ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
N 1732 від 18.08.2000
м.Київ
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
6 вересня 2000 р. за N 585/4806
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Фонду державного майна України
N 108 від 25.01.2017)
Про затвердження Порядку захисту закріплення
пакетів акцій у державній власності
На виконання пункту 30 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації" (1723-14), та доручення Кабінету Міністрів України від 29.07.2000 N 10601/1 НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок захисту закріплення пакетів акцій у державній власності (додається).
2. Директору Департаменту систем продажу акцій В.Красовському:
2.1. Забезпечити у п'ятиденний термін з дня затвердження цього наказу подання його на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Забезпечити у десятиденний термін з дня державної реєстрації цього наказу публікацію його в газеті "Відомості приватизації".
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Лєдомську С.Ю.
Голова Фонду О.Бондар
Затверджено
Наказ Фонду державного
майна України
18.08.2000 р. N 1732
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
6 вересня 2000 р. за N 585/4806
Порядок
захисту закріплення пакетів акцій у державній власності
1. Порядок захисту закріплення пакетів акцій у державній власності (далі - Порядок) розроблений відповідно до пункту 30 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки ( 1723-14 ) і визначає процедуру проведення Фондом державного майна України (далі - Фонд) захисту закріплення у державній власності пакетів акцій відкритих акціонерних товариств (далі ВАТ), які створюються на базі державних підприємств.
2. Державний орган приватизації у 5-денний термін з дня прийняття рішення про приватизацію підприємства групи Г повідомляє про це орган виконавчої влади, який був уповноважений управляти державним майном до прийняття рішення про приватизацію цього підприємства (далі - орган виконавчої влади) з метою отримання від цього органу обгрунтування доцільності (недоцільності) закріплення в державній власності пакета акцій ВАТ, яке створюється на базі державного підприємства.
3. Зазначений у пункті 2 цього Порядку орган виконавчої влади у 15-денний термін з дня отримання рішення державного органу приватизації про приватизацію підприємства подає до Фонду обгрунтування доцільності закріплення у державній власності пакета акцій за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Невисловлення у визначений термін органом виконавчої влади позиції щодо закріплення пакета акцій вважається рівнозначним тому, що закріплення пакета акцій у державній власності стосовно даного підприємства не потрібно. У цьому випадку, а також у разі отримання Фондом від органу виконавчої влади пропозиції про недоцільність закріплення в державній власності пакета акцій, Фонд зобов'язує відповідний державний орган приватизації забезпечити включення в проект плану приватизації вимог щодо незакріплення пакета акцій у державній власності.
4. Після надходження від органу виконавчої влади обгрунтування доцільності закріплення в державній власності пакета акцій Фонд у тижневий термін здійснює попередній аналіз обгрунтування доцільності закріплення пакета акцій у державній власності.
Якщо подане обгрунтування та визначена в обгрунтуванні мета передбачає втручання у господарську діяльність товариства або є можливість реалізувати її через договірні відносини, а також через економічні, непрямі механізми впливу на роботу ВАТ, або якщо вона не може бути досягнута через механізм корпоративного управління, або суперечить державній політиці у сфері реформування власності, то Фонд відмовляє у закріпленні пакета акцій у державній власності, про що у 5-денний термін інформує Кабінет Міністрів України.
5. Якщо подане обгрунтування відповідає відповідним вимогам, Фонд у двотижневий термін забезпечує публікацію в газеті "Відомості приватизації" про проведення публічного захисту закріплення пакета акцій. У публікації надається інформація про обгрунтування доцільності закріплення пакета акцій у державній власності разом з даними про фінансово-економічний стан підприємства, місце і дату захисту. Ця інформація може розповсюджуватися також в інших засобах масової інформації.
6. Захист доцільності закріплення пакета акцій у державній власності, який передбачає розгляд пропозицій органу виконавчої влади, проводиться Фондом за участю представників цього органу та підприємства, що приватизується.
Для забезпечення публічності та прозорості прийняття відповідного рішення під час захисту можуть бути присутні потенційні покупці, що виявили бажання взяти участь у приватизації відповідного підприємства, народні депутати України, представники секретаріату Кабінету Міністрів України, органів державного контролю, прокуратури, Міністерства фінансів України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, громадськості, засобів масової інформації.
Під час захисту Фонд обгрунтовує свою позицію аналізом фінансового стану підприємства, прогнозом грошових надходжень від продажу акцій, аналізом кон'юнктури ринку та прогнозом додаткових витрат з державного бюджету в разі закріплення пакета акцій у державній власності.
7. За результатами захисту Фонд у 5-денний термін інформує Кабінет Міністрів України про результати проведеного захисту щодо доцільності закріплення пакета акцій у державній власності.
