Документ втратив чиннiсть!

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
N 226 від 13.11.2000
м.Київ

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
26 грудня 2000 р. за N 949/5170

(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства аграрної політики та продовольства України
N 169 від 03.04.20
17)

Про затвердження Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами рибного
господарства України, що не підлягають
нагляду класифікаційного товариства

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 1999 року N 1583 "Про технічний нагляд за суднами рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства" НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Інструкцію з проведення технічного нагляду за суднами рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, що додається.

2. Державному департаменту рибного господарства (Шведенко М.М.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Наказ Мінрибгоспу України від 15.02.96 N 16 "Про організацію безпечної експлуатації і плавання маломірних суден флоту рибної галузі на внутрішніх водоймах України" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.10.96 за N 633/1658) вважати таким, що втратив чинність.

4. Контроль за виконанням наказу покласти на Голову Державного департаменту рибного господарства Шведенка М.М.

Міністр I.Кириленко

Затверджено
Наказ Мінагрополітики України
13.11.2000 N 226

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
26 грудня 2000 р. за N 949/5170

Інструкція
з проведення технічного нагляду за суднами рибного
господарства України, що не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

1. Загальні положення

1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 1999 N 1583 "Про технічний нагляд за суднами рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства" і поширюється на судна юридичних та фізичних осіб, незалежно від форм власності, які залучаються до вирощування, вилову, обробки, транспортування, зберігання і охорони риби та інших водних живих ресурсів.

1.2. Судновласники зобов'язані підготовляти судна до технічного нагляду та надавати практичну допомогу в роботі комісій з їх проведення і несуть відповідальність за якісну організацію проведення технічного нагляду.

1.3. Вимоги Інструкції є обов'язковими для виконання головами та членами комісій з технічного нагляду та судновласниками.

Особи, що порушили цю Інструкцію, несуть відповідальність згідно із законодавством.

1.4 Судна рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства (маломірні судна), - це самохідні судна з потужністю головного двигуна менше 55 кВт (75 к.с.) та несамохідні судна валовою місткістю менше 80 р.т. Судна з підвісним двигуном до 55 Квт і більше прирівнюються до самохідних суден.

1.4. Судна рибного господарства, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, поділяються на маломірні:

самохідні палубні судна;

несамохідні палубні судна;

самохідні і несамохідні безпалубні судна.

Судна, що не ввійшли до наведеної класифікації, належать до групи, до якої найближче підходить судно за своєю конструкцією і призначенням.

2. Класифікація суден рибного господарства України,
що не підлягають нагляду класифікаційного товариства

2.1. Класифікація суден рибного господарства України проводиться в залежності від району плавання та висоти мінімального надводного борту (додаток 1).

3. Комісії з проведення технічного нагляду

3.1. Технічний нагляд за маломірними суднами флоту рибного господарства здійснюється щороку комісіями, які очолюються посадовими особами Укрдержрибгоспу за участю спеціалістів з охорони праці структурних підрозділів Держнаглядохорони праці, заступників керівників підприємств, головних інженерів, капітанів, механіків флоту, установ та організацій галузі рибного господарства, які відповідають за роботу флоту.

3.2. Склад членів комісій з технічного нагляду затверджується Укрдержрибгоспом та Держнаглядохорони праці.

3.3. Головам комісій для оформлення документів, пов'язаних з проведенням технічного нагляду, Укрдержрибгоспом видається штамп (додаток 2) за номером областей, де створені комісії (додаток 3).

3.4. Комісія має право забороняти експлуатацію суден, визнаних за результатами нагляду як не придатні до експлуатації з опломбуванням головного двигуна та стернового пристрою з відміткою в Акті технічного нагляду судна (додаток 4).

Рішення комісії судновласники можуть оскаржити в Укрдержрибгоспі в установленому порядку.

3.5. Укрдержрибгосп не пізніше ніж за 20 днів до початку технічного нагляду повідомляє судновласників про термін його проведення.

4. Облік і реєстрація суден

4.1. Судна морського плавання обліковуються і реєструються згідно з Порядком ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.97 N 1069.

4.2. Судна прибережного плавання та судна, які експлуатуються на внутрішніх водоймах України, відкритих для судноплавства, реєструються в Журналі реєстрації суден (плавзасобів) підприємства рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, і завіряються Управлінням флоту, портів, безпеки мореплавства і охорони праці Укрдержрибгоспу (додаток 5).

Журнал ведеться підприємствами-судновласниками.

Реєстр журналів, а також надання бортових номерів суднам, у тому числі прибережного морського плавання, здійснюються Управлінням флоту, портів, безпеки мореплавства і охорони праці Укрдержрибгоспу за Журналом реєстрації бортових номерів суден (плавзасобів) (додаток 6).

Судновласники Донецької і Одеської областей та Автономної Республіки Крим реєструють усі судна в морських рибних портах за місцем їх розміщення. Окрім цього, реєстрації в морських рибних портах підлягають судна морського прибережного плавання:

Херсонської та Миколаївської областей - Іллічівський морський рибний порт;

Запорізької області - Маріупольський морський рибний порт.

4.3. У разі наявності на підприємствах, які розташовані в областях, де є морський рибний порт, плавзасобів (очеретокосарок, кормороздавачів, вапнороздавачів тощо), які використовуються у закритих рибогосподарських водоймах, реєстрація їх здійснюється у Журналі реєстрації суден (плавзасобів) підприємства рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства.

4.4. Реєстрація здійснюється у Журналі реєстрації суден судновласником на підставі:

документів, що підтверджують законність придбання судна, двигуна;

технічного паспорта судна заводської побудови або технічної документації на побудову судна, затверджених Південним державним інститутом проектування рибного господарства ("Південдіпрорибфлот");

акта технічного нагляду судна.

До переліку наведених документів може додаватися технічний паспорт двигуна.

4.5. Судновласники, судна яких базуються й експлуатуються у прикордонних районах, крім реєстрації в порядку, визначеному в пунктах 4.1 - 4.4 цієї Інструкції, повинні поставити їх на облік у відповідних підрозділах Прикордонних військ України за місцем базування флоту, про що робиться відмітка (штамп) у Судновому білеті (додаток 7). Номер і серія Суднового білета відповідають бортовому номеру судна. Судновий білет оформляється і завіряється печаткою представником Управління флоту, портів, безпеки мореплавства і охорони праці Укрдержрибгоспу в період проведення технічних оглядів.

4.6. Бортовий номер судна складається із сполучення трьох літер і чотирьох цифр. Перша з трьох літер для всіх суден рибного господарства є літера "Я", а дві наступні - відповідають назві області, де розташоване підприємство (додаток 8) (наприклад ЯЧК-0023).

4.7. Бортовий номер наноситься на чорному щиті білою фарбою на бортах судна на відстані 1\4 його довжини від форштевня, одним рядком. Висота літер та цифр повинна бути не менше 150 мм. (відповідно до пункту 2.2.10 Правил фарбування суден рибної промисловості СРСР, затверджених наказом Мінрибгоспу СРСР від 05.08.82 N 336).

4.8. Перереєстрація судна здійснюється у разі втрати або зіпсування Суднового білета, зміни судновласника, потреби внесення записів до Суднового білета, пов'язаних з переобладнанням, що спричинило зміну основних характеристик судна, у тому числі:

заміною головного двигуна на інший тип;

зміною призначення судна;

конструктивною зміною габаритних розмірів судна (довжина, ширина, висота борту, висота надбудови та інше);

конструктивними змінами щодо якірного та швартовного пристроїв.

4.9. Перереєстрація судна здійснюється відповідно до вимог пунктів 4.1 4.5 цієї Інструкції.

4.10. Зняття судна з обліку у зв'язку з його повним технічним зносом, а також у разі загибелі здійснюється на підставі заяви судновласника. Відповідні записи робляться у Журналі реєстрації суден (плавзасобів) підприємств рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства.

Судновий білет погашається комісією з технічного нагляду шляхом перекреслення сторінок за підписом голови комісії та повертається власнику.

Інформація про зняття з обліку, списання з балансу й утилізацію судна, яке базувалося і експлуатувалося у прикордонному районі, надається судновласником підрозділам Прикордонних військ України за місцем його базування.

5. Види та обсяги технічного нагляду

5.1. Технічний нагляд включає в себе три види огляду - первісний, черговий та позачерговий за обсягом згідно з додатком 9.

5.2. Первісному технічному огляду підлягають новопобудовані судна та судна, у яких змінені основні технічні характеристики у зв'язку з переобладнанням (пункт 4.8. цієї Інструкції). Метою первісного технічного огляду є встановлення відповідності:

побудови судна проектним документам, затвердженим інститутом "Південдіпрорибфлот";

укомплектування постачання судна згідно з Типовим табелем забезпечення постачанням суден флоту рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства (додаток 10). Номенклатура і кількість предметів постачання можуть бути змінені судновласником, виходячи з умов експлуатації судна і фактичного району плавання за згодою управління флоту, портів, безпеки мореплавства і охорони праці Укрдержрибгоспу.

Під час первісного технічного огляду палубних суден комісії надаються документи з проведення кренування цих суден, які є підставою для видачі Свідоцтва про стабільність і надводний борт (додаток 11) та Настанови із збереження плавучості і стабільності судна (додаток 12).

