МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.09.2018 N 977
Деякі питання комплексної оцінки розвитку
дітей з особливими освітніми потребами
На виконання частини 1 статті 64 Закону України "Про освіту", Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. N 545, постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання у 2018 році коштів, передбачених у державному бюджеті на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами" від 22 серпня 2018 р. N 615 та з метою підвищення ефективності діяльності інклюзивно-ресурсних центрів і впровадження єдиних підходів до комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Технічні характеристики комплекту методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивно-ресурсних центрах (далі - Технічні характеристики);
Перелік адміністративно-територіальних одиниць для закупівлі комплектів методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивно-ресурсних центрах (далі -Перелік).
2. Інституту модернізації змісту освіти (Спірін О. М.) здійснити у 2018 році процедуру закупівлі в установленому законодавством порядку:
1) комплектів методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивно-ресурсних центрах згідно із Технічними характеристиками та Переліком, затвердженими пунктом 1 цього наказу;
2) послуг з навчання фахівців інклюзивно-ресурсних центрів для проведення навчання з використання методик комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами відповідно до Додатку;
3) розробки та впровадження системи автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів, у тому числі придбання технічних засобів для її функціонування.
3. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій отримати комплекти методик та забезпечити їх доставку до інклюзивно-ресурсних центрів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
Міністр Л. М. Гриневич
Затверджено
Наказ Міністерства освіти і науки України
06.09.2018 N 977
Технічні характеристики
комплекту методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з
особливими освітніми потребами в інклюзивно-ресурсних центрах
N з/п | Спрямування | Технічні характеристики |
1 | Методика для визначення розладів аутистичного спектру Комплектація: брошура-керівництво 3 використання методики, електронний ключ для доступу до обробки протоколів дослідження (онлайн-кабінет). | Для діагностування: " відхилень в спілкуванні і розвитку; " проблем з соціальною взаємодією; " проблем з увагою і розумінням небезпеки; " тілесно чуттєвих порушень; " порушень настрою; " нав'язливих дій; " тощо Застосування без обмежень за віком, за рівнем розумового розвитку та ступенем прояву порушень. |
2 | Методика для діагностики синдрому дефіциту уваги та гіперактивності Комплектація: брошура-керівництво 3 використання методики, електронний ключ для доступу до обробки протоколів дослідження (онлайн-кабінет). | Для діагностування: " вичерпної та сфокусованої оцінки синдрому дефіциту уваги та гіперактивності; " найбільш розповсюджених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків. Застосовування для дітей, віком від 6 до 16 років, без обмежень рівня розумового розвитку та ступеня прояву порушень. |
3 | Методика для тестування невербального інтелекту і когнітивних можливостей Комплектація: брошура-керівництво з використання методики, електронний ключ для доступу до обробки протоколів дослідження (онлайн-кабінет), комплект робочих бланків, стимульна книга, шаблони оцінки стійкості уваги, стартовий комплект стимульних матеріалів. | Для діагностування: " невербального інтелекту і функціонування нейропсихологічних процесів; " ОЦІНКИ IQ, оцінки процентного і вікового еквіваленту; " осіб з відсутнім мовленням; " змін інтелектуального коефіцієнту в динаміці не менше 1 року; " тощо. Застосування для осіб віком від 3 до 60 років, без обмежень рівня розумового розвитку та ступеня прояву порушень. |
