АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
N 26-р від 12.02.2002
м. Київ
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
7 березня 2002 р. за N 238/6526
Про затвердження Положення про
порядок подання заяв до органів
Антимонопольного комітету України
про надання дозволу на узгоджені дії
суб'єктів господарювання
Керуючись статтею 8 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" ( 3659-12 ) та статтею 11 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), Антимонопольний комітет України ПОСТАНОВИВ:
Затвердити Положення про порядок подання заяв до органів Антимонопольного комітету України про надання дозволу на узгоджені дії суб'єктів господарювання, що додається.
Голова Комітету О. Костусєв
Затверджено
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
12.02.2002 N 26-р
Положення
про порядок подання заяв до органів
Антимонопольного комітету України про
надання дозволу на узгоджені дії
суб'єктів господарювання
(Положення про узгоджені дії)
1. Загальні положення
Положення про порядок подання заяв до органів Антимонопольного комітету України про надання дозволу на узгоджені дії суб'єктів господарювання (надалі - Положення про узгоджені дії) розроблено відповідно до Законів України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), "Про Антимонопольний комітет України" ( 3659-12 ) з метою запобігання недопущенню, усуненню чи обмеженню конкуренції.
Положення про узгоджені дії встановлює порядок подання та розгляду заяв до органів Антимонопольного комітету України (надалі - Комітет) щодо надання дозволу на узгоджені дії суб'єктів господарювання, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, надання попередніх висновків стосовно таких дій, а також надання висновків щодо відповідності узгоджених дій суб'єктів господарювання вимогам Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ).
2. Терміни та скорочення,
що вживаються у Положенні про узгоджені дії
2.1. Надання дозволу (відмова в наданні дозволу) - прийняття органом Комітету рішення про надання дозволу (відмову в наданні дозволу) на узгоджені дії суб'єктів господарювання, зміни в узгоджених діях суб'єктів господарювання.
2.2. Надання попередніх висновків - надання органом Комітету висновків щодо ймовірного рішення по суті питання про одержання заявником дозволу на узгоджені дії суб'єктів господарювання, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, а також висновків щодо потреби одержання згоди на зазначені дії без проведення додаткового дослідження.
2.3. Надання висновків щодо кваліфікації дій - надання органом Комітету суб'єктам господарювання висновків на підставі наданої ними інформації у формі рекомендаційних роз'яснень щодо відповідності дій суб'єктів господарювання положенням статей 6 та 10 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ).
2.4. ЄДРПОУ - Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України.
2.5. Заява - заява до органів Комітету про надання дозволу на узгоджені дії (зміни в узгоджених діях) суб'єктів господарювання, про надання попередніх висновків або про надання висновків щодо кваліфікації дій.
2.6. Справа - справа про узгоджені дії.
2.7. Рівноцінні узгоджені дії - узгоджені дії, що мають однакову мету, вчиняються однаковим способом, на однакових умовах та з високою ймовірністю матимуть однакові наслідки для конкуренції, але в яких беруть участь різні суб'єкти господарювання.
2.8. Регіон - Автономна Республіка Крим, область, міста Київ чи Севастополь.
2.9. Термін "цілісний майновий комплекс" використовується в його значенні відповідно до статті 4 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" ( 2269-12 ).
2.10. Терміни "економічна конкуренція (конкуренція)", "інформація", "контроль", "пов'язані особи", "малий та середній підприємець", "монополізація", "органи влади", "об'єднання", "органи адміністративно-господарського управління та контролю", "органи Антимонопольного комітету України", "ринок товару (товарний ринок)", "суб'єкт господарювання", "товар" використовуються в їхніх значеннях відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ).
3. Сфера застосування
3.1. Попереднє одержання дозволу органів Комітету відповідно до статті 10 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ) є обов'язковим на вчинення суб'єктами господарювання узгоджених дій, що призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, зокрема узгоджених дій, які стосуються:
1) установлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів;
2) обмеження виробництва, ринків товарів, техніко-технологічного розвитку, інвестицій або встановлення контролю над ними;
3) розподілу ринків чи джерел постачання за територіальним принципом, асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи придбання, за колом продавців, покупців або споживачів чи за іншими ознаками;
4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;
5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб'єктів господарювання, покупців, продавців;
6) застосування різних умов до рівнозначних угод з іншими суб'єктами господарювання, що ставить останніх у невигідне становище в конкуренції;
7) укладення угод за умови прийняття іншими суб'єктами господарювання додаткових зобов'язань, які за своїм змістом або згідно з торговими та іншими чесними звичаями в підприємницькій діяльності не стосуються предмета цих угод;
8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб'єктів господарювання на ринку без об'єктивно виправданих на те причин.
Попереднє одержання дозволу органів Комітету є обов'язковим також на зміни в таких узгоджених діях.
3.2. Попереднє одержання дозволу органів Комітету на вчинення суб'єктами господарювання узгоджених дій, зазначених у пункті 3.1, є обов'язковим у таких випадках.
3.2.1. Укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі.
3.2.2. Створення суб'єкта господарювання, метою чи наслідком створення якого є координація конкурентної поведінки між суб'єктами господарювання, що створили зазначений суб'єкт господарювання, або між ними та новоствореним суб'єктом господарювання.
3.2.3. Прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі.
3.2.4. Здійснення будь-якої іншої погодженої поведінки (діяльності, бездіяльності) суб'єктів господарювання, яка призвела чи може призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.
3.2.5. Унесення змін до узгоджених дій, передбачених пунктами
3.2.1 - 3.2.4, на які було отримано дозвіл органів Комітету, якщо ці зміни передбачають зміну кола учасників та/або поширюються на інші товарні ринки.
3.3. Попереднє одержання дозволу органів Комітету є обов'язковим також у разі внесення змін до узгоджених дій, на які було отримано дозвіл органів Комітету, якщо ці зміни не передбачають зміни кола учасників та не поширюються на інші товарні ринки, але пов'язані зі зміною предмета і цілей узгоджених дій, порядку розподілу прибутків і збитків між учасниками узгоджених дій, порядку формування та компетенції органу управління створеного суб'єкта господарювання, порядку прийняття рішень цим органом управління, а також якщо ці зміни посилюють узгодженість учасників на ринку та/або призводять до погіршення умов конкуренції між учасниками узгоджених дій в інший спосіб.
3.4. Подання заяви про надання дозволу не потребують такі види узгоджених дій відповідно до статей 7, 8 та 9 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), передбачених пунктами 3.1, 3.2 Положення про узгоджені дії:
3.4.1. Будь-які добровільні узгоджені дії малих або середніх підприємців щодо спільного придбання товарів, які не призводять до суттєвого обмеження конкуренції та сприяють підвищенню конкурентоспроможності малих або середніх підприємців.
3.4.2. Узгоджені дії щодо постачання чи використання товарів, якщо учасник цих дій стосовно іншого учасника узгоджених дій встановлює обмеження на:
використання поставлених ним товарів чи товарів інших постачальників;
придбання в інших суб'єктів господарювання або продаж іншим суб'єктам господарювання чи споживачам інших товарів;
придбання товарів, які за своєю природою або згідно з торговими та іншими чесними звичаями в підприємницькій діяльності не належать до предмета угоди;
формування цін або інших умов договору про продаж поставленого товару іншим суб'єктам господарювання чи споживачам,
але при цьому не призводять до:
суттєвого обмеження конкуренції на всьому ринку чи в значній його частині, у тому числі монополізації відповідних ринків;
економічно не обгрунтованого підвищення цін або дефіциту товарів;
обмеження доступу на ринок інших суб'єктів господарювання.
3.4.3. Угоди про передачу прав інтелектуальної власності або про використання об'єкта права інтелектуальної власності, які обмежують у здійсненні господарської діяльності сторону угоди, якій передається право, але ці обмеження не виходять за межі законних прав суб'єкта права інтелектуальної власності.
Уважається, що не виходять за межі прав, зазначених у частині першій цього пункту, обмеження стосовно обсягу прав, які передаються, строку та території дії дозволу на використання об'єкта права інтелектуальної власності, а також виду діяльності, сфери використання, мінімального обсягу виробництва.
3.4.4. інші узгоджені дії, що відповідають типовим вимогам, установленим Антимонопольним комітетом України, якщо про це прямо вказано в рішенні Антимонопольного комітету України про встановлення цих типових вимог.
3.5. Учасниками узгоджених дій є суб'єкти господарювання (юридичні чи фізичні особи), які чинять або мають намір чинити узгоджені дії.
4. Порядок подання заяви
4.1. Із заявою про надання дозволу, попередніх висновків звертаються:
4.1.1. На укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі сторони угод.
4.1.2. На прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі - об'єднання, що приймає рішення.
4.1.3. На створення суб'єкта господарювання - засновники (учасники).
4.1.4. На іншу погоджену конкурентну поведінку - учасники відповідних дій, які приймають рішення про цю поведінку.
4.1.5. На внесення змін до узгоджених дій - учасники узгоджених дій, які чинять або мають намір чинити змінені узгоджені дії.
4.1.6. Органи, особи, зазначені у пунктах 4.1.1 - 4.1.5, можуть подати спільну заяву, можуть призначити та уповноважити свого представника звернутися до Комітету, відділення із заявою, а також представляти інтереси учасника(ів) заявленої дії у процесі розгляду заяви, справи.
