Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 8 червня 1998 р. N 838
Київ

Про затвердження Положення про порядок надання суб'єктам
зовнішньоекономічної діяльності повноважень на право здійснення
експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів,
які містять відомості, що становлять державну таємницю

Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Положення про порядок надання суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності повноважень на право здійснення експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю (додається).

Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 червня 1998 р. N 838

Положення
про порядок надання суб'єктам зовнішньоекономічної
діяльності повноважень на право здійснення експорту,
імпорту товарів військового призначення та товарів,
які містять відомості, що становлять державну таємницю

Загальна частина

1. Це Положення визначає порядок надання суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності повноважень на право здійснення експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю (далі - товари).

2. У цьому Положенні поняття товари військового призначення *, експорт, імпорт, тимчасове вивезення товарів, тимчасове ввезення товарів вживаються в значенні, поданому в Положенні про державний експортний контроль в Україні, затвердженому Указом Президента України від 13 лютого 1998 р. N 117 (117/98).

* Список товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 8 грудня 1997 р. N 1358 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 50, с.50).

3. Експорт, імпорт товарів можуть здійснювати тільки суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, які отримали на це відповідні повноваження.

4. Без надання суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності повноважень на право здійснення експорту, імпорту товарів (далі - повноваження) здійснюються:

переміщення товарів у зв'язку із заходами, що проводять Збройні Сили та інші військові формування України за межами її території або військові формування іноземних держав на території України в рамках міжнародних договорів;

тимчасове вивезення, ввезення товарів з метою демонстрації (реклами) на виставках, ярмарках, а також проведення їх сертифікації, випробувань чи гарантійного ремонту підприємствами (установами, організаціями), яким належать ці товари;

імпорт та тимчасове вивезення, ввезення підприємствами (установами, організаціями) запасних частин для ремонту виробів військового призначення.

Суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності використовують раніше надані повноваження у разі:

експорту підприємствами-виробниками спеціально призначених комплектуючих до виробів військового призначення для забезпечення виробництва товарів в іноземних державах за українськими ліцензіями;

експорту навчального і допоміжного майна, запасних частин до виробів військового призначення, раніше поставлених Україною іноземним державам, та послуг, пов'язаних з їх технічним обслуговуванням, гарантійним ремонтом та випробуванням, якщо вони здійснюються суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності, який був постачальником цих виробів.

5. Висновок стосовно необхідності отримання суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності повноважень видається під час реєстрації суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності в Держекспортконтролі.

Порядок надання повноважень

6. Для одержання повноважень, крім випадків, зазначених у пункті 13 цього Положення, суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності надсилає до Держекспортконтролю лист із стислим викладом мети звернення, до якого додає такі документи:

заяву типової форми;

висновок міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого він належить, а також висновки МЗЕЗторгу, Мінекономіки, Міноборони в межах їх компетенції щодо можливості надання такому суб'єкту зовнішньоекономічної діяльності повноважень;

довідку про обсяг експорту, імпорту та надходжень в Україну коштів за результатами виконання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) за попередній рік;

довідку про можливість виконання робіт з технічного обслуговування, ремонту, постачання запасних частин, навчання персоналу тощо за номенклатурою товарів, що передбачаються на експорт (подається у разі, якщо заявник має намір експортувати ці товари);

довідку про наявність на підприємстві (в установі, організації) органів чи посадових осіб, які забезпечують роботу в галузі експортного контролю.

Крім того, у разі коли суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності передбачає здійснювати експорт товарів, які є матеріальними носіями інформації, що віднесена до державної таємниці, до зазначених вище документів додається відповідний висновок Держкомсекретів.

Лист оформлюється на бланку підприємства (установи, організації) і повинен містити відомості про мету звернення, конкретні види діяльності у сфері експорту, імпорту товарів, які має намір здійснювати суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності, прізвища та посади осіб, яким доручено проведення робіт з одержання повноважень та робіт у галузі експортного контролю.

7. Заяви та документи, подані для одержання повноважень, розглядаються Держекспортконтролем із залученням у межах їх компетенції Мінпромполітики, Мінекономіки, МЗЕЗторгу, СБУ, МЗС, Міноборони та у разі потреби інших центральних органів виконавчої влади.

Під час розгляду заяви суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності враховуються:

його діяльність на міжнародному ринку за попередній рік;

відповідність заявленої діяльності міжнародним договорам та зобов'язанням України;

відсутність обмежень на співпрацю з визначеними державами;

відсутність даних про порушення ним або його посадовими особами законодавства, в тому числі законодавства з питань експортного контролю;

виконання державного замовлення за номенклатурою товарів, що передбачаються на експорт;

участь у кооперації з виробництва товарів;

участь у реалізації міжнародних договорів;

доцільність надання повноважень за визначеною номенклатурою товарів, виходячи з інтересів держави;

наявність на підприємстві (в установі, організації) органів чи посадових осіб, які забезпечують роботу в галузі експортного контролю;

наявність ефективної служби маркетингу на підприємстві;

потенційні можливості стосовно його закріплення на міжнародному ринку, освоєння нових зразків озброєння та військової техніки, а також нових регіонів збуту;

можливість проведення рекламної, виставкової, передконтрактної та інших видів діяльності з метою реалізації товарів;

наявність експортних варіантів документації на вироби військового призначення;

наявність на підприємстві (в установі, організації) військового представництва (представництва замовника);

наявність у підприємства (установи, організації) ліцензії на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею (у разі якщо суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності має намір здійснювати експорт, імпорт товарів, які є матеріальними носіями інформації, що віднесена до державної таємниці).