5.3. Організація та здійснення кренування судна покладається на судновласника. Оформлення документів з кренування здійснюються представниками інституту "Південдіпрорибфлот" згідно з угодою, укладеною із судновласником. Кренування суден, які перебувають в експлуатації, здійснюється один раз на 5 років.

5.4. Під час чергового технічного огляду судна на придатність до плавання його корпус, обладнання, пристрої, механічна установка, електрообладнання, постачання перевіряються комісією на виявлення можливих змін у конструкції та розташуванні згаданих об'єктів огляду, а також перевіряється їх технічний стан. Черговий технічний огляд здійснюється щорічно.

5.5. Позачерговий технічний огляд судна здійснюється після аварійного випадку або морської пригоди що спричинили утрату морехідності та ушкодження корпусу.

5.6. За наслідками технічного огляду комісією складається Акт технічного нагляду судна (у двох примірниках) і видається на термін 1 рік, який є підставою для видачі або продовження терміну дії Суднового білета. Перший примірник залишається судновласнику, другий - надається структурному підрозділу, який відповідає за безпеку мореплавства Укрдержрибгоспу.

5.7. При проведенні технічних оглядів маломірних суден групами в 3 судна і більше складається загальний акт проведення техогляду в 2 примірниках.

5.8. Якщо за висновком Акта технічного нагляду судно визнане несправним, то судновий білет не видається або не продовжується. У разі виявлення несправностей, що загрожують безпеці мореплавства, експлуатація цього судна забороняється і проводиться опломбування стернового пристрою та головного двигуна до їх усунення і повторного технічного нагляду.

5.9. У разі аварійного випадку Акт технічного нагляду такого судна анулюється. Експлуатація його без проведення повторного технічного нагляду забороняється.

5.10. У разі неможливості подання судна на місце технічного нагляду (через несправність та з інших причин) в установлений термін його власник повинен подати комісії письмову заяву про неможливість проходження технічного нагляду.

5.11. У разі втрати Суднового білета його дублікат видається за заявою судновласника, до якої додається оголошення про втрату оригіналу документа, розміщене в одному з центральних періодичних видань. Дублікат видається після проведення технічного огляду в обсязі первісного. На поновлений Судновий білет ставиться відмітка "Дублікат".

5.12. У разі зіпсування Суднового білета його дублікат видається за заявою судновласника, до якої додається зіпсований документ і останній за терміном проведення Акт технічного нагляду судна.

5.13. Під час проведення технічного нагляду в стернового - моториста перевіряється наявність посвідчення встановленого зразка (додатки 1, 2 до наказу Держкомрибгоспу від 23.09.98 N 129, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5.01.99 за N 6/3299) і медичних довідок.

6. Визначення технічного стану судна

6.1. Технічний стан судна визначається за результатами огляду його корпусу, надбудови, пристроїв, обладнання і забезпечення протипожежного захисту, механічної установки та електрообладнання.

6.2. Для визначення придатності судна до плавання передбачені три оцінки технічного стану: "придатний", "обмежено придатний" та "заборонений до експлуатації".

6.3. Судна, які мають оцінку технічного стану "обмежено придатний", можуть бути допущені до плавання за умови обмеження:

району плавання та віддалення від берега;

допустимої потужності двигуна;

вантажомісткості;

вантажопідйомності.

Оцінка технічного стану судна вноситься до акта технічного нагляду, Суднового білета та завіряється підписом голів комісій та штампом комісій.

7.1. Оцінку технічного стану корпусу комісія визначає на підставі нормативно-правових актів з технічної експлуатації судна, безпеки мореплавства і охорони праці, проектної документації з метою визначення його зносу, наявності деформацій та інших ушкоджень, які зменшують загальну міцність корпусу та місцеву міцність окремих конструкцій.

7.2. Під час огляду корпусу, після яких судно допускається до експлуатації, повинна бути перевірена правильність нанесення ватерлінії або вантажної марки згідно з установленими вимогами щодо надводного борту.

7.3. Висота мінімального надводного борту та допустимі умови плавання суден визначаються у залежності від району плавання (додаток 1).

7.4. Під час огляду корпусу судна, корпусних конструкцій і надбудов перевіряються:

зовнішня обшивка, переборки, набір корпусу (особливо під механізмами, у паливних цистернах, у гермовідсіках, у районі виходу трубопроводів);

настлання палуб, палубні вирізи, комінгси люків і надбудов.

7.5. Під час огляду корпусу дерев'яних суден повинні бути оглянуті штевні, транцеві рами, замки набору, торці досок зовнішньої обшивки та інші місця, які найбільш уразливі для загнивання. Перевіряється також щільність конопатки і стан бортових кріплень.

7.6. Для суден установлюється мінімальна допустима товщина обшивки корпусу:

у сталевих суден: бортові листи 1,5 мм, скулові та днищові - 2 мм;

у дюралюмінієвих - по всьому корпусу не менше величини, установленої заводом-виробником;

у дерев'яних із дощок - не менше 20 мм, із бакелізованої фанери - не менше 6 мм.

7.7. Підставою для оцінки технічного стану корпусу як "придатний" є:

відсутність водопроникнення, а також пробоїн в обшивці корпусу і палуб, розривів набору або обшивки;

відсутність тріщин, корозійного зносу обшивки, набору;

надійне з'єднання елементів конструкцій корпусу за місцем зварювання та клепки (відсутність тріщин у швах, видимих непроварювань у швах, а також клепок і болтових з'єднань, які випали або послабли);

відсутність дефектів у транцевій дошці та її відповідність потужності встановленому на судні підвісному двигуну;

відсутність ознак червоточин, ураження гниллю елементів корпусу дерев'яних суден;

відсутність розшарувань, надрізів, короблень та інших пошкоджень пластмасових суден і суден з фанери, які можуть спричинити водопроникнення;

відсутність гофр, бухтин, ум'ятин, а також деформації елементів корпусу, які послабляють загальну міцність його корпусу.

7.8. Підставою для оцінки технічного стану корпусу як "обмежено придатний" є наявність будь-якого дефекту, наведеного в пункті 7.7 цієї Інструкції, який не впливає на загальну міцність корпусу судна.

7.9. Підставою для оцінки технічного стану корпусу як "заборонений до експлуатації" є відсутність Свідоцтва про стабільність і надводний борт (кренування) судна та невідповідність його наведеним у пункті 7.7 цієї Інструкції вимогам, що впливають на загальну міцність корпусу.

8. Огляд механізмів судна

8.1. Огляд механізмів здійснюється на підставі нормативно-правових актів з технічної експлуатації судна, безпеки мореплавства і охорони праці з метою визначення рівня готовності механізмів судна до його безпечної експлуатації (додаток 5). Перевірка в дії механізмів здійснюється протягом 0,5 - 1,0 години в різних режимах.

8.2. Перевіряються в дії валопроводи, системи, які обслуговують двигун і судно в цілому у тому числі на підвищену шумливість або вібрацію корпусу.

8.3. Перевіряються робочі параметри двигуна (частота обертання, тиск та температура мастила і охолоджувальної води та інше), які не повинні виходити за визначені межі.

8.4. Контроль стану двигунів (моторів) під час випробувань повинен здійснюватися штатними контрольно-вимірювальними приладами.

8.5. Підставою для оцінки технічного стану механічної установки як "придатний" є:

справний стан установки в цілому, що забезпечує роботу її в усіх режимах;

відсутність люфта або бою гребного вала (гвинта), підвищеної димності, перегріву деталей, вузлів і поверхонь реверсивного обладнання, упорного підшипника;

відсутність надмірної вібрації, яка викликає виникнення тріщин у двигуні, фундаменті, у системах і корпусі судна;

надійне кріплення двигуна і його вузлів до фундаментів і корпусу;

відсутність дефектів (тріщин, деформацій та інше) у фундаменті, корпусі і навісних агрегатах двигуна, редуктора і гребного вала;

наявність у системі запалювання стаціонарних двигунів ключа або стоп-кнопки для вимкнення запалювання;

справність контрольно-вимірювальних приладів;

наявність на підвісних моторах страхувального кінця (сорліня), а також стопорного пристрою, який попереджує відкидання мотору при реверсируванні на задній хід;

відповідність потужності двигуна (підвісного мотора) до корпусу судна;

надійна робота реверсивного пристрою: легкість ходу важеля вмикання реверса на різних режимах плавання, чітке фіксування положень "уперед", "назад", "нейтраль", відсутність мимовільного ввімкнення (вимикання) реверса.

вигородження моторного відділення водонепроникною переборкою або шторою водонепроникного виконання (для палубних суден).

Підставою для оцінки технічного стану механічної установки як "заборонений до експлуатації" є невідповідність будь-якій з вимог, указаних у пункті 7.5 цієї Інструкції.

8.6. Окрім зазначеного, експлуатація двигунів і механізмів забороняється до усунення таких дефектів:

несправність пускового або реверсивного пристроїв;

несправність допоміжних механізмів, які обслуговують головний двигун;

поломки або деформації лопастей гребного гвинта;

наявність сторонніх стуків у двигуні і вібрацій валопроводу;

відхилення робочих параметрів двигуна за межі, установлені заводом-виробником;

наявність тріщин у корпусі двигуна.