Повноваження представника підтверджуються дорученням учасника(ів) заявленої дії, оформленим у встановленому порядку.
Заява та додані до неї документи повинні містити повну та достовірну інформацію.
4.2. У разі узгоджених дій, які не передбачені пунктом 3.1 Положення про узгоджені дії, особи й органи, зазначені у пунктах 4.1.1 - 4.1.5 цього Положення, можуть з власної ініціативи звернутися із заявою до Комітету, відділення з метою одержання дозволу на ці дії.
5. Підвідомчість заяви
5.1. Заява з питань, підвідомчих Комітету, Адміністративній колегії Комітету, державному уповноваженому Комітету, подається до Комітету.
У всіх інших випадках заява подається до територіального відділення Комітету.
5.2. Комітету підвідомчі питання про надання попередніх висновків та питання про узгоджені дії:
які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції на ринках, географічні межі яких охоплюють більш ніж третину регіонів України;
учасником яких є підприємство, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави;
учасником яких є транснаціональна корпорація, суб'єкт господарювання відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), у складі якого хоча б одна юридична (фізична) особа має постійне місцезнаходження (місце проживання) за межами України;
учасником яких є суб'єкт господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку товару, за винятком випадків, коли всі учасники узгоджених дій зареєстровані в одному регіоні та діють на регіональних ринках, що не виходять за межі цього регіону;
на підставі рішення Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України;
пов'язані із забезпеченням національної безпеки, оборони, суспільних інтересів.
Комітет може також прийняти до свого розгляду будь-яке питання про узгоджені дії.
5.3. Адміністративній колегії Комітету підвідомчі питання про надання попередніх висновків та про узгоджені дії, за винятком питань, підвідомчих Комітету, у разі передачі заяви на її розгляд Головою Комітету.
5.4. Державному уповноваженому Комітету підвідомчі питання про надання попередніх висновків та про узгоджені дії, за винятком питань, підвідомчих Комітету й Адміністративним колегіям Комітету, у випадках, якщо:
учасники узгоджених дій зареєстровані в різних регіонах або/та діють на регіональних ринках, які охоплюють територію декількох регіонів, у тому числі частин декількох регіонів;
узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, поширюються на ринки, географічні межі яких охоплюють декілька регіонів України.
5.5. Адміністративній колегії територіального відділення Комітету підвідомчі питання про надання попередніх висновків та про узгоджені дії, за винятком питань, підвідомчих Комітету, Адміністративній колегії Комітету та державному уповноваженому Комітету, якщо учасники узгоджених дій зареєстровані в одному регіоні і діють на регіональному ринку, що не виходить за межі цього самого регіону, і при цьому узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, поширюються на ринки, що не виходять за географічні межі відповідного регіону України.
5.6. Голова Комітету має право за клопотанням заявника, органу Комітету або з власної ініціативи витребувати будь-яку заяву, що є у провадженні органу Комітету чи посадової особи Комітету, уповноважених розглядати заяву, і передати її на розгляд Адміністративної колегії Комітету, іншого органу Комітету чи посадової особи Комітету.
5.7. Інформація з обмеженим доступом, необхідна для розгляду заяви, може подаватися до відповідних органів Комітету окремо відповідно до пункту 5 додатка 1.
6. Розгляд заяви органами Комітету
6.1. Відповідно до частини другої статті 26 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ) заява про дозвіл або висновки вважається прийнятою до розгляду після 15 днів з дня її надходження після закінчення п'ятнадцятиденного терміну з дати надходження її до відповідного органу Комітету, якщо протягом цього часу державний уповноважений Комітету чи голова територіального відділення Комітету не повернули заявнику зазначену заяву з повідомленням, що вона та інші документи не відповідають установленим Комітетом вимогам і це перешкоджає її розгляду.
6.2. Якщо учасник узгоджених дій відмовляє іншому учаснику узгоджених дій - заявнику в наданні документів та іншої інформації, необхідної для розгляду Комітетом, Адміністративною колегією Комітету, державним уповноваженим Комітету чи адміністративною колегією територіального відділення Комітету заяви, то державний уповноважений Комітету чи голова територіального відділення Комітету на підставі звернення заявника приймає розпорядження про надання учасником узгоджених дій такої інформації у визначений строк. Про прийняте розпорядження повідомляється заявнику.
6.3. Заява вважається прийнятою до розгляду після отримання всієї інформації, передбаченої розпорядженням, зазначеним у пункті 6.2 Положення про узгоджені дії, про що орган Комітету протягом 10 днів повідомляє заявника.
6.4. Якщо дозвіл на узгоджені дії, які передбачені пунктом
3.1 Положення про узгоджені дії, відповідно до частини третьої статті 26 Закону України ( 2210-14 ) було надано органами Комітету на конкретно визначений строк, зокрема на строк дії договору (угоди, рішення), то суб'єкти господарювання мають право звернутися до органів Комітету із заявою про продовження дії дозволу. Така заява подається за три місяці до закінчення строку дії дозволу.
6.5. Відповідно до частини четвертої статті 26 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), якщо узгоджені дії провадяться із застосуванням конкурсних процедур (торги, аукціони, конкурси, тендери тощо), заява може подаватись як до початку конкурсної процедури, так і після, але не пізніше тридцяти днів з дати оголошення переможця, якщо інше не передбачено законом.
6.6. Відповідно до частини п'ятої статті 26 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), якщо суб'єкт господарювання вчиняє рівноцінні узгоджені дії з різними суб'єктами господарювання, то заява може бути подана щодо однієї узгодженої дії за умови надання інформації щодо всіх інших учасників узгоджених дій у порядку, визначеному цим Положення про узгоджені дії.
6.7. Суб'єкти господарювання можуть з власної ініціативи звернутися до органів Комітету із заявою про надання попередніх висновків стосовно запланованих узгоджених дій.
6.8. За подання заяв про надання дозволу на узгоджені дії в установленому порядку справляється плата.
6.9. Заява про надання дозволу подається у письмовій формі і повинна містити:
найменування органу, до якого подається заява;
посилання на відповідний нормативно-правовий акт (пункт, частина, стаття), що передбачає звернення до Комітету, відділення;
найменування, реквізити заявника та його представника (орган державної влади, орган місцевого самоврядування, орган адміністративно-господарського управління та контролю, суб'єкт господарювання, фізична особа, представництво іноземного суб'єкта господарської діяльності в Україні тощо);
зміст узгоджених дій, про надання дозволу на які звертається заявник;
зміст позитивного суспільного ефекту від узгоджених дій, змін в узгоджених діях з підстав, передбачених частиною першою статті 10 Закону України "Про захист економічної конкуренції", ( 2210-14 ) а саме того, що ці дії сприяють:
вдосконаленню виробництва, придбанню або реалізації товару; техніко-технологічному, економічному розвитку; розвитку малих або середніх підприємців; оптимізації експорту чи імпорту товарів; розробленню та застосуванню уніфікованих технічних умов або стандартів на товари; раціоналізації виробництва; найменування, реквізити (поштова адреса, факс, телефон та ін.) учасника(ів) узгоджених дій;
перелік документів і відомостей, що додаються до заяви про надання дозволу.
Визначення переліку суб'єктів господарювання, стосовно яких учасники узгоджених дій подають документи і відомості, що додаються до заяви про надання дозволу, здійснюється згідно з Порядком визначення переліку суб'єктів господарювання, щодо яких учасники узгоджених дій подають інформацію, наведеним в додатку 4.
6.10. До заяви про надання дозволу додаються підготовлені згідно з Вимогами щодо порядку підготовки і подання заяви та документів, що до неї додаються, викладеними в додатку 1, такі документи:
6.10.1. У випадку укладення угод, що потребують державної реєстрації, нотаріального посвідчення, - установчі угоди (договори), у тому числі установчі договори суб'єктів господарювання, що створюються, до їх державної реєстрації.
Після одержання дозволу органу Комітету та державної реєстрації документів, передбачених частиною першою пункту 6.10.1, до органу Комітету у десятиденний строк з моменту відповідної державної реєстрації подаються їх копії.
6.10.2. У випадку укладення угод, прийняття рішень об'єднаннями, що містять відкладальну умову щодо набуття угодою, рішенням об'єднання чинності лише у разі одержання дозволу органу Комітету - копії укладених договорів (угод), прийнятих об'єднаннями рішень.
6.10.3. У випадку укладення інших угод, прийняття рішень об'єднаннями, що не потребують державної реєстрації, - проект рішення об'єднання, проект угоди (договору), підписаний всіма сторонами рішення, угоди (договору), із зазначенням, що цей проект не є підставою встановлення, зміни або припинення прав і обов'язків.
Після одержання дозволу органу Комітету на рішення об'єднання, укладення угоди (договору) у встановленій формі у десятиденний строк з моменту прийняття рішення, укладення угоди (договору) до органу Комітету подається копія рішення, укладеної угоди (договору).
6.10.4. У випадку прийняття рішень об'єднаннями, не передбачених пунктом 6.10.2, - проект рішення, підписаний уповноваженими на прийняття такого рішення особами, із зазначенням, що цей проект не є підставою встановлення, зміни або припинення прав і обов'язків.
Після одержання дозволу органу Комітету та прийняття рішення об'єднанням у десятиденний строк з моменту прийняття рішення до органу Комітету подається копія прийнятого рішення.
