Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ
N 156/156 від 11 липня 2002 року

Про Програму зміцнення законності,
посилення боротьби зі злочинністю
у місті Києві на 2002-2006 роки

Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" і Бюджетного кодексу України, з метою посилення законності та правопорядку в столиці, Київська міська рада ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Програму зміцнення законності, посилення боротьби зі злочинністю у м. Києві на 2002-2006 роки згідно з додатком.

2. Доручити виконавчому органу Київради (Київській міській державній адміністрації) вирішити питання фінансування Програми в 2002 році та врахувати її при формуванні проектів бюджетів м. Києва на наступні роки.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київради з питань правової політики та депутатської етики.

Київський міський голова О. Омельченко

"Хрещатик" N 141 (2152) від 24 вересня 2002 року

Додаток
до рішення Київської міської ради
від 11 липня 2002 року
N 156/156

Програма
зміцнення законності,
посилення боротьби зі злочинністю
у місті Києві на 2002-2006 роки

Програма зміцнення законності, посилення боротьби зі злочинністю у м. Києві на 2002-2006 роки (надалі - "Програма") охоплює органи прокуратури м. Києва, ГУ МВС України в м. Києві, УСБУ в м. Києві, Апеляційного суду м. Києва, Київського міського управління юстиції, ДПА в м. Києві та КРУ в м. Києві і розроблена відповідно до Конституції України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про міліцію", "Про прокуратуру", "Про Службу безпеки України", "Про державну податкову службу в Україні" та інших чинних законодавчих і підзаконних нормативних актів.

I. Загальні положення

1. Згідно з указами Президента України "Про невідкладні заходи щодо посилення боротьби зі злочинністю", "Про Комплексну програму профілактики злочинності на 2001-2005 роки" та "Про заходи щодо дальшого зміцнення правопорядку, охорони прав і свобод громадян" правоохоронним органам разом з іншими органами державної виконавчої влади належить вважати боротьбу зі злочинами проти особистості, злочинністю в економічній сфері, насамперед у кредитно-фінансовій та банківській системах, зовнішньоекономічній галузі головними напрямами в діяльності і систематично здійснювати скоординовані заходи, спрямовані на рішуче посилення боротьби з бандитизмом, корупцією, організованою злочинністю, іншими тяжкими злочинами.

2. Основною метою цієї Програми є сприяння органам прокуратури м. Києва, ГУ МВС України в м. Києві, УСБУ в м. Києві, Апеляційного суду м. Києва, Київського міського управління юстиції, ДПА в м. Києві та КРУ в м. Києві у вирішенні їх фінансових, матеріально-технічних та соціальних проблем для забезпечення виконання правоохоронними відомствами, органами юстиції і суду поставлених перед ними завдань.

3. Пріоритетним напрямом діяльності правоохоронних органів визначається захист конституційних прав і свобод громадян за допомогою:

- створення у місті атмосфери суспільної нетерпимості до правопорушень;

- захисту власності і ринкових відносин;

- запобігання фактам корупції у владних і управлінських структурах, зрощуванню державних службовців з кримінальними угрупованнями;

- викорінення зловживань в економічній, фінансовій та соціальній сферах;

- зміцнення законності в діяльності державних органів і установ, підприємницьких та комерційних структур;

- створення надійних перешкод посиленню кримінального насильства;

- максимальної протидії обігу зброї, наркотичних засобів;

- дієвої боротьби з пияцтвом, алкоголізмом і наркоманією;

- забезпечення стабільного правового порядку та громадської безпеки;

- формування високої правосвідомості та правової культури мешканців столиці.

4. Програма носить плановий характер і її виконання знаходиться у прямій залежності від обсягів щорічного виконання міського бюджету.

Придбання матеріальних цінностей, приладів, техніки тощо відбувається на тендерній основі за участю представників Київради (від профільних комісій).

5. У разі поточної необхідності, за згодою постійної комісії Київради з питань правової політики та депутатської етики і за погодженням з постійною комісією Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, цільова направленість допомоги може бути змінена в межах виділених коштів.

