МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ

РІШЕННЯ
N АД-15/2001/52-54 від 23.02.2001

Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо
імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового
походженням з Республіки Білорусь

Відповідно до Закону України від 22 грудня 1998 року N 330-XIV "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) розглянула:

Звіт Міністерства економіки України "Про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь", що проводилось відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 11.02.2000 N АД-1/2000 (далі - "Звіт Міністерства").

1. Антидемпінгове розслідування.

1.1. Відповідно до ст. 12 Закону ( 330-14 ), Рішенням від 11.02.2000 N АД-1/2000 Міжвідомчої комісії було порушено антидемпінгове розслідування, щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походження з Республіки Білорусь.

1.2. Відповідно до ст.14 Закону ( 330-14 ), Рішенням від 11.10.2000 N АД-10/2000/52-40А Міжвідомчої комісії були застосовані попередні антидемпінгові заходи, щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походження з Республіки Білорусь.

1.3. 26 жовтня 2000 р. у газеті "Урядовий кур'єр" було опубліковане рішення Міжвідомчої комісії від 11.10.2000 р. N АД-10/2000/52-40А "Про застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь".

1.4. 15 листопада 2000 р. відповідно до ст. 34 Закону ( 330-14 ) нотою N 2.2/20-63139 Міністерство закордонних справ України нотифікувало Посольство Республіки Білорусь про застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь та передало копії відповідних документів.

1.5. Після прийняття Міжвідомчою комісією рішення про застосування попередніх антидемпінгових заходів до Міністерства звернулись білоруський Концерн "Беллегпром", білоруський виробник ВАТ "Белфа" та українські імпортери: -ТОВ "Каскад" і приватне підприємство "Малахіт", щодо реєстрації їх як заінтересованих сторін у цьому розслідуванні. Однак, у зв'язку з тим, що вищезазначені підприємства не вчинили ніяких дій щодо їх реєстрації в установленому порядку та не повідомили у встановлені Законом строки про свою участь в антидемпінговому розслідуванні, а також враховуючи відмову ВАТ "Белфа" надати відповіді на запитальник, який був направлений білоруським виробникам та експортерам 13 травня 2000 р. відповідно до ст. 13 ч.3 Закону, за встановленою Законом формою. Міністерством на підставі до ч. 20 ст.1 та ч.12 ст.12 Закону ( 330-14 ) було відмовлено вище перерахованим підприємствам у реєстрації їх як заінтересованих сторін.

2. Національний товаровиробник (скаржник).

Під час розслідування Міністерством встановлено що, скарга подана ВАТ "Фабрика штучного хутра" вважається поданою національним товаровиробником.

Оскільки, згідно з даними отриманими від компетентних органів України та скаржника, було встановлено, що сукупне виробництво ВАТ "Фабрика штучного хутра" подібного до товару, який імпортується з Білорусії становить більш 50% від всього обсягу його виробництва в Україні, таким чином, ВАТ "Фабрика штучного хутра" відповідно до ст. 11 та ч.6 ст.12 Закону ( 330-14 ), є належним скаржником та визначається як національний товаровиробник.

3. Товар, що є об'єктом антидемпінгового розслідування.

Подібний товар.

3.1. Відповідно до рішення Міжвідомчої комісії від 11 лютого 2000 р. N АД-1/2000 та скарги ВАТ "Фабрика штучного хутра" товар, що є об'єктом антидемпінгового розслідування, та імпорт якого в Україну заподіює шкоду є хутро штучне та полотно ворсове походженням з Республіки Білорусь.

3.2. В ході антидемпінгового розслідування відповідно ст. 11 та ст.12 Закону ( 330-14 ) було встановлено, що:

у період розслідування (з 1 січня 1999 року по 31 грудня 1999 року) в Україну імпортувалось хутро штучне та полотно ворсове, а саме:

- хутро штучне та вироби з нього (далі - хутро штучне), які класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 4304;

- полотна трикотажні ворсові (включаючи довговорсові полотна) та полотна махрові (далі - полотно ворсове), які класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 6001.

3.2.1 у період розслідування в Україну ввозилося хутро штучне та полотно ворсове походженням з Республіки Білорусь;

3.2.2 у період розслідування в Україну ввозилося хутро штучне та полотно ворсове з інших країн, імпорт яких не був визначений скаржником як такий, що заподіює шкоду.

3.3. Подібний товар.

Міністерством, відповідно до ч.25 ст.1 Закону ( 330-14 ), було проведено дослідження імпорту товару, що є об'єктом розслідування з Республіки Білорусь на підставі відповідних критеріїв (система класифікації та кодування товарів; методи виробництва; сировина, що використовується для виробництва; фізичні характеристики; вимоги покупця (споживача);

вимоги Держстандарту; використання кінцевим споживачем) та встановлено, що хутро штучне та полотно ворсове, вироблене національним товаровиробником є подібними до хутра штучного та полотна ворсового, яке ввозиться в Україну з Республіки Білорусь.

