МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
РІШЕННЯ
N СП-17/2001/52-44 від 08.06.2001
Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в
Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових
матеріалів походженням з Російської Федерації,
Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії,
Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина
та Королівства Іспанія
Відповідно до Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" ( 332-14 ) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) на своєму засіданні від 8 червня 2001 року розглянула:
Звіт Міністерства економіки України про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія (далі - Звіт Міністерства), а також рекомендації Міністерства економіки України (далі - Міністерство) щодо доцільності застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія та встановила.
1. Заява про застосування спеціальних заходів.
9 січня 2001 р. Міністерством було зареєстровано конфіденційну та неконфіденційну версії заяви ВАТ "Гемопласт" (далі - заявник), що були подані відповідно до Статті 6 Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" ( 332-14 ) (далі - Закон), про порушення та проведення спеціального розслідування, а також застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну шприців із голками чи без голок із пластмасових матеріалів місткістю 1 мл., 2 мл., 5 мл., 10 мл., 20 мл., походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Королівства Іспанія та Федеративної Республіки Німеччина.
2. Порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців із голками чи без голок із пластмасових матеріалів.
2.1. 16 січня 2001 року відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону ( 332-14 ), Міністерство закордонних справ України нотою N 422/20-25 нотифікувало Посольство Словацької Республіки, Посольство Королівства Бельгія, Посольство Федеративної Республіки Німеччина, Посольство Російської Федерації, Посольство Республіки Польща, Посольство Ірландії, Посольство Королівства Іспанія та Представництво Європейської Комісії в Україні про порушення та проведення спеціального розслідування та передало копії Рішення Міжвідомчої комісії від 12 січня 2001 р. N СП-13/2001/52-61, копії неконфіденційної версії заяви ВАТ "Гемопласт" та запитальники для іноземних виробників та експортерів.
2.2. 18 січня 2001 р., у газеті "Урядовий кур'єр" N 9 було опубліковане повідомлення про Рішення Міжвідомчої комісії N СП-13/2001/52-61 від 12 січня 2001 р. "Про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок".
2.3. У встановленому ч. 4 ст. 9 Закону ( 332-14 ) порядку та в терміни визначені Комісією, німецька компанія "Vogt Medical Vertrieb GmbH", яка експортує в Україну вироби медичного призначення, у тому числі шприці одноразові виробництва Becton Dickinson, була зареєстрована Міністерством, як заінтересована сторона у цьому розслідуванні, про що їй було повідомлено листом N 52-44/132 від 14.02.2001 р.
2.4. 19 лютого 2001 року від компанії "Vogt Medical Vertrieb GmbH" до Міністерства надійшли матеріали, (заява генерального директора М. Фогта щодо діяльності фірми "Vogt Medical Vertrieb GmbH" на Україні), стосовно зазначеного спеціального розслідування та відповіді на спеціальний запитальник N 52-61/188а.
2.5. 16 лютого 2001 року N 89 від Торговельного представництва Російської Федерації в Україні та 6 березня 2001 року N 52-44(2)/247 від Міністерства економіки Словацької Республіки надійшли ноти щодо надання інформації стосовно зазначеного розслідування. Міністерство нотами N 52-44/217 від 15.03.2001 р. та N 52-44(2)/248 від 22.03.2001 р. надало відповіді на питання, що були поставлені російською та словацькою сторонами.
2.6. З порушеннями вимог ст. 3 Закону ( 332-14 ) та Рішення Комісії, 28 лютого 2001 року до Міністерства надійшли листи від польських компаній Dispomed, Medical Lomza, ERG Klobuck SA (від 15.02.2001 р. N 1114/F/2001, від 07.02.2001 р. (б/н) та від 28.02.2001 р. N 132/FH/2001) щодо недоцільності введення обмежувальних заходів на імпорт в Україну товару, що є об'єктом розслідування походженням з Республіки Польща. Зазначена компанія мотивувала свою пропозицію незначними поставками в Україну шприців із голками чи без голок із пластмасових матеріалів. Докази надані компанією Dispomed, Medical Lomza, ERG Klobuck SA не були враховані, оскільки в них не містились матеріали по суті розслідування, крім цього докази не відповідали положенням ст. 3 Закону.