9. Огляд електрообладнання судна

9.1. Технічний нагляд за електрообладнанням судна здійснюється на підставі нормативно-правових актів з технічної експлуатації, безпеки мореплавства і охорони праці з метою встановлення придатності і надійності кріплення проводів, сигнальних та освітлювальних вогнів, приладів, акумуляторів та виявлення дефектів, які здатні спричинити пожежу, вибух або травмування людей.

9.2. Комісія з технічного нагляду перевіряє:

надійність кріплення кабелів;

захист кабелів і електропроводів від впливу палива, мастила, підвищених температур, механічних пошкоджень;

стан сальників у місцях проходу проводів через непроникні переборки;

стан акумуляторів.

9.3. Акумулятори повинні розташовуватись у герметичних ящиках з вентиляцією або в місцях, які добре вентилюються. Акумуляторні банки не повинні мати тріщин. Зовнішні з'єднання батарей повинні бути виконані надійно, покриті технічним вазеліном і мати полюсне позначення ("+" і "-"). Електроліт повинен покривати пластини на 1-2 см. Нормальна густина електроліту в лужних акумуляторах повинна бути 1,17 - 1,25, а в кислотних 1,20 - 1,28.

9.4. Підставою для оцінки технічного стану електрообладнання як "придатний" є:

безперебійне електроживлення споживачів, яке забезпечує їх нормальну роботу;

відсутність на суднах джерел струму напругою більше ніж 24 В;

надійна ізоляція електропроводів, відсутність скручувань та інших ушкоджень, щільність контактних з'єднань;

наявність герметичних сальникових ущільнень у місцях уведення електропроводів через водонепроникні переборки та палуби;

водозахисне виконання електропроводів, сигнально-розпізнавальних вогнів та світильників;

установлення вимикачів, штепсельних рознімань у місцях, захищених від впливу вологи;

належний стан і надійне кріплення акумуляторних батарей, наявність вентиляції при розміщенні акумуляторів у закритих ящиках.

9.5. Підставою для оцінки технічного стану електрообладнання як "заборонений до експлуатації" є невідповідність одній із зазначених у пункті 8.4 вимог цієї Інструкції.

9.6. Оцінка "обмежено придатний" щодо вимог цього розділу не встановлюється.

10. Перевірка протипожежного захисту судна

10.1. Перевірка протипожежного захисту суден здійснюється на підставі нормативно-правових актів з пожежної безпеки, технічної експлуатації судна і охорони праці з метою визначення стану засобів протипожежного захисту і відповідності конструкції судна і його елементів протипожежній безпеці.

10.2. Підставою для оцінки технічного стану і конструктивного виконання протипожежного захисту судна як придатний є:

розташування паливних баків (цистерн) на відстані не менше 800 мм від двигуна і газовихлопу при відсутності переборок;

розташування вузлів паливної системи стаціонарного двигуна на протилежному від газовихлопу боці двигуна;

компановка і конструкція, яка унеможливлює злив палива за борт, а також попадання палива в приміщення (відсіки) суден, які призначені для розміщення екіпажу;

наявність природної або примусової вентиляції відсіків для двигуна і вигородок для розміщення паливних баків (цистерн);

виконання вигородок (відсіків), кожухів з вогнезахисних (самозагасаючих) матеріалів;

наявність теплової ізоляції на димових трубах кухонних плит, а також на конструкціях, які прилягають до них;

установлення запорного крана (клапана) на паливному трубопроводі від паливного бака до карбюратора;

обладнання полум'ягасною сіткою усмоктувального патрубка карбюратора;

розміщення на штатних місцях справного протипожежного інвентарю, стан якого забезпечує його негайне використання.

10.3. Підставою для оцінки технічного стану протипожежного захисту судна як "заборонений до експлуатації" є невідповідність одній із зазначених у пункті 9.2 вимог.

10.4. Оцінка "обмежено придатний" щодо вимог цього розділу не встановлюється.

11. Перевірка дотримання вимог правил охорони праці

11.1. Перевірка дотримання вимог правил охорони праці на суднах і місцях їх базування здійснюється з метою визначення їх стану.

Комісія перевіряє:

11.1.1. Кут відчинення кришок світлових люків і люків, передбачених для руху людей, аварійних виходів, їх фіксацію пристроями у відкритому положенні. Кут відчинення має становити не менше 90 град.

11.1.2. Наявність пристроїв, які утримують кришки ящиків у відчиненому положенні і запобігають їх непередбаченому відчиненню і зачиненню.

11.1.3. Кут і правильність відчинення стулчастих ілюмінаторів, наявність стопорів для утримання штормових кришок і рам у відчиненому положенні. Ілюмінатори повинні відчинятися усередину приміщень на кут не менше 90 град.

11.1.4. Наявність сходинок шириною не менше 150 мм і довжиною, яка дорівнює ширині дверей, розташованих на половині висоти комінгса. Комінгси дверей висотою більше ніж 350 мм повинні бути обладнані сходинками з обох боків.

11.1.5. Висоту комінгсів дверей житлових, побутових та підсобних приміщень, розташованих у середині корпусу, і надбудови судна.

Висота комінгсів повинна бути не більше ніж 100 мм. У технічно обгрунтованих випадках висота комінгсів може бути збільшена до 200 мм.

11.1.6. Кут відчинення дверей приміщень, розташованих у середині корпусу і надбудови (крім громадських).

Двері у відчиненому положенні не повинні перекривати проходи і зменшувати встановлені габарити шляхів сполучення і повинні відчинятися в середину цих приміщень не менше ніж на 90 град. Двері, які ведуть з відкритих палуб у приміщення, повинні відчинятися назовні. Кут відчинення повинен бути не менше ніж 170 град. У технічно обгрунтованих випадках на суднах довжиною менше 24 м допускається зменшення кута відчинення зовнішніх дверей. При цьому ширина проходу в приміщення в разі повного відчинення зовнішніх дверей повинна бути не менше 500 мм.

11.1.7. Наявність дверних буферів, що автоматично фіксують двері у відчиненому положенні.

Цими пристроями повинні бути обладнані вхідні двері житлових, службових, громадських приміщень і всі зовнішні двері, що ведуть з відкритих палуб до внутрішніх приміщень.

11.1.8. Наявність поверхонь, що запобігають ковзанню.

Згадані поверхні (спецпокриття, рифлення, наплавки крапок тощо) повинні мати металеві палуби та палуби із синтетичних матеріалів у місцях виконання промислових і палубних робіт, у проходах, а також настили машинних відділень. Спецпокриття повинно виконуватися фарбами, емалями і мастиками, що запобігають ковзанню. Наплавлені крапки повинні мати сферичну поверхню, що має висоту 3-5 мм, крок наплавки 50-70 мм.

11.1.9. Припасування і закріплення плит настилів машинних відділень, наявність отворів або інших пристосувань для їх зняття й установки.

11.1.10. Наявність страхувальних пристроїв (римів, обухів, кілець, канатів тощо) страхувальних кінців запобіжних поясів та штормових леєрів.

У місцях, де можлива небезпека змиву або падіння людини за борт або з висоти, повинні бути встановлені страхувальні пристрої.

11.1.11. Наявність щитів, пайолів на днищовому наборі безпалубних суден, стан проходів.

Проходи повинні мати рівну поверхню без конструкцій, що виступають і перехрещуються (балок, трубопроводів, римів, приводів арматури тощо). Усі отвори в проходах повинні мати штатне закриття.

11.1.12. Ширину проходу з боку поста управління головними механізмами.

На палубних суднах ширина вказаного проходу повинна бути не менше 700 мм, при дистанційному управлінні - не менше 400 мм, на безпалубних суднах не менше 350 мм.

11.1.13. Наявність і облаштування штормових перехідних леєрів.

Леєри повинні встановлюватися на висоті 1200 мм від палуби, бути оснащені талрепами і спеціальними рухомими ручками зі скобами.

11.1.14. Наявність і облаштування штормових поручнів.

На палубних суднах, призначених для плавання на внутрішніх водоймах, леєри повинні бути передбачені на відкритих палубах, у коридорах, стінках (переборках), на одному рівні від палуби по змозі на висоті 1200 мм. Штормові поручні на безпалубних суднах, що призначені для плавання на внутрішніх водоймах, установлюються вздовж шляхів сполучення на механізмах і пристроях. Відстань між поручнями та поверхнями переборок та інших конструкцій судна повинна бути не менше ніж 60 мм.

11.1.15. Освітлення проходів на палубі, що ведуть до робочих місць, у житлові або побутові приміщення.

11.1.16. Розміщення рятувальних кругів з линями і наявність стаціонарного освітлення або пристроїв для закріплення переносних освітлювальних пристроїв у місцях установки сходень, штормтрапів і інших зовнішніх трапів.

11.1.17. Ширина зовнішніх і внутрішніх трапів, що мають нахил, повинна бути не менше 600 мм. На суднах довжиною менше 24 м, у місцях, де неможливе влаштування трапів шириною 600 мм, допускається застосування трапів 500 мм. Нижня сходня вертикальних трапів повинна розташовуватись не вище 350 мм від палуби (майданчика), з якої здійснюється вхід на трап.

Крок сходні повинен бути 180-255 мм (у залежності від кута нахилу трапу).

