Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 17 серпня 2002 р. N 1134
м.Київ

Про затвердження нормативів чисельності
студентів, аспірантів, докторантів, здобувачів
наукового ступеня кандидата наук, слухачів, інтернів
на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника
у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації
та вищих навчальних закладах післядипломної
освіти державної форми власності

З метою удосконалення навчального процесу у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації та вищих навчальних закладах післядипломної освіти державної форми власності, підвищення якості підготовки фахівців Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити такі, що додаються:

нормативи чисельності студентів денної форми навчання на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації державної форми власності для освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр;

нормативи чисельності аспірантів, докторантів і здобувачів наукового ступеня кандидата наук, які працюють над дисертаціями самостійно, на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації державної форми власності;

нормативи чисельності слухачів, інтернів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації державної форми власності.

2. Установити, що:

1) нормативи чисельності студентів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника порівняно з нормативами, затвердженими абзацом другим пункту 1 цієї постанови:

а) для освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст і магістр зменшуються відповідно на 10 і 50 відсотків;

б) для вечірньої та заочної форми навчання збільшуються у 2 рази, а для дистанційної форми навчання - у 4 рази;

в) для іноземних студентів денної форми навчання зменшуються на 15 відсотків;

2) нормативи чисельності слухачів, затверджені абзацом четвертим пункту 1 цієї постанови, поширюються також на вищі навчальні заклади післядипломної освіти державної форми власності.

3. Установити, що штатна чисельність науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів III і IV рівня акредитації та вищих навчальних закладів післядипломної освіти державної форми власності, визначена згідно із затвердженими цією постановою нормативами, є граничною.

4. Міністерству освіти і науки разом з іншими центральними органами виконавчої влади, у підпорядкуванні яких є вищі навчальні заклади III і IV рівня акредитації та вищі навчальні заклади післядипломної освіти, запровадити:

нормативи, затверджені абзацами другим і третім пункту 1 та підпунктом 1 пункту 2 цієї постанови, поетапно - з 2002/03 та з 2004/05 навчального року;

нормативи, затверджені абзацом четвертим пункту 1 та підпунктом 2 пункту 2 цієї постанови, - з 2002/03 навчального року.

5. Рекомендувати власникам вищих навчальних закладів III і IV рівня акредитації та вищих навчальних закладів післядипломної освіти комунальної і приватної форми власності під час встановлення штатної чисельності науково-педагогічних працівників застосовувати нормативи, затверджені пунктом 1 та підпунктами "а" і "б" пункту 2 цієї постанови.

Прем'єр-міністр України А.КІНАХ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 серпня 2002 р. N 1134

Нормативи
чисельності студентів денної форми навчання
на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника
у вищих навчальних закладах III і IV рівня
акредитації державної форми власності
для освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр

Шифр
напряму підготовки
 
Напрям підготовки
(спеціальності)
 
Значення нормативу 
2002/03
навчальний рік 
2004/05
навчальний рік 
0101
 
Педагогічна освіта
(за спеціальностями): 

 

 



 
дошкільне виховання;
початкове навчання;
дефектологія; практична
психологія 
10,5


 
10,5


 




 
педагогіка і методика
середньої освіти (трудове
навчання, початкова
військова підготовка);
соціальна педагогіка 
11,5



 
11,5



 





 
професійне навчання




 
визначається
за нормативами
напрямів
підготовки
(спеціаль-
ностей) 
визначається
за нормативами
напрямів
підготовки
(спеціаль-
ностей) 








 
педагогіка і методика
середньої освіти (українська
мова і література, мова і
література, історія, музика,
хореографія, образотворче
мистецтво, фізика, біологія,
географія, хімія,
математика, фізична
культура) 
визначається
за нормативами
напрямів
підготовки
(спеціаль-
ностей) із
позначкою "*"

 
визначається
за нормативами
напрямів
підготовки
(спеціаль-
ностей) із
позначкою "*"

 
0102  Фізичне виховання і спорт*  9,5 


 
у тому числі фізична
реабілітація; олімпійський
та професійний спорт 
4,5

 
5

 
0201  Культура  11,5  12 
0202
 
Мистецтво
(за спеціальностями): 

 

 




 
театральне мистецтво;
хореографія*; кіно-,
телемистецтво; музичне
мистецтво; музичне
виховання* 
4,5



 
5



 



 
образотворче та
декоративно-прикладне
мистецтво*; реставрація
творів мистецтва; дизайн 
5


 
5,5


 
0301  Філософія  12,5  12,5 
0302  Журналістика  11,5  12 
0303  Історія*  13  13 
0304  Міжнародні відносини  12  12,5 
0305  Філологія*  13,5  13,5 



 
у тому числі мова та
література*; переклад;
літературна творчість;
прикладна лінгвістика 
9


 
9


 
0401  Психологія  12  12,5 
0402  Соціологія  12,5  12,5 
0403  Політологія  12,5  12,5 
0501  Економіка і підприємництво  12,5  12,5 
0502  Менеджмент  13  13 
0503  Торгівля  12  12 
0504  Туризм  13  13,5 
0601  Право  13  13 
0701  Фізика*  10,5  10,5 
0702  Прикладна фізика  9,5  10 


 
у тому числі
експериментальна ядерна
фізика та фізика плазми 
7,5

 
8

 
0703  Хімія*  10,5  10,5 
0704  Біологія*  10,5  10,5 
0705  Географія*  11,5  12 
0706  Гідрометеорологія  11  11,5 
0707  Геологія  11,5  11,5 
0708  Екологія  11,5  11,5 
0709
 
