Документ втратив чиннiсть!

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ

НАКАЗ
N 102 від 22.02.2001

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
13 березня 2001 р. за N 221/5412

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Державної служби статистики України
N 47 від 13.02.20
15)

Про затвердження Інструкції щодо складання державної
статистичної звітності про наявність торговельних
суден за формою N 2-вод

Відповідно до статті 14 Закону України "Про державну статистику" (2614-12), Програми реформування державної статистики на період до 2002 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.98 N 971, та з метою подальшого вдосконалення обліку та звітності з водного транспорту наказую:

1. Затвердити Інструкцію щодо складання державної статистичної звітності про наявність торговельних суден за формою N 2-вод (додається).

2. Управлінню статистики послуг, транспорту та зв'язку (Голуб О.В.):

2.1. Визначити необхідний тираж, підготувати і передати фінансово-економічному управлінню оригінал затвердженої Інструкції для тиражування.

2.2. Здійснювати методологічне керівництво обліком та звітністю про наявність торговельних суден.

3. Фінансово-економічному управлінню (Сорокіна Т.В.) забезпечити фінансування виготовлення даної Інстррукції.

4. Управлінню справами (Москот В.Ф.) забезпечити контроль за своєчасним тиражуванням і розсиланням зазначених бланків Інструкції до Головного управління статистики в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь статистики.

5. Головному управлінню статистики в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням статистики довести вищезазначену Інструкцію до відома підприємств, установ та організацій - юридичних осіб усіх форм власності та видів діяльності, які мають на балансі торговельні судна, а також вантажні і пасажирські причали.

6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Комітету Остапчука Ю.М.

Голова Комітету О.Г.Осауленко

Погоджено:

Заступник Міністра транспорту України В.В.Севрюков

Затверджено
Наказ Держкомстату України
22.02.2001 N 102

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
13 березня 2001 р. за N 221/5412

Інструкція
щодо складання державної статистичної звітності
про наявність торговельних суден за формою N 2
од

1. Загальні положення

Інструкція щодо складання державної статистичної звітності про наявність торговельних суден за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних торговельних суден" (далі - Інструкція) створена з метою одержання всебічної та вичерпної статистичної інформації про кількісні та якісні характеристики морського і річкового флоту України.

Дія Інструкції поширюється на підприємства, установи і організації (далі - підприємства) - юридичні особи всіх форм власності та видів економічної діяльності, які мають на балансі:

- торговельні судна;

- вантажні та пасажирські причали.

2. Основні терміни та їх тлумачення.

Основні терміни, які використовуються в Інструкції, відповідають термінам Кодексу торговельного мореплавства України ( 176/95-ВР ), Глосарію по статистиці транспорту (Євростат, ЕКМТ, ЄЕК ООН 1994р.).

2.1. Торговельне судно (далі - судно) - самохідна чи несамохідна плавуча споруда, що використовується:

- для перевезення вантажів, пасажирів, багажу і пошти, для рибного чи іншого морського промислу, розвідки і добування корисних копалин, рятування людей і суден, що зазнають лиха на воді, буксирування інших суден та плавучих обєктів, здійснення гідротехнічних робіт чи піднімання майна, що затонуло;

- для несення спеціальної державної служби (охорона промислів, санітарна і карантинна служба, захист від забруднення тощо);

- для наукових, навчальних і культурних цілей;

- для спорту;

- для інших потреб з іншою метою.

2.2. За районами плавання судна поділяються:

- на річкові, призначені для судноплавства по внутрішніх водних шляхах (річках, озерах, каналах) без права виходу в море;

- морські, призначені для судноплавства у морських територіальних водах України з виходом у нейтральні та територіальні води інших країн;

- змішаного типу "ріка-море", призначені для судноплавства по внутрішніх водних шляхах (річках, озерах, каналах) з правом виходу в море.

2.3. За наявністю двигуна судна поділяються на самохідні, які оснащені самостійною рухомою установкою (двигуном), та несамохідні, які не мають власної рухомої установки (двигуна), та рух яких здійснюється за допомогою самохідних суден.

2.4. За призначенням судна поділяються на транспортні, рибальські, спеціального призначення, технічні, службоводопоміжні.