11.1.18. Поверхню сходні металевих трапів. Поверхня повинна бути з рельєфним візерунком (рифлення тощо). Сходні, які виготовлені з матеріалів із гладкою поверхнею (окрім виготовлених з дерева) або покриті такими матеріалами, на відкритій ширині повинні мати рифлені планки для запобігання ковзанню.

11.1.19. Огородження або поручні з обох боків трапів. Висота огородження внутрішніх і зовнішніх трапів повинна бути на менше 1200 мм. Леєрне огородження трапів, окрім поручня огородження, повинно мати не менше 2 проміжних леєрів. Леєрні стійки огородження повинні встановлюватися перпендикулярно до основи трапу.

11.1.20. Розташування і огородження зовнішніх трапів. Зовнішні трапи повинні бути встановлені паралельно до діаметральної площини.

Висота їх огородження повинна бути не менше 1200 мм. Леєрне огородження трапів, окрім поручня огородження, повинно мати не менше двох проміжних леєрів.

11.2. Основні вимоги стандартів охорони праці щодо огороджень на судні:

Обов'язковому огородженню підлягають частини обладнання, механізмів і пристроїв на судні, які рухаються і обертаються, у тому числі:

відкриті зубчасті, ланцюгові, пасові і черв'ячні передачі;

з'єднувальні муфти;

відкриті вали механізмів і пристроїв та їх приводи;

навивні барабани промислових механізмів.

Обов'язковому огородженню також підлягають усі відкриті палуби корпусу, надбудов і робочі майданчики, які розташовані на висоті 500 мм і більше від рівня палуби (настилу). Висота огородження відкритих палуб корпусу судна повинна бути не менше 1200 мм.

11.3. Буксирний пристрій судна на форштевні і транцевій дошці безпалубного судна повинен складатися з римів з внутрішнім діаметром 60-70 мм. Рими виготовляються з металевого прута діаметром 10-12 мм.

12. Огляд місць базування суден

12.1. Огляд місць базування суден (пристані, причали, пункти базування) здійснюється комісією з метою перевірки дотримання вимог нормативно-правових актів з технічної експлуатації суден, безпеки мореплавства, охорони праці і пожежної безпеки, виключення самовільного використання суден сторонніми особами, а також правил прикордонного режиму (у контрольованих прикордонних районах).

12.2. На місцях базування суден комісією перевіряється виконання таких вимог:

забезпечення цілодобової охорони місця базування;

зберігання підвісних моторів, весел та іншого шкіперського та промислового майна в приміщеннях;

наявність дублікатів ключів від замкнених приміщень і замків у причального;

наявність у приміщенні причального (на видному місці) Інструкції з безпеки праці для членів екіпажів суден та порядок оформлення відходу-приходу і плавання суден підприємства, затвердженої у встановленому порядку;

наявність і правильність ведення прошнурованого журналу відходу-приходу суден підприємства;

наявність і правильність ведення прошнурованого журналу прогнозів погоди;

наявність дошки прогнозів погоди;

протипожежний стан станції паливно-мастильних матеріалів і місць базування суден;

засоби зв'язку з найближчим підрозділом Прикордонних військ України (для місць базування, які розташовані в прикордонній смузі);

наявність електричного освітлення на території місця базування суден.

13. Суднові документи і порядок їх оформлення

13.1. Оформлення документів з проведення технічного нагляду за суднами рибного господарства України, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, здійснюється згідно з додатком 13 цієї Інструкції.

13.2. Дані про технічний стан суден за результатами технічних наглядів аналізуються Укрдержрибгоспом з метою визначення рівня технічної справності, установлення причин незадовільного технічного стану і виявлення суден, що не пройшли технічного нагляду.

13.3. Особи, які експлуатують судна, що не пройшли технічний нагляд, несуть адміністративну відповідальність згідно із законодавством.

14. Організація безаварійної експлуатації, нагляду за
безпекою плавання, екологічною безпекою,
охороною праці і промислом

14.1. Систематичний контроль і організація безаварійної експлуатації, нагляд за безпекою плавання, охороною праці і промислу маломірних суден здійснюється судновласником разом із службою капітана рибного порту (портопункту) через проведення:

постійного контролю за технічним станом флоту, укомплектованості екіпажів суден рятувальними та сигнальними засобами і наявністю відповідно оформлених суднових документів;

заповнення журналів відходу-приходу, своєчасним отриманням прогнозів погоди;

перевірки кваліфікаційних свідоцтв на відповідність посади до вимог Положення про підготовку та підвищення кваліфікації стернових-мотористів маломірних суден Держкомрибгоспу, затвердженого наказом Держкомрибгоспу від 23.09.98 N 129 і зареєстрованого в Міністерстві юстициї України 5.01.99 за N 6/3299.

14.2. У разі порушення вимог п. 14.1. і інших керівних документів із забезпечення безпеки плавання і охорони праці судновласник повинен заборонити вихід у плавання маломірних суден.

Голова Державного департаменту рибного господарства М.Шведенко

Додаток 1
до п.2.1 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного гоподарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Класифікація
суден у залежності від району плавання
та висоти мінімального надводного борту

До водойм I району плавання належать закриті для судноплавства рибогосподарські водні об'єкти (озера, ставки, охолоджувачі енергетичних об'єктів та ін.) загальною площею до 200 га, а також:

р. Десна від верхів'я до м. Чернігова і всі притоки р. Десни;

усі притоки р. Прип'ять: Тура, Стоход, Стирь, Горинь та ін.;

притоки р. Дніпра: Тетерів, Ірпінь, Трубіж, Рось, Сула від верхів'я до с. Горошино, Псел, Ворскла від верхів'я до пристані Світлогірськ, Самара від верхів'я до с. Новоселівка, Інгулець та ін.;

р. Південний Буг з притоками від верхів'я до м. Н.Одеса;

р. Інгул з притоками;

р. Дністер з притоками від верхів'я до кордону з Республікою Молдова;

р. Сіверський Донець з притоками;

річки басейну Азовського моря: Міус, Кальміус та ін.;

річки басейну Дунаю: Уж, Тиса, Прут та ін.;

річки Кримського півострова: Бальбек, Сальгір та ін.

До водойм II району плавання належать закриті для судноплавства рибогосподарські водні об'єкти (озера, ставки, районні водосховища, охолоджувачі енергетичних об'єктів та ін.) загальною площею понад 200 га та частини судноплавних річок, у тому числі:

р. Десна від м. Чернігова до гирла;

р. Прип'ять від кордону Республіки Білорусь;

р. Дніпро:

від кордону Республіки Білорусь до с. Комарин;

від нижнього б'єфу Київської ГЕС до смт Трипілля;

від нижнього б'єфу Канівської ГЕС до с. Сокирне;

від Кременчуцької ГЕС до пристані Келеберда;

від Дніпродзерджинської ГЕС до с. Звонецьке;

від нижнього б'єфу ДніпроГЕСу до с. Біленьке;

від Каховської ГЕС до м. Херсона;

розлив р. Самара від с.Новоселівка до гирла;

р. Південний Буг від м. Н. Одеса до м. Миколаєва (Варварівський міст);

озера і водосховища: озеро Молочне Запорізької області, озера Кагул, Китай, Ялпуг, Хаджибеївський і Куяльницький лимани Одеської області та інші подібні водойми в усіх областях України;

районні водосховища: Бурштинське (Івано-Франківська обл.), Хренніковське (Рівненська обл.), Щедрівське (Хмельницька обл.), Ладижинське (Вінницька обл.), Іскровське (Кіровоградська обл.), Карачуновське, Макартовське, Південне (Дніпропетровська обл.), Печенізьке, Червонооскільське (Харківська обл.).

До водойм III району плавання належать відкриті для судноплавства рибогосподарські водні об'єкти: річки, мілководні частини водосховищ, у тому числі:

Київське водосховище від м. Чорнобиль по річці Прип'ять і від с. Комарин по Дніпру - до греблі;

Канівське водосховище від смт Трипілля до греблі;

Кременчуцьке водосховище від с. Сокирне до м. Черкаси, гирлова частина р. Сула від початку розливу нижче с. Горошине до с. Липове;

Дніпродзержинське водосховище від пристані Келеберда до греблі;

Запорізьке водосховище від с. Звонецьке до греблі ДніпроГЕСу;

Дністровський лиман; озера: Алібей, Сасик (Кундук) Одеської області.

До водойм IV району плавання належать відкриті для судноплавства рибогосподарські водні об'єкти: річки, відкриті частини водосховищ, прибережні частини Азовського і Чорного морів (20 миль (37 км) від берега), у тому числі:

Кременчуцьке водосховище від м. Черкаси до греблі;

Каховське водосховище від с. Біленьке до греблі.

