Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 19 березня 1993 р. N 203
м. Київ

( Дію Постанови зупинено згідно з Постановою КМ
N 23
4 від 01.04.20
05 )

Про застосування контрактної форми трудового
договору з керівником підприємства, що є у
загальнодержавній власності

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 319 від 18.05.
94
N 597 від 02.08.
95
N 572 від 29.05.
96
N 167 від 08.02.9
7 )

На виконання Декрету Кабінету Міністрів України від 15 грудня 1992 р. "Про управління майном, що є у загальнодержавній власності" ( 8-92 ) та вдосконалення порядку застосування контрактної форми наймання на роботу керівників підприємств, що є у загальнодержавній власності, Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити:

Положення про порядок укладання контракту з керівником підприємства, що є у загальнодержавній власності, при найманні на роботу (додається);

показники ефективності використання державного майна і прибутку, що враховуються при укладанні контракту з керівниками підприємств, що є у

показники, за якими визначається приналежність посад керівників підприємств, що є у загальнодержавній власності, до номенклатурних груп (для погодження), згідно з додатком N 2.

2. Установити, що контракти з керівниками підприємств, що є у загальнодержавній власності, укладаються міністерствами, іншими підвідомчими Кабінету Міністрів України органами державної виконавчої влади, у віданні яких перебувають ці підприємства, за погодженням з Кабінетом Міністрів України, Радою Міністрів Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією відповідно до номенклатурних груп, до яких вони належать за показниками, затвердженими згідно з додатком N 2 цієї постанови.

3. З керівниками підприємств, раніше обраними чи призначеними на посаду, також укладаються або переукладаються контракти.

У разі відмови міністерства або іншого підвідомчого Кабінету Міністрів України органу державної виконавчої влади укласти контракт з керівником підприємства, трудовий договір розривається на підставі пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України .

У разі відмови керівника підприємства укласти контракт, трудовий договір з ним припиняється на підставі пункту 6 статті 36 Кодексу законів про працю України.

4. Оплата праці та матеріальне забезпечення керівника підприємства визначаються у контракті, провадяться за рахунок коштів підприємства і встановлюються у прямій залежності від результатів виробничо-господарської діяльності підприємства.

5. Рекомендувати місцевим органам державної виконавчої влади при укладанні контрактів з керівниками підприємств, що є у комунальній власності, застосовувати порядок, передбачений Положенням цієї постанови.

6. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 14 грудня 1991 р. N 360 "Про порядок найняття і звільнення керівника державного підприємства, що перебуває у загальнодержавній власності" (ЗП України, 1992., N 1, ст. 9).

Прем'єр-міністр України Л.КУЧМА

Міністр Кабінету Міністрів України А.ЛОБОВ

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 19 березня 1993 р. N 203

Положення
про порядок укладання контракту з керівником
підприємства, що є у загальнодержавній власності,
при найманні на роботу

I. Загальні положення

1. Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю України -

контракт є особливою формою трудового договору, в якому строк його дії, права, обов'язки і відповідальність сторін, умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору можуть встановлюватись угодою сторін.

2. Відповідно до статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України "Про управління майном, що є у загальнодержавній власності" ( 8-92 ) наймання на роботу керівника підприємства, що є у загальнодержавній власності, здійснюється шляхом укладання з ним контракту.

3. Контракт може бути укладений на термін від 1 до 5 років.

II. Укладання контракту

4. Наймання на роботу керівника підприємства, що є у загальнодержавній власності, здійснюється відповідними міністерствами або іншими підвідомчими Кабінету Міністрів України органами державної виконавчої влади (надалі органи управління майном).

5. Контракт з керівником підприємства укладається за попереднім погодженням з органом, до номенклатурної групи якого належить ця посада, згідно з пунктом 2 цієї постанови.

Розгляд матеріалів і прийняття рішення про погодження контракту здійснюється у місячний строк з дня подання відповідних матеріалів. ( Пункт 5 доповнено абзацом другим згідно з Постановою КМ N 319 від 18.05.94 )

У разі порушення зазначеного строку орган управління майном приймає рішення з цього питання без погодження. ( Пункт 5 доповнено абзацом третім згідно з Постановою КМ N 319 від 18.05.94 )

6. З керівником підприємства, раніше обраним чи призначеним на посаду, також укладається або переукладається контракт.