6.10.5. У випадку вчинення інших дій, що погоджують конкурентну поведінку суб'єктів господарювання, на підставі рішень, не передбачених пунктом 6.10.2 - проекти відповідних рішень, підписані особами, уповноваженими на прийняття таких рішень, із зазначенням, що ці проекти не є підставою встановлення, зміни або припинення прав і обов'язків.
Після одержання дозволу органу Комітету та прийняття відповідного рішення у десятиденний строк з моменту прийняття рішення до органу Комітету подається копія прийнятого рішення.
6.10.6. У всіх випадках надання дозволу на узгоджені дії до органу Комітету подаються:
6.10.6.1. Належним чином оформлені установчі документи (установчий договір, статут) суб'єктів господарювання - учасників узгоджених дій, копії їхніх свідоцтв про реєстрацію.
6.10.6.2. Відомості про узгоджені дії суб'єктів господарювання, які містять інформацію про зміст заявленої дії та розрахунок вартісних показників за обсягом, формою та змістом згідно з додатком 2.
6.10.6.3. Відомості про основні види діяльності кожного учасника узгоджених дій, його частку на ринку згідно з додатком 3, які, зокрема, містять інформацію про основні види діяльності суб'єктів господарювання, до складу яких входить учасник узгоджених дій, дані про їхні частки на загальнодержавному і регіональному товарних ринках за останні два роки.
6.10.6.4. Документ, що підтверджує внесення плати за подання заяви про надання дозволу на узгоджені дії.
6.10.7. При змінах в узгоджених діях, на які було отримано дозвіл органу Антимонопольного комітету України, якщо ці зміни не передбачають зміну кола учасників та не поширюються на інші товарні ринки, але пов'язані зі зміною предмета і цілей узгоджених дій, порядку розподілу прибутків і збитків між учасниками узгоджених дій, порядку формування та компетенції органу управління створеного суб'єкта господарювання, порядку прийняття рішень цим органом управління, а також якщо ці зміни посилюють узгодженість учасників на ринку, та/або призводять до погіршення умов конкуренції між учасниками узгоджених дій в інший спосіб, до органу Комітету подаються:
6.10.7.1. Належним чином оформлені установчі документи (установчий договір, статут) суб'єктів господарювання - учасників узгоджених дій, копії їхніх свідоцтв про реєстрацію.
6.10.7.2 Копії рішень про зміни угод, письмових домовленостей, копії документів, що стосуються зазначених змін в узгоджених діях.
6.10.7.3. Інформація згідно з пунктами 6.10.6.1, 6.10.6.2 та 6.10.6.3.
6.10.8. Представництвом іноземного суб'єкта господарювання в Україні подається також копія свідоцтва про реєстрацію, виписка з торговельного (банківського) реєстру країни, де офіційно зареєстровано головний орган управління іноземного суб'єкта, та довіреність на здійснення представницьких функцій, оформлена в установленому порядку.
Виписка з реєстру та довіреність мають бути нотаріально засвідчені за місцем їх видачі, легалізовані належним чином у консульських установах, які представляють інтереси України, якщо міжнародними договорами України не передбачено інше, і супроводжуватися перекладом на українську мову, який засвідчується в установленому порядку.
6.10.9. Якщо учасник узгоджених дій входить до складу об'єднання підприємств, то надаються копії установчих документів (установчий договір, статут), копія свідоцтва про реєстрацію та організаційно-правову структуру цього об'єднання. Якщо об'єднання виконує щодо підприємств, що входять до його складу, функції контролю господарської діяльності, то подаються ще форми звітності та відомості, перелічені в пунктах 6.10.6.2 та 6.10.6.3, про діяльність об'єднання та підприємств, що входять до його складу.
6.10.10. Економічне обгрунтування узгоджених дій та економічне обгрунтування позитивного ефекту від узгоджених дій, що переважає негативні наслідки обмеження конкуренції, згідно з додатком 1.
6.10.11. Письмові підтвердження повноважень представників учасників узгоджених дій (у формі договору, доручення чи довіреності учасника(ів) заявленої дії своєму представнику представляти інтереси учасника(ів) заявленої дії перед органами Комітету).
6.10.12. До заяви додається документ, що підтверджує внесення плати за її подання (платіжне доручення на перерахування плати з відміткою установи банку або квитанція).
6.10.13. Розрахунок вартості (сукупної вартості) активів, обсягу (сукупного обсягу) реалізації товарів та частки, сукупної частки на ринках товарів кожного учасника узгоджених дій, що здійснюється згідно з Порядком обчислення порогових показників, наведеним у додатку 5.
6.11. Заява про надання попередніх висновків подається відповідно до вимог пункту 6.9 Положення про узгоджені дії. При поданні заяви про надання попередніх висновків заявник самостійно визначає обсяг інформації та документів, виходячи з його власного розуміння особливостей узгоджених дій відповідно до вимог цього Положення, згідно з додатком 1.
6.12. При розгляді заяви в разі потреби в суб'єктів господарювання учасників узгоджених дій, інших юридичних та фізичних осіб може бути запитана інша інформація, що дає змогу з'ясувати зміст і наслідки узгоджених дій.
6.13. Якщо зазначені в пункті 6.10 документи (окрім зазначених у пункті 6.10.13) подавалися до Комітету, відділення не більше року тому назад і до них після цього не вносилися зміни, то вони замінюються письмовим посиланням на дату і номер супровідного листа, яким подавалися ці документи.
У разі неможливості подання інформації щодо учасників узгоджених дій, зазначених у пункті 2 Порядку визначення переліку суб'єктів господарювання, щодо яких учасники узгоджених дій подають інформацію, наведеному у додатку 4, обов'язково зазначаються причини неподання такої інформації.
6.14. Якщо суб'єкт господарювання вчиняє рівноцінні узгоджені дії з різними суб'єктами господарювання, заява може бути подана щодо однієї узгодженої дії за умови надання щодо всіх інших учасників рівноцінних узгоджених дій інформації, передбаченої пунктами 6.9 та 6.10 Положення про узгоджені дії.
6.15. Якщо для прийняття рішення немає потреби в одержанні усіх документів і відомостей, зазначених у пункті 6.10, то їхній перелік, за погодженням з державним уповноваженим, головою відділення, може бути скорочено.
6.16. Прийняття рішення на підставі скороченого переліку документів і відомостей, що визначають підвідомчість питання про узгоджені дії, може здійснюватись:
Комітетом або Адміністративною колегією Комітету, державним уповноваженим Комітету, адміністративною колегією територіального відділення Комітету в разі отримання повноважень щодо розгляду питання про узгоджені дії від Голови Комітету відповідно до пункту 5.6 цього Положення про узгоджені дії.
6.17. Заява вважається прийнятою до розгляду після 15 днів з дня її надходження, якщо протягом цього часу державний уповноважений Комітету, голова територіального відділення Комітету не повернули заявнику заяву з повідомленням, що вона та інші документи не відповідають установленим Комітетом вимогам і це перешкоджає її розгляду.
Якщо учасник узгоджених дій відмовляє іншому учаснику узгоджених дій заявнику в наданні документів та іншої інформації, необхідної для розгляду Комітетом, Адміністративною колегією Комітету чи адміністративною колегією територіального відділення Комітету заяви, то державний уповноважений Комітету чи голова територіального відділення Комітету на підставі звернення заявника приймає розпорядження про надання учасником узгоджених дій такої інформації у визначений строк. Про прийняте розпорядження повідомляється заявнику. Заява про надання дозволу вважається прийнятою до розгляду після отримання всієї інформації, передбаченої цим розпорядженням, про що орган Комітету протягом 10 днів повідомляє заявника.
7. Порядок розгляду заяви про надання попередніх висновків стосовно узгоджених дій та про надання висновків щодо кваліфікації дій суб'єктів господарювання
7.1. Органи Комітету надають суб'єктам господарювання, органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно-господарського управління та контролю на підставі заяви про надання попередніх висновків, про надання висновків щодо кваліфікації дій та доданої до неї інформації попередні висновки стосовно надання дозволу на узгоджені дії, зміни в узгоджених діях.
Одержання попередніх висновків, висновків щодо кваліфікації дій не є обов'язковим і здійснюється виключно в разі виникнення потреби в суб'єкта господарювання.
7.2. Строк розгляду заяв про надання попередніх висновків стосовно надання дозволу на узгоджені дії, про надання висновків щодо кваліфікації дій, зміни в узгоджених діях становить один місяць з моменту прийняття заяви до розгляду.
7.3. Висновки щодо кваліфікації дій надаються органами Комітету у формі рекомендаційних роз'яснень щодо відповідності дій суб'єктів господарювання положенням статтей 6, 10 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ).
Попередні висновки відповідного органу Комітету надаються у формі листа, у якому зазначається про:
можливість надання дозволу на узгоджені дії, зміни в узгоджених діях;
можливість відмови в наданні дозволу на узгоджені дії, зміни в узгоджених діях;
необхідність чи відсутність необхідності одержання дозволу на узгоджені дії, зміни в узгоджених діях;
недостатність інформації для будь-якого висновку.
7.4. Одержання попередніх висновків стосовно узгоджених дій, передбачених пунктом 3.1 Положення про узгоджені дії, не звільняє учасників узгоджених дій, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю від необхідності звернутися до відповідних органів Комітету із заявою про надання дозволу на здійснення узгоджених дій у випадках, передбачених статтею 10 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ).