II. Заходи щодо зміцнення законності,
посилення боротьби зі злочинністю

1. Проаналізувати стан правопорядку та законності в кожному районі та мікрорайоні міста, на підприємствах, в установах та організаціях. З урахуванням факторів, що сприяють загостренню криміногенного стану, визначити скоординовані дії владних і правоохоронних органів, громадських організацій щодо профілактики правопорушень і злочинів, насамперед для забезпечення громадської безпеки, захисту прав і свобод киян, всіх форм власності та економічних відносин і узгодити заходи з покладенням відповідальності за їх виконання на конкретних посадових осіб:

Районні у місті Києві державні адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві, ДПА у м. Києві,
УСБУ у м. Києві, прокуратура м. Києва,
відділ взаємодії з правоохоронними органами
апарату Київської міської державної адміністрації.
Щорічно.

2. Забезпечити широку гласність правоохоронної діяльності, спрямованої на попередження злочинності. Здійснювати підготовку матеріалів з цих питань для газет "Столиця", "Хрещатик", телебачення й радіо, інших засобів масової інформації, у т. ч. розміщувати таку інформацію на власних Web-сторінках у мережі Інтернет. Щомісячно проводити зустрічі, прес-конференції для журналістів, надавати їм необхідну допомогу у висвітленні роботи правоохоронних органів.

Міське управління юстиції,
ГУ МВС України в м. Києві,
ДПА у м. Києві, УСБУ у м. Києві,
прокуратура м. Києва.
Щорічно.

3. Згідно зі статтею 24 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" на спільному засіданні колегій державних адміністрацій міста Києва і Київської області розглянути організаційні і практичні заходи щодо посилення взаємодії при виконанні указів Президента України "Про Комплексну програму профілактики злочинності на 2001-2005 роки" від 25.12.00 N 1376/2000 та "Про заходи щодо дальшого зміцнення правопорядку, охорони прав і свобод громадян від 18.02.02 N 143/2002.

Організаційний відділ
та відділ взаємодії зправоохоронними органами
Київської міської державної адміністрації.
Третій квартал 2002 р.

4. Згідно з вимогами статті 24 Закону України "Про столицю України місто-герой Київ" підготувати пропозиції щодо створення підрозділу з профілактики жебрацтва, бродяжництва та дитячої бездоглядності. Покласти на такий підрозділ організаційнометодичне забезпечення цієї роботи відповідних міських служб, міліцейських підрозділів та громадських організацій.

ГУ МВС України в м. Києві,
служба у справах неповнолітніх,
відділ взаємодії з правоохоронними органами
Київської міської державної адміністрації,
Головне управління соціального захисту населення.
Четвертий квартал 2002 р.

5. Під егідою муніципальних підрозділів і служб районів з благоустрою, озеленення, санітарного забезпечення території міста, місць масового відпочинку тощо вирішити питання про створення системи громадських робіт для працевлаштування осіб, звільнених з місць позбавлення волі, засуджених з відстрочкою виконання вироків та інших осіб з групи соціального ризику.

Головне управління праці
та зайнятості населення,
Головне управління житлового господарства,
Головне управління транспорту та зв'язку,
відділ взаємодії з правоохоронними органами
міськдержадміністрації,
районні у місті Києві державні адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
2002-2003 рр.

6. Провести детальний аналіз стану та термінів розгляду звернень громадян щодо порушення їх прав і свобод та законності вирішення таких скарг в органах державного управління, соціального захисту, охорони здоров'я, освіти, судах, правоохоронних органах, підприємствах, установах і організаціях. Результати розглянути на розширених засіданнях колегій і нарадах відповідних відомств.

Відділ по роботі зі зверненнями громадян
Київської міської державної адміністрації,
міське управління юстиції,
ГУ МВС України в м. Києві,
УСБУ у м. Києві,
прокуратура м. Києва та Київський міський суд (за згодою).
За графіком. 2002-2006 рр.

