ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ У М.КИЄВІ

ЛИСТ
N 18-01/3/6492 від 18.09.97

Рекламні агентства сплачують податок з реклами
сальдовим методом

ДПА у м. Києві у зв'язку з численними запитами щодо сплати податку з реклами надсилає роз'яснення.

Згідно з п. II Положення про податок з реклами, затвердженого рішенням Київської міськради народних депутатів від 17.05.94 р. N 96, платниками податку з реклами є підприємства та організації, що рекламують свою продукцію, роботи, послуги, тобто рекламодавці. Відповідно до чинного законодавства податок з реклами відноситься на собівартість продукції, робіт, послуг. Таким чином, податок мають право відносити на собівартість тільки рекламодавці.

Виходячи з цього порядок розрахунків за рекламні послуги у випадку, коли послуги з рекламування замовника надаються за схемою,

                      ---------------------------------
| РЕКЛАМОДАВЕЦЬ |
| |
| | |
| \/ |
| РЕКЛАМНА АГЕНЦІЯ |
| / \ |
| / \ |
| \/ \/ |
| ГАЗЕТА ТЕЛЕБАЧЕННЯ |
---------------------------------

буде таким.

Рекламодавець за угодою N 1 перераховує рекламній агенції за рекламу у газеті та на телебаченні:

1205 грн., у тому числі рекламні послуги - 1000 грн., ПДВ - 200 грн., податок з реклами - 5 грн.

У бухгалтерському обліку рекламної агенції це відображається проводкою:

Дт 51, Кт 62, 61/2, 76 - 1205 грн. У свою чергу, рекламна агенція з рекламування рекламодавця за угодою N 1 перераховує:

газеті - 301,25 грн., у тому числі послуги - 250 грн., ПДВ - 50 грн., податок з реклами - 1,25 грн.

Дт 60, Кт 51;

телебаченню - 301,25 грн., у тому числі послуги - 250 грн., ПДВ - 50 грн., податок з реклами - 1,25 грн.

Дт 60, Кт 51.

При виконанні робіт з рекламування рекламодавця за угодою N 1 у бухгалтерському обліку рекламної агенції робиться запис:

Дт 62, 61/2, 76, Кт 46 (реалізація) - 1205 грн.; Дт 46, Кт 68/1 (ПДВ) 200 грн.; Дт 46, Кт 68/2 (податок з реклами) - 5 грн.; Дт 46, Кт 60 (постачальники, підрядники - газета телебачення) - 500 грн.;

Дт 68/1, Кт 60 - 100 грн. (ПДВ); Дт 68/2, Кт 60 - 2,5 грн. (податок з реклами).

Таким чином, рекламна агенція сплачує до бюджету податок з реклами у сумі 2,5 грн., газета - 1,25 грн., телебачення - 1,25 грн.

Враховуючи зазначене, податок з реклами з обсягу робіт з рекламування рекламодавця за угодою N 1 (5 грн.) надійде до бюджету у повному обсязі.

Запропонований порядок сплати податку з реклами дійсний лише за умови наявності первинних документів (з відповідними записами в них), які засвідчують перерахування рекламною агенцією податку з реклами газеті, телебаченню з виконуваних ними обсягів робіт з рекламування рекламодавця.

Якщо ж у первинних документах немає відповідних записів, то рекламна агенція сплачує податок з реклами з усього обсягу робіт з рекламування рекламодавця за угодою N 1, тобто у цьому випадку - 5 грн. (з обсягу робіт 1000 грн.).

Заступник Голови Л.Аксьонова

"Бизнес - Бухгалтерия. Право. Налоги. Консультации",
N 12/1, 25 березня 2002 р.