МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
РІШЕННЯ
від 07.09.2000 N АД-8/2000/52-39А
м. Київ
Про застосування попередніх
антидемпінгових заходів
щодо імпорту в Україну ламп електричних
походженням з Російської Федерації
Відповідно до Закону України "Про захист національного виробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) на своєму засіданні від 7 вересня 2000 року розглянула:
- інформацію Міністерства економіки України (далі - Мінекономіки) про виконання Рішення Міжвідомчої комісії N 6/99 від 5 серпня 1999 р.;
- "Звіт Міністерства економіки України про результати антидемпінгового розслідування, що проводиться відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N 6/99 від 5 серпня 1999 року" (далі - "Звіт Мінекономіки");
- рекомендації Мінекономіки про доцільність застосування антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації.
1. Антидемпінгове розслідування.
1.1. Від дати одержання та реєстрації скарги ВАТ "Іскра" МЗЕЗторгом порушена та проведена антидемпінгова процедура. У процесі антидемпінгової процедури були розглянуті інформація та докази, надані у скарзі ВАТ "Іскра", інформація Держкомстату та Держмитслужби, а також "Звіт МЗЕЗторгу про результати спеціального розслідування, що проводиться відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N 3/99 від 14 травня 1999 року".
1.2. З метою забезпечення вимог Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ) МЗЕЗторг звернувся до відповідних міністерств і відомств з проханнями про передачу висновків стосовно доцільності порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації.
1.3. 5 серпня 1999 р. на засіданні Міжвідомчої комісії розглядався "Звіт МЗЕЗторгу про результати антидемпінгової процедури щодо імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації". Протягом засідання було встановлено, що відповідно до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ) існує достатня інформація та докази для порушення та проведення антидемпінгового розслідування.
1.4. 7 вересня 1999 р., відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії від 5 серпня 1999 р. N 6/99, МЗЕЗторг закінчив проведення антидемпінгової процедури, порушив та проводить антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації.
1.5. 7 вересня 1999 р. у газеті "Урядовий кур'єр" було опубліковане рішення Міжвідомчої комісії від 5.08.1999 р. N 6/99 про порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації.
1.6. З метою забезпечення вимог Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ) МЗЕЗторг звернувся до відповідних міністерств та інших центральних органів виконавчої влади з проханнями про надання інформації, що стосується такого розслідування, а також до МЗС України про передачу відповідних нот до компетентних органів Російської Федерації.
1.7. 7 вересня 1999 р. нотою N 2-2/26-35980 МЗС України нотифікувало Посольство Російської Федерації про порушення та проведення цього антидемпінгового розслідування та передало копії відповідних документів.
1.8. Станом на 8 жовтня 1999 р. (кінцевий термін подання відповідей на запитальник та іншої необхідної інформації) не було зареєстровано будь-якої заінтересованої сторони, яка б представляла інтереси іноземних виробників, експортерів, імпортерів або споживачів, а також не було одержано будь-якої інформації, доказів, коментарів, що стосуються цього антидемпінгового розслідування, та будь-яких відповідей від іноземних виробників, експортерів, імпортерів, споживачів на запитальники МЗЕЗторгу, що були направлені до заінтересованої країни експорту.
1.9. Відповідно до Указу Президента України "Про зміну у структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.1999 року N 1573/99 Міністерство зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України було ліквідовано. Законом від 23 березня 2000 року N 1595-III "Про внесення змін до деяких законів України" функції по проведенню спеціальних, антидемпінгових та антисубсидиційних розслідувань покладено на Міністерство економіки України, яке відповідно до вимог чинного законодавства продовжує всі незавершені розслідування.
2. Національний товаровиробник (заявник).
У заяві ВАТ "Іскра" стверджується, що ВАТ "Іскра" є національним товаровиробником. Згідно з даними розслідування, було встановлено, що сукупне виробництво товару на ВАТ "Іскра", становить основну частину всього обсягу виробництва в Україні даного товару. У цьому разі ВАТ "Іскра" є належним скаржником та визначається як національний товаровиробник.
3. Товар, що є об'єктом антидемпінгового розслідування. Подібний товар.
3.1. Відповідно до скарги ВАТ "Іскра" товар, що є об'єктом антидемпінгового розслідування та імпорт якого в Україну заподіює шкоду, є електричні лампи, походженням з Російської Федерації. Відповідно до рішення Міжвідомчої комісії від 5.08.1999 р. N 6/99 товар, що є об'єктом антидемпінгового розслідування, є лампи розжарювання електричні інші, потужністю не більше 200 Вт і напругою більше 100 В, походженням з Російської Федерації, що класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 8539 22 90 00 або класифікуються згідно з "Товарною номенклатурою зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 8539 22 900.
3.2. У скарзі ВАТ "Іскра" стверджується та протягом антидемпінгового розслідування було підтверджено, що електричні лампи національного походження є подібними електричним лампам походженням з Російської Федерації.
4. Імпорт в Україну товару, що є об'єктом розслідування. У процесі розслідування, на підставі даних заявника та органів виконавчої влади України, було встановлено, що в I-ий квартал 1999 року загальний обсяг імпорту в Україну електричних ламп (код ТН ЗЕД 8539 22 900) походженням з Російської Федерації у порівнянні з 1996 роком виріс більш ніж в 3 рази. Протягом 1996 р. - I-ого кв. 1999 р., за даними органів виконавчої влади України спостерігається зростання обсягів демпінгового імпорту в Україну товару, що є об'єктом цього антидемпінгового розслідування та експортується з Російської Федерації. При цьому темпи зростання є значними 6,19%; 141,58%; 206,46%. Щорічний обсяг імпорту в Україну з Російської Федерації стосовно загального імпорту зазначеного товару, а саме ламп електричних з 1996 р.- по I-ий кв. 1999 р. значно зріс. При цьому темп росту цього імпорту становив 47,77%; 47,95%; 85,44%; 90,68%.