7. З метою посилення захисту прав суб'єктів кримінального процесу (обвинувачуваних, підозрюваних, потерпілих, свідків), захисту їх честі та гідності від насильства та образи при проведенні оперативно-розшукових заходів, слідчих дій, при затриманні та арештах проаналізувати звернення таких осіб зі скаргами на дії посадових осіб, а також вивчити кримінальні справи за фактами перевищення влади і службових повноважень при проведенні дізнання та судового слідства. Відреагувати на викриті порушення закону. Результати обговорити на колегіях відомств, оперативних нарадах. Матеріали використати на семінарах слідчих і оперативних працівників.

Міське управління юстиції.
Київський міський суд та прокуратура
м. Києва (за згодою),
ГУ МВС України в м. Києві,
Управління податкової міліції ДПА у м. Києві.
2002-2006 рр. Щорічно.

8. Здійснити заходи щодо виявлення фактів незаконного відчуження житла, насамперед такого, що належить особам похилого віку, самотнім, хворим, визнаним недієздатними, хворим на алкоголізм та поновлення прав потерпілих. Забезпечити облік таких осіб для їх соціально-правового захисту.

Головне управління
соціального захисту населення,
Головне управління охорони здоров'я
Київської міської державної адміністрації,
міське управління юстиції,
районні у місті Києві державні адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
2002-2006 рр.

9. Започаткувати систематичне проведення інформаційнопросвітницьких заходів щодо запобігання зникненню людей. З цією метою із залученням працівників правоохоронних органів створити спеціальний цикл телерадіопередач, окремі рубрики в друкованих та електронних засобах масової інформації, в яких оприлюднювати відомості про негативні наслідки безпідставного залишення громадянами місць свого постійного проживання або навчання, нелегального виїзду за межі України для працевлаштування.

Головне управління преси та інформації,
управління у справах сім'ї та молоді,
управління по фізичній культурі і спорту,
головні управління освіти і науки,
охорони здоров'я та з питань внутрішньої політики
Київської міської державної адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
2002-2006 рр.

10. Згідно з угодами купівлі-продажу та законності надходження коштів, які використовують юридичні та фізичні особи на придбання об'єктів та пакетів акцій підприємств, що приватизуються, здійснити перевірки виконання покупцями інвестиційних зобов'язань. Особливу увагу приділити інвесторам, що зареєстровані в офшорних зонах. За результатами перевірок підготувати звіт ( кожні півроку).

Регіональне відділення
фонду державного майна України по м. Києву,
ГУ МВС України в м. Києві, УСБУ у м. Києві.
2002-2006 рр.

11. З метою запобігання втратам з державного та міського бюджетів вивчити порядок оподаткування товарів, які закуповуються та ввозяться у столицю з використанням коштів кредитів, наданих Україні згідно з кредитними угодами між Україною та міжнародними фінансовими організаціями.

Головне управління зовнішньоекономічних зв'язків
та інвестицій Київської міської державної адміністрації,
Київська регіональна митниця, ДПА у м. Києві.
2003 р.

12. Перевірити державні підприємства та організації, що передали в оренду приміщення, майно, земельні ділянки, стосовно своєчасності та повноти розрахунків за орендну плату, відповідності її розмірів встановленим законодавством нормам, оприбуткуванню отриманих коштів.

Головне управління з питань майна
Київської міської державної адміністрації,
ДПА у м. Києві, КРУ у м. Києві.
Щорічно.

13. За матеріалами кримінальних справ проаналізувати дані досудового слідства та судову практику щодо причин та умов хабарництва і зловживань владою, інших корупційних діянь посадових осіб. Результати аналізу та ефективність вжитих заходів щодо викорінення таких правопорушень розглянути на координаційній нараді керівників правоохоронних органів міста.

Прокуратура м. Києва
та Апеляційний суд у м. Києві (за згодою),
ГУ МВС України в м. Києві, УСБУ у м. Києві.
Щорічно.

