МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
РІШЕННЯ
N СП-2/2000 від 02.03.2000
м.Київ
Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в
Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів
з митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської
Федерації та Республіки Білорусь, Республіки Польща,
Чеської Республіки, Угорської Республіки
Відповідно до Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" (332-14) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Міжвідомча комісія) на своєму засіданні від 2 березня 2000 року розглянула:
- інформацію Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України (далі - МЗЕЗторг) про виконання Рішення Міжвідомчої комісії N СП-9/1999 від 27 вересня 1999 року";
- "Звіт МЗЕЗторгу про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів з Європейського Союзу, Канади, митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки, що проводиться відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N СП-9/1999 від 27 вересня 1999 року" (далі - "Звіт МЗЕЗторгу");
- рекомендації МЗЕЗторгу про доцільність застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів походженням з Європейського Союзу (далі - ЄС"), Канади, митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки.
1. Заява про застосування спеціальних заходів. У вересні 1999 р. були зареєстровані конфіденційна та неконфіденційні версії заяви ТОВ "Інтерфом" (м. Обухів) про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів походженням з ЄС, Канади, митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки (далі "заява"). 27 вересня 1999 р. було проведено засідання Міжвідомчої комісії стосовно розгляду заяви та було прийнято Рішення N СП-9/1999 про порушення спеціального розслідування.
2. Порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів.
2.1. 2 жовтня 1999 р. у газеті "Урядовий кур'єр" (N 185) було опубліковане Рішення N СП-9/1999 від 27.09.1999 р. про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів з ЄС, Канади, митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки (далі - "Рішення N СП-9/1999").
2.2. Міністерство закордонних справ України нотифікувало посольства відповідних країн експорту (походження) про порушення та проведення цього спеціального розслідування та передало відповідні документи, що використовуються у такому розслідуванні.
2.3. МЗЕЗторг звернувся до відповідних міністерств і відомств з проханнями про надання інформації, що стосується цього розслідування, тощо. При цьому МЗЕЗторгом були визначені строки періоду розслідування - з 1 вересня 1998 року по 30 червня 1999 року.
2.4. З метою перевірки інформації до заявника була направлена верифікаційна група МЗЕЗторгу, яка перевірила інформацію та докази, що були надані заявником. Крім цього була зібрана додаткова інформація, що використовується у цьому розслідуванні, зокрема для цілей дослідження факторів національного інтересу.
2.5. У жовтні-листопаді 1999 р. до МЗЕЗторгу від органів виконавчої влади України надійшла інформація та докази, що стосуються імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування. У жовтні-грудні 1999 р. до МЗЕЗторгу від українських виробників надійшла інформація та докази, що стосуються виробництва та продажу в Україні подібного товару.
2.6. Національний товаровиробник (заявник). У заяві стверджується, що ТОВ "Інтерфом" є національним товаровиробником. У процесі розслідування було встановлено, що крім ТОВ "Інтерфом" в Україні плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів виробляють п'ять підприємств. При цьому було встановлено, що у період розслідування частка виробництва цих підприємств у загальному виробництві подібного товару становить 17%. Таким чином, сукупне виробництво ТОВ "Інтерформ" подібного товару становить основну частину всього обсягу виробництва в Україні цього товару. У цьому разі ТОВ "Інтерфом" є належним заявником та визначається як національний товаровиробник.
2.7. Товар, що є об'єктом спеціального розслідування. Відповідно до заяви товар, що має бути об'єктом розслідування та імпорт якого в Україну нібито заподіює значну шкоду (загрожує її заподіянням), є плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів іноземного походження. Відповідно до Рішення N СП-9/1999 товар, що є об'єктом розслідування та імпорт якого в Україну нібито заподіює значну шкоду (загрожує її заподіянням), є плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів іноземного походження. У процесі розслідування було встановлено, що у період розслідування в Україну ввозяться:
2.7.1) плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів, а саме: плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів, що класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" (41-99) та "Товарною номенклатурою зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 3921 13;
2.7.2) плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів з ЄС, Канади, митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки (далі "країни експорту");
2.7.3) плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів з інших країн, імпорт яких не був визначений заявником як такий, що заподіює значну шкоду.