У разі відмови органу управління майном укласти контракт з керівником підприємства, трудовий договір розривається на підставі пункту 1 статті 40 Кодексу законів про працю України.

У разі відмови керівника підприємства укласти контракт, трудовий договір з ним припиняється на підставі пункту 6 статті 36 Кодексу законів про працю України.

7. Відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України контракт укладається в письмовій формі у 2-х примірниках, які зберігаються у кожної із сторін і мають однакову юридичну силу.

Контракт набуває чинності з моменту його підписання сторонами, якщо інше не передбачено умовами контракту, і може бути змінений тільки за угодою сторін у письмовій формі.

8. Контракт є підставою для видання наказу (розпорядження) про призначення керівника на посаду (наймання на роботу) з дня, встановленого за угодою сторін у контракті.

У статутах (положеннях) підприємств, які затверджуються органами управління майном, передбачаються умови оплати праці та матеріального забезпечення керівника підприємства за рахунок коштів підприємства, що спрямовуються на оплату праці.

III. Зміст контракту

9. У контракті передбачаються строки його дії, вимоги до збереження державного майна, права, обов'язки та відповідальність сторін (у тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці (виконання робіт), умови розірвання контракту, соціально-побутові та інші умови, необхідні для виконання прийнятих на себе зобов'язань, з урахуванням галузевих особливостей та фінансового стану підприємства, включаючи обов'язкове підвищення кваліфікації або перепідготовку протягом терміну дії контракту (але не рідше одного разу на п'ять років). ( Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 167 від 08.02.97 )

10. У контракті з керівником, крім загальних вимог, передбачених у пункті 9 цього Положення, слід ураховувати показники ефективності використання закріпленого за підприємством державного майна і прибутку, затверджені згідно з додатком N 1 до цієї постанови.

Ураховуючи особливості виробництва, у контракті з керівником підприємства можуть бути передбачені й інші умови (вимоги).

11. Умови оплати праці керівника підприємства визначаються у контракті й повинні встановлюватися у прямій залежності від результатів виробничо-господарської діяльності підприємства.

У контракті можуть бути визначені умови підвищення або зниження обумовленого розміру оплати праці, встановлення надбавок, премій, винагород за підсумками роботи.

Система матеріального заохочення керівника підприємства повинна сприяти досягненню довготермінових результатів виробничогосподарської діяльності підприємства, встановленню прямої залежності між розмірами оплати праці та показниками, що характеризують виконання зобов'язань за контрактом.

12. Тривалість відпустки керівника підприємства не може бути меншою, ніж передбачено чинним законодавством.

13. За угодою сторін у контракті можуть бути визначені інші умови, необхідні для виконання сторонами прийнятих на себе зобов'язань:

забезпечення керівника підприємства та членів його сім'ї службовою жилою площею або оплата витрат за наймання (піднаймання) житлового приміщення чи користування готелем на строк дії контракту;

у разі переїзду керівника підприємства на роботу в іншу місцевість визначаються гарантії та компенсації, що виплачуються у розмірах, передбачених чинним законодавством;

якщо для службових поїздок керівник підприємства буде використовувати власний автомобіль, у контракті передбачається виплата відповідних компенсацій.

14. У разі дострокового припинення контракту з незалежних від керівника підприємства причин, у контракті можуть бути встановлені додаткові гарантії та компенсації.

15. При укладанні контракту сторони можуть передбачати додаткові пільги, не встановлені чинним законодавством, за рахунок власних коштів підприємства (виплата додаткової винагороди, надання матеріальної допомоги до щорічної відпустки тощо). За умови припинення контракту в зв'язку з виходом керівника підприємства на пенсію або одержанням ним трудового каліцтва можуть передбачатися виплати компенсацій, крім встановлених пенсій та виплат, пов'язаних з відшкодуванням заподіяної йому шкоди.

IV. Розірвання контракту

16. Контракт з керівником підприємства може бути розірваний на підставах, установлених чинним законодавством, а також передбачених у контракті.

При цьому розірвання контракту з ініціативи органу управління майном або керівника підприємства повинно провадитися з урахуванням гарантій, встановлених чинним законодавством.

17. При розірванні контракту на підставах, встановлених у контракті, але не передбачених чинним законодавством, звільнення провадиться згідно з пунктом 8 статті 36 Кодексу законів про працю України , про що робиться відповідний запис у трудовій книжці керівника підприємства.

