Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 7 серпня 1996 р. N 929
Київ

Про посилення контролю за режимами споживання
електричної і теплової енергії

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1896 від 30.11.
98
N 367 від 23.04.2001
)

Зметою вдосконалення управління енергоспоживанням, посилення контролю за режимами використання електричної і теплової енергії Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити Положення про державний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії (додається).

Установити, що це Положення є обов'язковим для постачальників та споживачів електричної і теплової енергії незалежно від форм власності та видів діяльності.

2. Міністерству палива та енергетики: ( Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 367 від 23.04.2001 )

забезпечити систематичний контроль використання електричної і теплової енергії споживачами у промисловості, комунально-побутовому секторі, сільському господарстві і населенням безпосередньо за показниками лічильників. З цією метою негайно завершити створення в державних енергопостачальних компаніях підрозділів комерційно-збутової діяльності;

разом з Державним комітетом по використанню ядерної енергії забезпечити у двотижневий термін впровадження механізму взаєморозрахунків за відпущену електроенергію безпосередньо між генеруючими компаніями, атомними електростанціями і енергопостачальними компаніями з реєстрацією розрахункових операцій через Національний диспетчерський центр Міністерства енергетики та електрифікації;

передбачити у контрактах з керівниками державних енергопостачальних компаній їх відповідальність за дотримання встановленого порядку збору коштів за відпущену електричну і теплову енергію та їх перерахування на транзитні рахунки;

забезпечити відпуск електричної і теплової енергії споживачам (крім населення) у межах суми, виставленої споживачем на акредитив (крім випадків аварійних вимикань енергетичної системи), з обов'язковою компенсацією вартості недопоставленої енергії. Кількість електричної або теплової енергії на суму акредитива визначається договором між енергопостачальною організацією і споживачем як гарантований рівень енергопостачання.

3. Попередити голів місцевих державних адміністрацій про їх відповідальність за своєчасну оплату вартості енергії, спожитої організаціями та установами, які фінансуються за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО

Затверджене
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 серпня 1996 р. N 929

Положення
про державний енергетичний нагляд за режимами
споживання електричної і теплової енергії

( У тексті Положення слова "Міненерго", "Міністром енергетики"
та "Міністр енергетики та електрифікації" замінено
відповідно словами "Мінпаливенерго" та "Міністр палива та
енергетики" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ
N 367 від 23.04.2001
)

( У назві і тексті Положення слово "нагляд" в усіх відмінках
замінено словами "енергетичний нагляд" у відповідному
відмінку; у тексті Положення слово "Держенергоспоживнагляд"
в усіх відмінках замінено словом "Держенергонагляд" у
відповідному відмінку згідно з Постановою КМ N 1896
від 30.11.98
)

1. Це Положення є обов'язковим для суб'єктів електроенергетики і споживачів електричної і теплової енергії усіх форм власності. (Пункт 1 доповнено абзацом першим згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98)

Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснюється Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (далі Держенергонагляд), яка створюється Мінпаливенерго.

2. Метою державного енергетичного нагляду за режимами споживання енергії є:

проведення єдиної державної політики у сфері енергопостачання;

забезпечення безаварійного енергопостачання споживачів шляхом контролю за використанням схем живлення;

організація контролю за експлуатацією і технічним станом електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів у частині надійності енергопостачання і керованості режимами енергоспоживання;

забезпечення виконання заходів щодо управління режимами споживання електричної і теплової енергії;

організація впровадження нових та виведення з експлуатації застарілих енергоустановок, які не відповідають вимогам надійної та безаварійної роботи;

організація впровадження нових розробок засобів контролю і обліку електричної і теплової енергії, а також автоматизованих систем збирання, обробки інформації та управління енергоспоживанням; ( Абзац сьомий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

здійснення контролю за дотриманням споживачами та виробниками електричної і теплової енергії вимог щодо якості енергії, договірних умов енергокористування та технічних умов на приєднання енергоустановок до мереж енергопостачальної організації.

3. Під час здійснення енергетичного нагляду за режимами споживання енергії Держенергонагляд взаємодіє з Держкоменергозбереження, Держнаглядохоронпраці, Національною комісією регулювання електроенергетики, органами державного пожежного нагляду, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування. ( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

4. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії:

бере участь у розробленні споживачами заходів щодо їх надійного та безаварійного енергопостачання, визначає відповідність цих заходів нормативним документам та контролює їх виконання;

готує пропозиції про перегляд нормативних документів на енергетичне обладнання у разі невідповідності його вимогам правил технічної експлуатації електричних, тепловикористовуючих установок та теплових мереж;

розробляє прогнози електроспоживання на короткочасний та тривалий періоди;

( Абзац п'ятий пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 ) разом зі споживачами розробляє заходи щодо регулювання електроспоживання та визначає їх ефективність;

установлює споживачам і суб'єктам електроенергетики режими споживання електричної енергії та потужності, теплової енергії, а споживачам - режими роботи обладнання з компенсації реактивної потужності; ( Абзац шостий пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