2.8. Подібний товар. У заяві стверджується та доводиться, що плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів національного походження є подібними плитам, листам, плівкам та платівкам з поліуретанів з "країн експорту". У заяві вимагається, щоб спеціальне розслідування було порушено щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів із зазначених "країн експорту", а також були застосовані спеціальні заходи щодо такого імпорту. МЗЕЗторгом проведено відповідне дослідження та встановлено, що плити, листи, плівки та платівки з поліуретанів, які ввозяться в Україну з "країн експорту" та є об'єктом розслідування, є подібними до плит, листів, і плівки та платівок з поліуретанів, вироблених заявником.
2.9. У процесі розслідування до МЗЕЗторгу зверталися Спільне українсько-угорське підприємство "Поролон", польське підприємство "VITAPOLYMERS POLAND Sp zo.о", чеське підприємство "GUMOTEX". Проте, у цих зверненнях не містилось відомостей стосовно заподіяння (або ні) значної шкоди у розумінні чинного законодавства. У грудні 1999 р. Посольство Республіки Польща в Україні звернулось до МЗЕЗторгу з проханням про продовження строку подання відповідей на запитальник МЗЕЗторгу. Проте станом на 1 березня 2000 р. до МЗЕЗторгу не надходили відповіді від польських виробників/експортерів.
Станом на 1 березня 2000 р. не було зареєстровано будь-якої заінтересованої сторони, яка б представляла інтереси іноземних виробників, експортерів, імпортерів або споживачів. Іноземні виробники, експортери або імпортери відмовили МЗЕЗторгу у доступі до інформації, яка є в їх розпорядженні та необхідна для цілей цього розслідування. У процесі розслідування встановлено, що іноземні виробники, експортери, імпортери ухиляються від співпраці з МЗЕЗторгом.
2.10. Імпорт в Україну. У процесі розслідування на підставі даних заявника, органів виконавчої влади в Україні було встановлено, що ввезення в Україну з окремих "країн експорту" заподіює значну шкоду, є причинно-наслідковий зв'язок між таким ввезенням і значною шкодою. Згідно із "Звітом МЗЕЗторгу" у період розслідування темпи зростання обсягів імпорту в Україну з окремих "країн експорту" є значними: з ЄС - з 24% до 224%; з митного союзу країн Балтії - з 88% до 143%; з митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь - більше 690%; з Республіки Польща - з 26% до 107%; із Словацької Республіки - більше 58%; з Турецької Республіки 50%; з Чеської Республіки - від 54% до 91%. У порівнянні з попередніми періодами темпи зростання імпорту з окремих "країн експорту" є також значними: з ЄС - з 33,2% до 57,8%; з митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь - більше 2277%; з Республіки Польща - до 238%; з Словацької Республіки - від 4,9% до 238%; з Турецької Республіки - від 53% до 127%; з Чеської Республіки - до 30%. У порівнянні з 1996 р. у 1999 році темпи зростання імпорту з митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Республіки Польща, Чеської Республіки, Угорської Республіки перевищують 165%.
2.11. У період розслідування відбувалось зменшення експортних цін з окремих "країн експорту". При цьому темпи зниження є значними, зокрема: з митного союзу країн Балтії - від 13% до 26%; з митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь - від 1О% до 19%; з Республіки Польща - від 17% до 50%; з Словацької Республіки - від 76% до 95%; з Чеської Республіки від 4% до 36%; з Угорської Республіки - від 2% до 23%. У порівнянні з попередніми періодами у період розслідування також відбувалось зменшення експортних цін з окремих "країн експорту", зокрема: з митного союзу країн Балтії - від 5% до 53%; з митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь - від 76% до 89%; з Республіки Польща - від 9% до 16%; з Словацької Республіки - до 32%; з Турецької Республіки - від 62% до 96%; з Чеської Республіки - до 15%; з Угорської Республіки від 14% до 32%.