18. За 2 місяці до закінчення строку дії контракту він може бути за угодою сторін продовжений або укладений на новий чи інший строк.

19. На керівника підприємства, який уклав контракт відповідно до цього Положення, повністю поширюються пільги та компенсації, встановлені чинним законодавством у разі вивільнення.

20. Спори між сторонами контракту розглядаються у порядку, встановленому чинним законодавством.

Додаток N 1
до постанови Кабінету Міністрів України
від 19 березня 1995 р. N 203

( Додаток N 1 в редакції Постанови КМУ N 597 від 02.08.95 )

Показники
ефективності використання державного майна і прибутку, що
враховуються під час укладання контракту з керівником
підприємства, що є у загальнодержавній власності

Чистий прибуток, млн. карбованців

Співвідношення (коефіцієнти) між темпами приросту фонду споживання та продуктивності праці

Використання виробничих потужностей з випуску основних видів продукції (за окремими видами продукції), відсотків

Зниження витрат на виробництво одиниці продукції (послуг), у тому числі по окремих найбільш характерних елементах затрат, тис. карбованців

Забезпечення своєчасного і повного внесення платежів до бюджету, включаючи внески до Пенсійного фонду, та недопущення заборгованості з заробітної плати ( Додаток N 1 доповнено абзацом п'ятим згідно з Постановою КМ N 572 від 29.05.96 )

Кредиторська заборгованість, млн. карбованців, у тому числі:

комерційним банкам;

( Абзац сьомий додатку N 1 виключено на підставі Постанови КМ 572 від 29.05.96 ) бюджету

теплоенергопостачальним організаціям;

( Абзац дев'ятий додатку N 1 виключено на підставі Постанови КМ N 572 29.05.96 ) Пенсійному фонду

Дебіторська заборгованість, млн. карбованців Частина чистого прибутку (не менш як 30 відсотків чистого прибутку) млн.карбованців

Структура оборотних коштів, млн. карбованців, у тому числі:

готова продукція;

товарно-матеріальні цінності;

незавершене будівництво

Обсяг поставок продукції на експорт, тис. доларів США

Примітка. У контракті встановлюється не більш як 5 з перелічених показників, що найповніше відображають особливості конкретного підприємства, з них показник "Забезпечення своєчасного і повного внесення платежів до бюджету, включаючи внески до Пенсійного фонду, та недопущення заборгованості з заробітної плати" є обов'язковим. У контракті можуть передбачатись й інші (не більше 3) показники ефективності використання державного майна і прибутку. ( Примітка із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 572 від 29.05.96 )

Додаток N 2
до постанови Кабінету Міністрів України
від 19 березня 1993 р. N 203

Показники,
за якими визначається приналежність посад керівників
підприємств, що є у загальнодержавній власності,
до номенклатурних груп (для погодження)

    -------------------------------------------------------------------
¦Середньорічна вартість¦Середньоспискова
Номенклатурна ¦основних фондів під- ¦чисельність пра-
група ¦приємства (за станом ¦цюючих на під-
¦на 1 січня 1992 р., ¦приємстві
¦тис.крб.) ¦(чоловік)
--------------------------------------------------------------------

I група - Кабінету Міністрів України  від 200001 і більше більше  від 10001 і більше 
II група - Ради Міністрів
Республіки Крим, обласної,
Київської і Севастопольської
міських державних адміністрацій
 
від 3001 до 200000   від 501 до 10000
 
III група - районної, районної
у містах Києві та Севастополі
державної адміністрації 
до 3000  до 500 

Примітки:

1. Визначення приналежності посади керівника підприємства проводиться за одним із показників до вищої номенклатурної групи.

2. За поданням міністерств або інших підвідомчих Кабінету Міністрів України органів державної виконавчої влади, у віданні яких перебувають підприємства, що є у загальнодержавній власності, Кабінет Міністрів України може прийняти рішення про віднесення окремих підприємств до своєї номенклатури.

3. Рада Міністрів Республіки Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації можуть делегувати право погодження на посаду керівника по окремих підприємствах відповідним районним і районним у містах Києві та Севастополі державним адміністраціям.

Міністр Кабінету Міністрів України А.ЛОБОВ