ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
28.11.2016 N 20446/5/99-99-15-02-01-16
Міністерству юстиції України
Міністерству регіонального розвитку,
будівництва та ЖКГ України
Щодо уникнення випадків виключення
житлово-будівельних кооперативів з Реєстру
неприбуткових установ та організацій
Відповідно до Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року N 236, Державна фіскальна служба України є центральним органом виконавчої влади, одним із основних завдань якого є реалізація державної податкової політики.
Пунктом 3 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року N 440 (далі - постанова N 440), визначено, що ДФС забезпечує створення та ведення Реєстру неприбуткових організацій.
Згідно з підпунктом 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) до неприбуткових організацій, які відповідають вимогам Кодексу і не є платниками податку на прибуток підприємств, можуть бути віднесені житлово-будівельні кооперативи з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Для включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов'язані підтвердити відповідність власних установчих документів вимогам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 Кодексу, а житлово-будівельні кооперативи - також надати засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
Поряд із цим, за інформацією головних управлінь ДФС в областях, деякі ЖБК не можуть надати контролюючим органам відповідні документи через їх відсутність. При цьому відновлення таких документів не завжди є можливим, зокрема у випадках, коли архівна документація знаходиться на тимчасово неконтрольованій території.
Слід зазначити, що відповідно до пунктів 34 - 35 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу та вимог постанови N 440 неприбуткові організації, які до 1 січня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 Кодексу та у цей самий строк не подали копії таких документів до контролюючого органу, будуть виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій після 1 січня 2017 року.
Таким чином, з метою забезпечення належної організації роботи та уникнення випадків виключення житлово-будівельних кооперативів з Реєстру неприбуткових установ та організацій на підставі відсутності або втрати відповідних підтверджуючих документів просимо Міністерство юстиції України та Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України в межах компетенції розглянути зазначене питання та надати ДФС роз'яснення та рекомендації щодо:
можливостей відновлення житлово-будівельним кооперативом документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом;
переліку органів, до яких має звертатися ЖБК у разі необхідності відновлення зазначених документів;
особливостей процедури відновлення зазначених документів у випадках, коли ЖБК розташований на території Донецької або Луганської областей, а архівна документація - на тимчасово неконтрольованій території.
Голова Р. М. Насіров