2.7. Відповідно до частини 3 статті 9 Закону ( 332-14 ), Міністерством були отримані всі необхідні матеріали стосовно цього розслідування від Державної митної служби України, Державного комітету статистики України, Міністерства охорони здоров'я України та відповідних торговельно-економічних місій у складі Посольств України за кордоном.
2.8. Станом на 18 лютого 2001 р. (згідно з частиною 7 статті 9 Закону (332-14) та Рішенням Комісії кінцевий строк реєстрації та подання коментарів, доказів та інформації) не було одержано будь-яких матеріалів, інформації, доказів та коментарів, що стосуються цього спеціального розслідування, відповідей на запитальники Міністерства, що були направлені іноземним виробникам та експортерам, за виключенням компанії "Vogt Medical Vertrieb GmbH".
У зв'язку з тим, що іноземні виробники, експортери в розумінні ч. 7 ст. 9 Закону ( 332-14 ), ухилились від співпраці з Міністерством, Міністерство робило висновки на підставі фактичних даних, які були в його розпорядженні та з урахуванням матеріалів наданих компанією "Vogt Medical Vertrieb GmbH".
2.9. 01.03.2000 р. у відповідності до ч. 3 ст. 9 Закону ( 332-14 ) Міністерство направило (лист N 52-44/182) заявнику спеціальний запитальник. Відповіді на запитальник, що надійшли від заявника були враховані у Звіті Міністерства та в результатах розслідування.
3. Проведення консультацій по матеріалах Міністерства щодо результатів розслідування.
3.1. 27 квітня 2001 р. Міністерство закордонних справ України нотою N 422/20-27247 надіслало до:
Посольства Словацької Республіки (відповідно до ст. 3 "Угоди між Міністерством економіки Словацької Республіки та Міністерством зовнішніх економічних зв'язків України про співпрацю");
Представництва Європейської Комісії в Україні (відповідно до ст. 18 "Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС" а також до Посольства Королівства Бельгія, Посольства Федеративної Республіки Німеччина, Посольства Ірландії та Посольства Королівства Іспанія; Посольства Республіки Польща; Посольства Російської Федерації (відповідно до ст. 3 "Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про вільну торгівлю" ,
матеріали про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія, яке було проведено відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії N СП-13/2001/52-61 від 12 січня 2001 р. Зазначеною нотою було запропоновано в 30 денний термін надіслати до Міністерства коментарі та пропозиції стосовно надісланих матеріалів.
В зазначений термін відповіді на свої пропозицій Міністерство не одержало.
3.2. Міністерство листом N 52-44/390 від 16.05.2001 р. на адресу Представництва Європейської Комісії в Україні надало додаткові пояснення щодо подання коментарів до матеріалів про результати спеціального розслідування та стосовно проведення консультацій відповідно до статті 18 "Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС" .
3.3. 18.05.2001 р. Міністерство, відповідно ст. 3 "Угоди між Міністерством економіки Словацької Республіки та Міністерством зовнішніх економічних зв'язків України про співробітництво", провело консультації з торговим представником Посольства Словацької Республіки та з представником підприємства по виробництву шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів в Словацькій Республіці "CHIRANA Injecta".
Представниками Міністерства були надані роз'яснення щодо погіршення фінансово-економічного становища національного товаровиробника в наслідок масованого імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів в тому числі походженням з Словацької Республіки. Одночасно було звернуто увагу, що в ході розслідування словацькі експортери та виробники ухилились від співпраці з Міністерством.
В ході проведення консультацій словацька сторона звернулась з пропозицією збільшити розмір запропонованої квоти щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Словацької Республіки.
Представники Міністерства проінформували словацьку сторону, що в разі подання нею обгрунтованих та належним чином підтверджених матеріалів вони будуть взяті, до уваги при прийнятті Міжвідомчою комісією Рішення по результатам розслідування. В зазначений термін від словацької сторони не надійшло жодних матеріалів.
