ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
24.06.1998 N 304
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
14 липня 1998 р. під N 444/2884
(Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства фінансів України
N 19 від 02.02.2015)
Про затвердження деяких нормативних актів
з питань приймання, реєстрації, обліку і розгляду
в підрозділах податкової міліції заяв, повідомлень
та іншої інформації про злочини
З метою забезпечення єдиного порядку приймання, реєстрації, обліку і розгляду податковою міліцією заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини, а також дотримання законності в цій роботі, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити погоджену з Генеральною прокуратурою України Інструкцію про порядок приймання, реєстрації, обліку та розгляду в підрозділах податкової міліції заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини (далі Інструкція), що додається.
2. Затвердити Положення про комісію з контролю за прийманням, реєстрацією, обліком і розглядом заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини в підрозділах податкової міліції, що додається.
3. Начальникам Головного управління податкової міліції, Слідчого управління податкової міліції та Управління по боротьбі з корупцією Державної податкової адміністрації України, начальникам управлінь податкової міліції державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі:
3.1. Організувати вивчення Інструкції з начальницьким складом підрозділів податкової міліції, до службових обов'язків яких входить приймання інформації про злочини, реагування на неї та здійснення контролю за цією діяльністю, а також з працівниками канцелярій підрозділів податкової міліції в частині, що їх стосується, і забезпечити додержання її вимог.
3.2. У десятиденний термін від дня отримання цього наказу прийняти від відповідних категорій працівників заліки на предмет знання Інструкції.
4. Для забезпечення належного рівня виконання вимог Інструкції покласти на вказані нижче структурні підрозділи податкової міліції Державної податкової адміністрації України здійснення таких функцій:
4.1. На штаб Головного управління податкової міліції:
організація і контроль роботи чергових частин щодо реагування на заяви і повідомлення про злочини та забезпечення встановленого Інструкцією порядку їх приймання, реєстрації, обліку і розгляду;
контроль за достовірністю і повнотою обліку заяв і повідомлень про злочини, об'єктивністю статистичної звітності, своєчасністю її складання та подання в установленому порядку до підрозділів податкової міліції вищого рівня та підрозділів оперативної інформації органів внутрішніх справ.
4.2. На оперативне управління та управління оперативно-економічного аналізу Головного управління податкової міліції, Слідче управління та Управління по боротьбі з корупцією в органах державної податкової служби:
контроль за виконанням вимог Інструкції працівниками відповідних підпорядкованих служб податкової міліції, додержанням ними законності при розгляді заяв і повідомлень про злочини, обгрунтованістю прийнятих по них рішень.
5. Начальникам управлінь податкової міліції державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі:
5.1. Призначити одного зі своїх заступників та з заступників начальника міського, районного, міжрайонного підрозділів податкової міліції відповідальними за організацію роботи з приймання, реєстрації, обліку і розгляду заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини. У міських, районних і міжрайонних підрозділах податкової міліції обов'язки ведення обліково-реєстраційної роботи покласти на одного зі співробітників.
5.2. Створити в підрозділах податкової міліції комісії з контролю за прийманням, реєстрацією, обліком і розглядом заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини, забезпечити належну організацію їхньої роботи.
6. Управлінню АІС "Податки" юридичних осіб та Головному управлінню податкової міліції ДПА України розробити програму автоматизованої обробки за допомогою ПЕОМ заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини, що надходить в підрозділи податкової міліції.
7. Головному управлінню податкової міліції подати цей наказ до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
8. Начальнику управління справами Коваленку В.В. у п'ятиденний термін після державної реєстрації наказу забезпечити його тиражування та надсилання державним податковим адміністраціям і державним податковим інспекціям усіх рівнів.
9. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови - начальника податкової міліції Жвалюка В.Р.
Голова М.Я. Азаров
Затверджено
наказом Державної податкової адміністрації України
24.06.1998 N 304
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
14 липня 1998 р. під N 444/2884
Інструкція
про порядок приймання, реєстрації, обліку та розгляду
в підрозділах податкової міліції заяв, повідомлень
та іншої інформації про злочини
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає єдиний для податкової міліції порядок приймання, реєстрації, обліку і розгляду заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини (далі - інформація про злочини), контролю за їх проходженням і обгрунтованістю прийнятих рішень.
1.2. Інформація про злочини, яка надходить до податкової міліції, залежно від форми подання, порядку розгляду поділяється на дві групи:
інформація про злочини, що є приводом до порушення кримінальної справи (ст. 94 Кримінально-процесуального кодексу України, далі - КПК);
інша інформація про злочини.
1.3. До інформації, яка є приводом до порушення кримінальної справи, належать:
а) заяви і повідомлення підприємств, установ, організацій, посадових осіб, представників влади, громадськості або окремих громадян, які оформлено згідно з вимогами ст. 95 КПК.
До інформації, зазначеної в цьому пункті, належать також висновки документальних ревізій, повідомлення податкових інспекцій, контрольно-ревізійних, фінансових і митних органів, які містять відомості про порушення податкового законодавства з ознаками злочину;
б) повідомлення представників влади, громадськості або окремих громадян, які затримали підозрювану особу на місці вчинення злочину або з поличним;
в) явка з повинною, що оформлена згідно зі ст. 96 КПК;
г) повідомлення, опубліковані в пресі;
є) безпосереднє виявлення органом дізнання, слідчим, прокурором або судом ознак злочину.
1.4. Інша інформація про злочини - повідомлення, що надійшли з інших джерел і потребують проведення негайної перевірки з метою встановлення ознак злочину або їх відсутності.