8. Порядок розгляду заяви про надання дозволу на узгоджені дії
8.1. Органи Комітету розглядають заяву про надання дозволу на узгоджені дії протягом трьох місяців з дня прийняття її до розгляду відповідним органом Комітету.
8.2. Заява про зміни в узгоджених діях, на які було отримано дозвіл органів Комітету, якщо ці зміни не передбачають зміну кола учасників та не поширюються на інші товарні ринки, але пов'язані зі зміною предмета і цілей узгоджених дій, порядку розподілу прибутків і збитків між учасниками узгоджених дій, порядку формування та компетенції органу управління створеного суб'єкта господарювання, порядку прийняття рішень цим органом управління, а також якщо ці зміни посилюють узгодженість учасників на ринку та/або призводять до погіршення умов конкуренції між учасниками узгоджених дій в інший спосіб, розглядається органами Комітету протягом тридцяти днів з дня прийняття її до розгляду відповідним органом Комітету.
8.3. Заява залишається без розгляду в разі надходження від заявника клопотання про відкликання заяви, про що приймається розпорядження відповідних органів Комітету.
Залишення заяви без розгляду не позбавляє заявника права звернутися до Комітету, його територіального відділення з повторною заявою.
8.4. Копія рішення органів Комітету про залишення заяви без розгляду надсилається заявнику протягом 10 днів з дня прийняття рішення.
8.5. Комітетом чи його територіальним відділенням може бути оприлюднена інформація стосовно заявлених узгоджених дій, а саме щодо організаційно-правової форми учасників узгоджених дій, їх місцезнаходження та їх представництв, філій, а також виду та змісту узгоджених дій може бути опублікована в друкованих чи електронних засобах масової інформації або оприлюднена Комітетом чи його територіальним відділенням в інший спосіб.
Крім того, може бути оприлюднена й інша інформація стосовно заявлених узгоджених дій, якщо така інформація раніше була публічно оголошена або заявник не заперечує проти такої публікації.
8.6. Якщо протягом строку розгляду заяви, передбаченого в пунктах 8.1 та 8.2 Положення про узгоджені дії, органи Комітету надали дозвіл або не розпочали розгляду справи про узгоджені дії, то рішення про надання дозволу на узгоджені дії вважається прийнятим. Про це орган Комітету, який розглядав заяву, може повідомити заявника протягом 10 днів.
8.7. Днем прийняття рішення про надання дозволу на узгоджені дії, зміни в узгоджених діях, вважається останній день строку розгляду заяви, передбаченого частиною першою статті 27 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ).
8.8. У разі виявлення підстав, за яких орган Комітету не може надати дозвіл на узгоджені дії, зміни в узгоджених діях, а також у разі необхідності проведення складного поглибленого дослідження чи експертизи відповідні органи Комітету розпочинають
розгляд справи про узгоджені дії, про що приймається розпорядження та письмово повідомляється особа, яка подала заяву. Разом із повідомленням про початок розгляду справи надсилається перелік інформації, яку заявник повинен надати для прийняття Комітетом рішення у справі.
8.9. Дозвіл на узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, передбачені пунктом 3.2 Положення про узгоджені дії, може бути надано, якщо учасники узгоджених дій доведуть, що ці дії не призводять до суттєвого обмеження конкуренції на всьому ринку чи в значній його частині і сприяють відповідно:
удосконаленню виробництва, придбанню або реалізації товару; техніко-технологічному, економічному розвитку; розвитку малих або середніх підприємців; оптимізації експорту чи імпорту товарів; розробленню та застосуванню уніфікованих технічних умов або стандартів на товари;
раціоналізації виробництва.
8.10. Дозвіл Комітету на узгоджені дії, зміни в узгоджених діях, передбачені пунктом 3.1 Положення про узгоджені дії, не може бути наданий, якщо конкуренція суттєво обмежується на всьому ринку чи в значній його частині.
8.11. Кабінет Міністрів України може дозволити узгоджені дії, на які Антимонопольним комітетом України не було надано дозволу, якщо учасники узгоджених дій доведуть, що позитивний ефект для суспільних інтересів переважає негативні наслідки обмеження конкуренції.
Порядок надання Кабінетом Міністрів України дозволу на узгоджені дії, на які Комітетом не було надано дозволу, визначається окремо.
8.12. Рішення про надання дозволу на узгоджені дії зберігає чинність протягом року, якщо більший строк не зазначено в рішенні. Для здійснення узгоджених дій після перебігу строку чинності рішення учасники узгоджених дій подають нову заяву. Узгоджені дії, що здійснені після перебігу строку чинності рішення, уважаються здійсненими без згоди органу Комітету.
8.13. Орган чи посадова особа, які прийняли рішення, не мають права визнати його недійсним або змінити.
Вони мають право виправити допущені в рішенні описки чи явні арифметичні помилки, роз'яснити своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту, а також прийняти додаткове рішення, якщо з якогось питання, що досліджувалося під час розгляду заяви (справи), не прийнято рішення.
9. Відповідальність за порушення вимог
Положення про узгоджені дії
9.1. Вчинення узгоджених дій, передбачених пунктом 3.1 Положення про узгоджені дії, без одержання дозволу органів Комітету є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції і тягне за собою відповідальність, установлену законом.
9.2. Порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом здійснення узгоджених дій без дозволу органу Комітету вважається вчиненим, зокрема при:
9.2.1. Укладенні суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі - з моменту укладення угоди.
9.2.2. Створенні суб'єкта господарювання, метою чи наслідком створення якого є координація конкурентної поведінки між суб'єктами господарювання, що створили зазначений суб'єкт господарювання, або між ними та новоствореним суб'єктом господарювання - з моменту державної реєстрації суб'єкта господарювання.
9.2.3. Прийнятті об'єднаннями рішень у будь-якій формі - з моменту набрання рішенням чинності.
9.2.4. Здійсненні будь-якої іншої погодженої поведінки (діяльності, бездіяльності) суб'єктів господарювання, яка призвела чи може призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції - з моменту початку фактичного вчинення такої поведінки.
9.3. Якщо органом Комітету надано дозвіл на узгоджені дії на підставі поданої недостовірної інформації, то рішення про надання дозволу може бути переглянуто за нововиявленими обставинами в п'ятирічний строк з моменту його прийняття. За результатами перегляду може бути прийнято рішення про:
підтвердження попереднього рішення щодо здійснення узгоджених дій;
скасування повністю або частково рішення про надання дозволу на узгоджені дії та прийняття нового рішення;
накладення штрафу в порядку, визначеному законодавством.
9.4. У разі неподання до органу Комітету суб'єктом господарювання копій документів, передбачених пунктами 6.10.1 - 6.10.5 Положення про узгоджені дії, у визначений у цих пунктах термін, відповідний орган Комітету, який надав дозвіл на узгоджені дії, порушує справу про неподання інформації.
9.5. Якщо подані до органу Комітету копії зареєстрованих, нотаріально засвідчених документів, передбачених абзацом другим підпункту 6.10.1 та документів, передбачених абзацами другими пунктів 6.10.3 - 6.10.5, відрізняються від документів, на підставі яких органом Комітету було надано дозвіл на узгоджені дії, у частині умов, що були підставами надання дозволу, рішення про надання дозволу може бути переглянуто за нововиявленими обставинами в п'ятирічний строк з моменту його прийняття. За результатами перегляду може бути прийнято рішення про: підтвердження попереднього рішення щодо здійснення узгоджених дій; скасування повністю або частково рішення про надання дозволу на узгоджені дії та прийняття нового рішення;
накладення штрафу в порядку, визначеному законодавством.
Начальник головного управління конкурентної політики М. Бараш
Додаток 1
до Положення про узгоджені
дії
Вимоги
щодо порядку підготовки і подання
заяви та документів, що до неї додаються
1. Вступ
Комплект документів, що додаються до заяви, має бути складений у тому порядку, який зазначено в пунктах 6.9 та 6.10 Положення про узгоджені дії. Цей комплект документів повинен мати суцільну нумерацію та бути підшитий у папці-швидкозшивачі. Установчі документи, зміни до установчих документів мають бути засвідчені в установленому порядку. Заява про надання дозволу на узгоджені дії або про надання дозволу на зміни в узгоджених діях, яка подається до органів Комітету, підписується керівником юридичної особи заявником (уповноваженою ним особою) або фізичною особою - заявником.
Відомості та інші документи, що додаються до заяви, підписуються заявником, який або від імені якого здійснюються ці узгоджені дії, або уповноваженою ним особою та засвідчуються печаткою. Також зазначаються прізвище, посада, місце роботи, контактний телефон того, хто готував відповіді на питання відповідного розділу, дата закінчення підготовки відомостей.
Спільна заява підписується керівниками всіх юридичних осіб та фізичними особами - заявниками (або уповноваженими ними особами).
Заява, що подається фізичною особою, та документи, додані до неї, повинні бути підписані цією фізичною особою. Підпис засвідчується печаткою за місцем роботи фізичної особи або нотаріально.
Документи та інформація іноземною мовою повинні супроводжуватися перекладом на українську мову, який засвідчується в установленому порядку.
Документи, викладені на двох і більше аркушах, повинні бути пронумеровані, прошиті і скріплені печаткою.