2.4.1. Основними типами транспортних суден є:

- пасажирські - для перевезень пасажирів та їх багажу;

- вантажні - для перевезення вантажів (універсальні, контейнеровози, докові, баржевози, ліхтеровози, накатні (Ро-Ро), наливні, навалочні (балкери), лісовозні, рефрижераторні):

наливні, призначені для перевезення вантажів у стані рідини;

суховантажні, призначені для перевезення сипучих та генеральних вантажів;

- вантажопасажирські - призначені одночасно для перевезень пасажирів і вантажів.

2.4.2. Основними типами рибальських суден є:

- промислові, призначені для промислу риби, китів, тюленів, моржів або інших живих ресурсів моря (траулери, сейнери, тунцелови, риболовні боти, сіткопідіймачі, китобійні та краболовні судна);

- промислово-переробні, призначені для промислу та обробки власного улову (морозильні траулери-рибозаводи, великі сардинні траулери рибоконсервні заводи, морозильні траулери, судна для переробки оселедців, крабів, рибоконсервні плавучі бази, рибомучні судна, морозильні судна).

2.4.3. Основними типами суден спеціального призначення є:

- науково-дослідницькі, експедиційні, гідрологічні, гідрографічні, гідрометеорологічні, навчальні, призначені для виконання наукових досліджень та навчальних робіт;

- китобази, рибобази та інші судна, призначені для переробки живих ресурсів моря і не зайняті їх ловом;

- бурові, добувні, призначені для розвідки, буріння і добування корисних копалин;

- криголами, призначені для розчищення шляхів і забезпечення умов судноплавства у зимовий період;

- рятувальні судна, буксири рятувальні, аварійнорятувальні судна, призначені для виконання рятувальних робіт;

- патрульні судна, призначені для несення патрульної служби;

- хімозачисні станції, призначені для виконання робіт з очищення суден від бруду.

2.4.4. Основними типами технічних суден є:

- земснаряди, землесоси, гідропісконавантажувачі, грунтовозні шаланди, ірунтовозні судна, призначені для виконання робіт з підтримки габаритів водного шляху та акваторії порту;

- нафтозбірні судна, призначені для збору з водної поверхні залишків нафтопродуктів або інших наливних вантажів;

- плавучі доки та майстерні, ремонтні майстерні, призначені для виконання технічного обслуговування інших суден.

2.4.5. Основними типами службово-допоміжних суден є:

- буксирні, призначені для буксирування, штовхання, одночасного буксирування або штовхання суден, барж, плотів;

- рейдово-маневрові, судна забезпечення паливом та продуктами життєзабезпечення, призначені для обслуговування флоту;

- лоцманські, роз'їзні, протипожежні, водолазні, санітарні, асенізаційні, агітаційні, призначені для обслуговування портового господарства;

- плавучі крани, кранові судна, буксири для завезення якорів, зерно-перевантажувачі, призначені для здійснення вантажопідйомних операцій;

- інші (понтони, дебаркадери, брандвахти, плавучі копри, плавучі готелі, плавучі ресторани).

2.5. Основними технічними характеристиками торговельних суден є:

- валова місткість (куб. метр) - найбільший об'єм корпусу та приміщень на судні як інженерної споруди, окрім об'єму рульової рубки, камбузів, туалетів, усіх світлових люків та східних мілких рубок;

- вантажопідйомність (т) - максимальна вага (брутто) вантажу, яку може прийняти судно на борт;

- дейдвейт (т) - різниця між водотоннажністю судна до вантажної ватерлінії, що відповідає призначеному літньому надводному борту у воді із щільністю 1,025 т/куб.м, та водотоннажністю порожнього судна;

- водотоннажність (т) - об'єм підводної частини судна без вантажу, палива, мастила, баластної, прісної, котельної води в цистернах, стічних вод, запасів на судні, а також без пасажирів, але з водою, паливом у судових системах та механізмах;

- потужність (кВт) - механічна потужність головної силової установки, яку може розвити двигун судна (кілька двигунів); один кВт дорівнює 1,36 к.с.;

- пасажиромісткість (пасажирів) - максимально допустима кількість пасажирів, яку може перевозити судно.