До неї належить інформація громадян, представників громадськості та посадових осіб, що надійшла телефоном (телефаксом), телеграфом, по радіо і телебаченню.
1.5. Застосовані у цій Інструкції терміни мають таке значення:
приймання - дії вказаних в Інструкції посадових осіб підрозділів податкової міліції при одержанні інформації про злочини;
реєстрація - фіксація та документування у передбачених Інструкцією облікових документах стислих даних про заяви, повідомлення та іншу інформацію про злочини та присвоєння кожному з них відповідного порядкового номера;
облік - відображення в установленій формі статистичного звіту про кількість і характер інформації, що надійшла і зареєстрована в КОЗП, та результатів її опрацювання;
розгляд - діяльність з перевірки відомостей про злочин, про який повідомляється у заяві, повідомленні або іншій інформації, для прийняття у визначений законом термін рішення згідно з вимогами КПК.
2. Приймання інформації про злочини
2.1. Інформація про злочини, незалежно від місця і часу їх вчинення та повноти одержаних відомостей, приймається в Головному управлінні податкової міліції Державної податкової адміністрації України, управліннях податкової міліції державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділах податкової міліції відповідної державної податкової інспекції в районах, містах, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій (далі підрозділів податкової міліції) цілодобово штатними черговими, їхніми помічниками або працівниками, призначеними на чергування у встановленому порядку.
2.2. Прийняття, документування такої інформації та негайне реагування на неї є обов'язком усіх осіб начальницького складу податкової міліції. Вони не мають права відмовлятися від її приймання під приводом обслуговування іншої території, недостатності даних для вирішення питання про порушення кримінальної справи або з будь-яких інших причин.
Після її одержання вони негайно вживають заходів, передбачених законом і відповідними нормативними актами, якнайшвидше передають її будь-якими каналами зв'язку у найближчу чергову частину підрозділу податкової міліції, а потім діють відповідно до вказівок чергового.
2.3. При зверненні громадян до чергової частини, приймальні підрозділу податкової міліції, слідчого або іншого працівника податкової міліції з усною заявою про злочин складається протокол з дотриманням вимог Кримінально-процесуального кодексу України.
Посадова особа, яка отримала усну заяву, зобов'язана з'ясувати особу заявника, попередити його про відповідальність за неправдивий донос, про що відмічається в протоколі, який підписують заявник та посадова особа.
У разі явки з повинною, згідно з вимогами КПК, встановлюється особа того, хто з'явився, після чого складається протокол, у якому детально викладається зроблена заява. Протокол підписують особа, яка з'явилася з повинною, і посадова особа, яка склала протокол.
2.4. При поданні заяви чи повідомленні про злочин заявник може користуватися мовою, якою ведеться діловодство в підрозділі податкової міліції, або іншою мовою, якою він володіє.
3. Реєстрація інформації про злочини
3.1. Інформація про злочини реєструється в чергових частинах підрозділів податкової міліції черговими або їхніми помічниками відразу після її надходження, що відображається в Книзі обліку інформації про злочини (далі - КОЗП). Інформацію черговий реєструє самостійно, без узгодження з керівництвом підрозділу податкової міліції.
3.2. КОЗП (додаток 1) є документом суворої звітності і зберігається в черговій частині підрозділу податкової міліції. Вона повинна бути пронумерована, прошнурована, скріплена печаткою і зареєстрована в канцелярії (у секретаря) підрозділу податкової міліції.
Усі реквізити КОЗП заповнюються черговим згідно з правилами, надрукованими на звороті її титульного аркуша. Запис про кожну інформацію повинен містити стислі і водночас повні дані про те, що і коли трапилось, хто, коли і в якій формі повідомив про злочин, які вказівки одержано щодо порядку розгляду, яких заходів вжито для її перевірки, хто брав участь у розгляді, яке рішення, коли і ким прийняте, та інші відомості згідно з реквізитами Книги.
3.3. При реєстрації заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини, що надійшла у письмовій формі, на її лицевій стороні проставляється спеціальний штамп, що містить назву підрозділу податкової міліції, дату реєстрації, порядковий номер реєстраційного запису і прізвище чергового (додаток 2). Записи здійснює черговий підрозділу податкової міліції.
3.4. У разі встановлення в процесі розслідування раніше невідомого підрозділам податкової міліції злочину співробітник, який проводить дізнання або слідство, складає рапорт, який реєструється в КОЗП, з позначкою "Додатково виявлено під час розслідування кримінальної справи N__". Ці документи розглядаються як безпосереднє виявлення органом дізнання або слідчим ознак злочину.
3.5. Якщо реєстрацію інформації про злочини з будь-яких причин було затримано, то у графі 2 КОЗП поряд з часом її надходження до чергової частини зазначається дата і точний час її початкового одержання працівником податкової міліції. У таких випадках термін прийняття рішення за нею обчислюється саме з цього моменту. За фактом затримання реєстрації інформації керівником підрозділу призначається службова перевірка, за результатами якої приймається рішення про вину та відповідальність посадових осіб.
3.6. Інформація про злочини, що надійшла до канцелярії підрозділу податкової міліції поштою, телеграфом, телефаксом тощо, реєструється як вхідна кореспонденція; про неї доповідається начальникові підрозділу податкової міліції або особі, яка виконує його обов'язки. Керівник дає письмові вказівки щодо реєстрації заяви чи повідомлення у черговій частині і приймає рішення про порядок її перевірки. Передавання такої інформації для її розгляду без реєстрації у черговій частині забороняється.