3.4. 25 травня 2001 р. Міністерство, відповідно до ст. 18 "Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС" ,провело консультації з представниками Європейської Комісії та Посольства Федеративної Республіки Німеччина в Україні.
Представниками Міністерства були надані роз'яснення щодо погіршення фінансово-економічного становища національного товаровиробника в наслідок масованого імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів в тому числі походженням з Федеративної Республіки Німеччина, Королівства Бельгія, Ірландії та Королівства Іспанія. Одночасно представниками Міністерства було відзначено, що єдиною заінтересованою стороною розслідування з боку експортерів та виробників є компанія "Vogt Medical Vertrieb GmbH" інформація та коментарі якої враховані в результатах розслідування. Інші виробники та експортери ухилились від співпраці з Міністерством.
В ході проведення консультацій Представники Європейського Комісії повідомили про те, що, на їх думку, застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Федеративної Республіки Німеччина, Королівства Бельгія, Ірландії та Королівства Іспанія суперечить положенням ст. 18 "Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС". Привернули увагу представників Міністерства на той факт, що в наданих 27 квітня 2001 року матеріалах про можливе застосування спеціальних заходів не було посилання на ст. 18 "Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС". Одночасно представники Європейської Комісії звернулись з проханням надати їм додаткові матеріали які стосуються цього розслідування.
Представники Міністерства зазначили, що проведення спеціального розслідування та застосування спеціальних заходів за його результатами відповідає положенням ст. 18 "Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та ЄС". Представники Міністерства проінформували Представників Європейської Комісії, що в разі подання ними обгрунтованих та належним чином підтверджених матеріалів вони будуть взяті, до уваги при прийнятті Міжвідомчою комісією Рішення по результатам розслідування.
На прохання висловлене представниками Європейської Комісії Міністерство листом N 52-44(2)/430 від 31.05.2001р. надіслало додаткові статистичні матеріали щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових.
Додаткових матеріалів, станом на 8 червня 2001 року, від Європейської Комісії до Міністерства на надходило.
3.5. 07.06.2001 р. в Міністерстві були проведені консультації з аташе з питань торгівлі Посольства Польської Республіки в Україні. В ході консультацій були обговорені питання пов'язані з процедурою та обставинами поточного спеціального розслідування. Представники Міністерства надали роз'яснення щодо підстав порушення та проведення спеціального розслідування.
4. Період розслідування.
Відповідно до ч. 12 ст. 1 та ч. 2 ст. 8 Закону ( 332-14 ) Міністерством було установлено період розслідування з 1 квітня 2000 року по 31 грудня 2000 року щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів.
5. Національний товаровиробник.
В ході розслідування Міністерством було встановлено, що в період розслідування обсяги виробництва шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів ВАТ "Гемопласт" складає 100% від загального виробництва в Україні. Таким чином, в розумінні пункту 11 статті 1 Закону (332-14), заява подана ВАТ "Гемопласт" вважається заявою поданою національним товаровиробником.
6. Товар, що є об'єктом спеціального розслідування.
Товар, що визначений як об'єкт спеціального розслідування, є шприці з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Королівства Іспанія та Федеративної Республіки Німеччина, що класифікуються за кодом Товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності (ТН ЗЕД) 9018 31 100, (з дати введення в дію Державною класифікатора України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" (УКТ ЗЕД) за кодом 9018 31 10 00).
7. Подібний товар.
В ході розслідування досліджено та встановлено, що шприці з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, які виробляються національним товаровиробником, є подібними до товару, що є об'єктом розслідування.
