Документ втратив чиннiсть!

ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ,
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ,
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ,
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ВОДНОМУ ГОСПОДАРСТВУ,
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ГЕОЛОГІЇ I ВИКОРИСТАННЮ НАДР

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
9 червня 1994 р. під N 129/338

НАКАЗ
від 14 квітня 1994 р. N 26/50/52/46/48

( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Державної податкової адміністрації України,
Міністерства економіки України,
Міністерства охорони навколишнього
природного середовища України,
Державного комітету України по водному господарству
N 563/419/453/186 від 03.09.20
08)

Інструкція
про порядок обчислення і сплати платежів
за спеціальне використання прісних водних ресурсів

( Зі змінами та доповненями , внесеними наказами
Головної державної податкової Інспекції України,
Міністерства економіки України,
Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України,
Державного комітету України по водному господарству та Державного
комітету України по геології і використанню надр
від 27 жовтня 1994 р.
N 115/154/98/103/106 та
від 6 жовтня 1995 р.
N 77/153/108/75/89
)

1. Загальні положення

1. Інструкцію розроблено на підставі Закону УРСР "Про охорону навколишнього природного середовища" і постанов Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1994 року N 75 "Про затвердження Порядку справляння плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів і тимчасових нормативів плати за їх спеціальне використання" від 26 квітня 1994 р. N 247 "Про розмір плати за використання прісних водних ресурсів сільськогосподарськими товаровиробниками" та від 5 вересня 1994 р. N 615 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1994 р. N 75". Інструкція обов'язкова для виконання суб'єктами підприємницької діяльності - водокористувачами незалежно від форм власності.

Інструкція передбачає порядок обчислення і сплати до бюджетів суб'єктами підприємницької діяльності плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів, а також відповідальність платників за достовірність даних про обсяги використання води, правильність обчислення, повноту і своєчасність сплати цих платежів до бюджетів.

2. Плату за спеціальне використання прісних водних ресурсів встановлено з метою зацікавлення суб'єктів підприємницької діяльності раціонально використовувати водні ресурси.

3. Введення плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів не звільняє суб'єктів підприємницької діяльності від сплати платежів за скид у водні об'єкти забруднюючих речовин, штрафів за порушення природоохоронного законодавства, сплати постачальникам води вартості послуг, пов'язаних з її подачею.

Справляння плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів не звільняє водокористувачів підземних вод від відшкодування витрат на проведення геологорозвідувальних робіт.

4. До спеціального використання прісних водних ресурсів належить використання водних ресурсів для задоволення водою виробничих і сільськогосподарських потреб і потреб населення за допомогою спеціальних пристроїв і установок або використання води без їх застосування, що може істотно вплинути на якісні та кількісні показники стану водних ресурсів, а також користування водними об'єктами для потреб гідроенергетики і водного транспорту.

5. Плату встановлено за спеціальне використання прісних водних ресурсів загальнодержавного і місцевого значення.

До прісних водних ресурсів загальнодержавного значення належать:

а) поверхневі води, віднесені до басейнів річок, що розташовані або використовуються на території кількох областей. включаючи притоки всіх порядків;

б) підземні прісні води.

До прісних водних ресурсів місцевого значення належать водні ресурси, не віднесені до ресурсів загальнодержавного значення.

Перелік прісних водних ресурсів місцевого значення визначається Державним комітетом по водному господарству за участю Міністерства охорони навколишнього природного середовища.

6. Розміри платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів, крім тих, що використовуються підприємствами гідроенергетики і водного транспорту, обчислюються відповідно до нормативів плати, обсягів використання води та ліміту.

II. Платники платежів за
спеціальне використання прісних водних ресурсів

7. Платниками платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів є суб'єкти підприємницької діяльності - водокористувачі незалежно від форм власності, що вважаються юридичними особами, включаючи підприємства гідроенергетики та водного транспорту, підприємства з іноземними інвестиціями, їх філії, представництва, відділення та інші відособлені підрозділи, що не вважаються юридичними особами, але мають окремий баланс, поточний і розрахунковий рахунок у банку.

Плату за спеціальне використання прісних водних ресурсів вносять також господарські виробничі підрозділи, що не мають юридичного статусу і підвідомчі негоспрозрахункові організації.