14. Проаналізувати стан виконання державними органами вимог статті 18 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" щодо участі у виявленні фактів організованих злочинів і корупції та реагування на ці діяння.

Прокуратура міста (за згодою),
управління НБУ по м. Києву і Київській області,
КРУ у м. Києві, ГУ МВС України в м. Києві.
2003 р.

15. Вивчити стосовно конкретних осіб кримінальні справи про розкрадання державного та колективного майна в особливо великих розмірах, з яких допущено тяганину, порушені результати і заходи щодо покращення їх розслідування розглянути на Координаційній нараді керівників правоохоронних органів.

Прокуратура міста (за згодою), ГУ МВС України в м. Києві. 2002-2006 рр. 16. Здійснити комплексні перевірки та узагальнити стан виконання Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі". Вжити заходів щодо усунення виявлених недоліків.

Прокуратура міста (за згодою).
ГУ МВС України в м. Києві,
Управління державного департаменту України
з питань виконання покарань.
2002-2006 рр.

17. 3 метою попередження та подолання негативних явищ у молодіжному середовищі створити в системі соціальних служб для молоді центри соціальної роботи в районах міста, де зафіксовано високий рівень вживання наркотиків.

Управління у справах сім'ї та молоді,
Головне управління охорони здоров'я
Київської міської державної адміністрації.
2002-2006 рр.

18. Забезпечити контроль за впровадженням уніфікованих стандартів надання наркологічної допомоги населенню всіма суб'єктами діяльності, незалежно від форм власності, що мають дозвіл на здійснення наркологічної допомоги.

Головне управління охорони здоров'я
Київської міської державної адміністрації.
Постійно.

19. Перевірити дотримання медичними установами статті 6 Закону України "Про обіг наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів". Застосовувати необхідні заходи щодо усунення умов, що сприяють надходженню наркотичних засобів в незаконний обіг.

Головне управління охорони здоров'я
міськдержадміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
Постійно.

20. Вивчити стан виконання Закону України "Про органи та служби у справах неповнолітніх і спеціальні установи для неповнолітніх" службами у справах неповнолітніх міської і районних у м. Києві державних адміністрацій, кримінальною міліцією та спеціальними установами для неповнолітніх ГУ МВС України в м. Києві, загальноосвітніми школами і професійними училищами, центрами медико-соціальної реабілітації неповнолітніх Управління охорони здоров'я Київської міської державної адміністрації з питань протидії та профілактики підліткової злочинності. Результати розглянути на колегії міськдержадміністрації.

Головне управління освіти і науки,
Головне управління охорони здоров'я,
служба у справах неповнолітніх
Київської міської державної адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві, КРУ в м. Києві.
2002 р.

21. Розробити та забезпечити виконання програми організації фізкультурпо-оздоровчої і спортивно-масової роботи, спрямованої на створення за місцем проживання дітей і молоді спортивних клубів, спеціалізованих спортивних класів у загальноосвітніх та професійнотехнічних навчальних закладах.

Управління по фізичній культурі і спорту,
Головне управління освіти і науки,
районні у місті Києві державні адміністрації.
2002-2003 рр.

22. Удосконалити програму інформатизації правоохоронних органів, в якій передбачити створення механізму автоматизованого збирання, переробки, надання та використання всього обсягу інформації, що стосується питань охорони громадського порядку та боротьби зі злочинністю. Передбачити можливість отримання інформації про адміністративні правопорушення, про нещасні випадки та безвісно зниклих громадян, даних щодо обліку транспортних засобів, посвідчень водія, дорожньо-транспортних пригод, а також інших відомостей, необхідних для правоохоронних органів.

ГУ МВС України в м. Києві,
відділ взаємодії з правоохоронними органами апарату
Київської міської державної адміністрації,
УСБУ у м. Києві, прокуратура міста (за згодою),
міське управління юстиції.
2001-2003 рр.