Зокрема, встановлено, що:
а) національний товаровиробник виробляє шприці з голками чи без голок із пластмасових матеріалів одноразового використання зазначені у пункті 6 цього Рішення;
б) призначення, спосіб виробництва та стерилізація товару іноземного походження є аналогічними до способу виробництва, стерилізації та призначення товару, що виробляється заявником;
в) при здійсненні імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування всі покупці, які реалізують (або мають намір реалізувати) ці шприці в Україні, зобов'язані забезпечити такі ж саме загально визнані національні вимоги Державної системи сертифікації, як і покупці, що купують та реалізують шприці з голками чи без голок із пластмасових матеріалів, що мають походження з України;
г) фізичні характеристики товару, що виробляється національним товаровиробником та імпортується є аналогічними, або схожими.
д) товар, що вироблений національним товаровиробником класифікуються за кодом Товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності (ТН ЗЕД) 9018 31 100, (з дати введення в дію Державного класифікатора України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" (УКТ ЗЕД) за кодом 9018 31 10 00), тобто за тим же кодом, що і товар, який імпортується.
Таким чином, встановлено, що шприці з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, вироблені національним товаровиробником є подібними до шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, які ввозяться в Україну походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Королівства Іспанія та Федеративної Республіки Німеччина та є об'єктом цього спеціального розслідування.
8. Дослідження обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування.
8.1. У процесі цього спеціального розслідування, на підставі даних органів виконавчої влади України та заявника, було встановлено, що протягом періоду розслідування відбувалось зростання, в абсолютних та відносних показниках обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія. Так протягом періоду розслідування частка імпорту товару, що є об'єктом розслідування становила 89,36% від загального обсягу імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування.
8.2. На кінець періоду розслідування у порівнянні з початком період розслідування значно зросли на 38,79% обсяги імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія.
8.3. Відбувалося зниження середньої митної ціни товару, що є об'єктом розслідування. Темпи падіння середньої митної ціни порівняно з 2 кварталом 2000 року становлять:
- 3 квартал 2000 року - 16,54%;
- 4 квартал 2000 року - 14,28%.
8.4. Слід зазначити, що у зв'язку зі значними обсягами імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування частка у споживанні на внутрішньому ринку України товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Королівства Іспанія та Федеративної Республіки Німеччина суттєво зросла. При цьому, темпи росту частки у споживанні на внутрішньому ринку України товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Королівства Іспанія та Федеративної Республіки Німеччина у порівнянні з 2 кварталом 2000 року становлять:
- 3 квартал 2000 року - 7,02%;
- 4 квартал 2000 року - 39,47%.
9. Нанесення шкоди національному товаровиробнику.
9.1. В ході спеціального розслідування було досліджено та встановлено, що у період розслідування обсяги виробництва національного товаровиробника суттєво скоротились. Темпи падіння обсягів виробництва становили у порівнянні з 2 кв. 2000 р.:
- 3 кв. 2000 року - 37,81%;
- 4 кв. 2000 року - 32,87%.
9.2. В ході розслідування встановлено, що протягом періоду розслідування значно скоротились використання виробничих потужностей національним товаровиробником. Темпи падіння використання виробничих потужностей національним товаровиробником протягом періоду розслідування є значними та становлять порівняно з 2 кв. 2000 року:
- 3 кв. 2000 року - 43,91%;
- 4 кв. 2000 року - 41,85%.
9.3. Спостерігається значне збільшення залишків готової продукції на складах національного товаровиробника. Темпи росту залишків готової продукції на складах національного товаровиробника порівняно з 2 кв. 2000 року становлять:
- 3 кв. 2000 року - 18,47%;
- 4 кв. 2000 року - 8,12%. Частка запасів готової продукції на складах національного товаровиробника до обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Королівства Іспанія та Федеративної Республіки Німеччина в період розслідування складала:
- 2 кв. 2000 р. - 204,36%;
- 3 кв. 2000 р. - 289,33%;
- 4 кв. 2000 р. - 150,32%.
9.4. Протягом періоду розслідування спостерігається скорочення продажу готової продукції національним товаровиробником. Темпи падіння обсягів продажу стосовно 2 кв. 2000 року становили в:
- 3 кв. 2000 року - 12,99%;
- 4 кв. 2000 року - 12,23%.