проводить обстеження споживачів для встановлення їм розміру аварійної і технологічної броні, а також обстеження з питань технічної експлуатації електричних, тепловикористовуючих установок та теплових мереж у частині надійності енергопостачання і вживає відповідних заходів для усунення виявлених недоліків;

видає споживачам дозволи на подачу електричної, теплової енергії на нові та реконструйовані електричні, тепловикористовуючі установки і теплові мережі;

погоджує технічні умови та проекти електро- і теплопостачання нових та реконструйованих установок споживачів; ( Абзац дев'ятий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

бере участь у розслідуванні причин і наслідків аварій та пожеж на електроустановках споживачів, веде облік недовідпуску енергії у випадках порушення енергопостачання;

видає споживачам дозволи на застосування електричної енергії в електротермічних процесах;

розробляє та затверджує в установленому порядку правила технічної експлуатації електроустановок споживачів, правила технічної експлуатації тепловикористовуючих установок і теплових мереж та інші нормативні документи.

Держенергонагляд контролює:

дотримання та виконання споживачами вимог правил технічної експлуатації електричних, тепловикористовуючих установок і теплових мереж та інших умов енергоспоживання;

технічний стан резервних електростанцій споживачів та схеми їх увімкнення до електромереж;

стан системних елементів протиаварійної автоматики, які встановлені у споживачів та які впливають на надійність роботи електромереж;

відповідність схем живлення (зовнішніх та внутрішніх) категорійності електроприймачів;

дотримання споживачами режимів споживання електричної і теплової енергії та режимів роботи обладнання з компенсації реактивної потужності, а також проводить оцінку ефективності розроблених заходів щодо дотримання цих режимів;

готовність споживачів до роботи в осінньо-зимовий період та в період виникнення надзвичайних ситуацій;

стан оперативно-диспетчерського управління енергогосподарством споживачів;

виконання технічних умов приєднання електричних та тепловикористовуючих установок до мереж енергопостачальної організації;

стан і відповідність обліку виробництва, споживання електричної і теплової енергії діючим вимогам, а також достовірність звітності з енергоспоживання;

дотримання споживачами та виробниками електричної і теплової енергії показників якості енергії, а також споживачами теплової енергії кількості повернення конденсату згідно з установленими нормативами.

5. У здійсненні своїх повноважень Держенергонагляд має право:

вимагати від споживачів розроблення та вжиття необхідних заходів щодо усунення виявлених у процесі поточного енергетичного нагляду недоліків в експлуатації електричних, тепловикористовуючих установок та теплових мереж;

залучати в установленому порядку установи та організації до розроблення нормативних документів з експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок;

одержувати в установленому порядку від міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, суб'єктів електроенергетики, споживачів електричної і теплової енергії інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань; ( Абзац четвертий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

обмежувати енергопостачання споживачів у разі порушення ними правил користування електричною та тепловою енергією.

6. Держенергонагляд очолює начальник, який за посадою є головним державним інспектором з енергетичного нагляду і який призначається на посаду та звільняється з посади Міністром палива та енергетики. ( Абзац перший пункту 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

Начальник Держенергонагляду несе персональну відповідальність за виконання покладених на інспекцію завдань і здійснення нею своїх функцій.

7. Головний державний інспектор з енергетичного нагляду та його заступники, старші державні інспектори та державні інспектори з енергетичного нагляду мають право:

безперешкодного доступу до електричних, тепловикористовуючих установок і теплових мереж споживачів; ( Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

отримувати від споживачів інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів; ( Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

давати споживачам обов'язкові для виконання приписи: ( Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

- щодо усунення порушень нормативно-правових актів; ( Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

- щодо приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; ( Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

- щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу для життя обслуговуючого персоналу та здоров'я населення; ( Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

надсилати власникам об'єктів споживача подання про невідповідність займаній посаді працівника електротехнічного профілю, який своєчасно не пройшов перевірки знань з електробезпеки та експлуатації струмоприймачів;

(Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98)

вимагати від споживачів додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії;

( Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98 )

застосовувати в установленому законодавством порядку до суб'єктів господарської діяльності санкції за порушення нормативно-правових актів та притягати громадян і службових осіб до адміністративної відповідальності за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів Держенергонагляду.

(Абзац пункту 7 в редакції Постанови КМ N 1896 від 30.11.98)

8. Головному державному інспектору з енергетичного нагляду та його заступникам, а також посадовим особам, які визначені головним державним інспектором, крім прав, передбачених пунктом 7, надається право у межах своїх повноважень вимагати від суб'єктів електроенергетики додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів споживання електричної і теплової енергії та видавати обов'язкові для виконання приписи з цього питання. ( Положення доповнено пунктом 8 згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

9. Структуру Держенергонагляду, граничну чисельність його працівників затверджує Міністр палива та енергетики. ( Абзац перший пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98, номер пункту змінено згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

Положення про структурні підрозділи та територіальні органи Держенергонагляду затверджуються головним державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії.

( Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98, номер пункту змінено згідно з Постановою КМ N 1896 від 30.11.98 )

10. Держенергонагляд має печатку із своїм найменуванням, а службові особи, які здійснюють державний енергетичний нагляд, мають посвідчення єдиного зразка і номерний пломбіратор.