III. Ліміт використання прісних водних ресурсів

8. Суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані мати дозвіл на спеціальне використання прісних водних ресурсів, що є офіційним документом і засвідчує право на використання конкретних природних ресурсів. Крім дозволу, водокористувачам встановлюється ліміт використання води.

Ліміт використання - це гранична кількість води, на використання якої з водного об'єкта водокористувачу видається дозвіл за встановленим порядком.

Видача дозволу на спеціальне використання прісних водних ресурсів і його скасування здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 10 серпня 1992 р. N 459 "Про порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів і встановлення лімітів використання ресурсів республіканського значення" зі змінами та доповненнями, внесененими постановою Кабінету Міністрів від 28 квітня 1994 р. N 268 "Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів від 10 серпня 1992 року N 459.

9. Ліміти використання прісних водних ресурсів місцевого значення затверджуються Верховною Радою Республіки Крим, обласними Радами народних депутатів за поданням органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки.

10. Ліміт затверджується на річний обсяг використання води на виробничі та інші потреби до 10 січня, а для зрошувального землеробства до 10 березня поточного року.

11. Квартальні ліміти використання води розраховуються водоспоживачами в межах затвердженого річного ліміту з урахуванням проектних матеріалів і виробничих програм та узгоджуються з відповідними органами Мінекобезпеки, Держводгоспу та Держкомгеології і подаються податковим органам.

12. У разі зміни ліміту на використання води протягом року водокристувач зобов'язаний у десятиденний термін з дня його затвердження повідомити про ці зміни відповідну державну податкову інспекцію.

13. Не підлягають лімітуванню водні ресурси, що використовуються без вилучення їх із водних джерел (наприклад, вода, що проходить через турбіни ГЕС; водні ресурси, що використовуються водним транспортом).

Органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки подають відповідним податковим органам перелік платників платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів і затвердженим для кожного з них річним лімітом водовикористання не пізніше 20 березня.

IV. Нормативи плати за спеціальне використання прісних
водних ресурсів

14. Нормативи плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів затверджуються Кабінетом Міністрів за поданням Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки за погодженням з Міністерством економіки і Міністерством фінансів.

15. Для водокористувачів, водозабезпечення яких здійснюється із водогосподарських систем, тобто комплексів, взаємопов'язаних водних об'єктів - річок, водосховищ, каналів, озер, підземних вод й інших об'єктів, нормативи плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів встановлюються у карбованцях за 1 куб.м води, використаної із водогосподарської системи.

Для водокористувачів, виробничі потреби яких задовольняються без вилучення води з водного джерела і для яких не встановлюється ліміт використання прісних водних ресурсів, нормативи плати визначаються:

для ГЕС - за 1 куб.м води, пропущеної через турбінні агрегати;

для діючого вантажного флоту - за 1 тонажо-добу експлуатації флоту;

для діючого пасажирського флоту - за 1 місце-добу експлуатації флоту.

16. Тимчасові нормативи плати за спеціальне використання прісних поверхневих та підземних водних ресурсів, а також пільгові коефіцієнти до тимчасових нормативів плати для окремих категорій водокористувачів, затверджені постановами Кабінету Міністрів від 8 лютого 1994 р. N 75 "Про затвердження Порядку справляння плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів і тимчасових нормативів плати за їх спеціальне використання", від 26 квітня 1994 р. N 247 "Про розмір плати за використання прісних водних ресурсів сільськогосподарськими товаровиробниками", від 5 вересня 1994 р. N 615 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1994 р. N 75" і наведені у додатках 1, 2 та 3 до цієї Інструкції.

До нормативів плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів підприємствами гідроенергетики застосовується коефіцієнт 0,005.

При використанні води, що надходить із змішаних джерел (поверхневі, підземні), норматив її використання обчислюється за середньозваженими вимірами з урахуванням установлених постачальникові лімітів використання води з різних джерел і відповідних нормативів плати.

V. Об'єкт обчислення плати за спеціальне використання
прісних водних ресурсів

17. Об'єктом обчислення плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів є обсяг води, яку водоспоживачі використовують для власних потреб, незалежно від того, надходить ця вода безпосередньо з водогосподарських систем (поверхневих чи підземних джерел), чи від інших водокористувачів або від підприємств комунального господарства.

18. Підприємства, що використовують для потреб охолодження обладнання оборотну систему водопостачання, плату до бюджетів вносять тільки за воду, яку збирають з водогосподарських систем і використовують на підживлення оборотної системи.

