ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
01.11.2017 N 2470/6/99-99-12-02-02-15/ІПК
Щодо необхідності складання та порядку реєстрації акцизних
накладних на обсяги пального, використаного для виробництва
непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229
Кодексу, в Єдиному державному реєстрі акцизних накладних,
а також можливості звільнення від відповідальності за
порушення строків реєстрації акцизних накладних
Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. N 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - Кодекс), розглянула звернення Товариства, щодо необхідності складання та порядку реєстрації акцизних накладних на обсяги пального, використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу, в Єдиному державному реєстрі акцизних накладних (далі - ЄРАН), а також можливості звільнення від відповідальності за порушення строків реєстрації акцизних накладних і в межах компетенції, повідомляє.
Стосовно питання оподаткування підакцизної продукції в рамках єдиного технологічного процесу та необхідності складання акцизних накладних розгорнуту відповідь підприємству було надано листом.
Стосовно порядку реєстрації акцизних накладних, пов’язаних з відвантаженням пального на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу, в ЄРАН.
Як зазначено у зверненні та відповідно до даних системи електронного адміністрування реалізації пального заявником було оформлено акцизну накладну з типом причини "2" - відвантаження на умовах, встановлених статтею 229 розділу VI Кодексу. Однак, Заявнику не вдалося її зареєструвати в ЄРАН в зв’язку із виданням програмою причини помилки "акцизна накладна сформована помилково" (ІПН продавця дорівнює ІПН покупця).
Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального та форма акцизної накладної та розрахунку коригування акцизної накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 р. N 218 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 24.04.2017 р. N 452) (далі - Порядок N 218).
Пунктом 4 розділу II Порядку N 218 визначені типи причин, коли акцизна накладна не надається отримувачу пального, які зазначаються у верхній лівій частині вказаної акцизної накладної, серед яких є тип "2" - пальне відвантажується на умовах, встановлених статтею 229 Кодексу.
При цьому, з метою здійснення контролю за використанням пільгового пального в межах ліміту квот отримувачів такого пального в акцизній накладній з типом причини "2" особа - отримувач пального зазначається обов’язково відповідно до переліку підприємств, яким надано квоти на підакцизну продукцію, що ввозиться чи відвантажується відповідно до ст. 229 Кодексу (абз. 3 п. 6 розділу II Порядку N 218).
Отже, акцизна накладна з типом причини "2" із зазначенням реквізитів отримувача складена з урахуванням вимог законодавства. В той же час, з технічних причин зазначена акцизна накладна зареєстрована в ЄРАН з порушенням термінів реєстрації, встановлених п. 231.6 ст. 231 Кодексу.
Стосовно можливості звільнення від відповідальності за порушення термінів реєстрації акцизних накладних в ЄРАН.
Відповідно до п. 231.6 ст. 231 Кодексу та п. 10 Порядку ведення Єдиного реєстру акцизних накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року N 114 датою та часом надання акцизної накладної/розрахунку коригування до ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття або неприйняття.
Якщо протягом операційного дня платникові акцизного податку не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття акцизної накладної/розрахунку коригування, вони вважаються зареєстрованими в ЄРАН.
Інших обставин, що звільняють платника податків від відповідальності за порушення порядку реєстрації акцизних накладних в ЄРАН Кодексом не передбачено.
Відповідно до п. 86.7 ст. 86 Кодексу у разі незгоди платника податків з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті перевірки, він має право подати свої заперечення. Рішення про визначення грошових зобов’язань приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності).
Водночас, у разі застосування штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації акцизних накладних внаслідок неможливості своєчасної реєстрації акцизних накладних з технічних причин незалежних від платника, такий платник може оскаржити рішення контролюючого органу в адміністративному або судовому порядку (ст. 56 Кодексу).
Слід зазначити, що відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.