Анонімні листи, що містять відомості про скоєння злочину, приготування чи спробу вчинити його, не реєструються, а передаються у відповідні служби підрозділу податкової міліції для використання при розкритті злочинів або для запобігання злочинам.
3.7. Забороняється приймати та реєструвати в канцелярії (у секретаря) письмові заяви чи повідомлення про злочини, подані в підрозділ податкової міліції особисто заявником або посадовою особою. Вони реєструються тільки у черговій частині.
3.8. Коли розгляд інформації про злочини не входить до компетенції підрозділу податкової міліції або вона свідчить про вчинок, скоєний на території обслуговуваній іншим підрозділом податкової міліції, вона після реєстрації пересилається за належністю, про що робиться відповідний запис в КОЗП. Разом з цим обов'язково вживаються заходи, потрібні для запобігання або припинення злочину, а також збереження його доказів.
При направленні інформації про злочин для розгляду за територіальністю або підслідністю, відмітка про це в КОЗП робиться тільки працівником, на якого покладено відповідальність за обліково-реєстраційну роботу, на підставі копії супровідного листа з вихідним номером канцелярії підрозділу податкової міліції, що потім зберігається у справі з документами про листування за заявами та повідомленнями про злочини.
3.9. Інформація про злочини, що надійшла з інших підрозділів податкової міліції, реєструється і обліковується згідно з вимогами цієї Інструкції. При цьому терміни її розгляду відраховують з часу її останньої реєстрації.
3.10. Персональна відповідальність за додержання правил ведення КОЗП і повноту реєстрації інформації про злочини покладається на начальника підрозділу податкової міліції та чергового підрозділу податкової міліції.
4. Розгляд інформації про злочини
4.1. Інформація про злочини, що надійшла в чергову частину підрозділу податкової міліції, реєструється в КОЗП і доповідається начальнику підрозділу. Розгляд її організовується згідно з вимогами КПК і цієї Інструкції.
За кожною заявою, повідомленням та іншою інформацією про злочини начальник підрозділу податкової міліції або особа, яка виконує його обов'язки, зобов'язані дати письмові вказівки конкретним виконавцям про вирішення їх у встановленому порядку, вжити відповідних заходів для опрацювання не розглянутої вчасно інформації, а ту, що не підтвердилася, додати до справи.
При виявленні ознак адміністративного проступку рішення приймається згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.
4.2. За інформацією про злочини, що є приводом до порушення кримінальної справи (пункти 1.3 та 1.4 цієї Інструкції), згідно з вимогами Кримінально-процесуального кодексу України приймається одне із таких рішень: про порушення кримінальної справи або оформлення протокольного провадження; про відмову у порушенні кримінальної справи; про передачу заяви чи повідомлення за належністю, про що особа, яка прийняла одне з названих рішень, письмово повідомляє заявника. Рішення приймається в терміни, встановлені КПК. Про результати розгляду заяви або повідомлення працівником з обліку у графі 3 КОЗП проставляється спеціальний штамп (додаток 3), заповнюються реквізити штампу і в цій самій графі ставиться вихідний номер і дата письмового повідомлення заявнику.
Забороняється направляти заяви та повідомлення про злочини до справ канцелярії (секретаря) підрозділу податкової міліції, а також приймати по них будь-яке рішення, не передбачене Кримінально-процесуальним кодексом.
4.3. При надходженні іншої інформації про злочини (пункт 1.4 цієї Інструкції) черговий вживає заходів щодо її термінової перевірки. Вказана інформація може бути підставою для виїзду на місце події, вжиття заходів з забезпечення збереження слідів, кінофотознімання та відеозапису тощо. Якщо під час перевірки будуть одержані заяви чи повідомлення про злочин, або встановлені інші підстави для прийняття рішень в порядку застосування статті 97 Кримінально-процесуального кодексу, то перевірка повинна продовжуватися в порядку, визначеному пунктом 4.2 цієї Інструкції та Кримінально-процесуальним кодексом.
У випадках непідтвердження зареєстрованої інформації про злочини черговий по підрозділу податкової міліції за вказівкою начальника або особи, яка виконує його обов'язки, робить відповідні позначки в КОЗП відбитком штампа (додаток 4), а матеріали передає до канцелярії (секретаря) підрозділу податкової міліції для зберігання у спеціальній справі.
4.4. Терміни розгляду інформації про злочини, зареєстровані в КОЗП, контролюються черговим по підрозділу податкової міліції. Щодобово він складає рапорт про нерозглянуту у встановлений термін інформацію про злочини, і при здаванні чергування доповідає начальнику підрозділу податкової міліції або особі, яка виконує його обов'язки, для вжиття відповідних заходів.
У разі використання ПЕОМ, замість рапорту можливе подання зведених даних, підготовлених за допомогою комп'ютера, про стан розгляду та прийняття рішень по інформації про злочини.
4.5. Про результати роботи щодо розгляду заяв і повідомлень про злочини співробітник, відповідальний за питання обліку, складає єдиний статистичний звіт за формою N 2-Е. Основою для складання звіту є КОЗП.
У звіт за формою N 2-Е включаються заяви, повідомлення та інша інформація про злочини, за якими порушено кримінальні справи, оформлено протокольні провадження, винесено постанови про відмову у порушенні кримінальної справи, а також направлено за територіальністю або підслідністю, та які залишились нерозглянутими на кінець звітного періоду.
4.6. Якщо інформація про злочини приєднується до кримінальної справи або перевірочних матеріалів, то це слід зазначити у КОЗП. Повторна інформація, що стосується факту, за яким раніше було порушено кримінальну справу, у статистичній звітності за формою N 2-Е не обліковується.