9.5. Установлено, що прибутки національного товаровиробника протягом періоду розслідування значно зменшувались. Причому, темпи падіння прибутків національного товаровиробника є значними та у відповідності до 2 кв. 2000 року становлять:
- 3 кв. 2000 року - 32,22%;
- 4 кв. 2000 року - 64,69%.
9.6. Установлено, що протягом періоду розслідування спостерігається тенденція до скорочення зайнятості на підприємствах національного товаровиробника. Темпи скорочення зайнятості на підприємстві національного товаровиробника відповідно до 2 кв. 2000 р. становлять у:
- 3 кв. 2000 р. - 0,46%;
- 4 кв. 2000 р. - 1,99%.
10. Визначення причинно-наслідкового зв'язку між обсягами імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування, та заподіянням шкоди національному товаровиробнику.
Відповідно до статті 10 Закону ( 332-14 ), у процесі спеціального розслідування досліджувалась наявність причинно-наслідкового зв'язку між обсягами імпортом в Україну товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія та заподіянням шкоди національному товаровиробнику.
Проаналізувавши фактичні дані наведені в пункті 8 та пункті 9 цього Рішення можна установити, що існує прямий причинно-наслідковий зв'язок між наявністю фактів здійснення в значних обсягах імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія та нанесення значної шкоди національному товаровиробнику.
11. Національні інтереси.
11.1. В ході розслідування Міністерством були проаналізовані матеріали та докази надані національним товаровиробником, та Міністерством охорони здоров'я України.
Відповідно до висновків Міністерства охорони здоров'я України:
Виробництво шприців національним товаровиробником сертифіковане Держстандартом України (Атестат виробництва UA 3.003.0278-99). Шприци відповідають ГОСТ 24861-91 "Шприці ін'єкційні одноразового використання"
Протягом усього часу виробництва одноразових шприців національним виробником не було жодної скарги від споживачів, щодо якості продукції, яка виробляється ВАТ "Гемопласт". Модель інсулінового шприца виробництва ВАТ "Гемопласт" у 2000 році визнана кращою серед усіх інсулінових шприців, представлених на ринку СНД. Зазначене свідчить про високу якість шприців виробництва ВАТ "Гемопласт". Шприци вітчизняного виробництва виготовляються тільки з полімерної сировини, дозволеної МОЗ України, яка повністю виключає взаємодію з лікарськими препаратами та можливість виникнення латексної алергії. ВАТ "Гемопласт" має акредитований у системі "Укрсепро" випробувальний центр, в якому кожна партія шприців проходить всі необхідні випробування.
Враховуючи вищезазначене, Міністерство охорони здоров'я України вважає за доцільне введення обмежень на ввіз шприців ін'єкційних (код ТН ЗЕД 9018 31 100 або з дати введення в дію (УКТ ЗЕД) за кодом 9018 31 10 00), що позитивно вплине на розвиток вітчизняного виробництва цих виробів, дасть можливість впроваджувати нові технології, при цьому будуть враховуватися інтереси споживачів.
11.2. У заяві ВАТ "Гемопласт" вимагається застосування спеціальних заходів, а також обгрунтовується потреба в їх застосуванні, у зв'язку з необхідністю усунення впливу значних обсягів імпорту на фінансово-економічні показники національного товаровиробника, із метою відновлення конкуренції та збільшення частки споживання товару національного товаровиробника на внутрішньому ринку. Зазначене мотивується тим, що у період розслідування через значні обсяги імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування спостерігалася тенденція до скорочення потужностей, зменшення зайнятості населення у виробництві подібного товару та погіршення фінансово-економічного становища національного товаровиробника. В підтвердження зазначеного, національним товаровиробником надані відповідні докази.
11.3. В період розслідування інвестицій у виробництво подібного товару національного товаровиробника не здійснювалось, що пояснюється низьким рівнем одержання стабільних прибутків через значний вплив імпорту товару, що є об'єктом розслідування. Установлено, що за умов погіршення фінансово-економічного стану національного товаровиробника інвестори не ризикували здійснювати інвестиції у виробництво та не у змозі змінити таку практику на користь інвестування у національне виробництво, якщо не будуть усунені диспропорції у торгівлі подібним товаром та товаром, що є об'єктом цього розслідування.