8. Крім зазначених у пункті 6 документів, Держекспортконтроль та інші центральні органи виконавчої влади, які залучаються до їх розгляду, можуть затребувати від суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності додаткові відомості або інші документи, необхідні для прийняття обгрунтованого рішення про надання повноважень.

9. Термін розгляду Держекспортконтролем заяви щодо надання повноважень з урахуванням терміну розгляду документів іншими центральними органами виконавчої влади становить до 45 днів від дня подання суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності повного комплекту документів. Термін розгляду заяви у разі виникнення додаткових обставин може бути подовжено за рішенням голови Держекспортконтролю або Урядової комісії з політики експортного контролю, але не більше ніж на 30 днів.

Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, залучені до розгляду документів, у 20-денний термін з моменту їх одержання від суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності або одержання запиту від Держекспортконтролю готують висновки щодо можливості (доцільності) надання конкретному суб'єкту зовнішньоекономічної діяльності повноважень.

До терміну розгляду заяв не зараховується час, необхідний для одержання від суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності додаткових відомостей або інших документів.

10. Держекспортконтроль на підставі поданих документів з урахуванням пропозицій міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, залучених до їх розгляду, як правило, двічі на рік (у разі потреби) готує проект відповідної постанови Кабінету Міністрів України, в якому зазначаються найменування суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та конкретні види товарів, щодо яких передбачається надання повноважень кожному із цих суб'єктів, або висновок про недоцільність надання суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності, які звернулися з відповідними заявами, зазначених повноважень.

Проект постанови Кабінету Міністрів України або відповідний висновок подається Держекспортконтролем на розгляд Урядової комісії з політики експортного контролю.

11. У разі прийняття Урядовою комісією з політики експортного контролю пропозицій щодо надання суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності повноважень проект відповідної постанови, погоджений з Мінпромполітики, Мінекономіки, МЗЕЗторгом, СБУ, МЗС та іншими центральними органами виконавчої влади, залученими до розгляду документів, разом з витягом із протоколу засідання Урядової комісії з політики експортного контролю надсилається Держекспортконтролем в установленому порядку до Кабінету Міністрів України.

У разі прийняття Урядовою комісією з політики експортного контролю рішення про недоцільність надання суб'єкту зовнішньоекономічної діяльності повноважень повторний розгляд його заяви можливий не раніше ніж через рік, якщо інше не визначено цією Комісією.

12. Кабінет Міністрів України приймає рішення про надання суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності повноважень після узгодження проекту постанови з відповідними комітетами Верховної Ради України.

У разі видання Кабінетом Міністрів України відповідної постанови Держекспортконтроль надсилає інформацію про суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, яким надано повноваження, до заінтересованих центральних органів виконавчої влади.

Облік суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, яким Кабінетом Міністрів України надано повноваження, та видача їм документального підтвердження про це здійснюється Держекспортконтролем.

Документи, подані суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності для одержання повноважень, зберігаються Держекспортконтролем, іншими центральними органами виконавчої влади протягом трьох років після закінчення терміну дії наданих повноважень або прийняття рішення про недоцільність їх надання.

13. Надання суб'єктам зовнішньоекономічної діяльності повноважень у рамках виконання міжнародних договорів про військово-технічне співробітництво, виробничу чи науково-технічну кооперацію, а також у рамках державного оборонного замовлення здійснюється шляхом підготовки та подання Кабінетові Міністрів України міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади, відповідальним за виконання конкретного міжнародного договору чи державного оборонного замовлення, проекту відповідної постанови, до якого додаються переліки товарів та список суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - виконавців робіт у рамках цього міжнародного договору чи державного оборонного замовлення, узгодженого в установленому порядку з МЗЕЗторгом, Мінекономіки, Міноборони, Держекспортконтролем, МЗС, СБУ, Держкомсекретів, та прийняття Кабінетом Міністрів України відповідного рішення.

Термін дії повноважень та умови
їх призупинення або скасування

14. Термін дії повноважень, крім випадків, передбачених пунктом 13 цього Положення, визначається Кабінетом Міністрів України на період до трьох років. Дія цих повноважень кожного разу автоматично подовжується на визначений термін у разі, якщо Держекспортконтроль чи інші центральні органи виконавчої влади не подадуть до Кабінету Міністрів України клопотання про припинення таких повноважень після закінчення терміну їх дії.

Термін дії повноважень у випадках, передбачених пунктом 13 цього Положення, визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до міжнародних договорів України або на період виконання державного оборонного замовлення.

15. Контроль за використанням суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності повноважень забезпечується Держекспортконтролем та іншими центральними органами виконавчої влади в межах їх компетенції.

16. Дія повноважень за поданням Держекспортконтролю, інших центральних органів виконавчої влади, узгодженим з Урядовою комісією з політики експортного контролю, може бути призупинена або скасована Кабінетом Міністрів України у разі:

встановлення факту порушення суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності законодавства України або інших держав, яке стосується експорту, імпорту товарів;

виникнення обставин, що можуть призвести до заподіяння шкоди національній безпеці України;

припинення юридичної особи;

визнання суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності банкрутом;

встановлення фактів, які свідчать, що повноваження надано на підставі недостовірних або неповних даних.

17. Суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності, повноваження яких призупинено або скасовано Кабінетом Міністрів України, можуть звернутися з заявою про відновлення дії або повторне надання повноважень тільки у разі усунення причин, через які такі повноваження було призупинено або скасовано.