19. При використанні води одночасно з виробничими цілями на потреби об'єктів соціально-культурного призначення, житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення, підсобного сільського і рибоводного господарства або інших допоміжних служб плата до бюджету вноситься за всю використану воду.

20. Плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів не справляється:

а) за воду, що відпускається платниками платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів іншим водокористувачам;

г) за забір води з водних об'єктів для протипожежних потреб.

Власники водного транспорту не вносять плату за спеціальне використання прісних водних ресурсів стоянковим, службово-допоміжним флотом та буксирами, перелік яких наведено у додатку 7 цієї Інструкції.

Власники водного транспорту також не вносять плату за експлуатацію водного транспорту на річці Дунай.

б) за використання підземних вод, які є сировиною в технологічному процесі для вилучення корисних компонентів, що міститься в них;

в) за використання підземних вод, які вилучаються з надр із видобутком корисних копалин, а також забір яких допомогає усувати небезпечну дію вод у господарській діяльності (забруднення, підтоплення, засолення, заболочення, зсуви тощо).

VI. Порядок обчислення та сплати до бюджетів платежів
за спеціальне використання прісних водних ресурсів

21. Сума платежу за спеціальне використання прісних водних ресурсів обчислюється платниками самостійно з урахуванням пільгових коефіцієнтів.

22. Платежі обчислюються квартальним розрахунком виходячи з фактичного обсягу використаної води, встановленого ліміту та нормативів плати з урахуванням пільг. Приклади розрахунків плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів наведені у додатку 4 цієї Інструкції.

При використанні води одночасно з виробничими цілями на потреби об'єктів соціально-культурного призначення, житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення, підсобного сільського і рибоводного господарства або інших служб плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів обчислюється за всю використану воду виходячи з фактичного обсягу використаної води, встановленого ліміту, нормативів плати, з урахуванням пільгових коефіцієнтів.

Підприємства гідроенергетики, що використовують воду на вищеназвані потреби, обчислюють плату за спеціальне використання прісних водних ресурсів на ці потреби без врахування коефіцієнта 0,005.

Водокористувачі, які використовують воду із каналів, також вносять плату за спеціальне використання прісних водних ресурсів. Плата обчислюється за нормативами, встановленими для водного об'єкта, з якого забирається вода в канал.

23. За понадлімітне використання прісних водних ресурсів плата обчислюється і справляється у п'ятикратному розмірі.

24. Кількість води, що використовується, визначається підприємством-водокористувачем на підставі даних первинного обліку за показниками вимірювальних приладів.

У разі відсутності водовимірювальної апаратури витрати води можуть визначатись розрахунком за обсягом виробленої продукції чи наданих послуг, норми водовитрат на одиницю продукції, характеристик працюючих насосів, витрат електроенергії або іншими можливими методами (додаток N 4 до цієї Інструкції).

У зрошувальному землеробстві на державних системах обсяг фактично використаної води обов'язково підтверджується управліннями зрошувальних систем.

25. Підприємства-водокористувачі незалежно від форм власності складають статистичний звіт про використання води за формою N 2-ТП (водгосп) або за формою N 7-гр (підземні води).

Власники водного транспорту складають розрахунки плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів за встановленою формою (додаток 6 до цієї Інструкції) за перше півріччя, дев'ять місяців та за рік. Розрахунки подаються до податкових органів не пізніше 25 числа, наступного за звітним періодом.

Підприємства - власники водного транспорту, що використовують воду на виробничі цілі і на потреби об'єктів соціально-культурного призначення, житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення, підсобного сільського і рибоводного господарства або інших служб, складають розрахунки за двома формами (додатки 5 і 6 до цієї Інструкції).

26. Підприємства-водокористувачі щоквартально складають за встановленою формою (додаток N 5 до цієї Інструкції) розрахунок плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів, за винятком водного транспорту, і подають його податковим та водогосподарським органам не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

27. Сплата платежу за спеціальне використання прісних водних ресурсів проводиться платниками щоквартально у 5-денний строк з дати, встановленої пунктом 26 цієї Інструкції для подання розрахунку.

28. У межах встановленого ліміту платежі відносяться на витрати виробництва, а за понадлімітне їх використання - стягуються з прибутку, що залишається у розпорядженні суб'єкта підприємницької діяльності.