4. Дослідження демпінгового імпорт в Україну товару, що є об'єктом розслідування.

4.1. У процесі цього антидемпінгового розслідування, на підставі даних органів виконавчої влади України та скаржника, було встановлено, що протягом періоду розслідування відбувалось зростання в абсолютних величинах обсягів демпінгового імпорту в Україну товару (код ТН ЗЕД 4304 та 6001) походженням з Республіки Білорусь. При цьому темпи зростання відповідно 1-ого кварталу 1999 року становили:

II кв. 1999 р. - 39,49%; III кв. 1999 р. - 42,60%; IV кв. 1999 р. 41,20%.

4.2. Встановлено, що в період розслідування імпорт хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь здійснювався в значних обсягах, займаючи значну частку в споживанні на внутрішньому ринку України, а саме 13,98%.

4.3. Було досліджено та встановлено що протягом періоду розслідування та з 1997 року по 1999 рік спостерігається суттєве зменшення ціни за одиницю товару, що є об'єктом цього антидемпінгового розслідування походженням з Республіки Білорусь. В період розслідування ціна за одиницю товару, що імпортувався з Республіки Білорусь була в середньому на 39,38% меншою за середню ціну подібного товару, який виробляється національним товаровиробником. Темпи зменшення ціни за одиницю товару (код ТН ЗЕД 4304 та 6001), що є об'єктом розслідування є значними та становили відповідно до 1997 р.:

1998 р. - 14,52%;

1999 р. - 47,95%.

5. Нанесення шкоди національному товаровиробнику.

5.1. В ході антидемпінгового розслідування було досліджено та встановлено, що в період розслідування обсяги виробництва національного товаровиробника на кінець періоду розслідування скоротились на 53,23% у порівнянні з обсягами виробництва на початку періоду розслідування.

Причому темпи скорочення обсягів виробництва в 1999 році порівняно до:

1997 року становили 32,26%; 1998 року становили 41,59%.

5.2. Використання виробничих потужностей національним товаровиробником на кінець періоду розслідування скоротились на 44,06% у порівнянні з використанням виробничих потужностей на початку періоду розслідування.

5.3. В період розслідування скоротилися обсяги продажу товару, що є об'єктом розслідування. Темпи скорочення обсягів продажу національним товаровиробником стосовно I-го кв. 1999 року становили:

II-ий квартал 1999 р. - 84,00%;

III-ий квартал 1999 р. - 46,60%;

IV-ий квартал 1999 р. - 46,80%.

5.4. В ході розслідування було досліджено та встановлено, що протягом періоду розслідування національний товаровиробник не отримував прибутків від виробництва та продажу подібного товару. Виробництво подібного товару було збитковим.

5.5. В період розслідування значно знизився коефіцієнт ліквідності подібного товару. Темпи падіння ліквідності товару стосовно 1-го кв. 1999 року становили:

II-ий квартал 1999 р. - 1,85%;

III-ий квартал 1999 р. - 19,23%;

IV-ий квартал 1999 р. - 59,26%.

Таким чином, в період розслідування та в порівнянні з 1997 та 1998 роками фінансово-економічний стан національного товаровиробника значно погіршився. Зокрема, скоротилися обсяги виробництва та продажу товару національним виробником, зменшився коефіцієнт ліквідності товару, крім того, виробництво національного товаровиробника стало збитковим. Зазначене свідчить про наявність прямих фактів нанесення шкоди національному товаровиробнику від демпінгового імпорту товару, що є об'єктом розслідування.

6. Визначення причинно-наслідкового зв'язку між демпінговим імпортом в Україну товару, що є об'єктом розслідування, та заподіянням шкоди національному товаровиробнику.

Відповідно до статті 10 Закону ( 330-14 ), в процесі антидемпінгового розслідування досліджувалась наявність причинно-наслідкового зв'язку між демпінговим імпортом в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь та заподіянням шкоди національному товаровиробнику.

6.1. Було встановлено, що обсяги демпінгового імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь протягом періоду розслідування здійснювалися в значних обсягах та становили 37,09% від загального імпорту.

6.2. В період розслідування ціна за одиницю товару, що імпортувався з Республіки Білорусь була в середньому на 39,38% меншою за середню ціну подібного товару національного товаровиробника.

6.3. Виробництво та продаж подібного товару національним товаровиробником в період розслідування значно скоротились. Зокрема, обсяги виробництва національного товаровиробника в період розслідування у порівнянні даними за 1998 р. знизилось на 41,59%, використання виробничих потужностей зменшилися на 17,80%.