У 1999 р. головні іноземні виробники та імпортери продовжують зниження експортних цін. Так, у 1999 р. темпи зменшення експортних цін стосовно експортних цін у період розслідування становлять 35% з митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, 17% з Республіки Польща, 40% з Чеської Республіки, 13% з Угорської Республіки. У цьому разі значні обсяги імпорту та (або) низькі ціни підрізають ціни подібного товару, що призводило до зниження ціни подібного товару у період розслідування від 5% до 23%, а також від 26% до 36% стосовно попередніх періодів. Таким чином, значні обсяги імпорту з окремих "країн експорту" та (або) зниження ціни на товар, що є об'єктом розслідування, значною мірою знижує ціну та (або) значною мірою перешкоджає можливому зростанню ціни на подібний товар, яке інакше мало б місце.
2.12. Згідно із "Звітом МЗЕЗторгу" у період розслідування та у 1996-1999 рр. у значних обсягах зростає імпорт в Україну з окремих "країн експорту". Цей імпорт зростає у відносних та (або) в абсолютних величинах стосовно обсягів виробництва чи споживання в Україні подібного товару. Внаслідок значного обсягу імпорту та (або) зниження ціни на товар, що є об'єктом розслідування, погіршується виробниче, торговельне або фінансове становище національного товаровиробника, що призводить до значного загального спаду в національному виробництві подібного товару. Цей імпорт також заподіює значну шкоду та є причинно-наслідковий зв'язок між таким ввезенням в Україну та заподіянням значної шкоди.
2.13. Згідно із "Звітом МЗЕЗторгу" ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслідування, погіршує виробниче, торговельне або фінансове становище заявника. Результатом такого погіршення є значний загальний спад у національному виробництві подібного товару. Внаслідок зростання обсягів імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування, та (або) зниження ціни на цей товар мають місце негативні явища у становищі заявника. У період розслідування та у порівнянні з попередніми періодами відбувалось: зниження прибутків заявника; неповне використання заявником виробничих потужностей; зменшення обсягів продажу подібного товару стосовно обсягів імпорту товару, що є об'єктом розслідування; зростання запасів подібного товару (на 76%); зростання частки імпорту з ЄС, Канади, з митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Угорської Республіки; зниження ціни подібного товару (на 26%); зменшення коефіцієнту ліквідності заявника (на З6%); а також мала місце неповна зайнятість на підприємстві заявника. А прибутки заявника з інвестиційного капіталу були відсутні.
Таким чином, у процесі розслідування було встановлено, що ввезення (у значних обсягах та (або) за низькими цінами) в Україну товару, що є об'єктом розслідування, негативно вплинуло на виробниче, торговельне або фінансове становище національного товаровиробника. Результатом такого погіршення є значний загальний спад у національному виробництві подібного товару. Внаслідок ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслідування, мають місце негативні явища у становищі заявника, що підтверджується у "Звіті МЗЕЗторгу".
2.14. З більш детальною інформацією та доказами (зокрема, стосовно заявника; товару, що є об'єктом розслідування; подібного товару; ухилення від співпраці з МЗЕЗторгом; самого розслідування визначення обсягів імпорту, експортних цін, значної шкоди тощо) можуть бути ознайомлені заінтересовані сторони, яким може бути переданий "Звіт МЗЕЗторгу".
3.1. Національні інтереси. У процесі розслідування МЗЕЗторг звернувся до заявника, іноземних виробників, експортерів, імпортерів, споживачів з пропозицією про надання інформації та доказів, що стосуються цього розслідування. Проте, іноземні виробники, експортери, імпортери не подали відповідної інформації та висновків у розумінні статті Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну".
У процесі розслідування на підставі інформації, одержаної лише від заявника та органів виконавчої влади України, були дослідженні: інтереси національного товаровиробника та споживачів; вплив імпорту, що є об'єктом цього розслідування, на зайнятість населення, інвестиції національного товаровиробника та споживачів, на міжнародні інтереси України.
У період розслідування, протягом 1997-1999 рр. спостерігалось, відповідно, значне зниження прибутків заявника, неповна зайнятість, неповна зайнятість персоналу у виробництві подібного товару, зменшення цін подібного товару, недостатність капіталізації фондів для розширення виробництва подібного товару, зниження коефіцієнту ліквідності тощо. Крім цього, слід звернути увагу на відсутність інвестицій у виробництво подібного товару та відсутність прибутку з інвестиційного капіталу. За умов погіршення стану заявника останній та будь-які інвестори не ризикуватимуть та не у змозі змінити практику на користь інвестування у національне виробництво, якщо не будуть усунені диспропорції у торгівлі товаром, що є об'єктом розслідування, та подібним товаром. Поліпшення стану заявника може позитивно вплинути на процес інвестування у національне виробництво, що також позитивно впливатиме на міжнародні інтереси України.