Інформація, передбачена додатками до Положення про узгоджені дії, має бути викладена з використанням нумерації розділів і пунктів цих додатків. Оформлення інформації має бути таким, як запропоновано в додатках.
Документи, передбачені пунктом 6.12 Положення про узгоджені дії, подаються в оригіналі, або в копіях, засвідчених у встановленому порядку.
Кожна особа, яка готує відомості, несе відповідальність за точність інформації, що викладається.
2. Зміст економічного обгрунтування узгоджених дій В економічному обгрунтуванні узгоджених дій висвітлюються такі питання: мета; очікувані результати щодо кожного учасника; вплив узгоджених дій на відповідні товарні ринки, зокрема наслідки узгоджених дій, передбачених пунктом 3.1 Положенння про узгоджені дії, з урахуванням присутності реальних та потенційних конкурентів, тенденцій зміни попиту та пропозиції, насичення товарних ринків;
зміна споживчих якостей товарів і таке інше.
3. Зміст економічного обгрунтування позитивного впливу узгоджених дій, змін узгоджених дій на конкуренцію
В економічному обгрунтуванні позитивного впливу узгоджених дій, змін узгоджених дій на конкуренцію висвітлюються такі питання:
підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств на зовнішніх ринках; економічні та фінансові наслідки узгоджених дій, які можуть знайти відображення у зміні собівартості, ціни, прибутку і таке інше. Перелічені та інші показники повинні переконувати в тому, що узгоджені дії, передбачені статтею 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), можуть бути дозволені відповідними органами Антимонопольного комітету України, оскільки ці дії не призводять до суттєвого обмеження конкуренції на всьому ринку чи в значній його частині і сприяють відповідно:
удосконаленню виробництва, придбанню або реалізації товару; техніко-технологічному, економічному розвитку; розвитку малих або середніх підприємців; оптимізації експорту чи імпорту товарів; розробленню та застосуванню уніфікованих технічних умов або стандартів на товари; раціоналізації виробництва. Економічне обгрунтування позитивного впливу узгоджених дій, змін узгоджених дій включає також визначення негативних наслідків від цих дій та порівняння позитивного впливу (ефекту) та негативних наслідків від узгоджених дій, змін узгоджених дій.
4. Призначення представників Для представлення інтересів учасників узгоджених дій згідно з пунктом 4.1 Положення про узгоджені дії представники повинні подати письмові підтвердження своїх повноважень (у формі договору, доручення чи довіреності учасника(ів) заявленої(их) дії(й) своєму представнику представляти інтереси учасника(ів) заявленої(их) дії(й) перед органами Комітету). У цьому дорученні необхідно вказати: прізвище, ім'я та по батькові представника, його посаду та місце роботи; адресу представника, номери телефону, телефаксу; назву суб'єкта(ів) господарювання, інтереси якого(их) уповноважений представляти представник.
У дорученні також обов'язково зазначається, що ризики негативних наслідків, пов'язаних із переглядом органом Комітету рішення, прийнятого на підставі поданої представником недостовірної інформації, несуть учасники узгоджених дій, які призначили представника, або їхні правонаступники.
5. Інформація з обмеженим доступом Якщо сторони, які подають заяву, вважають, що їхнім інтересам буде завдано шкоди в разі публікації або розголошення будь-яким іншим чином певної інформації, що подається відповідно до пункту 6.12 Положення про узгоджені дії, то ця інформація подається окремо в запечатаному печаткою конверті, а на кожній сторінці чітко зазначається "інформація з обмеженим доступом". Необхідно вказати вид інформації і пояснити, чому цю інформацію не потрібно розголошувати або публікувати.
Якщо заява подається більш ніж однією особою, тоді інформацію з обмеженим доступом можна подавати окремо і посилатися на неї як на доповнення. У таких випадках комплект документів, що додаються до заяви, вважатиметься повним після одержання всіх доповнень.
При поданні заяви і документів, що додаються до неї, органи й особи, зазначені в пункті 4.1 Положення про узгоджені дії, мають указати, які відомості не підлягають розголошенню.
Начальник Головного управління
конкурентної політики М. Бараш
Додаток 2
до Положення про узгоджені
дії
Відомості
про узгоджені дії суб'єктів господарювання
(вимоги до інформації про зміст заявленої дії)
Розділ 1. Інформація про учасника(ів) узгоджених дій
1.1. Назвати всіх учасників узгоджених дій:
------------------------------------------------------------------
| Назва (для | Код за ЄДРПОУ (для | Адреса, |
| юридичних осіб), | юридичних осіб), серія, | телефон, |
| прізвище, ім'я | номер документа, що | телефакс |
| та по батькові | посвідчує особу, ким та | е-mail |
| (для фізичних осіб) | коли виданий | |
| | (для фізичних осіб) | |
------------------------------------------------------------------
За кожною особою описати організаційну структуру: вказати назву, адресу кожного відокремленого структурного підрозділу.
Описати існуючі зв'язки між учасниками узгоджених дій.
1.2. Назвати в наведеній нижче формі перелік юридичних та фізичних осіб, які входять до суб'єктів господарювання, визначених відповідно до пункту 2 Порядку визначення переліку суб'єктів господарювання, щодо яких учасники узгоджених дій надають інформацію, наведеного в додатку 4.
------------------------------------------------------------------
| Назва (для | Код за ЄДРПОУ (для | Адреса, |
| юридичних осіб), | юридичних осіб), серія, | телефон, |
| прізвище, ім'я та | номер документа, що | телефакс |
| по батькові | посвідчує особу, ким та | |
| (для фізичних осіб) | коли виданий | |
| | (для фізичних осіб) | |
------------------------------------------------------------------
Описати зв'язки між суб'єктами господарювання, зазначені в пункті 2 Порядку визначення переліку суб'єктів господарювання, щодо яких учасники узгоджених дій надають інформацію.
1.3. Назвати в наведеній нижче формі перелік юридичних осіб і фізичних осіб, визначених відповідно до пункту 3 Порядку визначення переліку суб'єктів господарювання, щодо яких учасники узгоджених дій надають інформацію, наведеного в додатку 4.
------------------------------------------------------------------
| Назва (для | Код за ЄДРПОУ (для | Адреса, |
| юридичних осіб), | юридичних осіб), | телефон, |
| прізвище, ім'я та | серія, номер документа, | телефакс |
| по батькові | що посвідчує особу, ким | |
| (для фізичних осіб) | та коли виданий | |
| | (для фізичних осіб) | |
------------------------------------------------------------------
Описати зв'язки осіб, зазначених у цьому пункті, з учасниками узгоджених дій та з юридичними і фізичними особами, що не входять до складу суб'єктів господарювання, до яких входять учасники узгоджених дій.
1.4. Назвати особу, яка підготувала цю інформацію:
------------------------------------------------------------------
| Прізвище, ім'я та по батькові | Посада, місце роботи, адреса, |
| | телефон |
------------------------------------------------------------------
Розділ 2. Інформація про узгоджені дії
суб'єктів господарювання
2.1. Описати зміст узгоджених дій, змін в узгоджених діях суб'єктів господарювання за видами дій, про які робляться повідомлення; назвати очікувані терміни здійснення узгоджених дій та основні дати пов'язаних з цим подій, зокрема:
2.1.1. При створенні суб'єкта господарювання, укладенні суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийнятті об'єднаннями рішень у будь-якій формі:
указати назву та поштову адресу новостворюваного суб'єкта господарювання або об'єднання, описати структуру цього суб'єкта господарювання;
назвати розмір статутного фонду цього суб'єкта господарювання;
перерахувати всіх засновників суб'єкта господарювання, учасників об'єднання: указати їхню назву, адресу; внесок кожного засновника та його вартість у національній валюті України та євро; якщо внеском є цінні папери, назвати їхнього емітента, їхню назву, кількість, вартість у валюті України та євро; якщо внеском є пай у статутному фонді суб'єкта господарювання, назвати суб'єкт господарювання, указати, яку частку пай становить у цьому статутному фонді, зазначити основні види діяльності створюваного суб'єкта господарювання, прогнозовані оцінки його частки на товарних ринках;
описати, на яких умовах засновники домовилися зробити свої внески, що одержить кожний засновник в обмін на свій внесок.
2.1.2. У разі здійснення будь-якої іншої погодженої поведінки, зокрема узгоджених дій, які визначені у пункті 3.2.4 Положення про узгоджені дії:
указати назву та поштову адресу суб'єктів господарювання учасників узгоджених дій;
назвати розміри статутних фондів цих суб'єктів господарювання;
перерахувати всіх засновників суб'єктів господарювання, учасників об'єднання: указати їх назву, адресу; внесок кожного засновника та його вартість у національній валюті України та євро; якщо внеском є цінні папери, назвати їхнього емітента, їхню назву, кількість, вартість у валюті України та євро; якщо внеском є пай у статутному фонді суб'єкта господарювання, назвати суб'єкт господарювання, указати, яку частку пай становить у цьому статутному фонді;
указати, яким чином будуть здійснюватися узгоджені дії: за домовленістю, безпосередньо або опосередковано тощо;
указати, хто є ініціатором узгоджених дій; описати об'єм господарської діяльності за узгодженими діями; надати таку інформацію про ініціатора узгоджених дій: найменування та адресу, перелік усіх видів цінних паперів, що забезпечують йому право голосу, опис особливості користування правами, які вони дають; перелік видів цінних паперів, що не забезпечують права голосу;
надати копію договору на узгоджені дії.