     ------------------------------------------------------------------
|Висота | Допустимі умови плавання |
|мінімального | |
|надводного | |
|борту (м) | |
|--------------+-------------------------------------------------|
|Не менше 0,2 м|вільне плавання у водоймах I району плавання,|
| |якщо їх ширина не перевищує 1 км; |
| |якщо ширина водоймища перевищує 1 км, то плавання|
| |допускається при хвилюванні не більше 20 см і|
| |віддаленні від берега до 500 м; |
| |заборонене плавання і базування на водоймах II|
| |району плавання |
|--------------+-------------------------------------------------|
|Не менше 0,3 м|вільне плавання у водоймах I і II районів|
| |плавання, якщо їх ширина не перевищує 2 км; |
| |якщо ширина водойми перевищує 2 км, то плавання|
| |допускається при хвилюванні не більше 30 см і|
| |віддаленні від берега до 1 км; |
| |обмежене плавання (тільки в місцях базування) у|
| |водоймах III району плавання при штильовій погоді|
| |без вітру з віддаленням від берега не більше 1|
| |км, без права шлюзування і переходу водосховищ|
| |III і IV районів плавання |
|--------------+-------------------------------------------------|
|Не менше 0,4 м|вільне плавання у водоймах I і II районів|
| |плавання; |
| |плавання у групі не менше 2 суден у прибережних|
| |зонах Дніпровських водосховищ III району плавання|
| |при вітрі до 3 балів, хвилюванні до 40 см і|
| |віддаленні від берега до 3 км; |
| |шлюзування у межах водойм III району плавання за|
| |умов штильової погоди; |
| |обмежене плавання (тільки в місцях базування) у|
| |водоймах IV району плавання за умов, які|
| |встановлені для них на водоймах III району|
| |плавання |
|--------------+-------------------------------------------------|
|Не менше 0,5 м|вільне плавання у групі не менше 2 суден у|
| |водоймах I і II районів плавання; |
| |плавання у водоймах III району плавання при вітрі|
| |до 4 балів, хвилюванні до 50 см і віддаленні від|
| |берега до 5 км; |
| |плавання у групі не менше 2 суден у водоймах IV|
| |району плавання при вітрі до 3 балів, хвилюванні|
| |до 50 см і віддаленні від берега до 5 км; |
| |шлюзування на водосховищах усіх розрядів. |
------------------------------------------------------------------

Додаток 2
до п. 3.3 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Зразок штампу
про проходження судном технічного нагляду

              ------------------------------------------------
|(Назва державного органу управління | 5 |
|рибним господарством України) | |
| --------|
| ТЕХНІЧНИЙ НАГЛЯД СУДНО ПРОЙШЛО |
| |
|"_____" ______________ _________ року |
| |
|Голова комісії ________ ____________________ |
| (Підпис) (Прізвище, ініціали) |
------------------------------------------------

Додаток 3
до п. 3.3 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства, що не
підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Особисті номери
комісій з проведення технічного нагляду

      ----------------------------------------------------------------
| N |ОБЛАСТЬ |НОМЕР |ПРИМІТКИ |
|з\п| |КОМІСІЇ| |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 1 |АВТОНОМНА |1 | |
| |РЕСПУБЛІКА КРИМ | | |
| |м. Севастополь | | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 2 |ТЕРНОПІЛЬСЬКА |2 | |
| |ХМЕЛЬНИЦЬКА | | |
| |ВІННИЦЬКА | | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 3 |ЛЬВІВСЬКА |3 | |
| |ЗАКАРПАТСЬКА | | |
| |ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА | | |
| |ЧЕРНІВЕЦЬКА | | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 4 |ВОЛИНСЬКА |4 | |
| |РІВНЕНСЬКА | | |
| |ЖИТОМИРСЬКА | | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 5 |ЧЕРКАСЬКА |5 | |
| |КІРОВОГРАДСЬКА | | |
| |ПОЛТАВСЬКА | | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 6 |ХАРКІВСЬКА |6 |Нагляд за суднами |
| |ЛУГАНСЬКА | |закритих водойм |
| |ДОНЕЦЬКА | | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 7 |ДНІПРОПЕТРОВСЬКА |7 |Нагляд за суднами |
| |ЗАПОРІЗЬКА | |закритих водойм |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 8 |ДОНЕЦЬКА |8 |Нагляд за суднами прибережного |
| |ЗАПОРІЗЬКА | |плавання Азовського басейну |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
| 9 |ХЕРСОНСЬКА |9 | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
|10 |МИКОЛАЇВСЬКА |10 | |
| |ОДЕСЬКА | | |
|---+------------------+-------+-------------------------------|
|11 |ЧЕРНІГІВСЬКА |11 | |
| |СУМСЬКА | | |
| |КИЇВСЬКА | | |
| |м. Київ | | |
----------------------------------------------------------------

Додаток 4
до п. 3.4 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Акт
Технічного нагляду судна

"____"_____________ р. місце ________________________ 

Комісія в складі голови _______________________________________________________________________
та членів ______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________ провела технічний нагляд судна

Тип, реєстр. N, назва, судновласник, адреса _____________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________

Основні експлуатаційно-технічні характеристики

Довжина __________________________________, ширина ________________________________________, висота борту ___________________________________, осадка _________________________________________
Матеріал корпусу _______________________________________________________________________________
Рік і місце побудови _____________________________________________________________________________
Вантажопідйомність ____________________________________________________________________________
Кількість членів екіпажу _________________________________________________________________________
Місткість ______________________________________________________________________________________
Тип, марка і потужність головного двигуна _________________________________________________________
Рік і місце побудови головного двигуна _____________________________________________________________
Рік і місце останього ремонту: _____________________________________________________________________
корпусу ___________________________________________двигуна _____________________________________
Нагляд проведено _______________________ р. на плаву, порожнем, з вантажем,
унаслідок чого встановлено:

1. Технічний стан корпусу _____________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ 2. Технічний стан двигуна ________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ 3. Технічний стан суднового устаткування і обладнання _______________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ 4. Комплектність постачання _____________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ 5. Висновок комісії ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ судно допущено до плавання (район і умови) _______________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ Термін наступного нагляду _______________________________________________________________________

Голова комісії _________________ _____________________________________________________________

Члени комісії _________________ ____________________________________________________________
_________________ ____________________________________________________________
_________________ ____________________________________________________________
_________________ ____________________________________________________________
_________________ ____________________________________________________________ 

Додаток 5
до п. 4.2 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного гоподарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Журнал реєстрації суден (плавзасобів)
_____________________________________________________,
(назва підприємства)
що не підлягають нагляду класифікаційного товариства

------------------------------------------------------------------------------
| N |ТИП |ПРИЗНАЧЕННЯ |БОРТОВИЙ|РАЙОН |ЧАС I |ОСНОВНІ РОЗМІРИ |
|З/П|СУДНА |СУДНА |НОМЕР |ПЛАВАННЯ|МІСЦЕ |СУДНА (м) |
| |(баркас,|(промислове,| |(водойми|ПОБУДОВИ|-----------------------|
| |каюк та |службово- | |I, II, | |ДОВЖИНА |ШИРИНА|ВИСОТА|
| |ін.) |роз'їзне, | |III, IV | |НАЙБІЛЬША| |БОРТУ |
| |ПРОЕКТ |допоміжне | |розря- | | | |ПОВНА |
| | |та ін.) | |дів) | | | | |
|---+--------+------------+--------+--------+--------+---------+------+------+
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|---+--------+------------+--------+--------+--------+---------+------+------+
| 1 | | | | | | | | |
------------------------------------------------------------------------------

Продовження таблиці

------------------------------------------------------------------------------
ВИСОТА |ВАНТАЖО- |ВАНТАЖО-|ТИП |КІЛЬКІСТЬ|ДАТА |ВІДМІТКИ ПРО |ПРИМІ-|
НАДВОДНОГО|МІСТКІСТЬ|ПІДЙОМ- |I ПОТУ-|ЕКІПАЖУ |РЕЄСТ-|СПИСАННЯ СУДНА |ТКИ |
БОРТУ (м) |(од.) |НІСТЬ |ЖНІСТЬ |(чол.) |РАЦІЇ |---------------| |
| |(т) |ДВИГУНА| |СУДНА |ДАТА|НА ПІДСТА-| |
| | |(к.с.) | | | |ВІ ЯКОГО | |
| | | | | | |ДОКУМЕНТА | |
| | | | | | |(N, дата) | |
----------+---------+--------+-------+---------+------+----+----------+------|
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
----------+---------+--------+-------+---------+------+----+----------+------|
| | | | | | | | |
------------------------------------------------------------------------------

Додаток 6
до п. 4.2 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного гоподарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Журнал реєстрації бортових номерів суден (плавзасобів)
підприємств рибного господарства України, що не підлягають
нагляду класифікаційного товариства

------------------------------------------------------------------------------
| N |НАЗВА |АДРЕСА |НАДАНИЙ N |ДАТА |КІЛЬКІСТЬ |НАДАНІ |ПРИМІТКИ|
|з\п|ПІДПРИ-|ПІДПРИ-|ЖУРНАЛУ |ЗАВІРЕННЯ |СУДЕН |БОРТОВІ| |
| |ЄМСТВА |ЄМСТВА |РЕЄСТРАЦІЇ |ЖУРНАЛУ |(ПЛАВЗАСОБІВ)|НОМЕРИ | |
| | | |СУДЕН |РЕЄСТРАЦІЇ |ПІДПРИЄМСТВА |-------| |
| | | |ПІДПРИЄМСТВА|СУДЕН | |ВІД|ДО | |
| | | | |ПІДПРИЄМСТВА| | | | |
| | | | |I ВИДАЧІ | | | | |
| | | | |БОРТОВИХ | | | | |
| | | | |НОМЕРІВ | | | | |
|---+-------+-------+------------+------------+-------------+---+---+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|---+-------+-------+------------+------------+-------------+---+---+--------|
|1 | | | | | | | | |
|---+-------+-------+------------+------------+-------------+---+---+--------|
|2 | | | | | | | | |
------------------------------------------------------------------------------

Додаток 7
до п. 4.5 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

СУДНОВИЙ БІЛЕТ

Видається судну, що не підлягає
нагляду класифікаційного товариства

Судновий білет

серія _________ N _____________

Судновласник _________________________________________________________________________________
(назва юридичної особи
______________________________________________________________________________________________
або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи)

Адреса ________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________

Місце постійного базування ______________________________________________________________________(місто, село, стоянка)

Виданий "____"_____________ 200 р.

