КОНСУЛЬТУЄ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
Фінансово-економічний департамент
Відділ забезпечення наповнення бюджету

Порядок повернення помилково сплаченого збору

ПИТАННЯ: Який порядок повернення помилково сплачених сум збору на обов’язкове державне пенсійне страхування під час придбання нерухомого майна?

ВІДПОВІДЬ: Підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, за винятком державних підприємств, установ й організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше, визначені платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування (п. 9 ст. 1 Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування").

Такі платники збір на обов’язкове державне пенсійне страхування сплачують на бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету, відкриті в головних управліннях центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів. Ці кошти в установленому порядку зараховуються до загального фонду державного бюджету і використовуються згідно із законом про Державний бюджет України.

Кошти, помилково або надміру зараховані до державного та місцевих бюджетів, зокрема, зборів на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, повертаються платникам органами Державної казначейської служби України відповідно до порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну України від 03.09.2013 р. № 787, зареєстрованим у Мін’юсті України 25.09.2013 р. за № 1650/24182 (далі - Порядок).

За пунктом 5 Порядку повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, платежів та інших доходів бюджетів проводиться за поданням органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету.

Подання за формою згідно з додатком 1 до Порядку подається платником до відповідного органу Казначейства разом із його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією документа на переказ, або паперовою копією електронного розрахункового документа, які підтверджують перерахування коштів до бюджету.

Заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Казначейства, складається платником у довільній формі з обов’язковим зазначенням такої інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування платника (суб’єкта господарювання), код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платникаподатків (ідентифікаційний номер) або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку в паспорті), місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи та номер контактного телефону, сума платежу, що підлягає поверненню, спосіб перерахування коштів з бюджету - в безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів чи у готівковій формі.

Для отримання подання особи звертаються до територіального органу Пенсійного фонду України за місцем сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Заступник начальника управління,
Людмила ПОЛЬОВИК

"Праця i зарплата" N 39 (1051), 18 жовтня 2017 р.
Передплатний iндекс: 30214