ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
16.06.2017 N 695/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
Про сплату місцевих податків на тимчасово окупованій території
Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), надає індивідуальну податкову консультацію на звернення Товариства щодо сплати місцевих податків на тимчасово окупованій території.
Товариство поінформувало, що є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Податок на майно), за об’єкти оподаткування, які розташовані у населених пунктах на лінії зіткнення (смт. Петрівка, с. Нижньотепле, смт. Станично-Луганське Луганської області та м. Луганськ), і плати за землю у вигляді земельного податку (далі - Плата за землю) за земельні ділянки у м. Луганську.
Посилаючись на пп. 38.6 та пп. 38.7 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу, Товариство запитує про механізм повернення переплати з Податку на майно та Плати за землю за вказані об’єкти оподаткування, а також про обов’язок надання у 2017 році податкових декларацій по цих податках.
Порядок оподаткування об’єктів оподаткування, що розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів, які розташовані на лінії зіткнення, встановлений п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу в редакції Закону України від 23 березня 2017 року N 1989-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" (далі - Порядок) та застосовується до податкових періодів, починаючи з 1 січня 2017 року.
Щодо Податку на майно
Згідно з пп. 38.6. п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, які перебувають у власності юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування Податком на майно відповідно до ст. 266 Кодексу у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції.
Відповідно до пп. 38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу визначено, що:
тимчасово окупована територія - територія окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, визначена відповідно до Постанови Верховної Ради України "Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями", на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження. Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, визначається Кабінетом Міністрів України;
територія населених пунктів на лінії зіткнення - територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, перелік яких визначений Кабінетом Міністрів України.
Переліки зазначених вище територій затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 р. N 1085-р (зі змінами) (далі - розпорядження N 1085-р), проте смт. Петрівка, с. Нижньотепле, смт. Станично-Луганське Луганської області жодного разу не були внесені до зазначених переліків.
Отже, Товариство відповідно до пп. 38.1, 38.6, 38.7 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу за об’єкти оподаткування, що розташовані у смт. Петрівка, с. Нижньотепле, смт. Станично-Луганське Луганської області, не звільняється від сплати Податку на майно, а отже, зобов’язане надавати відповідні податкові декларації.
Місто Луганськ внесено до переліку населених пунктів, затверджених розпорядженням N 1085-р, тому Товариство звільняється від сплати Податку на майно за об’єкти, розташовані у м. Луганську.
Згідно з п. 49.2 ст. 49 Кодексу платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Оскільки нерухоме майно Товариства у м. Луганську не є об’єктом оподаткування, обов’язок щодо надання податкових декларацій у Товариства не виникає.
Щодо Плати за землю
Відповідно до пп. 38.7 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу Плата за землю не нараховується та не сплачується у період з 14 квітня 2014 року до 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, за земельні ділянки, що розташовані на тимчасово окупованій території та/або за земельні ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення), що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення.
При цьому об’єкти оподаткування залишаються, тому Товариство не звільняється від обов’язку подання податкових декларацій за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування.
Враховуючи зазначене, Товариство за земельні ділянки, що розташовані в м. Луганську, Плату за землю не нараховує та не сплачує, але надає податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), в якій розрахована сума податку визначається як сума пільги.
Щодо механізму повернення переплати
з Податку на майно та Плати за землю
Нараховані та сплачені за період проведення антитерористичної операції суми Податку на майно та Плати за землю за об’єкти оподаткування, що розташовані на тимчасово окупованій території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення, та/або території проведення антитерористичної операції, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податку, не спрямовуються на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших податків, зборів, не повертаються у готівковій формі за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку (пп. 38.6 та 38.7 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу).
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.