Виробництво заявником подібного товару позитивно впливає на соціально-економічний стан Обухівського району Київської області. За дев'ять місяців 1999 р. заявником було перераховано до бюджету більше мільйона грн. Виробництво заявником подібного товару забезпечує роботою більше 100 мешканців м. Обухова. У разі припинення заявником виробництва подібного товару офіційний рівень безробіття у м. Обухів збільшиться на 5%. Крім цього, у разі розширення виробництва будуть створені додаткові робочі місця у м. Обухів.
3.2. У 2000 р. заявник має намір здійснити закупівлю новітнього обладнання. При цьому вже проведені переговори з робочою групою ЄБРР у цілях фінансування розширеного виробництва в Україні подібного товару.
3.3. У період розслідування істотно знизилось виробництво подібного товару на інших українських підприємствах. У період розслідування темпи падіння виробництва усіх виробників (крім заявника) складають 33%. А частка їх виробництва у загальному виробництві подібного товару зменшилась до 17%. Крім цього частка цих підприємств у загальному споживанні зменшилась до 9,9% (у порівнянні з попереднім періодом темпи зменшення цієї частки - 125%).
3.4. На підставі заяви та "Звіту МЗЕЗторгу" встановлено, що у період розслідування, протягом 1997-1999 рр. ситуація у виробництві подібного товару погіршилась, що негативно вплинуло на стан заявника, інших українських виробників та споживання цього товару в Україні. Значне зростання обсягів імпорту заподіює значну шкоду, що загрожує існуванню національного виробництва подібного товару. Значні обсяги імпорту, низькі експортні ціни не дають національним виробникам можливості збільшити обсяги виробництва та продажу. Прийняття рішення про застосування спеціальних заходів, їх застосування може позитивно вплинути на стан національного виробництва подібного товару. Проте, часткове (або повне) відшкодування значної шкоди може бути лише за умови застосування спеціальних заходів строком на чотири роки. Якщо спеціальні заходи не будуть застосовуватися, негативні явища у стані національного виробництва подібного товару продовжуватимуться, що може призвести до припинення ним виробництва подібного товару. У цьому разі саме в національних інтересах негайно застосувати спеціальні заходи.
3.5. Таким чином, за умови такого ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслідування, національному виробництву може бути заподіяно важкопоправної шкоди. У разі, якщо до імпорту, що заподіює значну шкоду, не будуть застосовані спеціальні заходи, існують загрози зменшення надходжень до Держбюджету (і перш за все, до місцевого), збільшення рівня безробіття, створенню додаткових робочих місць, інвестуванню в економіку України.
При цьому МЗЕЗторг робить висновок, що з урахуванням зазначеного не має непереборних обставин для незастосування спеціальних заходів.
3.6. У процесі розслідування було також встановлено, що імпорт в Україну плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів з окремих "країн експорту" (Канади, Королівства Норвегія, Словацької Республіки, Турецької Республіки) визначається як незначний, а сукупна оцінка впливу цього імпорту відповідає умовам конкуренції між імпортними товарами (у тому числі товаром, що є об'єктом розслідування та ввозиться з цих країн) та умовами конкуренції між імпортними товарами (у тому числі товаром, що є об'єктом розслідування та ввозиться з цих країн) і подібним товаром. Крім цього, імпорт в Україну з ЄС плит, листів, плівки та платівки з поліуретанів здійснювався у значних обсягах. Проте, недостатньо інформації та доказів стосовно того, що такий імпорт здійснювався на таких умовах, що заподіюється значна шкода. Заявником також не було подано достатньої інформації та доказів стосовно загрози заподіяння значної шкоди. У цьому разі згідно з "Угодою про партнерство та співробітництво" щодо імпорту з ЄС не можуть бути застосовані спеціальні заходи.