Згідно з актом технічного нагляду судна N _________ від "____" ____________ 200 р.

Судновий білет видав ___________________________________________________________________________
(посада, підпис, прізвіще, ім'я, по батькові посадової особи, яка видала документ)

М.П.

Основні технічні дані судна

Тип, призначення ______________________________________________________________________________
(промислове, службове, буксирне, вантажне)

Час та місце побудови ______________________________________З рубкою, без рубки (потрібне підкреслити)

Корпус

Матеріал ______________________________________________________________________________________

Довжина __________________________________ м, ширина ______________________________________м

(максимальна) (максимальна) 

Висота борту _______________________________ м, осадка з вантажем ________________________________ м
Гарантований сухий борт ____________________ м, вантажопідйомність ______________________________ кг
Кількість екіпажу ________________________________________________________________________________
(максимальна, за наявності місць для сидіння)

Відповідає району плавання ______________________________________________________________________
при вітрі до _______________________________ балів, висоті хвилі до ________________________________ м,
з віддаленням від берега _________________________________________ км, денний, нічний час (підкреслити),
з двигуном потужністю не більше ______________________________________________________________ к.с.

Головні машини (двигун)

Тип, марка _____________________________________________________________________________________
Навісний, стаціонарний (підкреслити)
Кількість _____________________________, потужність і кількість обертів ________________________________
Рік і місце побудови _____________________________________________________________________________
Керування ручне, дистанційне (підкреслити)
Заміна двигуна виконана "____" _________ 200 р., потужність і кількість обертів _________________, рік і місце побудови _____________________________________________________________________________________

Електрообладнання

Вид струму, напруга ____________________________________________________________________________
Тип генератора та потужність ____________________________________________________________________
Тип та кількість акумуляторів _____________________________________________________________________

Норми обладнання і постачання

Тип і вага якоря ______________________________________________________________________________ кг
Довжина каната (троса, ланцюга) _______________________________________________________________ м
Швартовне обладнання _________________________________________________________________________
Рятувальний круг з линьом 25 м _______________________________________________________________ шт.
Рятувальні жилети, пояси ____ шт. з нанесеними на них бортовими номерами, багор ____ шт., весла ____ шт.,

кранці ____ шт. 
Кошма або брезент 1,5 х 1,5 м _________________________________________________________________ шт.
Вогнегасники (тип, кількість) _____________________________________________________________________
Ручний водовідливний насос _______________ шт., відро _____________ шт., совок ___________________ шт.
Ремонтні матеріали та інструменти ________________________________________________________________
(перерахувати)
Метальний кінець ____________________ комплект, трап ___________________ шт., рупор _____________ шт.
Аптечка першої медичної допомоги _____________________________________________________________ к-т

Сигнальні засоби

Лівий і правий бортові вогні ____________________ к-т, світлові відмашки ___________________________ к-т
Електричний ліхтар білого світла __________________ шт., ліхтар топовий ___________________________ шт.
Прапор-відмашка (0,5 х 0,5 м) _____________________ шт., куля чорна _______________________________ шт.
Звуковий сигнал ________________________________________________________________________________
(указати)
Особливі характеристики ________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________

Відмітка про черговий технічний нагляд

-----------------------------------------------------------------------------
| N |ДАТА |СЕРІЯ, |ОБМЕЖЕННЯ |ТЕРМІН |ПРІЗВИЩЕ,|ОЦІНКА |МІСЦЕ |
|з/п|ПРОВЕДЕННЯ|N АКТА |ЩОДО |НАСТУПНОГО|ІНІЦІАЛИ,|ТЕХНІЧНОГО |ШТАМПУ|
| | |ТЕХ. |ЕКСПЛУАТАЦІЇ|ТЕХ. |ПІДПИС |СТАНУ СУДНА| |
| | |НАГЛЯДУ|СУДНА |НАГЛЯДУ |ГОЛОВИ | | |
| | |СУДНА | | |КОМІСІЇ | | |
|---+----------+-------+------------+----------+---------+-----------+------|
| 1 | | | | | | | |
|---+----------+-------+------------+----------+---------+-----------+------|
|---+----------+-------+------------+----------+---------+-----------+------|
| 7 | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------

Особливі відмітки
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________

Додаток 8
до п. 4.6 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

                --------------------------------------------
| N | ОБЛАСТЬ |ПОЗНАЧЕННЯ|
|з/п| | |
|---+---------------------------+----------|
| 1 | АВТОНОМНА РЕСПУБЛІКА КРИМ |КР |
|---+---------------------------+----------|
| 2 | ВІННИЦЬКА |ВН |
|---+---------------------------+----------|
| 3 | ВОЛИНСЬКА |ВЛ |
|---+---------------------------+----------|
| 4 | ДНІПРОПЕТРОВСЬКА |ДП |
|---+---------------------------+----------|
| 5 | ДОНЕЦЬКА |ДО |
|---+---------------------------+----------|
| 6 | ЖИТОМИРСЬКА |ЖИ |
|---+---------------------------+----------|
| 7 | ЗАКАРПАТСЬКА |ЗК |
|---+---------------------------+----------|
| 8 | ЗАПОРІЗЬКА |ЗП |
|---+---------------------------+----------|
| 9 | ІВАНО-ФРАНКІВСЬКА |ІФ |
|---+---------------------------+----------|
|10 | КИЇВСЬКА |КИ |
|---+---------------------------+----------|
|11 | КІРОВОГРАДСЬКА |КД |
|---+---------------------------+----------|
|12 | ЛУГАНСЬКА |ЛУ |
|---+---------------------------+----------|
|13 | ЛЬВІВСЬКА |ЛВ |
|---+---------------------------+----------|
|14 | МИКОЛАЇВСЬКА |МК |
|---+---------------------------+----------|
|15 | ОДЕСЬКА |ОД |
|---+---------------------------+----------|
|16 | ПОЛТАВСЬКА |ПО |
|---+---------------------------+----------|
|17 | РІВНЕНСЬКА |РВ |
|---+---------------------------+----------|
|18 | СУМСЬКА |СУ |
|---+---------------------------+----------|
|19 | ТЕРНОПІЛЬСЬКА |ТЕ |
|---+---------------------------+----------|
|20 | ХАРКІВСЬКА |ХА |
|---+---------------------------+----------|
|21 | ХЕРСОНСЬКА |ХР |
|---+---------------------------+----------|
|22 | ХМЕЛЬНИЦЬКА |XM |
|---+---------------------------+----------|
|23 | ЧЕРКАСЬКА |ЧК |
|---+---------------------------+----------|
|24 | ЧЕРНІВЕЦЬКА |ЧЦ |
|---+---------------------------+----------|
|25 | ЧЕРНІГІВСЬКА |ЧН |
|---+---------------------------+----------|
|26 | м.КИЇВ |КВ |
--------------------------------------------

Додаток 9
до п. 5.1 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Обсяг технічного нагляду за суднами рибного господарства,
що не підлягають нагляду класифікаційного товариства

        ------------------------------------------------------------
| N |ОБ'ЄКТ НАГЛЯДУ | ВИД ОГЛЯДУ |
|з/п| |-----------------|
| | |ПЕРВІСНИЙ,|ЧЕРГО-|
| | |позачерго-|ВИЙ |
| | |вий | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 1 |Корпусні конструкції | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 2 |Перо стерна, його кронштейн, | Д, З | О |
| |гельмпортова труба | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 3 |Надбудова та/або рубка | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 4 |Комінгси люків, кришки люків, двері | Д, З | О |
| |та ілюмінатори | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 5 |Фальшборт та/або леєрне огородження | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 6 |Фундаменти механізмів та пристроїв | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 7 |Внутрішні приміщення | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 8 |Паливні та водяні баки з трубами та |Д, З, Т | О |
| |шлангами, клапанами та насосами | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 9 |Балер стерна, штирі, підшипники, | Д, З | О |
| |деталі з'єднання | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 10|Стерновий привод | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 11|Якорі, клюзи, напівклюзи | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 12|Якірні ланцюги та троси | Д, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 13|Стопори, їх пристрої, кнехти, | О | О |
| |бітенги, качки | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 14|Буксирний пристрій | О | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 15|Конструктивний протипожежний захист,| О | О |
| |засоби гасіння, постачання та | | |
| |інструмент | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 16|Рятувальні засоби | О, К |О, К |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 17|Сигнальні засоби | Д, I |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 18|Радіообладнання |Д, З, I |З, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 19|Навігаційне обладнання та постачання|Д, З, I |З, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 20|Двигуни внутрішнього згорання |Д, З, I, К|О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 21|Передачі та роз'єднувальні муфти |Д, З, I |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 22|Валопровод, підшипники валопроводу, |Д, З, I |О, I |
| |дейдвудні труби | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 23|Фланцеві та муфтові з'єднання |Д, З, I |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 24|Гребний гвинт (рушій) | О, I |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 25|Донно-забортна арматура |Д, З, Т |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 26|Осушувальний насос | Д, I |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 27|Джерела |Д, З, I |О, I |
| |електропостачання (акумулятори, | | |
| |генератори) | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 28|Щити та пульти контролю, керування |Д, З, I |О, I |
| |та сигналізація | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 29|Кабельна мережа |Д, З, I |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 30|Електроприлади відповідного призна- |Д, З, I |О, I |
| |чення, освітлення, сигнально- | | |
| |відмінні вогні, електричні | | |
| |нагрівальні та опалювальні прилади | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 31|Контрольна, пускова та регулювальна | О, З | О |
| |апаратура | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 32|Блискавковідвідні пристрої та | О, З |О, З |
| |захисне заземлювання | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 33|Контрольно-вимірювальні прилади |О, К, I |О,К,I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 34|Якірні підйомні механізми (брашпіль,|Д, З, I |О, I |
| |шпіль, лебідка) | | |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 35|Рангоут | О, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 36|Стоячий такелаж | О, З | О |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 37|Біговий такелаж | О, I |О, I |
|---+------------------------------------+----------+------|
| 38|Лебідки | О, I |О, I |
------------------------------------------------------------