4.7. Матеріали про відмову у порушенні кримінальної справи реєструються у Журналі обліку матеріалів, на підставі яких винесено постанову про відмову в порушенні кримінальної справи (додаток 5), який ведеться в підрозділах податкової міліції працівником, відповідальним за питання обліку. Матеріалам присвоюється порядковий номер (з початку року).
Постанова про відмову в порушенні кримінальної справи складається в трьох примірниках, з яких перший зберігається в матеріалах справи, другий протягом доби надсилається відповідному прокуророві, а третій видається за вимогою особі, інтереси якої ця постанова зачіпає, або її представникові.
Якщо для перевірки обгрунтованості прийнятого рішення про відмову в порушенні кримінальної справи прокурор вимагає надання йому матеріалів, то вони надсилаються працівником, що здійснює облік, негайно.
5. Контроль за додержанням порядку прийому, реєстрації,
обліку і розгляду інформації про злочини
5.1. Організація приймання, реєстрації, обліку та розгляду заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини та контроль за дотриманням вимог цієї Інструкції покладається на начальника підрозділу податкової міліції. Він зобов'язаний:
5.1.1. Після доповіді чергового підрозділу податкової міліції про оперативну обстановку за минулу добу - перевірити правильність ведення КОЗП, зробити про це відповідний запис.
5.1.2. У разі порушення підлеглими встановленого порядку приймання, реєстрації, обліку і розгляду інформації про злочини - вживати заходів з усунення недоліків, а в разі потреби - і дисциплінарні стягнення щодо винних.
5.1.3. Особисто вивчати перевірочні матеріали, а переконавшись в їх повноті та об'єктивності прийнятих рішень - затверджувати постанови про порушення кримінальних справ або відмову у їх порушенні, винесені працівниками дізнання. У випадку виявлення необгрунтованості затвердженої постанови про відмову у порушенні кримінальної справи - негайно вносити пропозиції відповідному прокурору про її скасування.
У разі виявлення розбіжностей між змістом початкового повідомлення та останніми заявами і поясненнями заявників - у особистій бесіді з ними або іншим чином - з'ясовувати причини цих розбіжностей і вживати заходів щодо їх усунення, про що робити відповідні записи в матеріалах.
5.1.4. Щокварталу організовувати проведення перевірок обліку та повноти інформації про злочини, зареєстровані в КОЗП, і порівнювати з тими відомостями про злочинні прояви, що містяться в інших джерелах.
Перевірки проводяться комісією з контролю за прийманням, реєстрацією, обліком і розглядом заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини, яка створюється у підрозділі податкової міліції.
Про наслідки перевірки складається акт встановленої форми (додаток 6), який затверджується начальником підрозділу податкової міліції.
5.1.5. Проводити службові перевірки за фактами прихованих від реєстрації і обліку злочинів та вживати відповідних заходів до винних співробітників. У разі виявлення фактів фальсифікації матеріалів перевірки, впливу на заявників з метою схилення їх до відмови від раніше поданих заяв, застосування інших недозволених методів - передавати всі документи (разом з письмовим висновком) прокурору для вирішення питання про притягнення винних до кримінальної відповідальності.
5.2. Для контролю за повнотою та достовірністю реєстрації інформації, що надійшла телефоном, в чергових частинах підрозділів податкової міліції проводиться її запис на магнітну плівку. Голова або один із членів комісії з контролю за прийманням, реєстрацією, обліком і розглядом заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини щотижнево прослуховує магнітофонний запис, перевіряє повноту і правильність реєстрації інформації в КОЗП. Про результати цієї роботи вноситься відповідний запис до акта перевірки.
5.3. Для поліпшення ефективності контролю за документуванням та опрацюванням інформації про злочини можливе застосування електронно-обчислювальної техніки.
5.4. Контроль за діяльністю слідчих податкової міліції з питань розгляду заяв і повідомлень про злочини проводиться начальниками слідчих підрозділів податкової міліції.
5.5. Передбачені цією Інструкцією документи з обліку і контролю за розглядом і опрацюванням інформації про злочини мають бути подані прокурору на його вимогу.
5.6. Для роз'яснення населенню порядку приймання, реєстрації, обліку і розгляду заяв про злочини в підрозділах податкової міліції у доступних для громадян місцях вивішуються Правила приймання в підрозділах податкової міліції заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини (додаток 7). В них зазначаються номери телефонів та адреси служб, на які покладено контроль за додержанням законності при розгляді заяв і повідомлень про злочини, а також прокуратури, що здійснює нагляд.
5.7. Закінчені книги (КОЗП), журнали обліку тих матеріалів, на підставі яких винесено постанови про відмову у порушенні кримінальних справ, зберігаються протягом періоду, встановленого нормативними документами, що врегульовують питання діловодства. Магнітофонні записи повідомлень про злочини зберігаються протягом 30 діб, а потім знищуються.
Погоджено
Заступник Генерального прокурора України
державний радник юстиції 2 класу В.I. Щоткін
Додаток 1
до Інструкції про порядок приймання,
реєстрації, обліку та розгляду в
підрозділах податкової міліції заяв,
повідомлень та іншої інформації
про злочини
Книга
обліку інформації про злочини
в_________________________________________________________
(назва підрозділу податкової міліції)
Почата "______"______________________199___року
Закінчена "________"__________________199___року
Інвентарний N________________
Правила ведення
Книги обліку інформації про злочини
(друкуються на звороті титульного листа Книги)
1. Форма Книги обліку інформації про злочини (далі КОЗП) є єдиною для всіх підрозділів податкової міліції.