4.1. Розрахунок граничного рівня спеціальної квоти. У процесі розслідування МЗЕЗторгом встановлено середньоарифметичну величину здійснюваного протягом 1996-1998 рр. обсягу імпорту в Україну товару, що є об'єктом розслідування. З урахуванням вимог частини шостої статті 16 Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну", з огляду на надзвичайно значні обсяги імпорту, запаси та(або) низькі ціни товару, що є об'єктом розслідування, МЗЕЗторг запропонував Міжвідомчій комісії встановити річний обсяг спеціальної квоти у розмірі 292 тонни.
4.2. Заходи щодо запобігання недобросовісному виконанню імпортерами/іноземними виробниками вимог цього Рішення. З метою запобігання недобросовісному виконанню іноземними виробниками, експортерами, імпортерами вимог цього Рішення у "Звіті МЗЕЗторгу" запропоновано визначити обсяг мінімальної партії товару, що має бути об'єктом застосування спеціальних заходів.
5. Застосування спеціальних заходів. Протягом засідання Міжвідомчої комісії було встановлено, що відповідно до Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" існують достатні інформація та докази для закінчення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівок з поліуретанів іноземного походження та застосування спеціальних заходів щодо такого імпорту.
Беручи до уваги зазначене вище, на виконання Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ПОСТАНОВЛЯЄ:
5.1. Затвердити "Звіт МЗЕЗторгу про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівок з поліуретанів з Європейського Союзу, Канади, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки, що проводиться відповідно до Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N СП-9/1999 від 27 вересня 1999 року" та закінчити спеціальне розслідування щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівок з поліуретанів з Європейського Союзу, Канади, митного союзу країн Балтії, митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Королівства Норвегія, Республіки Польща, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки.
5.2. Застосувати спеціальні заходи щодо імпорту в Україну плит, листів, плівки та платівок з поліуретанів з митного союзу країн Балтії (Естонської Республіки, Латвійської Республіки, Литовської Республіки), митного союзу Російської Федерації та Республіки Білорусь, Республіки Польща, Чеської Республіки, Угорської Республіки;
5.3. Зазначені спеціальні заходи застосовуються щодо імпорту в Україну плит, листів, плівок та платівок з поліуретанів, які класифікуються згідно з Державним класифікатором України "Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності" та "Товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності" та мають код 3921 13;
5.4. Спеціальні заходи не застосовуються щодо імпорту в Україну товару, зазначеного у пункті 5.3 цього Рішення, походженням з Європейського Союзу, Канади, Королівства Норвегія, Словацької Республіки, Турецької Республіки;
5.5. Установити, що:
5.5.1) спеціальні заходи застосовуються шляхом запровадження квотування імпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення;
5.5.2) застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення, починається з дня набрання чинності цього Рішення;
5.5.3) строк застосування спеціальних заходів закінчується 3 жовтня 2003 року;
5.5.4) річний обсяг спеціальної квоти становить 292 тонни;
5.5.5) річний обсяг спеціальної квоти розподіляється на два піврічні періоди. Перший піврічний період - з 1 січня по 30 червня, а другий піврічний період - з 1 липня по 31 грудня. У кожний піврічний період не може бути видано спеціальних ліцензій більше, ніж 60% річного обсягу спеціальної квоти;
5.5.6) перший річний період 2000 року починається від дати набирання чинності цього Рішення. Останній річний період закінчується З жовтня 2003 року;
5.5.7) з метою підтримки традиційних товаропотоків, з урахуванням річних обсягів спеціальної квоти МЗЕЗторгу визначити обсяги імпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення, у рамках річних обсягів спеціальної квоти;
5.5.8) квотування імпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення, здійснюється шляхом видачі спеціальних ліцензій;
5.5.9) 9,99 кг товару, зазначеного у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення, є мінімальною партією, яка без пред'явлення спеціальної ліцензії може ввозитися (пересилатися) фізичними особами на митну територію України та (або) надходити на митну територію України на адресу фізичних осіб;