_______________
Примітка.

Умовні позначення

Д - огляд із забезпеченням, при потребі, доступу, розкривання або демонтажу;

О - зовнішній огляд;

З - заміри зносів, зазорів, опір ізоляції та т.ін.;

Т - випробування тиском (гідравлічне, пневматичне);

I - перевірка у дії механізмів, обладнання та пристроїв, їх зовнішній огляд;

К - перевірка наявності діючих документів або тавра про перевірку контрольних приладів відповідними компетентними органами.

Додаток 10
до п. 5.2 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Типовий табель
забезпечення постачанням суден флоту рибного
господарства України, що не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

------------------------------------------------------------------------------
| N | Постачання |Палубні судна |Безпалубні судна|Примітка |
|з/п | |-------------------+----------------| |
| | |Самох. |Несамохідні|Самох. |Несамох.| |
| | | | | | | |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| | РЯТУВАЛЬНІ ЗАСОБИ |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| 1 |Рятувальний круг з | 1-2 | 1 | 1 | 1 |Для суден |
| |ліньом (25 м.), шт. | | | | |довжиною |
| | | | | | |до 10 м |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 2 |Рятувальний жилет | За | За | За | За |Для суден |
| |(шт.) | кільк.| кільк. | кільк.|кільк. |морського |
| | | людей| людей | людей |людей |плавання |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 3 |Рятувальний | За | За | За | За |Для суден |
| |нагрудник | кільк.| кільк. | кільк.|кільк. |річкового |
| | | людей| людей | людей |людей |плавання |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 4 |Вогнегасник ручний | 1-2 | - | 1 | - | |
| |(порошковий - ОУ-5) | | | | | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 5. |Відро пожежне (шт.) | 1 | | 1 | 1 | |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| | НАВІГАЦІЙНІ ЗАСОБИ |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| 6 |Компас шлюпковий | 1 |- | - | - |Для суден |
| |(шт.) | | | | |морського |
| | | | | | |і озерного |
| | | | | | |плавання |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 7 |Карта на район | 1 |- | - | - | |
| |плавання | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 8 |Бінокль призматичний| 1 |- | - | - | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 9 |Штурманський | 1 | | - | - | |
| |інструмент (циркуль,| | | | | |
| |лінійка, олівець, | | | | | |
| |гумка) | | | | | |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| | АВАРІЙНЕ МАЙНО |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| 10 |Сокира теслярська | 1 |1 | - | - | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 11 |Ніж такелажний (шт.)| 1 |1 | 1 | 1 | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 12 |Ключ гайковий | 1 |- | 1 | - | |
| |розвідний (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 13 |Плоскогубці (шт.) | 1 |- | 1 | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 14 |Викрутка (шт.) | 1 |- | 1 | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 15 |Зубило (шт.) | 1 |- | 1 | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 16 |Терпуг (шт.) | 1 |- | 1 | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 17 |Молоток слюсарський | 1 |1 | 1 | - | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 18 |Цвяхи 70 - 120 мм | 0,5 |- | 0,5 | - | |
| |(кг) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 19 |Пакля смоляна (кг) | 1 |- | 1 | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 20 |Клини соснові різні | 5 |- | 5 | - | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 21 |Брезент (кв. м) | 2 |- | 2 | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 22 |Сірники вітрові, | 1 |- | 1 | - | |
| |вологостійкі (упак.)| | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 23 |Черпак для відливу | 1 |1 | 1 | 1 | |
| |води (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 24 |Насос осушувальний, | 1 |- | - | - | |
| |ручний (шт.) | | | | | |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| | СИГНАЛЬНІ ЗАСОБИ |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| 25 |Ринда (судновий | 1 |- | - | - | |
| |дзвін) (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 26 |Свисток (сирена) | 1 |- | 1 | - | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 27 |Ліхтар топовий білий| 1 |- | - | - |Згідно з |
| |(електричний) (шт.) | | | | |правилами |
| | | | | | |плавання |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 28 |Ліхтарі бортові | 1+1 |- | 1+1 | - | |
| |розпізнавальні: | | | | | |
| |червоний + зелений | | | | | |
| |(електричні) (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 29 |Ліхтар кормовий | 1 |- | 1 | - | |
| |білий (електричний) | | | | | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 30 |Ліхтар білий (шт.) | 1 |1 | 1 | 1 | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 31 |Ліхтарі риболовні | 1+1 |- | 1+1 | - |Для суден, |
| |(електричні) (шт.) | | | | |що займаються|
| |червоний + білий | | | | |виловом риби |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
|32. |Ліхтар-відмашка | 1 | | 1 | |Для суден,які|
| |білий (електр.) | |- | | - |експлуатують-|
| |(шт.) | | | | |ся на внутрі-|
| | | | | | |шніх водних |
| | | | | | |шляхах |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
|33. |Ліхтар білий, | 1 |1 | 1 | 1 | |
| |круговий (електр.) | | | | | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 34 |Прапорець-відмашка, | 1 |- | 1 | - |Для суден,які|
| |білий (шт.) | | | | |експлуатують-|
| | | | | | |ся на внутрі-|
| | | | | | |шніх водних |
| | | | | | | шляхах |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 35 |Конус риболовний | 1 |- | - | - |Для суден, що|
| |(шт.) | | | | |займаються |
| | | | | | |промислом |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 36 |Корзина (шт.) | 1 |- | - | - |Для суден, що|
| | | | | | |займаються |
| | | | | | |промислом |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 37 |Куля чорна, | 1 | - | - | - | |
| |діаметром не менше | | | | | |
| |0,6 м (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 38 |Фальшфеєр червоний | 6 |6 | 6 | 6 | |
| |(шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 39 |Прапорці сигнальні | 2 |2 | 2 | 2 | |
| |червоні (шт.) | | | | | |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| | СУДНОВЕ ПОСТАЧАННЯ |
|----+-----------------------------------------------------------------------|
| 40 |Посуд для прісної | 1 | - | 1 | - | |
| |води містк. не менше| | | | | |
| |10 л (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 41 |Аптечка невідкладної| 1 | 1 | 1 | 1 | |
| |допомоги (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 42 |Багор (шт.) | 1 | 1 | 1 | 1 | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 43 |Якір (шт.) | 1 | 1 | 1 | 1 | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 44 |Весла (к-т) | - | - | 1 | 1 | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 45 |Якірний канат з | 30 | 30 | 30 | 30 | |
| |волокон рослинного | | | | | |
| |походження, | | | | | |
| |синтетичний/ | | | | | |
| |стальний (м) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 46 |Канат швартовий (м) | 50 | 50 | 50 | 50 | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 47 |Державний прапор | 1 | 1 | 1 | 1 |прикордонна |
| |України (шт.) | | | | |смуга |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 48 |Побутовий р/приймач | 1 | - | 1 | - | |
| |з частотою для | | | | | |
| |приймання прогнозів | | | | | |
| |погоди (за | | | | | |
| |відсутності суднової| | | | | |
| |радіостанції) (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 49 |Портативна р/ст | 1 | - | 1 | - |Крім суден |
| |(к-т) | | | | |закритих |
| | | | | | |водойм |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 50 |Каністра для пально-| 1-3| | 1-3 | | |
| |го місткістю 20 л - | | - | | - | |
| |60 л (шт.) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 51 |Трап - сходня (шт.) | 1 | - | - | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 52 |Метальний кінець | 1 | - | - | - | |
| |(к-т) | | | | | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 53 |Рупор (шт.) | 1 | - | - | - | |
|----+--------------------+-------+-----------+-------+--------+-------------|
| 54 |Кранці (к-т) | 1 | - | - | - | |
------------------------------------------------------------------------------

Додаток 11
до п. 5.2 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Свідоцтво
про стабільність і надводний борт судна