4 | Методика для тестування вербального інтелекту і когнітивних здібностей Комплектація: брошура-керівництво з використання методики, електронний ключ для доступу до обробки протоколів дослідження (онлайн-кабінет), комплект робочих бланків, стимульна книга, стартовий комплект стимульних матеріалів. | Для діагностування: " вербального інтелекту і функціонування нейропсихологічних процесів; " ОЦІНКИ IQ, оцінки процентного і вікового еквівалента; " змін інтелектуального коефіцієнту в динаміці не менше 1 року; " тощо. Застосовування для дітей віком від 6 до 16 років, без обмежень рівня розумового розвитку та ступеня прояву порушень. |
5 | Методика для тестування психолого-освітнього профілю Комплектація: брошура-керівництво 3 використання методики, електронний ключ для доступу до обробки протоколів дослідження та бланків для батьків (онлайн-кабінет) стимульна книга, комплект робочих бланків, стартовий комплект стимульних матеріалів. | Для діагностування: " поведінкових проявів та здібностей дітей з особливостями розвитку, які мають критичне значення для навчального процесу Застосовування для дітей віком від 3 до 7 років без обмежень рівня розумового розвитку та ступеня прояву порушень. |
Т.в.о. генерального директора директорату інклюзивної
та позашкільної освіти Ю.Г. Демедюк
Затверджено
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 06.09.2018 N 977
Перелік
адміністративно-територіальних одиниць для закупівлі
комплектів методик для проведення комплексної
оцінки розвитку дітей з особливими освітніми
потребами в інклюзивно-ресурсних центрах
N п/п | Область | Кількість інклюзивно-ресурсних центрів | Кількість комплектів методик для закупівлі |
1 | Вінницька | 20 | 20 |
2 | Волинська | 19 | 19 |
3 | Дніпропетровська | 30 | 30 |
4 | Донецька | 24 | 24 |
5 | Житомирська | 29 | 29 |
6 | Закарпатська | 18 | 18 |
7 | Запорізька | 30 | 30 |
8 | Івано-Франківська | 20 | 20 |
9 | Київська | 40 | 40 |
10 | Кіровоградська | 15 | 15 |
11 | Луганська | 6 | 6 |
12 | Львівська | 26 | 26 |
13 | Миколаївська | 15 | 15 |
14 | Одеська | 13 | 13 |
15 | Полтавська | 18 | 18 |
16 | Рівненська | 24 | 24 |
17 | Сумська | 19 | 19 |
18 | Тернопільська | 15 | 15 |
19 | Харківська | 29 | 29 |
20 | Херсонська | 9 | 9 |
21 | Хмельницька | 20 | 20 |
22 | Черкаська | 27 | 27 |
23 | Чернівецька | 12 | 12 |
24 | Чернігівська | 12 | 12 |
25 | м. Київ | 10 | 10 |
Разом | 500 | 500 |
Т.в.о. генерального директора директорату інклюзивної та позашкільної освіти Ю.Г. Демедюк
Додаток
до наказу Міністерства
освіти і науки України
06.09.2018 N 977
Кількість
фахівців інклюзивно-ресурсних центрів для проведення навчання з використання
методик комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами
N п/п | Область | Кількість інклюзивно-ресурсних центрів | Кількість фахівців для навчання |
1 | Вінницька | 20 | 60 |
2 | Волинська | 19 | 57 |
3 | Дніпропетровська | 30 | 90 |
4 | Донецька | 24 | 72 |
5 | Житомирська | 29 | 87 |
6 | Закарпатська | 18 | 54 |
7 | Запорізька | 30 | 90 |
8 | Івано-Франківська | 20 | 60 |
9 | Київська | 40 | 120 |
10 | Кіровоградська | 15 | 45 |
11 | Луганська | 6 | 18 |
12 | Львівська | 26 | 78 |
13 | Миколаївська | 15 | 45 |
14 | Одеська | 13 | 39 |
15 | Полтавська | 18 | 54 |
16 | Рівненська | 24 | 72 |
17 | Сумська | 19 | 57 |
18 | Тернопільська | 15 | 45 |
19 | Харківська | 29 | 87 |
20 | Херсонська | 9 | 27 |
21 | Хмельницька | 20 | 60 |
22 | Черкаська | 27 | 81 |
23 | Чернівецька | 12 | 36 |
24 | Чернігівська | 12 | 36 |
25 | м. Київ | 10 | 30 |
Разом | 500 | 1500 |
Т.в.о. генерального директора директорату інклюзивної та позашкільної освіти Ю.Г. Демедюк
( Текст взято з сайту Міністерства освіти і науки http://www.mon.gov.ua )