2.1.3. У разі внесення змін в узгоджені дії, на які було отримано дозвіл органу Комітету, що не змінюють кола учасників і не поширюються на інші товарні ринки:
надати вичерпну інформацію стосовно змін в узгоджених змінах, указати назву суб'єктів господарювання, що набувають контролю на узгоджені дії, та суб'єктів господарювання, над узгодженими діями яких набувається контроль;
описати, яким чином набувається контроль над узгодженими діями.
2.2. Якщо будь-хто з учасників узгоджених дій протягом найближчого року підтримував вертикальні або горизонтальні зв'язки щодо якихось товарів, то зазначити код товарів, охарактеризувати вертикальні та горизонтальні зв'язки між учасниками узгоджених дій, відобразити рівні кооперації між ними.
2.3. Описати фінансові аспекти учасників узгоджених дій, у тому числі вказати:
розмір участі кожного учасника узгоджених дій у вартісному та відсотковому вираженні;
джерела, розміри та умови фінансової підтримки, яку одержує кожний учасник узгоджених дій.
Розділ 3. Відносини контролю господарської
діяльності учасників узгоджених дій
За кожним учасником узгоджених дій, зазначеним у пункті 3.5 Положення про узгоджені дії, назвати всіх суб'єктів господарювання, пов'язаних з учасником узгоджених дій відносинами згідно з додатком 4, указавши назву, код за ЄДРПОУ, адресу.
Також надати:
копії документів, що впливають на правовідносини учасників узгоджених дій між собою та з іншими суб'єктами господарювання, зокрема угоди про спільну діяльність, про реалізацію спільних проектів, у тому числі інвестиційних, кодекс поведінки (правила професійної етики) за наявності;
повні відомості про відносини контролю, якими учасники узгоджених дій пов'язані між собою, а також відомості про особу, яка здійснює контроль за діяльністю групи суб'єктів господарювання, пов'язаних між собою відносинами контролю, до складу якої входять учасники узгоджених дій. Ця інформація може доповнюватися схемою відносин;
відомості про суб'єктів господарювання, в інтересах яких діють покупці.
Розділ 4. Розрахунок вартісних показників
та часток на ринку
Сукупні вартісні показники та частки на ринку за кожним суб'єктом господарювання, до складу якого входить учасник узгоджених дій, а також загальні вартісні показники суб'єктів господарювання, до складу яких входять учасники узгоджених дій та їхні загальні частки на відповідних товарних ринках, розраховуються і наводяться згідно з Порядком обчислення порогових показників, наведеним у додатку 5.
Начальник Головного управління
конкурентної політики М. Бараш
Додаток 3
до Положення про узгоджені
дії
Відомості
про основні види діяльності підприємства,
його частку на ринку
-------------------------------------------
| | Учасник узгоджених дій | (потрібне
|-----+-----------------------------------| зазначити
| | Особа, пов'язана з учасником | позначкою "+")
| | узгоджених дій відносинами |
| | контролю господарської діяльності |
-------------------------------------------
I. Загальна характеристика підприємства
Код за Єдиним державним реєстром підприємств та організаційУкраїни (ЄДРПОУ)
--------------------------------------
| 1 | |
--------------------------------------
Повне та скорочене найменування українською мовою
------------------------------------------------------------------
| 2 | |
|----------------------------------------------------------------|
------------------------------------------------------------------
Повне та скорочене найменування російською мовою
------------------------------------------------------------------
| 3 | |
|----------------------------------------------------------------|
------------------------------------------------------------------
Повне та скорочене найменування англійською мовою
------------------------------------------------------------------
| 4 | |
|----------------------------------------------------------------|
------------------------------------------------------------------
Поштовий індекс Відділення зв'язку
------------------------ --------------------------
| 5 | | | 6 | |
------------------------ --------------------------
Область Район Місто (село) Район міста
------------------------------------------------------------------
| 7 | | | | |
------------------------------------------------------------------
Вулиця Будинок Корпус Квартира
------------------------------------------------------------------
| 8 | | | | |
|----------------------------------------------------------------|
| Телефон: основний | 9 | | додатковий | 10 | |
|----------------------+-----+-----+------------+-----+----------|
| Телефакс: основний | 11 | | додатковий | 12 | |
|----------------------+-----+-----+------------+-----+----------|
| Телетайп | 13 | | Телекс | 14 | |
|----------------------+-----+-----------------------------------|
| Форма власності | 15 | |
|----------------------+-----+-----------------------------------|
| Орган управління | 16 | |
|----------------------------------------------------------------|
| Ознака особи (фізична -0; юридична -1; | 17 | |
| без права юр. особи -2) | | |
|------------------------------------------+-----+---------------|
| Форма господарської діяльності | 18 | |
| госпрозрахунок -0; на бюджеті -1) | | |
|------------------------------------------+-----+---------------|
| Кількість підрозділів (відділень, | 19 | |
| філій, дочірніх підприємств) | | |
|------------------------------------------+-----+---------------|
| Підрозділ (відділення, філія, | 20 | |
| дочірнє підприємство) (1-так) | | |
|----------------------------------------------------------------|
| 21 | Керівник (прізвище, ім'я, по батькові) |
------------------------------------------------------------------
Найменування органу, який провів реєстрацію (перереєстрацію)
------------------------------------------------------------------
| 22 | |
|----------------------------------------------------------------|
| Дата реєстрації - Ч/М/Р | 23 | |
|-----------------------------+-----+----------------------------|
| Номер рішення | 24 | |
|----------------------------------------------------------------|
| Код виду діяльності | 25 | | Код території | 26 | |
|----------------------------------------------------------------|
| Організаційно-правова форма | 27 | |
------------------------------------------------------------------
Таблиця 1
II. Характеристика діяльності підприємства
на загальнодержавному ринку*
---------------------------------------------------------------------------
| | | | | | Обсяг | Обсяг | | Експорт |
| | | | | | виро- | виро- | | |
| | | | | | бниц- | бництва | | |
| | | | | | тва | | | |
|-----+------+-------+--------+------+-------+----------+--------+---------+
| Рік | Код | Код | Найме- | Оди- | по | по | Частка | по |
| | това-| товару| нуван- | ниця | Украї-| підпри- | від | Україні |
| | ру | (това-| ня | вимі-| ні*** | ємству | вироб- | *** |
| | за | рної | товару | ру** | | | ництва | |
| | ДКПП | групи | (товар-| | | | ,% | |
| | | за | ної | | | | гр. | |
| | | УКТ | групи) | | | | 7:гр: | |
| | | ЗЕД | | | | | :6х100 | |
| | | | | | | | % | |
| | | | | | | | | |
|-----+------+-------+--------+------+-------+----------+--------+---------+
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|-----+------+-------+--------+------+-------+----------+--------+---------+
| | | | | | | | | |
|-----+------+-------+--------+------+-------+----------+--------+---------+
| | | | | | | | | |
----------------------------------------------------------------------------
продовження таблиці
---------------------------------------
| Експорт | Імпорт | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
+---------+--------+-------+----------|
| по | по | Обсяг | Частка |
| підпри- | Украї- | ринку | підпри- |
| ємству | ні*** | гр.6- | ємств |
| | | -гр.9+| на |
| | | +гр.11| ринку, |
| | | | % |
| | | | (гр.7- |
| | | | -гр.10): |
| | | | :(гр.12х |
| | | | х100% |
+---------+--------+-------+----------|
| 10 | 11 | 12 | 13 |
+---------+--------+-------+----------|
| | | | |
+---------+--------+-------+----------|
| | | | |
---------------------------------------
Таблиця 2
III. Перелік основних конкурентів підприємства на
загальнодержавному ринку
-----------------------------------------------------------------
| Ідентифікаційний | Найменування | Юридична | Код товару |
| код за | підприємства | адреса, | за |
| ЄДРПОУ | (підпорядкованість,| телефон, | ДКПП |
| | організаційно- | телефакс | |
| | правова форма) | | |
|------------------+--------------------+----------+-------------+
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|------------------+--------------------+----------+-------------+
| | | | |
|------------------+--------------------+----------+-------------+
| | | | |
-----------------------------------------------------------------
продовження таблиці
------------------------------
| Код товару | Найменування |
| (товарної | товару |
| групи) за | (товарної |
| УКТ ЗЕД | групи) |
| | |
+-------------+--------------|
| 5 | 6 |
+-------------+--------------|
| | |
+-------------+--------------|
| | |
------------------------------
Таблиця 3
IV. Характеристика діяльності основних споживачів, постачальників
підприємства на загальнодержавному ринку*
-------------------------------------------------------------------------
| Рік | Ідентифіка- | Наймену- | Юридична | Код | Код | Одиниця |
| | ційний | вання | адреса, | товару | товару | виміру |
| | код за | підприє- | телефон, | за ДКПП | (товар- | ** |
| | ЄДРПОУ | мства | телефакс | | ної | |
| | | (підпоря- | | | групи) | |
| | | дкованість| | | за | |
| | | організа- | | | УКТ ЗЕД | |
| | | ційно- | | | | |
| | | правова | | | | |
| | | форма) | | | | |
|-----+-------------+-----------+----------+---------+---------+---------+