29. Водокористувачі, які не подали податковим органам у встановлений термін квартальні розрахунки встановленої форми, сплачують 110 відсотків суми платежу за спеціальне використання прісних водних ресурсів, обчисленої за попередній звітний період.

Після подання зазначених розрахунків проводиться перерахунок платежу.

30. Суми вказаних платежів вносяться до відповідних бюджетів з розрахункових рахунків платників. Якщо ж підприємства не мають розрахункового рахунку, платежі вносять виробничі об'єднання, комбінати тощо, яким підпорядковуються вказані підприємства.

Плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів загальнодержавного значення в розмірі 80 відсотків зараховується до державного бюджету України, і 20 відсотків - до бюджету Автономної Республіки Крим та бюджетів областей на розділ 13 Класифікації доходів і видатків державного та місцевих бюджетів. Символ звітності банку 58.

Плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів місцевого значення зараховується в повному обсязі до місцевих бюджетів відповідних Рад народних депутатів на розділ 13 Класифікації доходів і видатків державного та місцевого бюджетів.

Плата за понадлімітне використання прісних водних ресурсів загальнодержавного і місцевого значення надходить до місцевих позабюджетних фондів охорони навколишнього природного середовища.

Платежі за спеціальне використання прісних водних ресурсів для потреб гідроенергетики та водного транспорту зараховуються у повному обсязі до державного бюджету України.

Платники платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів подають до банківських установ платіжні доручення для зарахування належної суми платежу до відповідного бюджету або місцевого позабюджетного фонду охорони навколишнього природного середовища.

VII. Контроль за використанням води, станом його обліку,
правильністю обчислення та своєчасністю сплати платежів за
спеціальне використання прісних водних ресурс
ів

31. Контроль за спеціальним використанням прісних водних ресурсів, обліком його обсягів здійснюють відповідні органи Мінприроди.

32. Контроль за достовірністю звітних даних про обсяги використаної води здійснюють органи Мінекобезпеки, Мінстату, Держнодгоспу, Держжилкомунгоспу.

33. При виявленні порушень з питань обсягів водоспоживання під час перевірок водокористувачів органи Мінприроди і Держводгоспу направляють до відповідних податкових органів копії актів перевірок підприємств-водоспоживачів.

34. Контроль за правильністю обчислення і своєчасністю сплати до бюджетів платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів здійснюється державними податковими інспекціями.

Контроль за повнотою і своєчасністю сплати платежу за понадлімітне використання прісних водних ресурсів, що вноситься до місцевого позабюджетного фонду охорони навколишнього природного середовища, здійснюється в порядку, визначеному органами місцевого самоврядування. В разі неперерахування платниками платежу за понадлімітне використання прісних водних ресурсів ці кошти стягуються державними податковими інспекціями з зарахуванням їх до бюджетів за порядком, встановленим п. 30 цієї Інструкції.

35. Державними податковими інспекціями здійснюється перевірка розрахунків плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів.

36. Документальна перевірка правильності обчислення і перерахування до бюджетів плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів здійснюється державною податковою інспекцією. За необхідністю до перевірок залучаються органи Мінекобезпеки і Держводгоспу.

37. Облік нарахованих і сплачених сум плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів ведеться державними податковими інспекціями оперативно-бухгалтерського обліку податків і неподаткових платежів, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції від 12 травня 1994 р. N 37.

Повернення та залік неправильно сплачених сум плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів проводиться із відповідного бюджету за заявою платника.

VIII. Права і відповідальність платників платежів
за спеціальне використання прісних водних ресурсів

38. Відповідальність за правильність обчислення, своє- часність подання розрахунків і сплати платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів несуть платники цих платежів відровідро до чинного законодавства України.

39. Платники платежів за спеціальне використання прісних водних ресурсів мають право оскаржити дії службових осіб державних податкових інспекцій за порядком, встановленим чинним законодавством України.