Геодезія, картографія та
землевпорядкування 
11,5
 
11,5
 
0801  Математика*  11,5  11,5 
0802  Прикладна математика  10  10 
0803  Механіка  11,5  11,5 
0804  Комп'ютерні науки  9,5  10 
0901  Інженерне матеріалознавство  10,5  10,5 
0902  Інженерна механіка  10,5  10,5 
0903  Гірництво  10  10,5 
0904  Металургія  10,5  10,5 
0905  Енергетика  11  11 

 
у тому числі
атомна енергетика 


7,5 
  нетрадиційні джерела енергії  9,5 
  котли та реактори  7,5  7,5 
0906  Електротехніка  11  11 
0907  Радіотехніка  11  11 
0908  Електроніка  11  11 
0909  Прилади  11  11 
0910  Електронні апарати  11  11 
0911
 
Лазерна та оптоелектронна
техніка 
11
 
11
 
0912  Акустотехніка  11  11 
0913
 
Метрологія та вимірювальна
техніка 
11
 
11
 
0914
 
Комп'ютеризовані системи,
автоматика та управління 
9,5
 
9,5
 
0915  Комп'ютерна інженерія  9,5  9,5 
0916
 
Хімічна технологія та
інженерія 
10,5
 
11
 



 
у тому числі хімічна
технологія рідкісних
розсіяних елементів та
матеріалів на їх основі 
7


 
7,5


 
0917
 
Харчова технологія та
інженерія 
11
 
11,5
 
0918  Легка промисловість  11  11,5 
0919

 
Механізація та
електрифікація сільського
господарства 
11

 
11,5

 
0920
 
Лісозаготівля та
деревообробка 
11,5
 
11,5
 
0921  Будівництво  11  11,5 
0922  Електромеханіка  11  11,5 
0923  Зварювання  11  11,5 
0924  Телекомунікації  11  11 
0925

 
Автоматизація та
комп'ютерно-інтегровані
технології 
9,5

 
9,5

 
0926  Водні ресурси  11,5  11,5 
0927
 
Видавничо-поліграфічна
справа 
11
 
11
 





 
у тому числі технологія
електронних мультимедійних
видань; комп'ютерні
технології та системи
видавничо-поліграфічних
виробництв 
9




 
9,5




 
0928  Пожежна безпека  11  11,5 
1001  Авіація та космонавтика  11  11,5 
  у тому числі     

 
системи керування літальними
апаратами і комплексами 
9
 
9,5
 

 
експлуатація літальних
апаратів 
7
 
7
 

 
обслуговування повітряного
руху 
7,5
 
7,5
 
1002  Кораблі та океанотехніка  11  11,5 
1003
 
Судноводіння та енергетика
суден 
8
 
8
 
1004  Транспортні технології  11  11 
1005
 
Залізниці та залізнична
техніка 
11
 
11,5
 
1101





 
Медицина





 
7,5
(для освітньо-
кваліфіка-
ційного рівня
бакалавр,
спеціаліст,
магістр) 
8
(для освітньо-
кваліфіка-
ційного рівня
бакалавр,
спеціаліст,
магістр) 
1102





 
Фармація





 
8,5
(для освітньо-
кваліфіка-
ційного рівня
бакалавр,
спеціаліст,
магістр) 
9
(для освітньо-
кваліфіка-
ційного рівня
бакалавр,
спеціаліст,
магістр) 
1201  Архітектура 
1301  Агрономія  12  12 
1302  Зооінженерія  11  11 
1303  Водні біоресурси  12  12 
1304
 
Лісове і
садово-паркове господарство 
12
 
12
 
1305





 
Ветеринарна медицина





 
9,5
(для освітньо-
кваліфіка-
ційного рівня
бакалавр,
спеціаліст,
магістр) 
9,5
(для освітньо-
кваліфіка-
ційного рівня
бакалавр,
спеціаліст,
магістр) 
1401
 
Військові науки
 
визначається
Міноборони 
визначається
Міноборони 
1501

 
Державне управління

Державна служба 
визначається
Головдерж-
службою 
визначається
Головдерж-
службою 
1601  Інформаційна безпека 
1701  Специфічні категорії 

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 серпня 2002 р. N 1134

Нормативи
чисельності аспірантів, докторантів і здобувачів
наукового ступеня кандидата наук, які працюють
над дисертаціями самостійно, на одну штатну
посаду науково-педагогічного працівника
у вищих навчальних закладах III і IV рівня
акредитації державної форми власності

Учасники навчального процесу  Значення нормативу 
Аспіранти і докторанти денної та заочної
форми навчання 
12
 
Здобувачі наукового ступеня кандидата наук,
які працюють над дисертаціями самостійно 
24
 

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 17 серпня 2002 р. N 1134

Нормативи
чисельності слухачів, інтернів на одну штатну
посаду науково-педагогічного працівника у вищих
навчальних закладах III і IV рівня
акредитації державної форми власності

Учасники навчального процесу  Значення нормативу 
Слухачі підготовчого факультету, відділення, курсі


 
визначається за середнім значенням нормативу для
освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр у вищому навчальному закладі, де відкрито підготовчий
факультет, відділення, курси 
Слухачі підготовчого факультету,
відділення для іноземних громадян 
6
 
Слухачі вищих навчальних закладів післядипломної освіти та структурних підрозділів післядипломної освіти вищих навчальних закладів



 
на 25 відсотків менше від нормативу чисельності студентів денної форми навчання на одну
штатну посаду науково-педагогічного працівника
у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації, встановленого для відповідного напряму підготовки (спеціальності) та відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня 
Інтерни вищих навчальних закладів