2. Персональна відповідальність за правильність ведення книги покладається на чергового підрозділу податкової міліції. Вона є документом суворої звітності, аркуші в ній повинні бути пронумеровані, прошнуровані і скріплені печаткою. Записи вносяться повністю, охайно і тільки чорнилом або кульковою ручкою. Виправлення і підчищення є неприпустимими. Про помилкові записи учиняється застереження, яке підписується черговим.
3. Згідно з Інструкцією про порядок приймання, реєстрації, обліку і розгляду в підрозділах податкової міліції заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини, в КОЗП реєструються:
- інформація про злочини, які є приводом до порушення кримінальної справи згідно зі ст. 94 КПК України;
- інша інформація про злочини.
3.1. До інформацій, які є приводом до порушення кримінальної справи, належать:
а) заяви і повідомлення підприємств, установ, організацій, посадових осіб, представників влади, громадськості або окремих громадян, що оформлені згідно з вимогами ст. 95 КПК.
До інформації, зазначеної в цьому пункті, належать також висновки документальних ревізій, повідомлення податкових інспекцій, контрольно-ревізійних, фінансових і митних органів, які містять відомості про порушення податкового законодавства з ознаками злочину;
б) повідомлення представників влади, громадськості або окремих громадян, які затримали підозрювану особу на місці вчинення злочину або з поличним;
в) явка з повинною, оформлена згідно ст. 96 КПК;
г) повідомлення, опубліковані в пресі;
є) безпосереднє виявлення органом дізнання, слідчим, прокурором або судом ознак злочину.
3.2. Інша інформація про злочини - відомості, що надійшли з інших джерел і потребують проведення негайної їх перевірки з метою встановлення ознак злочину або констатації їх відсутності.
До неї належить інформація громадян, представників громадськості та посадових осіб, що надійшла телефоном (телефаксом), телеграфом, по радіо і телебаченню.
У разі підтвердження цих відомостей складаються матеріали і вмотивований рапорт працівника податкової міліції, який проводив перевірку, внаслідок чого вони набувають самостійного значення як привід до порушення кримінальної справи про злочин, виявлений безпосередньо правоохоронним органом (пункт 5 статті 94 КПК). При надходженні під час перевірки письмових або усних заяв, повідомлень про злочини вони документуються і реєструються замість рапортів.
Інформацію черговий реєструє самостійно без узгодження з керівником підрозділу податкової міліції.
4. Заяви про явку із повідомленням про злочин, за яким раніше було порушено кримінальну справу, в КОЗП не реєструються і передаються особі, яка проводить розслідування.
У випадку реєстрації матеріалу про раніше не відомий підрозділу податкової міліції злочин, виявлений в процесі дізнання або попереднього слідства, проставляється відмітка: "Додатково виявлено під час розслідування кримінальної справи" і вказується її номер.
У випадку реєстрації злочину, виявленого при звіренні повноти обліку заяв і повідомлень про злочини, проставляється відмітка "виявлено при звіренні" і вказується дата.
Анонімні листи, що містять відомості про скоєння злочину, готування до нього або замах на злочин не реєструються, а передаються у відповідні служби для використання при розкритті злочинів або запобігання їм.
5. При заповненні граф 2 і 8 КОЗП необхідно керуватися такими вимогами:
5.1. У графі 2 проставляються дата і час надходження заяви чи повідомлення про злочин безпосередньо до чергової частини. У випадках реєстрації заяв і повідомлень, що надійшли поштою або отримані працівником податкової міліції при особистому зверненні до нього громадянина, під першим записом проставляються про це додаткові позначки. Наприклад, "надійшло поштою: вхідний N К-154 від 07.05.98; прийнято оперуповноваженим податкової міліції Петренком В.П. 29.02.98.".
У цих випадках термін розгляду заяв і повідомлень про злочин обчислюється з часу початкового надходження інформації до співробітника або до канцелярії підрозділу податкової міліції.
5.2. Графу 8 заповнює працівник з обліково-реєстраційної роботи підрозділу податкової міліції, який:
а) ставить відбиток спеціального штампа, який засвідчує факт і результати розгляду інформації про злочини, і заповнює його реквізити, зміст яких є підставою для складання державного статистичного звіту за формою N 2-Е "Про розгляд заяв і повідомлень про злочини";
б) вказує вихідний номер і дату письмового повідомлення заявнику (громадянам, посадовим особам тощо) про наслідки розгляду його заяви або повідомлення про злочин;
в) записує номер кримінальної справи, якщо заява або повідомлення про злочин долучається до справи, яка вже перебуває у провадженні.
5.3. У разі, коли інформація не підтвердилась, черговий підрозділу податкової міліції проставляє відбиток штампа з позначкою про це, з зазначенням номера і сторінок номенклатурної справи, у якій перебувають документи, зібрані працівником, який проводив перевірку інформації.