Додаток 1

Тимчасові нормативи
плати за спеціальне використання прісних
поверхневих водних ресурсів

Басейни річок
(крб./куб.м) 
Нормативи плати
 
Код водного
об'єкта 
Дніпро
Сіверський Донець
Річки Приазов'я
Дністер
Південний Буг
Тиса
Прут та Серет
Річки Криму
Західний Буг
Дунай
Інших річок 
21,0
53,0
66,0
17,0
25,0
17,0
17,0
48,0
17,0
16,0
33,0 
ЧЕР.ДНЕПР
АЗО.ДОН
АЗО.БЕРДА
ЧЕР.ДНЕСТР
ЧЕР.Ю.БУГ
ЧЕР.ДУНАЙ
ЧЕР.ДУНАЙ

БАЛ.ВИСЛА
ЧЕР.ДУНАЙ
 

Водний транспорт
(крім стоянкового, службово-допоміжного і буксирного флоту)  
Усі річки, крім Дунаю:
вантажний самохідний і несамо
хідний флот, що експлуатується
пасажирський флот, що експлуа
тується 

14 крб. за 1 тонажо-добу
експлуатації флоту
1 крб. за 1 місце-добу
експлуатації флоту 

Примітка. Код водного об'єкта подано за "Класифікатором річок України для кодування водойм при веденні державної статистичної звітності про використання води за формою 2-ТП (водгосп)".

Додаток 2

Тимчасові нормативи
плати за спеціальне використання прісних
підземних водних ресурсів

Республіка, область
 
Нормативи плати
(крб./куб.м) 
Республіка Крим
Області:
Вінницька
Волинська
Дніпропетровська
Донецька
Житомирська
Закарпатська
Запорізька
Івано-Франківська
Київська
Кіровоградська
Луганська
Львівська
Миколаївська
Одеська
Полтавська
Рівненська
Сумська
Тернопільська
Харківська
Херсонська
Хмельницька
Черкаська
Чернігівська
Чернівецька 
70,0

61,0
62,0
53,0
73,0
60,0
40,0
58,0
62,0
32,0
55,0
73,0
47,0
65,0
64,0
37,0
49,0
45,0
62,0
28,0
57,0
53,0
62,0
45,0
64,0 

Примітка. Нормативи плати за спеціальне використання підземних водних ресурсів обчислені без врахування ставок на відшкодування витрат на геологорозвідувальні роботи.

Додаток 3

Пільгові коефіцієнти
до тимчасових нормативів плати
за спеціальне використання прісних водних ресурсів

Галузі промисловості та господарства
 
Пільговий коефіцієнт
(рік) 
  1994 р.  1995 р.  1996 р. 
Теплоенергетика
(теплові і атомні станції)
Житлово-комунальне
господарство
Виробники сільськогосподар
ської продукції,
включаючи тих, що здійснюють
зрошення
Ставкове рибне господарство 

0,2
0




0,01
0,1 

0,3
0




0,1
0,1 

0,4
0,1




0,2
0,1 

Додаток 4

Приклади розрахунків плати за спеціальне
використання прісних водних ресурсів

1. Визначення обсягу використаної води
за непрямими методами

1.1. За нормативом споживання води на одиницю продукції.

Норматив розробляється для даного підприємства науковою організацією та затверджується органами, що встановлюють ліміт на спеціальне використання прісних водних ресурсів.

Приклад.

Підприємство за звітний квартал виробило 100 тон продукції. Згідно з нормативом використання води на виробництво 1 тони продукції становить 35 куб.м.

Загальний обсяг використаної прісної води дорівнює:

W = 100 х 35 = 3500 куб.м

1.2. За обсягом оплати послуг за водопостачання.

Приклад.

Підприємство отримало воду від системи водоканалу ЖКГ (чи іншої підпорядкованості) згідно з платою за послуги водопостачання в обсязі 1000 куб.м за звітний квартал.

Обсяг води для нарахування плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів становить 1000 куб.м.

1.3. За обсягом витраченої електроенергії.

При заборі води насосними станціями витрати електроенергії контролюються згідно з показниками спеціальних приладів.

Визначення обсягу забору води насосними агрегатами за даними витрати електроенергії здійснюються за формулою:

Е х 367,2 х Мн х Мг
W = --------------------------------
Н

де: 367,2 - постійний коефіцієнт: W - обсяг забраної води (куб.м); Е - витрати електроенергії за розрахунковий період (квт/г); Н - розрахунковий тиск насоса (м); Мн, Мг - коефіцієнти корисної дії (к.к.д.) відповідно до насоса та електродвигуна.

Розрахункові показники Н, Мн, Мг беруться з матеріалів технічного проекту насосної станції та технічних паспортів до них.

Приклад.