За період розслідування (з 1 квітня 1998 року по 31 березня 1999 року) середньо квартальний обсяг імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації у порівнянні з відповідними попередніми періодами (перший відповідний період - з 1 квітня 1997 року по 31 березня 1998 року, другий відповідний період - з 1 квітня 1996 року по 31 березня 1997 року) зросли відповідно на 148,19%; 592,33% в абсолютних показниках.
Протягом періоду розслідування обсяги демпінгового імпорту в Україну товару походженням з Російської Федерації, що є об'єктом цього антидемпінгового розслідування поквартально зростають у значних обсягах 74,6%, 359,25%, 794,24% в абсолютних величинах.
5. Виробниче, торговельне та фінансове становище заявника. Згідно заяви ВАТ "Іскра" виробниче, торговельне та фінансове становище заявника протягом періоду розслідування, погіршувалось.
В процесі антидемпінгового розслідування було встановлено, що обсяги виробництва заявником в період розслідування скорочувались і поквартально становили 55,54%; 78,89%; 67,13% (темпи скорочення обсягів виробництва скаржника стосовно II-ого кв. 1998 р.) та на 47,13%; 57,52% від рівня виробництва стосовно другого та першого періодів розслідування. Темпи скорочення обсягів продажу ламп електричних в період розслідування становили 35,28%; 67,46%; 52,69% відповідно від рівня першого кварталу періоду розслідування. У період розслідування та у порівнянні з попередніми відповідними періодами відбулося зниження прибутків, неповне використання виробничих потужностей, збільшення запасів готової продукції, зменшення обсягів продажу подібного товару, значне зниження коефіцієнту ліквідності, неповна зайнятість на підприємствах заявника, зменшення частки ринку національного товаровиробника тощо.
6. Визначення причинно-наслідкового зв'язку між обсягами імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування, та заподіянням шкоди національному товаровиробнику.
Відповідно до статті 10 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ) в процесі антидемпінгового розслідування досліджувалась наявність причинно-наслідкового зв'язку між обсягами та умовами здійснення імпорту в Україну ламп електричних та заподіяння шкоди національному товаровиробнику.
Було встановлено, що обсяги демпінгового імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації протягом останніх років значно зросли. В той же період соціально-економічні та фінансові показники роботи ВАТ "Іскра" суттєво погіршились.
Таким чином спостерігається прямий причинно-наслідковий зв'язок між тенденцією росту демпінгового імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації та погіршення виробничого, торговельного, та фінансового становища національного товаровиробника.
7. Встановлення ставки попереднього антидемпінгового мита. Відповідно до статті 14 Закону України "Про захист національного товаровиробника віддемпінгового імпорту" ( 330-14 ), Міжвідомча комісія у своєму рішенні встановлює розмір ставки попереднього антидемпінгового мита, яким обкладається товар кожного постачальника (виробника, експортера, імпортера), імпорт якого в Україну є об'єктом застосування антидемпінгових заходів, або, у разі неможливості визначення всіх постачальників відповідного товару, всіх країн експорту.
Матеріали цього антидемпінгового розслідування підтверджують факт зростання обсягів антидемпінгового імпорту в Україну, що є об'єктом антидемпінгового розслідування, а також наявність прямого причинно-наслідкового зв'язку між обсягами демпінгового імпорту в Україну та обсягами виробництва та реалізації подібного товару національним товаровиробником.
Виходячи з вище наведеного, враховуючи інтереси національного товаровиробника, національних споживачів та міжнародні економічні інтереси України, а також з метою сприяння добросовісної конкуренції на внутрішньому ринку ламп електричних, керуючись статтею 14 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ВИРІШИЛА:
1) Застосувати попередні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну ламп електричних походженням з Російської Федерації. Зазначені попередні антидемпінгові заходи застосовуються шляхом справляння попереднього антидемпінгового мита щодо імпорту в Україну:
- ламп розжарювання електричних інших, потужністю не більше 200 Вт і напругою більше 100 В, що класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 8539 22 90 00 або класифікуються згідно з "Товарною номенклатурою зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 8539 22 900.
2) Розмір ставки попереднього антидемпінгового мита становить 62,31 відсотка.
3) Тридцять ламп електричних, зазначених у пункті 3.1 цього рішення, є мінімальною партією, які без сплати попереднього антидемпінгового мита можуть ввозитися (пересилатися) на митну територію України.
4) Мінекономіки забезпечити публікацію цього рішення в газеті "Урядовий кур'єр".
5) Міністерству закордонних справ України нотифікувати компетентні органи Російської Федерації про це рішення.
6) Управлінню торговельних обмежень та недобросовісної конкуренції Мінекономіки підготувати наказ "Про застосування попередніх антидемпінгових заходів щодо імпортних поставок ламп електричних в Україну походженням з Російської Федерації".
7) Відповідно статті 13 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" ( 330-14 ) подовжити строк антидемпінгового розслідування.
8) Будь-які заінтересовані сторони можуть передавати до Мінекономіки інформацію та докази, що стосуються цього розслідування. Коментарі, вимоги стосовно проведення слухань у Мінекономіки тощо направляються до Мінекономіки (адреса Мінекономіки: 04655, МСП-655, Київ-53, Львівська площа, 8, Мінекономіки України, департамент торговельних обмежень та контролю за зовнішньоекономічною діяльністю, управління торговельних обмежень та недобросовісної конкуренції, відділ захисту внутрішнього ринку) у 30-денний строк з дати опублікування цього рішення Міжвідомчої комісії.
9) Це рішення набуває чинності з дня його опублікування.
Перший заступник голови комісії А. Гончарук