8. Фонд у 5-денний термін після проведення захисту зобов'язує відповідний державний орган приватизації забезпечити включення у проект плану приватизації (плану розміщення акцій) вимог щодо закріплення (незакріплення) пакета акцій у державній власності.
При розробці проектів планів приватизації (планів розміщення акцій) підприємств уключення до них вимог щодо закріплення пакетів акцій у державній власності може бути тільки стосовно підприємств, щодо яких був проведений публічний захист закріплення і щодо яких Фондом було прийнято відповідне рішення.
Стосовно підприємств, щодо яких в установленому цим Порядком не було подано обгрунтування доцільності закріплення пакетів акцій у державній власності чи за результатами захисту Фондом прийнято рішення не закріплювати пакети акцій у державній власності, закріплення пакетів акцій у державній власності у проектах планів приватизації (планів розміщення акцій) не передбачається.
9. Подальше закріплення в державній власності пакетів акцій відкритих акціонерних товариств проводиться відповідно до Порядку погодження з Кабінетом Міністрів України умов приватизації окремих об'єктів державної власності та закріплення в державній власності пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 1998 року N 803.
10. Для раніше створених відкритих акціонерних товариств для захисту закріплення пакета акцій у державній власності застосовується порядок, зазначений в пунктах 4-8 цього Порядку.
Директор Департаменту систем продажу акцій В.Красовський
Додаток
до Порядку захисту закріплення
пакетів акцій у державній власності
Перелік
інформації щодо обгрунтування доцільності
закріплення пакета акцій
_______________________________________________________________________________________________________________________
(повна назва об'єкта, місцезнаходження)
яка подається ___________________________________________________________________________________________________________
(орган, уповноважений управляти державним майном до
прийняття рішення про приватизацію об'єкта)
1. Розмір пакета акцій, який пропонується закріпити в державній власності (% від статутного фонду).
2. Термін закріплення (років).
3. Мета закріплення пакета акцій та методи її досягнення шляхом корпоративного управління (у довільній формі).
4. Економічне обгрунтування доцільності закріплення в державній власності пакета акцій.
5. Обсяги та джерела фінансування ВАТ, яке створюється на базі державного підприємства (створеного шляхом корпоратизації державного підприємства), коштом Державного бюджету в разі закріплення відповідного пакета акцій у державній власності.
6. Техніко-економічні показники діяльності підприємства:
------------------------------------------------------------------
| N | Назва | Значення показника |
|з/п| показника | |
|---+---------------------------------------+--------------------|
| 1 |Звітний період, за який наводяться |__ рік|__ рік|__ рік|
| |показники (останні три роки) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 2 |Середньооблікова чисельність | | | |
| |працівників (чол.) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 3 |Балансова вартість основних фондів, | | | |
| |усього (тис.грн.) | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| |у т.ч. виробничого призначення | | | |
| |(тис.грн.) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 4 |Залишкова вартість основних фондів, | | | |
| |всього (тис.грн.) | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| |у т.ч. виробничого призначення | | | |
| |(тис.грн.) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 5 |Знос основних фондів (%) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 6 |Балансовий прибуток (якщо збиток, | | | |
| |писати зі знаком "-") (тис.грн.) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 7 |Ефективність роботи: | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| |рентабельність виробництва (%) | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| |продуктивність праці (тис.грн.) | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| |поточна ліквідність (коефіцієнт) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 8 |Дебіторська заборгованість (тис.грн.) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
| 9 |Кредиторська заборгованість (тис.грн.) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
|10 |Заборгованість: | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| | з заробітної плати (тис.грн.) | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| | з платежів до бюджету (тис.грн.) | | | |
| |---------------------------------------+------+------+------|
| | до державних цільових фондів | | | |
| | (тис.грн.) | | | |
|---+---------------------------------------+------+------+------|
|11 |Обсяг виробленої продукції (тис.грн.) | | | |
|---+---------------------------------------+--------------------|
|12 |Основні види продукції (робіт, | Обсяг продукції |
| |послуг) та їх обсяг у цінах звітного | (робіт, послуг), |
| |періоду: | тис.грн. |
| | | |
------------------------------------------------------------------
| Назва виду продукції |__ рік |__ рік |__ рік|
|-----------------------------------------+-------+-------+------|
| | | | |
|-----------------------------------------+-------+-------+------|
| | | | |
|-----------------------------------------+-------+-------+------|
| | | | |
------------------------------------------------------------------
__________________________________________ (посада (особи органу виконавчої влади) | _____________________ (підпис) | _______________________________________________ (прізвище, ініціали) |