МІНІСТЕРСТВО ЗАКОРДОННИХ СПРАВ УКРАЇНИ
Угода між Міністерством оборони України та
Міністерством національної оборони Республіки
Польща про військове співробітництво
( Щодо змін до Угоди додатково див. Протокол
від 14.11.2002 )
Дата підписання: 03.02.1993
Дата набуття чинності: 03.02.1993
Міністерство оборони України і Міністерство національної оборони Республіки Польща, які надалі іменуються Сторонами,
прагнучи виконати положення Договору між Україною і Республікою Польща про добросусідство, дружні відносини і співробітництво, підписаного 18 травня 1992 року,
керуючись положеннями Статуту Організації Об'єднаних Націй, Заключного Акту Наради забезпеки і співробітництва в Європі, Паризької Хартії нової Європи, Віденського документу |92, Договору "Відкрите небо", Договору про звичайні збройні сили в Європі , Договору про нерозповсюдження ядерної зброї, а також інших міжнародних угод з питань роззброєння і, зокрема, принципами суверенної рівності, непорушності кордонів, територіальної цілісності, невтручання у внутрішні справи, мирного врегулювання спорів,
підкреслюючи важливе значення співробітництва між міністерствами оборони обох держав та їх збройними силами у зміцненні довір'я, сприянні діям, що гарантують безпеку і миру у Європі,
прагнучи на якісно новому етапі українсько-польських відносин розвивати планове співробітництво у військовій галузі,
погодились про таке:
Стаття 1
1. Сторони здійснюють співробітництво на принципах рівноправності, партнерства і взаємної вигоди.
2. Співробітництво не може торкатися інтересів третіх держав.
3. Розбіжності в інтерпретації положень цієї Угоди, а також спори і претензії, які зможуть виникнути в ході її виконання, усуваються шляхом взаємних консультацій та переговорів.
4. Відомості і документ, отримані в рамках співробітництва, не можуть бути використані зі шкодою для обох Сторін і зберігаються згідно з законодавством кожної Сторони.
Стаття 2
1. Сторони погодились, що співробітництво охоплює такі головні галузі:
1) роззброєння та заходи зміцнення довіри, співробітництво в забезпеченні взаємної, європейської та міжнародної безпеки;
2) організаційні структури, проблеми керівництва міністерством оборони командування збройними силами, а також комплектування військ у мирний час;
З) навчання штабів і військ;
4) тилове і технічне забезпечення військ (логістика), співпраця між ремонтними підприємствами ;
5) соціальні питання, виховна і культурна діяльність у збройних силах ;
б) правова діяльність у збройних силах;
7) науково-дослідницька діяльність у збройних силах;
8) питання співробітництва військ протиповітряної оборони, авіації та військово-морських сил;
9) питання військового зв'язку, принципи його організації, а також використання технічних засобів;
1О) військова топографія та геодезія; 11) спорт, туризм, відпочинок, санаторно-курортне лікування; 12) участь збройних сил у вирішенні завдань цивільної оборони та охорони навколишнього середовища.
2. Конкретні питання співробітництва в галузях, зазначених у частині I Сторони визначають у виконавчих протоколах, підписаних повноважними представниками міністрів оборони.
З. Для опрацювання та реалізації положень цих протоколів і завдань, поставлених міністрами оборони, Сторони створюють змішану комісію, а також робочі групи.
Стаття 3
1. Сторони узгодили такі основні форми співробітництва:
1) офіційні візити і робочі зустрічі на рівні міністрів оборони, начальників головного і генерального штабів, комадуючих військовими округами, родами військ та інших представників, що займають керівні посади в міністерствах оборони та збройних силах:
2) офіційні візити кораблів військово-морських сил;
3) консультації, обмін досвідом, конференції, симпозіуми, семінари та виставки;
4) підготовка офіцерів у військових вузах, а також курси, спеціальне стажування та фахова практика ;
5) обмін інформацією, в тому числі інформацією (демонструванням) про зразки озброєння та військової техніки, що пропонуються для оснащення армій обох Сторін;
6) візити в штаби і військові частини збройних сил, а також навчальні екскурсії слухачів військових вузів;
7) взаємні запрошення спостерігачів на тактичні навчання військ.