Зміст
граф Книги інформації про злочини
+---------------------------------------------------------------------------+
¦Реєстра- ¦Дата і час ¦Від кого надійшла ¦ Стислий зміст ¦ Назва, юридична ¦
¦ ційний ¦реєстрації ¦ інформація ¦ заяви чи ¦ та факт. адреса ¦
¦ номер ¦ ¦ про злочин ¦інформації про ¦ суб'єкта ¦
¦ ¦ ¦ (назва ¦ злочин. ¦ підприємницької ¦
¦ ¦ ¦ підприємства, ¦ Попередня ¦ діяльності, ¦
¦ ¦ ¦ установи або ¦ кваліфікація ¦ установочні дані ¦
¦ ¦ ¦прізвище, ім'я по ¦ за частиною ¦ посадових ¦
¦ ¦ ¦ батькові, ¦ статті КК ¦ осіб, що є ¦
¦ ¦ ¦ адреса, телефон ¦ України ¦ підозрюваними ¦
¦ ¦ ¦ заявника) ¦ ¦у скоєнні злочину ¦
+---------+-----------+------------------+---------------+------------------¦
¦ 1 ¦ 2 ¦ 3 ¦ 4 ¦ 5 ¦
+---------+-----------+------------------+---------------+------------------¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦
+---------------------------------------------------------------------------+
+------------------------------------------------------------+
¦ Ким, кому і ¦Посада, прізвище і ¦ Результати перевірки ¦
¦ коли ¦ підпис посадової ¦ інформації: ¦
¦ доручено ¦ особи, яка ¦ N і дата порушення ¦
¦ розгляд ¦ отримала заяву, ¦ крим. справи; ¦
¦ заяви, ¦ повідомлення ¦ дата винесення постанови ¦
¦повідомлення ¦ для розгляду. ¦ про відмову в порушенні ¦
¦ або іншої ¦ Дата і час ¦ крим. справи; ¦
¦ інформації ¦ отримання ¦ реєстр. N, вихідний N і ¦
¦ ¦ ¦ назва органу, ¦
¦ ¦ ¦куди направлено матеріал, ¦
¦ ¦ ¦ N крим. ¦
¦ ¦ ¦ справи, до якої долучено ¦
¦ ¦ ¦ документи ¦
+-------------+-------------------+--------------------------¦
¦ 6 ¦ 7 ¦ 8 ¦
+-------------+-------------------+--------------------------¦
¦ ¦ ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦
+------------------------------------------------------------+
Додаток 2
до Інструкції про порядок приймання,
реєстрації, обліку та розгляду в
підрозділах податкової міліції заяв,
повідомлень та іншої інформації
про злочини
Зразок штампа
реєстрації інформації про злочини
+----------------------------------------------------------+
¦ ¦
¦ ЗАРЕЄСТРОВАНО ¦
¦ у Книзі обліку інформації про злочини ¦
¦ ¦
¦ ¦
+----------------------------------------------------------¦
¦ (назва підрозділу податкової міліції) ¦
¦ ¦
¦ "____"___________________199__року N________ ¦
¦ ¦
¦ Черговий_____________________________________ ¦
¦ (підпис, прізвище) ¦
¦ ¦
¦ ¦
+----------------------------------------------------------+
Додаток 3
до Інструкції про порядок приймання,
реєстрації, обліку та розгляду в
підрозділах податкової міліції заяв,
повідомлень та іншої інформації
про злочини
Зразок штампа
відмітки про рішення, прийняте за інформацією про злочин
+----------------------------------------------------------+
¦ ¦
¦1. Порушено кримінальну справу N___ "___"______199__р. за¦
¦ч.___ст. ______ КК. ¦
¦2. Протокольне провадження N_____"___"_________199__р. за¦
¦ч.___ ст. ____ КК. ¦
¦3. Відмовлено в порушенні кримінальної справи¦
¦"__"___199__р. п.__ст.___КПК, N__. ¦
¦4. Передано в __________________________за N____¦
¦"___"__________199__р. ¦
¦5. Вирішено у термін до 3 діб, понад 10 діб ¦
¦ (потрібне підкреслити) ¦
¦6. Прокурором скасовано постанову про відмову і порушено¦
¦кримінальну ¦
¦справу N________від "____"_______________199__р. за¦
¦ч.__ст. ______КК. ¦
¦7. Розділ КК_____________рядок_______графи_________. ¦
¦ (за звітом за формою N 2-Е) ¦
+----------------------------------------------------------+
Додаток 4
до Інструкції про порядок приймання,
реєстрації, обліку та розгляду в
підрозділах податкової міліції заяв,
повідомлень та іншої інформації
про злочини
Зразок штампа
відмітки про непідтверджену інформацію про злочин
+----------------------------------------------------------+
¦Інформація про злочин не підтвердилась ¦
¦Матеріали списано "___"_______________199__р. ¦
¦до справи N _______, том_____________________ ¦
¦ (вказується цифрами номер) ¦
¦сторінки N _________ ¦
¦Черговий ¦
¦_____________________________________________________ ¦
¦ (підпис, прізвище, ініціали) ¦
+----------------------------------------------------------+
Додаток 5
до Інструкції про порядок приймання,
реєстрації, обліку та розгляду в
підрозділах податкової міліції заяв,
повідомлень та іншої інформації
про злочини
Журнал
обліку матеріалів, на підставі яких винесено постанову
про відмову в порушенні кримінальної справи__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(назва підрозділу податкової міліції)
Початий "___" _____________________ 199_ р.