23. Розробити районні плани спільних заходів місцевих державних адміністрацій, правоохоронних органів і громадських організацій щодо забезпечення охорони громадського порядку в разі масових його порушень, стихійного лиха, великих аварій, катастроф та інших надзвичайних обставин.

Районні у місті Києві державні адміністрації.
Головне управління з питань надзвичайних ситуацій
Київської міської державної адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
2002-2006 рр.

24. Для виявлення й усунення обставин, несприятливих для забезпечення громадського порядку і безпеки громадян провести додаткову перевірку стану вулиць, площ, парків, транспортних магістралей та інших місць масового перебування людей.

Головне управління контролю за благоустроєм міста, районні у м. Києві державні адміністрації, ДКП "Київжитлоспецексплуатація", КО "Київміськгідрошляхміст", ГУ МВС України в м. Києві. 2002-2006 рр. 25. Комісійно обстежити горища, котельні, підвальні та інші підсобні приміщення житлового сектора, будинки, з яких відселені мешканці. Вжити заходів щодо недопущення вільного проникнення до них п'яниць, наркоманів, бродяг, інших антигромадських елементів.

Головне управління житлового господарства
Київської міської державної адміністрації,
районні у місті Києві державні адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
2002-2006 рр.

26. Забезпечити новостворені громадські формування з охорони правопорядку і державного кордону необхідними приміщеннями, телефонним зв'язком, меблями, інвентарем та світловим табло єдиного зразка. При складанні прогнозних показників до проекту бюджету на відповідний рік передбачати кошти для цих громадських формувань. Не рідше двох разів на рік на засіданнях районних у м. Києві державних адміністрацій розглядати питання про ефективність діяльності, вживати заходи щодо усунення недоліків.

Районні у місті Києві державні адміністрації,
Головне фінансове управління
Київської міської державної адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві,
міський штаб громадських формувань
з охорони громадського порядку і державного кордону.
2002-2006 рр.

27. Створити належні умови роботи дільничним інспекторам міліції, вирішити питання про забезпечення їх житлом, службовими кабінетами, телефонним зв'язком і транспортом. Довести навантаження на одного дільничного інспектора не більше 3 тис. осіб.

Районні у місті Києві державні адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
2002-2006 рр.

28. Забезпечити реалізацію заходів, передбачених Програмою боротьби з незаконною міграцією на 2001-2004 роки, затвердженою Указом Президента України від 18 січня 2001 р. N 22/2001 щодо недопущення проникнення на територію міста осіб, які незаконно прибувають з інших держав, втратили підстави для подальшого перебування в Україні і ухиляються від виїзду, посилення контролю за додержанням правил в'їзду, виїзду, перебування в Києві іноземців та осіб без громадянства.

ГУ МВС України в м. Києві,
Управління у справах національностей та міграції КМДА,
УСБУ у м. Києві.
2002-2006 рр.

29. Розширити Web-сторінку Київської міської державної адміністрації в мережі Інтернет. розмістивши та постійно поновлюючи на ній інформацію про стан злочинності у місті, рішення і розпорядження Київської міської державної адміністрації; заходи, які застосовують правоохоронні органи, міська та районні у м. Києві державні адміністрації для зміцнення законності та правопорядку.

Відділ взаємодії з правоохоронними органами
Київської міської державної адміністрації,
ГУ МВС України в м. Києві.
2002-2006 рр.

30. Забезпечити переведення установ, що утримуються за кошти місцевих бюджетів на казначейське обслуговування. Провести роботу щодо відкриття рахунків розпорядникам коштів в органах Державного казначейства з одночасним закриттям їх в установах комерційних банків.

Управління Державного казначейства у м. Києві,
Головне фінансове управління КМДА,
Головне управління НБУ по м. Києву і Київській області.
2002-2003 рр.

31. Здійснення перевірок з питань відповідності фактичних надходжень до бюджету коштів Державного мита при реалізації безхозних автомобілів до довідок, наданих органам ДАІ.