Видане (назва закладу, посада, ПІБ) ________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________

Дійсне до "____"______________ р.
Тип і назва судна _______________________________________________________________________________
Район плавання ________________________________________________________________________________
Призначення ___________________________________________________________________________________

Головні характеристики судна

Матеріал корпусу _______________________________________________________________________________
Тип, марка і потужність головного двигуна __________________________________________________________
Швидкість судна на тихій воді _____________________________________________________________________
Рік і місце побудови _____________________________________________________________________________
Довжина ______________________________________________________________________________________
Ширина _______________________________________________________________________________________
Висота борту ___________________________________________________________________________________
Кількість членів екіпажу __________________________________________________________________________

Конструктивні характеристики судна, закриття, які
ведуть з палуби в основні відсіки судна

Люк рибного трюму _____________________________________________________________________________
Двері в рубку і машинне відділення ________________________________________________________________
Стік води з палуби ______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
Висота фальшборту:
по міделю _____________________________________________________________________________________
на носі ________________________________________________________________________________________
на кормі _______________________________________________________________________________________
Мінімальна висота захищеного борту, яка встановлена для судна:
на носі ________________________________________________________________________________________
на кормі _______________________________________________________________________________________
Висоти позначені на обох бортах судна знаками надводного борту.
Критичні значення:
період бортових коливань на тихій воді ________________________ секунд
кут крену при перенесенні розрахованого вантажу ______________ градусів
Стабільність судна, установлена кренуванням або коливанням, число _________.ъ
У результаті досліджень установлено таке:
Фактичний період бортових коливань судна на тихій воді:
порожнем __________ градусів; у повному навантаженні ___________ секунд; наявність твердого баласту і схема його укладання _______________________; облік обмерзання, судно розраховане (не розраховане) для плавання в умовах обмерзання _________________.

Вантажопідйомність і максимально допустима
кількість палубного вантажу

Вантажопідйомність і максимально допустима кількість палубного вантажу, яка встановлена шляхом кренування або коливання ______________ кілограмів.
Вантажопідйомність:
повна ____________________________________ кілограмів
за наявності вантажу в трюмі вагою ___________ кілограмів допускається перевезення палубного вантажу не більше _________ кілограмів.

Свідоцтво видав _________________ ___________________________________________________________

М.П.

Свідоцтво отримав капітан (шкіпер) _____________________________________________________________

М.П.

Додаток 12
до п. 5.2 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Настанова
із збереження плавучості і стабільності судна

Настанова видана _____________________________________________ капітану (шкіперу) ______________
судна _________________________________________________________________________________________

Після того, як комісія в складі: голови ________________________________________________________________________________________ членів _________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________ переконалася, що капітан (шкіпер) судна розуміє зазначену нижче настанову для збереження стабільності і плавучості судна під час експлуатації.

Капітан (шкіпер) попереджений про особисту відповідальність за безпеку судна (підпис) ________________

Райони і сезони плавання

1. Судну дозволено плавання в районах _________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
за сезонами на відстані від місця захисту ____________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________.

2. Заборонено плавання за висоти хвиль __________________________________________________ метрів.

За цих умовах, а також у разі загрози обмерзання судно не має права виходити в рейс або залишатись поза захищеною акваторією.

3. Місцями захисту для судна можуть бути _______________________________________________________
______________________________________________________________________________________________.

Вантажопідйомність і надводний борт

4. Знаки надводного борту на носі, міделі і кормі з обох бортів повинні бути ясно видимі. У разі пошкоджень або загублення знаків капітан (шкіпер) забов'язаний невідкладно вжити заходів для їх відновлення.

5. У всіх випадках завантаження судна на тихій воді нижні кути надводного борту не повинні заглиблюватися у воду.

6. Як під час рейсу, так і при сході з судна на берег екіпаж забов'язаний забезпечити водонепроникність усіх закрить у надводній частині судна (люків, горловин, дверей тощо).

7. Забороняється закривати і захаращувати зливи води у фальшборті з палуби.

8. Судну ________________ дозволено перевозити вантаж вагою не більше ____________ кілограмів, з них у трюмі ______________ кілограмів, на палубі ______________ кілограмів.

9. У разі завантаження судна не в повному обсязі співвідношення між вагою вантажу на палубі і вантажу в трюмі повинно бути таким, щоб на кожні 100 кілограмів вантажу в трюмі припадало не більше ______ кілограмів вантажу на палубі. 10. Стабільність судна буде забезпечена лише в разі дотримання згаданих вище обмежень за умови водонепроникності закрить, завантаженості судна згідно з настановою і обумовленою висотою хвиль. 11. Судно може перевернутись із-за висоти хвилі менше _____ метрів, якщо капітан (шкіпер) буде порушувати такі правила: під час плавання на попутному хвилюванні швидкість судна не повинна перевищувати граничну швидкість ______ кілометрів за годину. У випадках виникнення великих кутів крену або різких коливань судна відносно курсу необхідно додатково зменшити швидкість або змінити курс; якщо судно потрапляє в зону особливого режиму хвилювання, то небхідно обирати курс і швидкість з наміром уникнення значного заливання палуби.

Інші вказівки

12. Капітан (шкіпер) судна забов'язаний:

знати і зберігати на судні свідоцтво і настанову.

У разі втрати цих документів він повинен невідкладно повідомити про це судновласника;

пред'являти зазначені документи на вимогу портової влади, представників судновласника і представників органів контролю.

13. Жодна посадова особа не має права вимагати від капітана (шкіпера) виходу в рейс без суднових документів, оформлених належним чином.

14. Відповідальність за порушення цих правил визначається згідно з характером порушень і наслідками, які виникають у зв'язку з порушеннями.

Настанову видав ___________________ _________________________________________________________

Настанову отримав капітан (шкіпер) ___________________ _________________________________________

М.П.

Додаток 13
до п. 13.1 Інструкції з проведення
технічного нагляду за суднами
рибного господарства України, що
не підлягають нагляду
класифікаційного товариства

Оформлення документів з проведення технічного нагляду
за суднами рибного господарства, що не підлягають
нагляду класифікаційного товариства

------------------------------------------------------------------------------
| N |НАЗВА |ПІДСТАВА ДЛЯ ВИДАЧІ|ТЕРМІНИ |ХТО ПІДПИСУЄ|ДОКУМЕНТ |
|з/п|ДОКУМЕНТА |ДЛЯ ВИДАЧІДОКУМЕНТА|ОФОРМЛЕННЯ|ДОКУМЕНТ |СКРІПЛЮЄТЬСЯ |
| | |ДОКУМЕНТА |ДОКУМЕНТА | | |
|---+----------+-------------------+----------+------------+-----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|---+----------+-------------------+----------+------------+-----------------|
| 1 |Судновий |Акт технічного |У день |Посадова |Печаткою структу-|
| |білет |нагляду судна |подання |особа органу|рного підрозділу,|
| | | |документа |державного |який відповідає |
| | | | |управління в|за безпеку море- |
| | | | |галузі риб- |плавства органу |
| | | | |ного госпо- |державного управ-|
| | | | |дарства |ління в галузі |
| | | | |України |рибного господар-|
| | | | | |ства України |
|---+----------+-------------------+----------+------------+-----------------|
| 2 |Акт |Результати прове- |Під час |Голова і |Штампом голови |
| |технічного|дення технагляду |роботи |члени |комісії, печат- |
| |нагляду | |комісії |комісії |кою підприємства-|
| |судна | | | |судновласника |
|---+----------+-------------------+----------+------------+-----------------|
| 3 |Свідоцтво |Звітні документи з |Побудова, |Голова |Штампом голови |
| |про стабі-|проведення кренува-|модерніза-|комісії |комісії, печат- |
| |льність і |ння судна |ція, 1 раз| |кою підприємства-|
| |надводний | |на 5 років| |судновласника |
| |борт судна| | | | |
| |(для палу-| | | | |
| |бних | | | | |
| |суден) | | | | |
|---+----------+-------------------+----------+------------+-----------------|
| 4 |Настанова |Звітні документи з |Побудова, |Голова |Штампом голови |
| |із збере- |проведення кренува-|модерніза-|комісії |комісії, печат- |
| |ження пла-|ння судна |ція, 1 раз| |кою підприємства-|
| |вучості і | |на 5 років| |судновласника |
| |стабільно-| | | | |
| |сті судна | | | | |
| |(для палу-| | | | |
| |бних | | | | |
| |суден) | | | | |
|---+----------+-------------------+----------+------------+-----------------|
| 5 |Припис |Порушення вимог |Під час |Голова |Штампом голови |
| | |нормативно-правових|роботи |комісії |комісії, печат- |
| | |актів з безпеки |комісії | |кою підприємства-|
| | |мореплавства, | | |судновласника |
| | |експлуатації суден,| | | |
| | |охорони праці і | | | |
| | |пожежної безпеки, | | | |
| | |які є підставою | | | |
| | |для заборони | | | |
| | |експлуатації судна | | | |
| | |з опломбуванням йо-| | | |
| | |го стернового прис-| | | |
| | |трою і головного | | | |
| | |двигуна, а також | | | |
| | |порушення викорис- | | | |
| | |тання місць базува-| | | |
| | |ння суден | | | |
------------------------------------------------------------------------------