З урахуванням того, що в Україні існують значні невикористані потужності, застосування спеціальних заходів позитивно вплине на стан національного товаровиробника, що дозволить йому збільшити збут продукції в Україні, завантажити невикористані виробничі потужності та збільшити зайнятість населення у виробництві подібного товару. Ці заходи, також позитивно вплинуть на процес інвестування у національне виробництво.
11.4. Таким чином, за умов значних обсягів імпорту та можливості їх зростання, та з урахуванням значних невикористаних потужностей по виробництву подібного товару національному товаровиробнику може бути заподіяно важко поправної шкоди в разі не застосування заходів захисту національного товаровиробника.
При цьому, Міністерство робить висновки, що нема непереборних обставин для незастосування спеціальних заходів.
11.5. Враховуючи, що відповідно до матеріалів наданих національним товаровиробником та експертних висновків Міністерства охорони здоров'я України (лист від 16.03.2001р. N 18 МБ-776/10-03) виробничі потужності по виробництву шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів об'ємом 1 мл не зможуть у повному обсязі задовольнити потреби внутрішнього ринку, застосування спеціальних заходів по відношенню до таких шприців не є доцільним.
12. Розрахунок граничного рівня квоти.
12.1. У процесі цього спеціального розслідування Міністерством розраховувався граничний рівень річної квоти відповідно до вимог частини 6 статті 16 Закону ( 332-14 ), а також інтересів вітчизняних споживачів та національного товаровиробника.
Враховувалися також матеріали надані представниками ЄК при проведенні консультацій, компанії "Vogt Medical Vertrieb GmbH" та інформація одержана від торговельного представника Посольства Словацької Республіки в Україні та компанії "CHIRANA Injecta".
13. Застосування спеціальних заходів.
За результатами цього спеціального розслідування існує достатньо інформації та доказів для закінчення Міністерством спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія та застосування спеціальних заходів щодо такого імпорту.
Беручи до уваги зазначене вище, та на виконання Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" ( 332-14 ) Міжвідомчій комісії ВИРІШИЛА:
13.1. Взяти до уваги "Звіт Міністерства економіки України про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія та завершити спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія.
13.2. Застосувати спеціальні заходи щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів походженням з Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина та Королівства Іспанія, а саме : - шприці з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, що класифікуються за кодом Товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності (ТН ЗЕД) 9018 31 100, (з дати введення в дію Державного класифікатора України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" (УКТ ЗЕД) за кодом 9018 31 10 00, об'ємом 2 мл; 5 мл; 10 мл; 20 мл. 13.3. Установити, що: 13.3.1) спеціальні заходи застосовуються шляхом запровадження квотування імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, зазначених у пункті 13.2 цього Рішення;
13.3.2) застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, зазначеного у пункті 13.2 цього Рішення, починається з дня набрання чинності цього Рішення;
13.3.3) строк застосування спеціальних заходів закінчується через чотири роки з дня набрання чинності цього Рішення; 13.3.4) річний обсяг спеціальних квот становить для товару походженням з: Російської Федерації 65 003,22 кг.; Словацької Республіки 88 476,80 кг.; Королівства Бельгія 6 567,71 кг.; Ірландії 39 943,49 кг.; Республіки Польща 137 595,21 кг.; Федеративної Республіки Німеччина 42 801,07 кг.; Королівства Іспанія 430 011 кг.
