МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
N 38 від 19.02.2001
Про забезпечення проведення єдиної державної
регулярної політики у сфері підприємництва
З метою забезпечення проведення єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва, визнаної Указом Президента України від 22 січня 2000 року N 89 "Про запровадження єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва" одним з основних пріоритетів у діяльності органів виконавчої влади щодо здійснення економічних реформ, та враховуючи, що єдина державна регуляторна політика у сфері підприємництва здійснюється шляхом упорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності, НАКАЗУЮ:
1. Структурним підрозділам Мінекономіки - розробникам проектів регуляторних актів неухильно дотримуватися адміністративних процедур з підготовки та впровадження регуляторних актів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 31 липня 2000 р. N 1182 "Про затвердження Положення про порядок підготовки проектів регуляторних актів".
1.1. Розробка регуляторного акта повинна включати в себе:
підготовку обгрунтування доцільності втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності, адекватності та ефективності пропонованих шляхів та способів розв'язання порушених у проекті питань;
підготовку проекту регуляторного акта, згідно з планом підготовки проектів регуляторних актів;
погодження проектів з Держпідприємництвом;
публічне обговорення проектів регуляторних актів за рішенням Держпідприємництва;
планування заходів з визначення ефективності розроблених регуляторних актів після введення їх у дію та складення звітів щодо цього.
1.2. Для погодження проекту регуляторного акта Держпідприємництвом розробник подає:
два примірники проекту регуляторного акта; аналіз регуляторного впливу цього акта; довідку про супровід проекту регуляторного акта (за формою, визначеною постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000р. N 767;
електронні копії зазначених документів.
1.3. Аналіз регуляторного впливу включає в себе:
опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом утручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності (у чому саме полягає проблема, причини існування проблеми, яких категорій суб'єктів економічних відносин стосується ця проблема, чому проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, а потребує втручання держави - необхідність адміністрування збору бюджетних платежів, захисту внутрішнього ринку та вітчизняних суб'єктів господарювання на зовнішніх ринках тощо);
опис механізмів і заходів з розв'язання проблеми (необхідно викласти основі принципи і засоби досягнення мети регулювання та пояснити, чому вони будуть ефективними; зазначити фінансові, матеріально-технічні, інформаційні ресурси, використання яких є необхідним для реалізації пропонованого регуляторного акта);
опис альтернатив запропонованому регуляторному акту (має містити загальну характеристику інших можливих способів розв'язання проблеми);
характеристику очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження регуляторного акта (обсяг збільшення надходжень до бюджету, зростання кількості робочих місць, стабілізація або зменшення цін на продукцію, покращення показників безпеки або якості продукції, зменшення адміністративного тиску та скорочення витрат підприємців, пов'язаних з виконанням нормативно-правового акта, тощо).
1.4. Заходи з визначення ефективності розроблених регуляторних актів провадяться:
за три місяці до закінчення дії регуляторного акта щодо регуляторних актів з обмеженим терміном;
не рідше ніж раз на три роки щодо регуляторних актів, стосовно яких не встановлено обмеження в термін дії.
Звіти з визначення ефективності розроблених актів повинні включати:
перелік регуляторних актів; критерії соціально-економічної ефективності кожного регуляторного акта;
кількісні та якісні показники реалізації кожного регуляторного акта.
2. Покласти функції щодо координації реалізації регуляторної політики у сфері підприємництва на управління регуляторної політики у сфері підприємництва.
3. Структурним підрозділам Мінекономіки:
до 1 грудня кожного року надавати управлінню регуляторної політики у сфері підприємництва (інд.68) пропозиції до поточного та один раз на три роки починаючи з 2001 року пропозиції до перспективного планів підготовки регуляторних актів у сфері підприємництва;
щокварталу, до 1 числа місяця, що настає за звітним, подавати управлінню регуляторної політики у сфері підприємництва інформацію про стан виконання заходів зазначеного плану та про участь у розробці та погодженні інших регуляторних актів, де структурний підрозділ визначено відповідальним виконавцем по Мінекономіки.
4. Управлінню регуляторної політики у сфері підприємництва: забезпечувати підготовку та затвердження поточних (на рік) і перспективних (на три роки) планів підготовки регуляторних актів у сфері підприємництва;
подавати відповідну інформацію протягом трьох робочих днів з дня затвердження планів до Держпідприємництва;
узагальнювати та подавати інформацію про стан реалізації регуляторної політики у сфері підприємництва Держпідприємництву;
разом з головним юридичним управлінням надавати консультації структурним підрозділам Мінекономіки з питань підготовки проектів регуляторних актів та інших питань щодо реалізації регуляторної політики у сфері підприємництва.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Міністра, керівників департаментів, начальників управлінь.
Міністр економіки В.Роговий