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|-----+-------------+-----------+----------+---------+---------+---------+
| | | | | | | |
|-----+-------------+-----------+----------+---------+---------+---------+
| | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------
продовження таблиці
-----------------------------------------
| Найменування | Обсяг | Обсяг |
| товару | споживан- | постачання |
| (товарної | ня | |
| групи ) | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
+--------------+-----------+------------|
| 8 | 9 | 10 |
+--------------+-----------+------------|
| | | |
+--------------+-----------+------------|
| | | |
-----------------------------------------
Таблиця 4
V. Характеристика діяльності підприємства на регіональному ринку*
----------------------------------------------------------------------
| Рік | Код | Код | Найменування | Обсяг | Обсяг |
| | товару | товару | товару | виробництва | виробництва |
| | за | (товарної | (товарної | по | по |
| | ДКПП | групи | групи | регіону | підприємс- |
| | | за | | (обсяг | тву |
| | | УКТ ЗЕД | | ринку | |
|-----+--------+-----------+--------------+-------------+-------------+
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|-----+--------+-----------+--------------+-------------+-------------+
| | | | | | |
|-----+--------+-----------+--------------+-------------+-------------+
| | | | | | |
----------------------------------------------------------------------
продовження таблиці
------------------------------------------
| Одиниця | Частка | Географічні |
| виміру** | підпиємства | межі |
| | на ринку,% | товарного |
| | гр.7:гр.6х | ринку |
| | х100% | |
| | | |
+-----------+--------------+-------------|
| 7 | 8 | 9 |
+-----------+--------------+-------------|
| | | |
+-----------+--------------+-------------|
| | | |
------------------------------------------
Таблиця 5
VI. Перелік основних конкурентів підприємства на регіональному
ринку
----------------------------------------------------------------------------
| Ідентифі- | Найменування | Юридична | Код | Код товару | Найменування |
| каційний | підприємства | адреса, | товару | (товарної | товару |
| код за | підпорядко- | телефон | за | групи) за | (товарної |
| ЄДРПОУ | ваність, | телефакс | ДКПП | УКТ ЗЕД | групи) |
| | організацій- | | | | |
| | но-правова | | | | |
| | форма) | | | | |
|-----------+--------------+----------+--------+------------+--------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|-----------+--------------+----------+--------+------------+--------------|
| | | | | | |
|-----------+--------------+----------+--------+------------+--------------|
| | | | | | |
----------------------------------------------------------------------------
Таблиця 6
VII. Характеристика діяльності основних споживачів,
постачальників підприємства на регіональному ринку*
------------------------------------------------------------------------
| Рік | Іденти- | Найменування | Юридична | Код | Код | Наймену- |
| | фікаці- | підприємства | адреса, | товару | товару | вання |
| | йний | (підпорядко- | телефон, | за | (товар- | товару |
| | код за | ваність, | телефакс | ДКПП | ної | (товар- |
| | ЄДРПОУ | організацій- | | | групи) | ної |
| | | но-правова | | | за | групи) |
| | | форма | | | УКТ | |
| | | | | | ЗЕД | |
|-----+---------+--------------+----------+--------+---------+----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|-----+---------+--------------+----------+--------+---------+----------|
| | | | | | | |
|-----+---------+--------------+----------+--------+---------+----------|
| | | | | | | |
------------------------------------------------------------------------
продовження таблиці
--------------------------------------
| Одиниця | Обсяг | Обсяг | Геогра- |
| виміру | спожи-| поста- | фічні |
| ** | вання | чання | межі |
| | | | товар- |
| | | | ного |
| | | | ринку |
| | | | |
| | | | |
+---------+-------+--------+---------|
| 8 | 9 | 10 | 11 |
+---------+-------+--------+---------|
| | | | |
+---------+-------+--------+---------|
| | | | |
--------------------------------------
* Заповнюється окремо за минулий звітний рік, а також за рік, що йому передував, а після закінчення II кварталу - за звітний період поточного року.
** Графа заповнюється: чисельник - у фізичних одиницях, знаменник - у вартісному вираженні. У разі відсутності фізичних одиниць виміру в чисельнику ставиться прочерк (-).
*** У разі об'єктивної неможливості отримати точну інформацію надається оцінка відповідних обсягів разом з відповідним обгрунтуванням її здійснення.
Ми, що нижче підписалися, заявляємо, що в цих Відомостях інформація відповідає нашим дійсним знанням і грунтується на добросовісній обробці та узагальненні всіх наявних у нас вихідних даних.
Керівник (представник) підприємства_________ ________ ___________________________________________________________________
телефон підпис дата прізвище
Картку заповнив _________ ________ _____________________________________________________________________________________
телефон підпис дата прізвище
Місце печатки
Подання недостовірної інформації тягне за собою відповідальність, передбачену законодавством.
Начальник Головного управління
конкурентної політики М. Бараш
Додаток 4
до Положення про узгоджені
дії
Порядок
визначення переліку суб'єктів господарювання, щодо
яких учасники узгоджених дій надають інформацію
1. Особи, які чинять або мають намір учинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій.
2. Суб'єктами господарювання, щодо яких учасники узгоджених дій подають інформацію, зокрема є:
2.1. Суб'єкти господарювання (юридичні чи фізичні особи), які приймають рішення про узгоджені дії, зміни в узгоджених діях.
2.2. Суб'єкти господарювання (юридичні чи фізичні особи), щодо яких приймається рішення про узгоджені дії, зміни в узгоджених діях.
2.3. Суб'єкти господарювання (юридичні чи фізичні особи), які пов'язані хоча б з одним суб'єктом господарювання, зазначеним у пунктах 2.1 та 2.2 цього Порядку, відносинами контролю відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ( 2210-14 ), у тому числі який входить разом хоча б з одним із суб'єктів господарювання, зазначених у пунктах 2.1 та 2.2 цього Порядку, до групи суб'єктів господарювання, де один або декілька з них здійснюють контроль над іншими. Зокрема це:
2.3.1. Суб'єкти господарювання, у яких суб'єкт господарювання, зазначений в пунктах 2.1 та 2.2, прямо або опосередковано:
володіє чи управляє (користується) часткою (паєм, акціями) у статутному фонді в розмірі більше ніж 50 відсотків;
має більше ніж 50 відсотків голосів у вищих органах управління;
має повноваження призначати керівника, заступника керівника, головного бухгалтера або більш ніж 50 відсотків членів наглядової (спостережної) ради чи виконавчого, контрольного органу;
має право одержувати не менше 50 відсотків прибутку, що залишається в розпорядженні суб'єкта господарювання.
2.3.2. Суб'єкти господарювання, які:
прямо або опосередковано підпорядковані суб'єкту господарювання, зазначеному в пунктах 2.1 та 2.2, з певних питань згідно з правами, зафіксованими в установчих документах або угодах (контрактах), зокрема про довірче управління, про спільну діяльність, про оренду, про лізинг, про фінансову підтримку, про створення суб'єкта господарювання;
у своєму складі мають одних і тих самих фізичних осіб, що й суб'єкт господарювання, до складу якого входить учасник узгоджених дій, які посідають одну з перелічених нижче посад, а саме: керівника, заступника керівника, головного бухгалтера або не менше половини одних і тих самих фізичних осіб - членів наглядової (спостережної) ради чи виконавчого, контрольного органів.
2.3.3. Суб'єкти господарювання, які прямо або опосередковано мають стосовно суб'єкта господарювання, зазначеного в пунктах 2.1 та 2.2 цього Порядку, права і повноваження, перелічені в пунктах 2.3.1 та 2.3.2 цього Порядку.
2.3.4. Суб'єкти господарювання, які надають фінансову підтримку, що використовується для здійснення узгоджених дій.
2.4. Суб'єкти господарювання (крім суб'єктів господарювання, зазначених у пункті 2.3 цього Порядку):
2.4.1. У яких суб'єкт господарювання, зазначений у пунктах2.1 - 2.3 цього Порядку, прямо або опосередковано:
володіє чи управляє (користується) часткою (паєм, акціями) у статутному фонді в розмірі більше ніж 25 відсотків;
має більше ніж 25 відсотків голосів у вищих органах управління;
має повноваження призначати керівника, заступника керівника, головного бухгалтера або більше ніж 25 відсотків членів спостережної ради чи виконавчого, контрольного органу;
має право одержувати не менше 25 відсотків прибутку, що залишається в розпорядженні суб'єкта господарювання.
2.4.2. Які прямо або опосередковано мають стосовно учасника узгоджених дій, зазначеного в пунктах 2.1 - 2.3 цього Порядку, права і повноваження, перелічені в пункті 2.4.1 цього Порядку.
3. Юридичними чи фізичними особами, стосовно яких учасники узгоджених дій подають інформацію, є:
юридичні особи (за винятком суб'єктів господарювання, зазначених у пункті 2 цього Порядку);
у статутному фондів яких суб'єкт господарювання, зазначений у пункті 2 цього Порядку, володіє чи управляє (користується) часткою (паєм, акціями) у розмірі 10 відсотків і більше;
у вищих органах управління яких суб'єкт господарювання, зазначений у пункті 2 цього Порядку, має 10 відсотків голосів і більше;
юридичні та фізичні особи (за винятком суб'єктів господарювання, зазначених у пункті 2 цього Порядку):
кожна з яких володіє чи управляє (користується) часткою (паєм, акціями) у статутному фонді суб'єкта господарювання, зазначеного в пункті 2 цього Порядку, у розмірі 10 відсотків і більше;
кожна з яких у вищому органі управління суб'єкта господарювання, зазначеного в пункті 2 цього Порядку, має 10 відсотків голосів і більше.
