.
5.9. Ліквідація зовнішньої реклами здійснюється рекламодавцем або розповсюджувачем реклами в термін і на умовах, передбачених двостороннім договором, і у випадку грубого порушення вимог чинного законодавства.
5.10. По кожному конкретному випадку ліквідації зовнішньої реклами складається акт за підписом представника органів Держспоживзахисту, інспекції архітектурно-будівельного контролю і заступника міського голови по виконавчій роботі. В акті друкується факт припинення дії реклами.
Міський голова М.Федорук
Збірник місцевих нормативних актів,
що регулюють підприємницьку діяльність
в місті Чернівці (станом на січень 2002)