Закінчений "___" _____________________ 199_ р.Інвентарний N _____________________
Зміст
граф журналу обліку матеріалів, на підставі яких винесено
постанову про відмову в порушенні кримінальної справи
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
N |Реєст-|Прізвище |Стислий|Дата вине-|Підстави|Ким ви-|Ким зат- |Термін, |Дата |При скасуванні прокурором постанови
з/п|рацій-|заявника |зміст |сення пос-|відмови |несено |верджено |у який |пере-|про відмову в порушенні криміналь-
|ний N,|або назва|заяви |танови про|з поси- |поста- |постано- |розгля- |вірки|ної справи, прийнято рішення
|дата |установи,|чи ін- |відмову в |ланням |нову |ву (пріз-|нуто |мате-|———————————————————————————————————
|реєст-|підприєм-|форма- |порушенні |на |(пріз- |вище і |матеріа-|ріа- |порушити|матеріали напра-|наслідки
|рації |ства, ор-|ції про|криміналь-|ст.КПК |вище і |посада) |ли (кі- |лів |криміна-|вити за належ- |повторно-
|заяви,|ганіза- |злочин.|ної справи| |посада)| |лькість |про- |льну сп-|ністю (вих.N, |го розг-
|пові- |ції, |Попе- | | | | |діб) |куро-|раву N, |том, сторінка |ляду ма-
|дом- |звідки |редня | | | | | |ром |дата |номенклатурної |теріалів
|лення |надійш- |квалі- | | | | | | |ст.КК. |справи, де збе- |
|про |ло пові- |фікація| | | | | | |Направи-|рігається супро-|
|злочин|домлення |за час-| | | | | | |ти на |відний лист) |
| | |тиною | | | | | | |додатко-| |
| | |статті | | | | | | |ву пере-| |
| | |КК Ук- | | | | | | |вірку | |
| | |раїни | | | | | | | | |
———+——————+—————————+———————+——————————+————————+———————+—————————+————————+—————+————————+————————————————+—————————
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13
———+——————+—————————+———————+——————————+————————+———————+—————————+————————+—————+————————+————————————————+—————————
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Додаток 6
до Інструкції про порядок приймання,
реєстрації, обліку та розгляду в
підрозділах податкової міліції заяв,
повідомлень та іншої інформації
про злочини
Затверджую
Начальник ___________________________
(назва підрозділу податкової міліції)
_____________________________________
(звання, підпис, прізвище, ініціали)"___" _______________ 199_ року
Акт
звірення стану обліково-реєстраційної дисципліни
в ______________________________________________
(назва підрозділу податкової міліції)
за _____________________________________________
(місяць, квартал, півріччя, 9 місяців і рік)1. Комісією з контролю за прийманням, реєстрацією, обліком і
розглядом заяв, повідомлень та іншої інформації про злочини
проведено звірення з документами і джерелами можливого надходження
інформації про злочини
—————————————————————————————————————————————————————————————————
N |Документи та|Дата звірення,| Результати звірення
з/п|джерела зві-|особа, яка йо-|—————————————————————————————————
|рення |го проводила |Виявлено |Кількість фак-|Вжиті за
| | |незареє- |тів, за якими |ними за-
| | |строваних|не надходило |ходи до
| | |заяв і |заяв |реєстра-
| | |повідом- | |ції і
| | |лень про | |реагу-
| | |злочини | |вання
———+————————————+——————————————+—————————+——————————————+————————
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
———+————————————+——————————————+—————————+——————————————+————————
1 |Документи | | | |
|чергової | | | |
|частини | | | |
2 |Документи | | | |
|канцелярії | | | |
|(секретаря) | | | |
3 |Інші устано-| | | |
|ви | | | |
—————————————————————————————————————————————————————————————————2. За книгою обліку інформації про злочини зареєстровано і
розглянуто:
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Всього| За ними прийнято рішень |Переда-|Інфор-|Залиши-|Рішення за інформацією
зареє-|————————————————————————————————|но за |мація |лось |прийнято у термін
стро- |Порушено|заведе-|відмовл.|у тому|належ- |про |нерозг-|——————————————————————
вано |криміна-|но про-|в пору- |числі |ністю |злочин|лянутих|до 3-х|від 3-х|понад
|льних |токол. |шенні |за | |не |заяв та|діб |до 10 |10 діб
|справ |про- |кримі- |пунк- | |підт- |інфор- | |діб |
| |вадж. |нальної |тами | |верди-|мацій | | |
| | |справи |1-2 | |лась | | | |
| | | |ст.6 | | | | | |
| | | |КПК | | | | | |
——————+————————+———————+————————+——————+———————+——————+———————+——————+———————+———————
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11
——————+————————+———————+————————+——————+———————+——————+———————+——————+———————+———————
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————Примітка: число графи 1 дорівнює сумі граф 2, 3, 4, 6, 7, 8, а
сума чисел граф 2, 3, 4, 6 дорівнює сумі граф 9, 10, 11.3. Порушення працівниками термінів розгляду заяв, повідомлень
та іншої інформації про злочини
——————————————————————————————————————————————————————————————————
Всього за КОЗП | Оперативних підрозділів | Слідчими
—————————————————————+————————————————————————————————+———————————
1 | 2 | 3
—————————————————————+————————————————————————————————+———————————
——————————————————————————————————————————————————————————————————4. Матеріали, зареєстровані за Журналом обліку матеріалів, на
підставі яких відмовлено в порушенні кримінальної справи
—————————————————————————————————————————————————————————————————————
Назви |Відмовлено в|Постанову | Прокурором скасовано постанов
служб, що|порушенні |затверджено|——————————————————————————————————
винесли |кримінальної|———————————|всього| з них
рішення |справи |нача-|зас- | |———————————————————————————
|————————————|льни-|туп- | |з пору-|у т.ч.|для |у т.ч.