Таким чином, спостерігається прямий причинно-наслідковий зв'язок між наявністю фактів здійснення в значних обсягах демпінгового імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь та нанесення шкоди національному товаровиробнику.

7. Національні інтереси

7.1. ВАТ "Фабрика штучного хутра" включена до переліку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2000 р. N 1346 "Про затвердження переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави".

7.2. У 1998 р. ВАТ "Фабрика штучного хутра" скористалась кредитом ЄБРР під гарантію Уряду України. У разі, якщо до імпорту, який заподіює істотну шкоду (загрожує її заподіянням) у розумінні Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ), не будуть застосовані антидемпінгові заходи, існує загроза непогашення (неповного погашення) кредиту ЄБРР. В цьому випадку погашення кредиту ЄБРР буде здійснюватися за рахунок державного бюджету.

7.4. Незастосування заходів захисту внутрішнього ринку від демпінгового імпорту товару з Республіки Білорусь, заподіє суттєвої шкоди національному товаровиробнику. При цьому, Міністерство робить висновок, що з урахуванням зазначеного не має непереборних обставин для незастосування остаточних антидемпінгових заходів.

Таким чином, застосування заходів захисту внутрішнього ринку від демпінгового імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, походженням з Республіки Білорусь є в національних інтересах України.

8. Встановлення ставки остаточного антидемпінгового мита.

Виходячи з вище наведеного, враховуючи інтереси національного товаровиробника, національних споживачів, національні інтереси України, а також з метою сприяння добросовісної конкуренції на внутрішньому ринку хутра штучного та полотна ворсового, керуючись статтею 16 Закону ( 330-14 ) Міжвідомча комісія вирішила:

8.1. Завершити антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь;

8.2. Застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового походженням з Республіки Білорусь. Зазначені остаточні антидемпінгові заходи застосовуються шляхом справляння остаточного антидемпінгового мита щодо імпорту в Україну:

8.2.1 хутра штучного та виробів з нього, які класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" за кодом 4304;

8.2.2 полотна трикотажного ворсового (включаючи довговорсові полотна) та полотна махрового, які класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" за кодом 6001.

8.3. Установити, що:

8.3.1 остаточні антидемпінгові заходи застосовуються шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у підпункті 8.2.1; 8.2.2 цього рішення;

8.3.2 застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у підпункті 8.2.1; 8.2.2 цього рішення, починається з дня набрання чинності цього рішення;

8.3.3 остаточні антидемпінгові заходи застосовуються терміном на п'ять років, для усунення шкоди завданої національному товаровиробнику демпінговим імпортом;

8.3.4 розмір ставки остаточного антидемпінгового мита для:

- товару, зазначеного в пункті 8.2.1. 179,70 відсотків;

- товару, зазначеного в пункті 8.2.2. 53,29 відсотків;

8.3.5 остаточне антидемпінгове мито справляється у відсотках до митної вартості товару, зазначеного у підпункті 8.2.1; 8.2.2 цього рішення. Митна вартість цього товару розраховується відповідно до базисних умов поставки CIF - кордон України;

8.3.6 сплата остаточного антидемпінгового мита здійснюється у готівковій або безготівковій формах;

8.3.7 остаточне антидемпінгове мито справляється митними органами України за ставкою та на умовах, встановлених цим рішенням про застосування остаточних антидемпінгових заходів. Остаточне антидемпінгове мито сплачується незалежно від сплати інших податків і зборів (обов'язкових платежів), у тому числі мита, митних зборів тощо, які, як правило, справляються при імпорті в Україну товарів;

8.3.8 10 кг хутра штучного та (або) полотна ворсового, зазначених у пункті 8.2.1; 8.2.2 цього рішення, є максимальною партією, яка без сплати остаточного антидемпінгового мита може ввозитися (пересилатися) на митну територію України;

8.4. Заборонити ввезення на митну територію України хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у підпункті 8.2.1; 8.2.2 цього рішення, без сплати остаточного антидемпінгового мита крім випадків, зазначених у підпункті 8.3.8 цього рішення.

8.5. Доручити:

8.5.1. Міністерству видати відповідні акти стосовно запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у підпункті 8.2.1; 8.2.2 цього рішення;

8.5.2. Міністерству забезпечити публікацію повідомлення про це рішення в газеті "Урядовий кур'єр";

8.5.3. Держмитслужбі України видати відповідні акти на виконання цього рішення;

8.5.4. Держмитслужбі України забезпечити контроль за впровадженням справляння остаточного антидемпінгового мита щодо імпорту в Україну хутра штучного та полотна ворсового, зазначених у підпункті 8.2.1; 8.2.2 цього рішення;

8.5.5. Міністерству закордонних справ України нотифікувати компетентні органи Республіки Білорусь про це рішення.

8.5.6. Це рішення набуває чинності з дня опублікування відповідного повідомлення.