2. Сторони опрацьовують і реалізують у спільно визначені строки взаємно погоджені заходи зміцнення довір'я нижче рівнів, визначених у відповідних документах НБСЄ.
З. Реалізація офіційних візитів і робочих зустрічей відбувається на принципі взаємності по черзі, а реалізація інших форм співробітництва - за домовленістю Сторін.
4. Культурні заходи повинні бути, як правило, пов'язані з календарями міжнародних культурних організацій.
5. Спортивні заходи реалізуються, передусім, в рамках міжнародної ради військового спорту (CISM).
б. Усі дії, пов'язані із співробітництвом, відбуваються з дотриманням законів приймаючої Сторони.
Стаття 4
1. Сторони можуть у будь-який час за взаємною домовленістю розширити або змінити обсяг і форми співробітництва, визначені цією Угодою.
2. Доповнення і зміни, про які говориться в частині 1 цієї статті, опрацьовує змішана комісія у формі протоколу, який після його підписання міністрами оборони Сторін або їх повноважними представниками, стає складовою частиною цієї Угоди.
Стаття 5
1. На підставі цієї Угоди і виконавчих протоколів Сторони опрацьовують річні плани співробітництва.
2. Співголови змішаної комісії обмінюються своїми пропозиціями відносно планів співробітництва на наступний рік, щорічно до 15 вересня.
З. Річний план співробітництва готує змішана комісія в кожній із країн по черзі, який після взаємного узгодження підписують співголови змішаної комісії до 1 грудня щороку.
4. План співробітництва містить у собі назви заходів, місце і час їх проведення, кількість учасників , а також форму реалізації заходів.
5. Співголови змішаної комісії листуються по дипломатичних каналах (через військових аташе). Право ведення листування мають також органи міністерств оборони, генерального і головного штабів збройних сил Сторін, відповідальні за виконання планів співробітництва.
Стаття 6
1. Фінансові розрахунки, пов'язані з виконанням завдань, передбачених планом співробітництва, здійснюються на підставах взаємності.
2. Делегуюча Сторона несе витрати, пов'язані з поїздкою до заздалегідь визначеного іншою Стороною місця і поверненням назад, а також сплачує вартість страхування від нещасних випадків.
З. Приймаюча Сторона забезпечує витрати на проживання, харчування, а також на культурні заходи та перевезення по території своєї країни.
4. У разі необхідності приймаюча Сторона надає учасникам заходів медичну амбулаторну допомогу або стаціонарне лікування. Витрати на стаціонарне лікування та перевезення хворого на батьківщину несе делегуюча Сторона.
5. Витрати на проживання і харчування делегацій складом більше 10 осіб (оркестри, художні ансамблі, спортивні делегації та інші колективи) несе делегуюча Сторона, або застосовується окрема домовленість
6. Фінансові витрати, пов'язані з підготовкою кадрів у військово-навчальних закладах іншої Сторони, з направленням фахівців для надання технічної допомоги і матеріальних послуг екіпажам військових літаючих апаратів при посадці на військових аеродромах іншої Сторони проводяться на підставі двосторонніх контрактів.
Стаття 7
1. З метою закладення основ співробітництва в галузі озброєння, координації і нагляду за реалізацією цієї Угоди Сторони можуть створити українсько-польську технічну змішану комісію.
Стаття 8
1. Ця Угода укладається на п'ятирічний період. Якщо за 6 місяців до завершення строку її дії жодна із Сторін не заявить у письмовій формі іншій Стороні про свій намір змінити чи припинити її дію, Угода автоматично залишається чинною і на наступний п'ятирічний період.
2. Ця Угода набирає чинності в день її підписання.
Здійснено в м.Києві 3 лютого 1993 року в двох примірниках, кожний українською та польською мовами, при цьому обидва тексти мають однакову силу.
За Міністерство оборони України К.Морозов (підпис) |
За Міністерство національної оборони республіки Польща (підпис) |