13.3.5) перший річний період починається з наступного дня після набрання чинності Рішення Міжвідомчої комісії. Останній річний період закінчується через чотири роки з наступного дня після набрання чинності цього Рішення;
13.3.6) річний обсяг спеціальної квоти зазначений у підпункті 13.3.4 розподіляється на два піврічні періоди. Перший піврічний період розпочинається з наступного дня після набрання чинності цього Рішення та завершується через шість місяців, другий піврічний період розпочинається з наступного дня після завершення першого піврічного періоду та завершується через шість місяців. У кожний піврічний період Міністерством не може бути видано спеціальних ліцензій більш ніж 60% річного обсягу спеціальної квоти;
13.3.7) квотування імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, зазначених у підпункті
13.3.8) термін дії спеціальної ліцензії на митній території України - 90 днів від дати її підписання;
13.3.9) перенесення невикористаних залишків річної квоти допускається в межах 6% від річного обсягу квоти;
13.3.10) заяви стосовно перенесення невикористаних залишків річної спеціальної квоти можуть подаватись протягом перших 30 днів наступного річного періоду, а ввезення в Україну за спеціальними ліцензіями, виданими з метою використання таких залишків протягом перших 90 днів такого ж річного періоду;
13.4. Заборонити ввезення на митну територію України шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, зазначених у підпункті 13.2. цього Рішення, без спеціальних ліцензій та сертифікату походження;
13.5. Доручити:
13.5.1) Державній митній службі України видати відповідні акти на виконання цього Рішення;
13.5.2) Державній митній службі України щоквартально подавати Міністерству (за встановленою формою додаток N 1) інформацію про обсяги здійсненого суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності України імпорту шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, зазначених у підпункті 13.2. цього Рішення;
13.5.3) Міністерству видати відповідні акти стосовно ліцензування та квотування імпорту в Україну шприців з голками чи без голок з пластмасових матеріалів, зазначених у підпункті 13.2. цього Рішення;
13.5.4) Міністерству забезпечити контроль за використанням щорічної спеціальної квоти;
13.5.5) Міністерству щорічно проводити моніторинг наслідків застосування спеціальних заходів та в разі необхідності вносити Міжвідомчій Комісії пропозиції щодо лібералізації спеціальних заходів;
13.5.6) Міністерству забезпечити публікацію повідомлення про Рішення Міжвідомчої комісії у газеті "Урядовий кур'єр";
13.5.7) Міністерству закордонних справ України нотифікувати компетентні органи Російської Федерації, Словацької Республіки, Королівства Бельгія, Ірландії, Республіки Польща, Федеративної Республіки Німеччина, Королівства Іспанія та Представництво Європейської Комісії в Україні про це Рішення;
13.5.8) Міністерству проінформувати Кабінет Міністрів України про прийняття цього Рішення,
13.6. Установити, що це Рішення набирає чинності з дня опублжування повідомлення про нього.
Голова комісії В.Роговий
Додаток N 1
Форма щодо імпорту в Україну шприці з голками чи без голок
з пластмасових матеріалів (помісячно)
--------------------------------------------------------------------------
|КодТН|Код УКТ|МІСЯЦЬ|Місткість|Повний| Країна | Країна |Одержувач|
| ЗЕД | ЗЕД | | товару | опис |походження |відправлення| |
| | | | |товару| | | |
|-----+-------+------+---------+------+-----------+------------+---------+
| | | | 1 мл. | | | | |
| | | |---------+------+-----------+------------+---------+
| | | | 2 мл. | | | | |
| | | |---------+------+-----------+------------+---------+
| | | | 5 мл. | | | | |
| | | |---------+------+-----------+------------+---------+
| | | | 10 мл. | | | | |
| | | |---------+------+-----------+------------+---------+
| | | | 20 мл. | | | | |
| | | |---------+------+-----------+------------+---------+
| | | | Інші | | | | |
--------------------------------------------------------------------------
Продовження таблиці
---------------------------------------------------
|Відправник|Характер| Вага |Кількість| Митна |
| | угоди |нетто (кг)| (шт) |вартість|
| | | | |дол.США |
+----------+--------+----------+---------+--------|
| | | | | |
+----------+--------+----------+---------+--------|
| | | | | |
+----------+--------+----------+---------+--------|
| | | | | |
+----------+--------+----------+---------+--------|
| | | | | |
+----------+--------+----------+---------+--------|
| | | | | |
+----------+--------+----------+---------+--------|
| | | | | |
---------------------------------------------------