2.6. Причал - берегова споруда або природний берег, який призначено для здійснення відправки пасажирів та перевантаження вантажів. Механізований причал - берегова споруда, оснащена постійно закріпленими береговими і плавучими навантажувально-розвантажувальними механізмами.

3. Документи первинного обліку

Документами первинного обліку наявності торговельних суден є:

- технічний паспорт;

- класифікаційне свідоцтво;

- мірильне свідоцтво;

- міжнародне мірильне свідоцтво;

- пасажирське свідоцтво;

- свідоцтво про безпеку вантажного судна стосовно обладнання та забезпечення;

- свідоцтво про придатність до плавання.

Документом первинного обліку про морський (річковий) причал порту (пристані) є технічний паспорт.

4. Порядок складання державної статистичної звітності
про наявність торговельних суден

4.1. Державну статистичну звітність за формою N 2-вод "Звіт про наявність власних торговельних суден" складають один раз на рік за станом на 31 грудня підприємства - юридичні особи всіх форм власності та видів економічної діяльності, які мають на балансі торговельні судна, а також причали. Обліку підлягає інвентарна кількість наявних торговельних суден, причалів, що перебувають на балансі підприємства незалежно від їх придатності до експлуатації та технічного стану, місцезнаходження (на території України або в інших державах) з урахуванням таких, що здані в оренду іншим підприємствам.

Звіт не складають іноземні підприємства - власники торговельних суден, які знаходяться на території України, та підприємства, що орендують судна або причали.

До звіту не включаються дані про наявність маломірного флоту - пасажирських суден місткістю до 12 чоловік та потужністю головних двигунів менше 55 кВт, рибальських суден з потужністю головного двигуна менше 50 кВт, вантажних транспортних суден потужністю енергетичного обладнання менше 100 кВт або валовою місткістю до 80 рег. тонн.

4.2. Державна статистична звітність за формою N 2-вод складається за типами та призначенням суден за такими технічними характеристиками: валова місткість, вантажопідйомність, дейдвейт, потужність, пасажиро-місткість.

Дані про судна, що не придатні для експлуатації, заповнюють на підставі технічного паспорта (рік побудови, реєстраційна потужність, повна вантажопідйомність - дейдвейт, чиста вантажопідйомність, пасажиромісткість).

Дані про судна, що придатні для експлуатації, заповнюють на підставі документів про проходження класифікаційного та конвекційного нагляду:

- класифікаційного свідоцтва (тип, рік побудови, валова місткість, дейдвейт, сумарна потужність);

- мірильного свідоцтва (рік побудови, валова місткість) або міжнародного мірильного свідоцтва (рік побудови, валова місткість, пасажиромісткість);

- пасажирського свідоцтва (валова місткість, пасажиромісткість);

- свідоцтва про безпеку вантажного судна щодо обладнання та забезпечення (валова місткість, дейдвейт);

- свідоцтва про придатність до плавання (валова місткість, рік побудови, потужність).

4.3. Облік суден у державній статистичній звітності за формою N 2-вод передбачає групування за ознаками:

- "за віком (з моменту побудови)" - до 5 років, від 5 до 10 років, від 10 до 20 років, від 20 років і більше стосовно Правил регістру України;

- "нові судна " - судна, побудовані у звітному році;

- "за вантажопідйомністю":

- для річкових суден - до 249 тонн, від 250 до 399 тонн, від 400 до 649 тонн, від 650 до 999 тонн, від 1000 до 1499 тонн, від 1500 до 2999 тонн, 3000 тонн і більше;

- для морських суден - до 500 тонн, від 500 до 1000 тонн, від 1000 до 2000 тонн, від 2000 до 3000 тонн, 3000 тонн і більше.

4.4. Звіт про наявність торговельних суден за формою N 2-вод заповнюється відповідно до даної Інструкції, підписується керівником підприємства, який несе адміністративну відповідальність згідно з чинним законодавством за неподання органам державної статистики даних про проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за формою, передбаченою звітно-статистичною документацією, чи із запізненням.

Начальник управління статистики послуг, транспорту та зв'язку О.В.Голуб