Згідно з документами про сплату за використану електроенергію на насосній станції визначаємо, що обсяг витраченої електроенергії становить 61800 квт./г. за звітний квартал.

Згідно з технічним проектом (паспортом) насосної станції і паспортів насоса та двигуна визначаємо:

розрахунковий тиск Н = 30 м;

коефіцієнт корисної дії насоса Мн = 0,89:

коефіцієнт корисної дії електродвигуна Мг = 0,87.

Тоді згідно із загальною формулою маємо:

61800 х 367,2 х 0,89 х 0,87
W = ----------------------------------- = 585705,3 куб.м
30

1.4. За обсягом виробленої електроенергії.

При пропусканні води через турбінні агрегати видобуток електроенергії контролюється згідно з показниками спеціальних приладів, що і відображає результат виробничої діяльності підприємства.

Кількість пропущеної через турбінний агрегат води за даними виробленої електроенергії обчислюється за формулою:

367,2 х Е
W = --------------------------------
Н х Мн х Мг

де: W - обсяг пропущеної через турбінні агрегати води за розрахунковий час (куб.м); Н - середній корисний тиск (м); Мн х Мг - коефіцієнти корисної дії (к.к.д.) відповідно до турбіни та генератора; Е - обсяг виробленої електроенергії (квт.г) за розрахунковий період.

Розрахунковий показник корисного тиску води дорівнює різниці відміток верхнього (вище греблі) та нижнього (нижче греблі) б'єфів (рівнів води) водосховища та витрат тиску на спорудах водоводу (грати, трубопроводи тощо).

Відмітки б'єфів (рівнів води) водосховища визначаються за даними режимних спостережень або згідно з розрахунком несталого руху потоку у нижньому б'єфі (згідно з проектними даними).

К.к.д. турбіни та генератора визначаються за паспортними даними і дорівнюють відповідно Мт = 0,85 - 0,95 та Мг = 0,96 - 0.98.

Приклад.

Згідно із звітними документами виробничої діяльності ГЕС за розрахунковий місяць виробництво електроенергії становило 310 тис.квт.г.

Згідно із режимними даними спостережень відмітка води у верхньому б'єфі (вище греблі) становила 65.2 м, а у нижньому б'єфі (нижче греблі) - 57,17 м.

Таким чином, тиск становить:

Н = 65,2 - 57,17 = 8,03 м

З урахуванням втрати напору на спорудах водоводу, що дорівнює (за проектом) 0,5 м, розрахунковий напір дорівнює:

Н = 8,03 - 0,5 = 7,53 м

Згідно с паспортом турбіни Мт = 0,876 (для даного звітного періоду) та паспортом генератора Мг = 0,97.

Таким чином, згідно із загальною формулою розрахунку пропущеної через турбіни води маємо:

367,2 х 310000
W = ------------------------------------ = 17,80 млн.куб.м
7,53 х 0,876 х 0,97

II. Визначення плати за спеціальне використання
прісних водних ресурсів

2.1. Використання поверхневих прісних водних ресурсів.

Приклад 1.

Промислове підприємство знаходиться у басейні р.Дніпро (Черкаська область).

Затверджений ліміт використання прісної води становить:

Wл = 1100 куб.м

За звітний період використано W = 1000 куб.м прісної води.

Згідно з додатком 2 норматив плати становить:

Т пов = 21 крб./куб.м

Згідно з додатком 4 підприємство не має пільг на сплату за спеціальне використання прісних водних ресурсів.

За звітний період використання прісної води не перевищувало встановленого ліміту.

Тоді загальна сума плати становить:

Р = Т пов х W = 21 х 1000 = 21000 крб.

Приклад 2.

Те ж підприємство (приклад 1) за звітний період використало 1500 куб.м прісної води.

Згідно з встановленим лімітом 1100 куб.м понадлімітне використання поверхневих водних ресурсів становить:

Wп.л. = 1500 - 1100 = 400 куб.м

Норматив плати за використання поверхневих водних ресурсів (додаток 2) становить Т пов = 21 крб./куб.м.

Норматив плати за понадлімітне використання поверхневих водних ресурсів становить:

Т пов.ш = 5 х 21 = 105 крб./куб.м

Загальна сума плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів дорівнює:

Р = 21 х 1100 + 105 х 400 = 23100 + 42000 = 65100 крб.

Приклад 3.

ГЕС розташована у басейні р.П.Буг.

