ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
20.04.2018 N 1740/ІПК/25-01-12-03-06
Про рентну плату за спеціальне використання лісових ресурсів
ГУ ДФС у Чернігівській області розглянуло лист Товариства щодо сплати рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів та, керуючись статтею 52 Податового кодексу України від 02.12.2010 N 2755-VI (зі змінами та доповненнями), далі - Кодекс, повідомляє.
Товариство повідомило, що отримало лісорубний квиток, проте не проводило заготівлю деревини.
Підприємство цікавить об'єкт оподаткування, обов'язок сплати та відповідальність при несплаті рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів.
Основні елементи оподаткування рентною платою врегульовано ст. 256 Кодексу.
Наявність об'єктів оподаткування або показників, що підлягають декларуванню, визначає обов'язок платника податків подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).
Незалежно від способу обліку деревини, що відпускається на пні (за площею, пеньками, приблизною кількістю), лісокористувачі, які допустили неповну заготівлю деревини, що дозволена для вирубки за виписаними лісорубними квитками, або взагалі її не проводили, рентну плату обчислюють і сплачують повністю за всю дозволену для заготівлі кількість деревини, що зазначена в дозволі (пп. 256.11.4 п. 256.11. ст. 256 Кодексу).
Згідно з п. 257.5 ст. 257 Кодексу рентна плата сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, крім сум рентної плати, сплачених відповідно до підпунктів "а" та "б" пп. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 Кодексу.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової декларації визначена п. 120.1 ст. 120 Кодексу та передбачає накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Кодексу, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 % суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 % суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
З огляду на викладене, суб'єкт господарювання, який отримав спеціальний дозвіл на використання лісових ресурсів, проте не проводив заготівлю деревини, рентну плату обчислює і сплачує повністю за всю дозволену для заготівлі кількість деревини, що зазначена в дозволі.
Згідно п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.