Управління Державного казначейства у м. Києві,
ДПА у м. Києві, ГУ МВС України в м. Києві,
УСБУ у м. Києві.
2002 р.

32. Згідно з Указом Президента України "Про створення антитерористичних центрів" забезпечити проведення комплексу заходів у м. Києві, спрямованих на координацію діяльності органів виконавчої влади у запобіганні терористичним актам щодо державних діячів, критичних об'єктів життєзабезпечення м. Києва, об'єктів підвищеної небезпеки, актам, що загрожують життю, здоров'ю людей та їх припинення. Проаналізувати та передбачити можливу появу потенційних джерел небезпеки та розробити план нейтралізації таких об'єктів в Київському регіоні.

СБУ у м. Києві,
Головне управління з питань надзвичайних ситуацій КМДА,
ГУ МВС в м. Києві.
Постійно.

33. Проведення спільних нарад Київської міської державної адміністрації, Державної податкової адміністрації у м. Києві, Апеляційного суду м. Києва, Київського апеляційного Господарського суду м. Києва, Господарського суду, Київського міського управління юстиції з питань покращення взаємодії державних та виконавчих органів щодо наповнення державних і місцевих бюджетів та детінізації економіки.

ДПА у м. Києві,
Апеляційний суд м. Києва,
Київський апеляційний господарський суд,
Господарський суд м. Києва,
Київське міське управління юстиції.
Постійно.

34. Запровадити щорічну інвентаризацію прострочених податкових боргів перед міським бюджетом станом на 1 січня кожного року та планування відповідних заходів щодо їх погашення. Здійснювати постійний моніторинг невиконання юридичними особамиборжниками зобов'язань щодо погашення та обслуговування іноземних кредитів, залучених державою або під державні гарантії.

ДПА у м. Києві,
НБУ в м. Києві,
СБУ в м. Києві.
2002-2006 рр.

III. Прикінцеві положення

1. Для фінансування першочергових заходів, передбачених Програмою, вирішити питання щодо виділення коштів в сумі 23 млн. грн.

2. Для забезпечення належного рівня виконання заходів зі зміцнення законності, посилення боротьби зі злочинністю та вирішення матеріально-технічних і соціальних потреб органів прокуратури м. Києва, ГУ МВС України в м. Києві, УСБУ в м. Києві, Апеляційного суду м. Києва, Київського міського управління юстиції, ДПА в м. Києві та КРУ в м. Києві Київська міська рада на підставі бюджетних запитів передбачає в міському та районних бюджетах асигнування на матеріально-технічне забезпечення органів, які будуть виконувати Програму.

3. Питання забезпечення житлом працівників органів прокуратури м. Києва, ГУ МВС України в м. Києві, УСБУ в м. Києві, Апеляційного суду м. Києва, Київського міського управління юстиції, ДПА в м. Києві та КРУ в м. Києві вирішується виконавчим органом Київради (Київською міською державною адміністрацією) згідно з законами України "Про прокуратуру", "Про статус суддів", "Про міліцію", "Про Службу безпеки України", Постановою Кабінету Міністрів України N 171 від 15 лютого 2002 р. "Про затвердження Порядку розподілу та узгодження обсягів інвестицій, які спрямовуються на будівництво і придбання житла для військовослужбовців та членів їх сімей", а також інших нормативних актів.

4. Постійній комісії Київської міської ради з питань правової політики та депутатської етики спільно з постійною комісією Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку:

4.1. Заслуховувати щорічні інформаційні звіти керівників прокуратури м. Києва, ГУ МВС України в м. Києві, УСБУ в м. Києві, Апеляційного суду м. Києва, Київського міського управління юстиції, ДПА в м. Києві та КРУ в м. Києві, щомісяця Державного казначейства у м. Києві про хід виконання Програми та використання коштів, направлених цим органам.

4.2. Звіти правоохоронних і судових органів про використані кошти надавати депутатам Київради.

Заступник Київського міського
голови - секретар Київради В. Яловий

"Хрещатик" N 141 (2152) від 24 вересня 2002 року