За розрахунковий місяць обсяг води, що пройшов через турбіни, становить 19,06 млн.куб.м.

Згідно з додатком 2 та п. 16 даної Інструкції норматив плати становить:

Т пов = 0,005 х 25 = 0,125 крб./куб.м

Загальна сума плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів становить:

Р = Т пов. х W гес = 0,125 х 19.06 х 10 = 2,38 млн.крб.

Приклад 4.

Система зрошення розташована у Миколаївській області (басейн р.П.Бугу).

За звітний період використано 6 млн.куб.м води.

Згідно з додатком 2 норматив плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів встановлено в обсязі:

Т пов. = 25 крб./куб.м

Згідно з додатком 4 для зрошуваного землеробства встановлено пільговий коефіцієнт на 1994 рік в обсязі 0,01.

Тоді розрахункове значення нормативу плати становить:

Т пов. = 0,01 х 25 = 0,25 крб./куб.м

Загальна оплата зрошення за використання водних ресурсів становитиме:

Р = Т пов. х W зрош. = 0,25 х 6000000 = 1,5 млн.куб.м

Приклад 5.

У першому півріччі власник водного транспорту експлуатував свій вантажний самохідний і несамохідний флот 1.215.000 тонажо-діб, а пасажирський флот - 20.000 місце-діб.

Згідно з додатком 1 до цієї Інструкції норматив плати для вантажного самохідного і несамохідного флоту становить 14 крб. за 1 тонажо-добу експлуатації флоту, а для пасажирського флоту - 1 крб. за 1 місце-добу експлуатації флоту.

Плата за спеціальне використання прісних владних ресурсів для вантажного флоту за перше півріччя становить:

1.215.000 х 14 = 17.010.000 крб.

Плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів для пасажирського флоту за відповідний період становить:

20.000 х 1 = 20.000 крб.

Загальна сума плати за звітний період становить:

17.010.000 + 20.000 = 17.030.000 крб.

Приклад 6.

Ставкове рибне господарство використовує воду р.Росави, що відноситься до басейну ріки Дніпро.

Для нього затверджено ліміт в обсязі 500 тис.куб.м (Wл).

Згідно з додатком 2 норматив плати становить 21 крб./куб.м.

Згідно з додатком 4 пільговий коефіцієнт за спеціальне використання прісних водних ресурсів для ставкового рибного господарства становить 0,1, тобто розрахунковий норматив плати становить:

Т роз. = 21 х 0,1 = 2,1 крб./куб.м

Плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів становить:

Р = 500000 х 2,1 = 1050000 крб.

2.2. Використання прісних підземних водних ресурсів.,

Приклад 1.

Промислове підприємство розташоване у Полтавській області.

За розрахунковий період підприємство використало Wпд = 1000 куб.м підземних водних ресурсів.

Ліміт використання водних ресурсів встановлено в обсязі 1200 куб.м (Wпд).

Згідно з додатком 3 норматив плати за використанням прісних підземних водних ресурсів становить: Тпд = 37 крб./куб.м

Загальна сума плати за використання прісних підземних вод за розрахунковий період становить:

Рпд = Тпд х Wпд = 37 х 1000 = 37000 крб.

Приклад 2.

Сільгосппідприємство розташоване у Полтавській області.

За звітний період підприємство використало 1000 куб.м підземних водних ресурсів (Wпд).

Ліміт використання водних ресурсів встановлено в обсязі 1200 куб.м (Wпд).

Згідно з додатком 3 норматив плати становить Тпд = 37 крб/куб.м, а згідно з додатком 4 встановлюється пільговий коефіцієнт у 1994 році в обсязі 0.01, що обумовлює розрахункове значення нормативу плати в обсязі:

Тпд.роз. = 37 х 0.01 = 0,37 крб./куб.м

Загальний обсяг плати становить:

Р = Тпд.роз. х Wпд = 0,37 х 1000 = 370 крб.