Начальник Головного управління
конкурентної політики М. Бараш
Додаток 5
до Положення про узгоджені
дії
Порядок
обчислення порогових показників
Розрахунок вартості (сукупної вартості) активів, обсягу (сукупного обсягу) реалізації товарів та часток (сукупних часток) на ринках товарів застосовується для:
визначення вартісних показників суб'єктів господарювання, до складу яких входять учасники узгоджених дій;
віднесення учасників узгоджених дій до категорії малих та середніх підприємців.
1. При розрахунку обсягів реалізації товарів учасників узгоджених дій використовується сума доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за вирахуванням суми податку на додану вартість, акцизного збору, інших податків або зборів, базою для оподаткування в яких є оборот за останній фінансовий звітний рік, що передував поданню заяви. Кошти, отримані від реалізації товарів у межах однієї групи суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю, якщо такий облік ведеться, не враховуються.
Обсяг реалізації товарів підприємств, організацій та інших юридичних осіб усіх форм власності (крім банків і бюджетних установ) відповідно до їх фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності відповідає даним графи 3 рядка 035 "Чистий доход (виручка) від реалізації продукції (товарів робіт, послуг)" Звіту про фінансові результати (надалі - форма N 2, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 31 березня 1999 року N 87, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 червня 1999 року за N 397/3690).
2. Вартість активів підприємств, організацій та інших юридичних осіб усіх форм власності (крім банків і бюджетних установ) відповідно до їх фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності відповідає даним графи 4 рядка 280 форми N 1 "Баланс" ( надалі - форма N 1, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 31 березня 1999 року N 87, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 червня 1999 року за N 396/3689).
Вартість активів бюджетних установ відповідає даним графи 4 рядка 350 форми N 1, затвердженої наказом Державного казначейства України від 23 березня 2000 року N 23, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 квітня 2000 року за N 233/4454.
3. Якщо учасниками узгоджених дій виступають комерційні банки, для розрахунку вартості активів та обсягів реалізації використовується десята частина вартості активів комерційного банку.
Вартість активів банку відповідає даним рядка "Активи-всього" стовпчика "Сальдо усього" Балансу комерційного банку (форма N 10-КБ (місячна), затверджена постановою Правління Національного банку України від 12 грудня 1997 року N 436).
4. У випадках, коли учасниками узгоджених дій є страховики, для розрахунку вартості активів страховика використовується сума нетто-активів, а для розрахунку обсягів реалізації товарів - сума доходів від страхової діяльності, визначених відповідно до законодавства України про страхову діяльність.
Сума нетто-активів страховика відповідає даним графи 4 рядка 280 форми N 1 за вирахуванням даних, зазначених у графі 4 рядків 010, 430, 460, 620 форми N 1.
5. Вартість активів іноземних компаній та транснаціональних корпорацій відповідає даним рядка "Активи-всього" форми національної фінансової звітності Баланс, складеної відповідно до вимог міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, або даним щодо вартості активів, які складені відповідно до вимог фінансової звітності, що діють в Україні.
Для визначення обсягу реалізації товарів іноземних компаній та транснаціональних корпорацій використовуються дані, зазначені в графі 3 рядка "Чиста виручка від реалізації" форми національної звітності "Звіт про прибутки та збитки", складеної відповідно до вимог міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, або дані щодо обсягу реалізації товарів, які складені відповідно до вимог фінансової звітності, що діють в Україні.
6. Частка на ринку товару суб'єктів господарювання, до складу яких входить учасник узгоджених дій, розраховується з дотриманням вимог Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 05.03.2002 N 49-р.
7. При розрахунку вартості (сукупної вартості) активів, обсягу (сукупного обсягу) реалізації товарів та часток (сукупних часток) на ринках товарів використовуються фактичні значення показників (вартість активів, обсяг реалізації товарів, частки на ринках товарів) кожного підприємства, організації, інших осіб, що входять до складу суб'єктів господарювання, до яких входять учасники узгоджених дій, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік, у тому числі за кордоном.
Частки (сукупні частки) суб'єктів господарювання, до складу яких входить учасник узгоджених дій, на певному товарному ринку, вартості (сукупні вартості) їхніх активів та обсяги (сукупні обсяги) реалізації визначаються як сума відповідних показників суб'єктів господарювання, до складу яких входить цей учасник узгоджених дій.
Сукупна частка на певному товарному ринку, сукупна вартість активів або сукупний обсяг реалізації товарів (робіт послуг) усіх суб'єктів господарювання, до складу яких входять учасники узгоджених дій, розраховуються шляхом додавання відповідних показників усіх суб'єктів господарювання.
8. Для розрахунку вартісних показників суб'єктів господарювання використовуються форми їхньої фінансової звітності за останній фінансовий рік, що передує поданню заяви.
9. За кожним суб'єктом господарювання, до складу якого входить учасник узгоджених дій, указати підсумкові дані за останній фінансовий рік і відповідно заповнити таблицю 1 "Розрахунок сукупної вартості активів та сукупного обсягу реалізації товарів за ______ рік"
Таблиця 1
Розрахунок сукупної вартості активів
та сукупного обсягу реалізації товарів за ______ рік
------------------------------------------------------------------------------
| Назви | Вартісні показники |
| суб'єктів |-----------------------------------------------------------|
| господарювання,| Вартість (сукупна вартість)| Обсяг (сукупний обсяг) |
| до складу яких | активів суб'єктів | реалізації суб'єктів |
| входить учасник| господарювання, що пов'язан| господарювання, що пов'язані |
| узгоджених дій | відносинами контролю з | відносинами контролю з |
| | учасником Узгоджених дій | учасником узгоджених дій |
| |----------------------------+------------------------------|
| | тис. грн. | тис. євро | тис. грн. | тис. євро |
|----------------+--------------+-------------+---------------+--------------|
| | | | | |
|----------------+--------------+-------------+---------------+--------------|
| Сукупні | | | | |
| вартісні | | | | |
| показники | | | | |
| суб'єктів | | | | |
| господарювання,| | | | |
| до складу яких | | | | |
| входить учасник| | | | |
| узгоджених дій | | | | |
------------------------------------------------------------------------------
10. За кожним суб'єктом господарювання, до складу якого входить учасник узгоджених дій, указати сукупну частку, яку він має на відповідному товарному ринку, відповідно до таблиці 2 "Розрахунок часток на ринку товарів за ______ рік ".
Таблиця 2
Розрахунок часток на ринку товарів за ______ рік
-------------------------------------------------------------------------
| Територіальні | Перелік суб'єктів господарювання, до складу яких вход. |
| межі ринків | учасник узго.дій та їхні частки на відповідному ринку |
| | (надалі - Перелік) |
| |--------------------------------------------------------|
| | Назва | Частка | Назва | Частка | Назва |
| | 1 - го | (сукупна | j - го | (сукупна | n - го |
| | суб'єкта | частка) | суб'єкта | частка) | останнього |
| | господа- | на ринку | господа- | на ринку | суб'єкта |
| | рювання | 1 - го | рювання | j - го | господарю- |
| | з | суб'єкта | з | суб'єкта | вання з |
| | Переліку | господа- | Переліку | господа- | Переліку |
| | | рювання | | рювання | |
| | | з | | з | |
| | | Переліку | | Переліку | |
|---------------+----------+----------+----------+----------+------------|
| 1. Регіональ- | | | | | |
| ні ринки | | | | | |
|---------------+----------+----------+----------+----------+------------|
| Назви | | | | | |
| товарних меж | | | | | |
| ринків з | | | | | |
| наведенням | | | | | |
| коду ДКПП чи | | | | | |
| УКТ ЗЕД | | | | | |
|---------------+----------+----------+----------+----------+------------|
|---------------+----------+----------+----------+----------+------------|
| 2. Загально- | | | | | |
| державні | | | | | |
| ринки | | | | | |
|---------------+----------+----------+----------+----------+------------|
| Назви | | | | | |
| товарних меж | | | | | |
| ринків з | | | | | |
| наведенням | | | | | |
| коду ДКПП чи | | | | | |
| УКТ ЗЕД | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------
прордовження таблиці
---------------------------
учасник узгоджених дій, |
|
|
--------------------------|
| Частка | Сукупна |
| (сукупна | частка |
| частка) | на ринку |
| на ринку | n |
| n - го | суб'єктів |
| останнього | господарю- |
| суб'єкта | вання з |
| тосподарю- | Переліку |
| вання з | |
| Переліку | |
+------------+------------|
| | |
| | |
+------------+------------|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+------------+------------|
+------------+------------|
| | |
| | |
| | |
+------------+------------|
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
---------------------------
11. ДКПП - державний класифікатор продукції та послуг, затверджений наказом Держстандарту України від 30.12.97 N 822 .
УКТ ЗЕД - Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності ( 2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14 ), надана в Митному тарифі України в додатку до Закону України "Про Митний тариф України" ( 2371-14 ).
Начальник Головного управління конкурентної політики М. Бараш