5.5.10) у разі, коли ввозиться (пересилається) фізичними особами на митну територію України та (або) надходить на митну територію України на адресу фізичних осіб, товар, зазначений у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення, в обсязі, що перевищує мінімальну партію, таке ввезення, пересилання, надходження на митну територію повинно супроводжуватися спеціальною ліцензією;
5.5.11) термін дії спеціальної ліцензії на митній території України - 90 днів від дати її підписання, за винятком випадків, коли закінчується відповідний річний період або термін, зазначений у підпункті 5.5.13 цього Рішення;
5.5.12) перенесення невикористаних залишків річної квоти допускається у межах 6% від річного обсягу спеціальної квоти;
5.5.13) заяви стосовно перенесення невикористаних залишків річної спеціальної квоти можуть подаватися з 1 по 31 січня відповідного річного періоду, а ввезення в Україну за спеціальними ліцензіями, виданими з метою використання таких залишків, - залишків, - з 1 січня до 31 березня такого річного періоду;
5.6. Заборонити ввезення на митну територію України товару, зазначеного у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення без спеціальних ліцензій за винятком випадку, зазначеного у підпунктах 5.5.9 цього Рішення;
5.7. Заборонити ввезення на митну територію України з Естонської Республіки, Європейського Союзу, Канади, Латвійської Республіки, Литовської Республіки, Королівства Норвегія, Республіки Білорусь, Республіки Польща, Російської Федерації, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки товару, зазначеного у п. 5.3 цього Рішення, у разі, коли:
5.7.1) відсутні сертифікат про походження, дозвіл санітарного нагляду або гігієнічний сертифікат;
5.7.2) імпортер не дотримується правил закупівлі та прямого відвантаження;
5.7.3) відсутнє чітке маркування. У цьому разі, зокрема:
а) кожне вантажне місце маркується етикеткамм (з картону або цупкого паперу) із зазначенням: "Зроблено в...(країна походження)"; найменування виробника, його адреси та товарного знаку; найменування матеріалу; національного стандарту, згідно з яким виготовляється цей товар; його марки; номера партії; номера місця; розміру листів; кількості листів; маси нетто; дати виготовлення (число, місяць, рік); гарантійного строку зберігання;
б) блоки маркуються контрастною за кольором незмивною фарбою по боковій поверхні друкованим способом із зазначенням: "Зроблено в...(країна походження)"; найменування виробника, його адреси та товарного знаку; найменування матеріалу; національного стандарту, згідно з яким виготовляється цей товар; його марки; номера партії; порядкового номера блока; маси (ваги) блока; дати виготовлення (число, місяць, рік); дати зважування (число, місяць, рік); ширини блока;
5.8. Доручити:
5.8.1) МЗЕЗторгу видати відповідні акти стосовно ліцензування та квотування імпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 і 5.3 цього Рішення;
5.8.2) МЗЕЗторгу забезпечити контроль за використанням щорічної спеціальної квоти та щомісячно подавати Державній митній службі України інформацію щодо спеціальних ліцензій, виданих на виконання цього Рішення;
5.8.3) МЗЕЗторгу забезпечити публікацію цього Рішення у газеті "Урядовий кур'єр";
5.8.4) Державній митній службі України видати відповідні акти на виконання цього Рішення;
5.8.5) Державній митній службі України щоквартально подавати МЗЕЗторгу інформацію про обсяги здійсненого суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності України імпорту товару, зазначеного у пункті 5.3 цього Рішення;
5.8.6) МЗЕЗторгу і Державній митній службі України вживати усіх необхідних заходів для запобігання недобросовісному виконанню іноземними виробниками, експортерами, імпортерами вимог цього Рішення;
5.8.7) Міністерству закордонних справ України нотифікувати компетентні органи Естонської Республіки, Європейського Союзу, Канади, Латвійської Республіки, Литовської Республіки, Королівства Норвегія, Республіки Білорусь, Республіки Польща, Російської Федерації, Словацької Республіки, Турецької Республіки, Чеської Республіки, Угорської Республіки про це Рішення.
6. Функції МЗЕЗторгу, передбачені пунктами 5.5.7, 5.8.1, 5.8.2, 5.8.5, 5.8.6 цього Рішення, після припинення його діяльності відповідно до Указу Президента України від 15 грудня 1999 р. N 1573/99 "Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади" здійснюватимуться центральним органом виконавчої влади, визначеним відповідно до законодавства України.
7. Це Рішення набирає чинності з дня його опублікування.
Перший заступник голови Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі С.Грищенко
Виконавчий секретар В.Коновалов