|усьо-|в т.ч.|ком |ником| |шенням |за |дода-|за
|го |рішен-|ППМ |нача-| |кримі- |ініці-|тко- |ініці-
| |ня | |льни-| |наль- |ативою|вої |ативою
| |прий- | |ка | |ної |ППМ |пере-|підро-
| |нято у| | | |справи | |вір- |зділу
| |термін| | | | | |ки |подат-
| |понад | | | | | | |кової
| |10 діб| | | | | | |мілі-
| | | | | | | | |ції
—————————+—————+——————+—————+—————+——————+———————+——————+—————+——————
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
—————————+—————+——————+—————+—————+——————+———————+——————+—————+——————
1. Слідчі| | | | | | | | |
2. Праці-| | | | | | | | |
вники | | | | | | | | |
оператив-| | | | | | | | |
них під- | | | | | | | | |
розділів | | | | | | | | |
—————————————————————————————————————————————————————————————————————5. Відомості про кримінальні справи, які було порушено
прокурором у зв'язку із скасуванням постанови про відмову в
порушенні кримінальної справи
——————————————————————————————————————————————————————————————————
N |N ма-|Посада |Посада і|N кримі-|Стаття КК|Результати розсліду-
з/п|тері-|і пріз-|прізвище|нальної | |вання кримінальної
|алу |вище |керівни-|справи | |справи
| |співро-|ка, який| | |
| |бітни- |затвер- | | |
| |ка, |див пос-| | |
| |який |танову | | |
| |виніс | | | |
| |рішен- | | | |
| |ня | | | |
———+—————+———————+————————+————————+—————————+————————————————————
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7
———+—————+———————+————————+————————+—————————+————————————————————
——————————————————————————————————————————————————————————————————Довідка: 1. Акт звірення розглянуто на засіданні комісії
"___" ___________ 199_ року Протокол N _______
2. Результати звірення розглянуто на оперативній нараді
"___" ___________ 199_ року Протокол N _______За всіма виявленими фактами порушень законодавства проведено
службові перевірки. Винних працівників, які необгрунтовано
відмовили в порушенні кримінальної справи, приховали злочини від
обліку, а також припустилися інших порушень обліково-реєстраційної
дисципліни, притягнуто до дисциплінарної відповідальності:
——————————————————————————————————————————————————————————————————
N |Прізвище і|Вид порушення|Дата проведення|Вжито заходів (дата і
з/п|посада | |службової пере-|номер наказу, рішення
|працівника| |вірки |оперативної наради
| | | |тощо)
———+——————————+—————————————+———————————————+—————————————————————
1 | 2 | 3 | 4 | 5
———+——————————+—————————————+———————————————+—————————————————————
——————————————————————————————————————————————————————————————————Голова комісії __________________________________
(підпис, прізвище та ініціали)Члени комісії:
1. _________________________
2. _________________________
3. _________________________Вих. N ___ "___" ________________ 199_ року
Додаток 7
до Інструкції про порядок приймання,
реєстрації, обліку та розгляду в
підрозділах податкової міліції заяв,
повідомлень та іншої інформації
про злочини
Правила приймання
в підрозділах податкової міліції заяв, повідомлень
та іншої інформації про злочини
1. Заяви, повідомлення та інша інформація громадян, представників підприємств, установ, громадських та інших організацій, посадових осіб про злочин або готування до нього приймаються цілодобово черговими частинами підрозділів податкової міліції незалежно від місця вчинення злочину.
Поза черговими частинами приймання інформації про злочини зобов'язані здійснювати всі особи начальницького складу підрозділів податкової міліції, які перебувають при виконанні службових обов'язків. Вони не мають права відмовити в її прийманні під приводом обслуговування іншої території, недостатності даних для вирішення питання про порушення кримінальної справи або з будь-яких інших причин.
2. Згідно з вимогами кримінально-процесуального законодавства України, заяви і повідомлення про злочини можуть бути як усними, так і письмовими.
Усні заяви записуються до протоколу, в якому повинні бути вказані: місце і час прийняття заяви; посада, прізвище особи, яка прийняла заяву, та інші потрібні дані про неї; підпис заявника під роз'ясненням про те, що за свідомо неправдивий донос він несе кримінальну відповідальність за ст. 177 КК України; зміст заяви, викладений від першої особи; відмітка про те, що протокол прочитаний заявником і все записано з його слів правильно, а також підписи заявника і посадової особи, яка прийняла заяву.
Письмова заява повинна бути підписана особою, яка її подає. До порушення кримінальної справи слід впевнитися в особі заявника, попередити його про відповідальність за неправдивий донос і відібрати у нього відповідну підписку.
Повідомлення підприємств, установ, організацій і службових осіб повинні бути викладені в письмовій формі.
3. У випадку явки з повинною з'ясовується особа того, хто з'явився, після чого складається протокол, в якому детально викладається зроблена заява (ст. 96 КПК України). Протокол підписують особа, яка з'явилася з повинною, і посадова особа, яка його склала. Однак попереджати особу про відповідальність за неправдиві показання не слід.
4. За заявою або повідомленням про злочин у термін не більше як 3 доби, а у разі необхідності проведення додаткової перевірки - у термін не більше як 10 діб від дня надходження до підрозділу податкової міліції, повинно бути прийняте одне з таких рішень:
про порушення кримінальної справи;
про відмову в порушенні кримінальної справи;
про направлення заяви або повідомлення за належністю.
5. Подавати заяви та іншу інформацію про злочини та події нарівні з громадянами України можуть також іноземні громадяни і особи без громадянства.
6. Заявник має право:
викладати заяву мовою, якою ведеться діловодство в підрозділі податкової міліції, або іншою мовою, якою він володіє;
одержувати письмове повідомлення про рішення, прийняте за його заявою;
оскаржувати дії працівників податкової міліції, які розглядали його заяву, керівникові податкової міліції або відповідному прокуророві.