Додаток 5

В______________________________________________________________________________________ податкову Інспекцію

В ________________________________________________________________________________________________________

(орган, що регулює використання вод)

__________________________________________________________________________________________________________

(повна назва підприємства)

Адреса підприємства ________________________________________________________________________________________

Прізвище відповідальної особи ________________________________________________________________________________

Телефон_____________________________

Розрахунок плати за спеціальне використання прісних водних ресурсів,
використаних за_____ квартал 199_ р.
(за виключенням водного транспорту)

 -----------------------------------------------------------------------
Назва ¦Встановле-¦фактично ¦Норматив пла-¦Пільго- ¦Сума плати за
водогос-¦ний ліміт ¦використа-¦ти за 1 куб.м¦вий кое-¦використану
подарсь-¦викорис- ¦но води ¦води,викорис-¦фіцієнт ¦воду в межах
кої сис-¦тання води¦(пропуще- ¦та ної в ме- ¦ ¦ліміту (пропу-
теми ¦(куб.м) ¦но через ¦жах ліміту ¦ ¦щено через
¦ ¦турбіни) ¦(крб./куб.м) ¦ ¦турбіни) (крб.)
¦ ¦(куб.м) ¦ ¦ ¦
----------+----------+----------+-------------+--------+---------------
1 ¦ 2 ¦ 3 ¦ 4 ¦ 5 ¦ 6
-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------
В тому числі підля-¦Кількість ¦Норматив плати¦Сума плате-¦Всього
гає перерахуванню ¦води, вико-¦за 1куб.м води¦жів за по- ¦платежів
---------------------¦ристаної ¦використаної ¦надлімітне ¦за фак-
до дер-¦до місце- ¦понад ліміт¦понад ліміт ¦використ. ¦тично ви-
жавно- ¦вого бюд- ¦(гр.3-гр.2)¦(гр.4 х гр.5 х¦води, яка ¦користа-
го бюд-¦жету ¦ ¦5) ¦підлягає ¦ну воду
жету ¦ ¦ ¦ ¦перераху- ¦(гр.6 +
¦ ¦ ¦ ¦ванню до ¦гр.11)
¦ ¦ ¦ ¦місцевого ¦(крб.)
¦ ¦ ¦ ¦позабюджет-¦
¦ ¦ ¦ ¦ного фонду ¦
¦ ¦ ¦ ¦(крб.) ¦
---------+-----------+-----------+--------------+-----------+----------
7 ¦ 8 ¦ 9 ¦ 10 ¦ 11 ¦ 12
-----------------------------------------------------------------------

Додаток 6

В______________________________________________________________________________________________ податкову інспекцію

В _______________________________________________________________________________________________________________

(орган по регулюванню використання надр)

_________________________________________________________________________________________________________________

(повна назва підприємства)

Ідентифікаційний код ______________________________________________________________________________________________

Адреса підприємства ______________________________________________________________________________________________

Прізвище відповідальної особи ______________________________________________________________________________________

Телефон_________________________________________________________________________________________________________

Розрахунок
плати за спеціальне використання прісних
водних ресурсів пасажирським та вантажним флотами
за __________________199_ р.





 
Од. вим.



 
Рядок



 
Вантажний
самохідний
і несамохідний
флот, що
експлуатується 
Пасажирський флот,
що експлуатується


 
Одиниця виміру      Тонажо-діб  Місце-діб 
Фактичні дані про
використання власних
суден
Норматив плати
Сума платежів, що підля-
гає перерахуванню до бю-
джетів (ряд.01 х ряд.02)
в тому числі:
а) до державного бюджету

б) до місцевого бюджету

Нараховано за поперед-
ній період звітного року
для сплати до бюджетів
в тому числі:
а) до державного бюджету

б) до місцевого бюджету

Сума, що підлягає спла-
ті до бюджетів (ряд.06-
ряд.03)
в тому числі:
а) до державного бюджету
(ряд.07-ряд.04)
б) до місцевого бюджету
(ряд.08-ряд.03) 



крб.

тис.
крб.

тис.
крб.
тис.
крб.

тис.
крб.

тис.
крб.
тис.
крб.

тис.
крб.

тис.
крб.
тис.
крб. 


01
02


03


04

05


06


07

08


09


10

11 



























 



























 

Керівник підприємства ___________________ (підпис)

Головний бухгалтер______________________ (підпис)
 


 

Додаток 7

Перелік
стоянкового, службово-допоміжного
флотів та буксирів

I. Буксирний та службово-допоміжний флот:

буксири-теплоходи

буксири-пароплави

службово-допоміжний та роз'їзний флот

судна спецпризначення

II. Стоянковий флот:

нафтоперекачуючі станції

плавнафтобази

дебаркадери

доки плавучі

судна з механічним обладнанням

(інший стоянковий флот)