КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 18 травня 2017 р. N 332
Київ
Про затвердження Порядку та умов надання у 2017 році субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між
фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого
опалення, постачання гарячої води, централізованого
водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та
водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем),
що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню
та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого
питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню
такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або
погоджувалися органами державної влади чи місцевого
самоврядування
(Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 816 від 25.10.2017
N 829 від 10.11.2017)
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України та статті 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, що додаються.
Прем'єр-міністр України В.ГРОЙСМАН
Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 травня 2017 р. N 332
Порядок та умови
надання у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим
бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової
енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води,
централізованого водопостачання та водовідведення, постачання
холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем),
що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або
іншим підприємствам теплопостачання, централізованого
питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню
такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися
органами державної влади чи місцевого самоврядування
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання у 2017 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування (далі - субвенція).
Субвенція надається з державного бюджету місцевим бюджетам для погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування (далі - різниця між фактичною вартістю та тарифом), за рахунок джерел, зазначених у статті 31 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", та джерел наповнення спеціального фонду державного бюджету, визначених пунктами 13 і 14 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", згідно з розподілом, наведеним у додатку 1.
Головним розпорядником субвенції та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінрегіон.
(Абзац четвертий пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ N 816 від 25.10.2017)
2. Перерахування субвенції здійснюється на суму різниці між фактичною вартістю та тарифом, що утворилася до 1 січня 2016 р. і не погашена на дату укладення договору про організацію взаєморозрахунків.
3. Підставою для проведення розрахунків з погашення різниці між фактичною вартістю та тарифом є договір про організацію взаєморозрахунків, який укладається підприємствами, що виробляли, транспортували та постачали теплову енергію, надавали послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, централізованого водопостачання і водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) населенню та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі послуги (далі - надавачі послуг), та іншими учасниками розрахунків з погашення заборгованості згідно з довідкою, що підтверджує наявність в учасників розрахунків кредиторської та/або дебіторської заборгованості (без урахування пені, штрафних і фінансових санкцій) на дату укладення такого договору. Примірний договір про організацію взаєморозрахунків наведений у додатку 2.
Кількість сторін зазначеного договору є необмеженою та визначається такою кількістю надавачів послуг та інших учасників розрахунків з погашення заборгованості (далі - учасники розрахунків), виконання договору якими забезпечить погашення різниці між фактичною вартістю та тарифом і надходження до державного бюджету коштів у повному обсязі.
Учасниками розрахунків є:
територіальні органи Казначейства;
структурні підрозділи з питань фінансів обласних, районних, Київської міської, районних у м. Києві держадміністрацій або структурні підрозділи з питань фінансів виконавчих органів міських (міст обласного значення) рад, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад, що утворилися згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (далі - місцеві фінансові органи);
(Абзац п'ятий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 816 від 25.10.2017)
надавачі послуг та їх правонаступники;
суб’єкти господарювання, що здійснюють відведення та очищення стічних вод;
газодобувні підприємства, ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її філії, дочірні підприємства і компанії;
суб’єкти господарювання, що здійснюють транспортування, постачання та розподіл природного газу;
підприємства, що здійснюють передачу та постачання електричної енергії (далі - енергопостачальники);
державне підприємство "Енергоринок";
державне підприємство "НЕК "Укренерго";
енергогенеруючі компанії;
суб’єкти господарювання, що здійснюють постачання та/або споживання вугільної продукції;
державне підприємство "Вугілля України";
державне підприємство "Держвуглепостач";
вугледобувні підприємства.
Учасниками розрахунків можуть бути суб’єкти господарювання незалежно від форми власності.
Взаєморозрахунки можуть бути проведені між надавачами послуг.
Із суб’єктами господарювання, що здійснюють постачання природного газу, та енергопостачальниками, газодобувними або вугледобувними підприємствами проводяться розрахунки з погашення кредиторської заборгованості за спожиті енергоносії.
4. Обсяг різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, визначається відповідно до Типового положення про територіальні комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах (далі - Типове положення), затвердженого наказом Мінрегіону.
5. Учасники розрахунків підписують договори про організацію взаєморозрахунків або повертають їх надавачеві послуг разом із вмотивованою письмовою відмовою в їх підписанні у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з моменту подання таких договорів.
6. Надавачі послуг подають до місцевого фінансового органу:
1) договір про організацію взаєморозрахунків;
2) копію протоколу засідання територіальної комісії з питань узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах, що діють відповідно до Типового положення;
3) розрахунок обсягу заборгованості з різниці в тарифах, оформлений суб’єктом господарювання згідно з додатком 1 до Типового положення, погоджений відповідним структурним підрозділом місцевого органу виконавчої влади або виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі створення) ради;
4) розрахунок фактичної вартості виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню теплову енергію, послуги з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), підписаний керівником або іншою уповноваженою особою суб’єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності);
5) копія рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення (затвердження) тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, централізованого водопостачання і водовідведення, постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, та/або іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню теплову енергію, послуги з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем);
6) звіт про витрати на виробництво та фінансові показники діяльності підприємств, підписаний керівником або іншою уповноваженою особою суб’єкта господарювання та скріплений печаткою (у разі наявності), зокрема:
за формою N 1С-теплопостачання - щодо надання послуг з теплопостачання;
за формою N 1С-водопостачання, водовідведення - щодо надання послуг з водопостачання та водовідведення;
за формами галузевої звітності, затвердженими НКРЕКП;
7) акти звіряння заборгованості, складені учасниками розрахунків, із зазначенням суми заборгованості за енергоносії, яка виникла на початок місяця, в якому підписується договір про організацію взаєморозрахунків;
8) видану територіальним органом ДФС довідку про розмір податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), з податку на додану вартість та податку на прибуток і частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до державного бюджету відповідно до закону (з урахуванням штрафних санкцій, пені та процентів, нарахованих на суму такого реструктуризованого або розстроченого (відстроченого) боргу);
9) видану підприємством довідку про розмір боргу, зазначеного в підпункті 8 цього пункту, підписану керівником або іншою уповноваженою особою суб’єкта господарювання та скріплену печаткою (у разі наявності);
10) видану підприємством довідку про розмір розстрочених та відстрочених грошових зобов’язань із сплати дивідендів (доходу), нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутному капіталі яких є державна власність, не сплачених на день видачі довідки, підписану керівником або іншою уповноваженою особою суб’єкта господарювання та скріплену печаткою (у разі наявності) і підписану керівником суб’єкта управління корпоративними правами держави та скріплену печаткою (у разі наявності), за формою згідно з додатком 3;
11) видану територіальним органом ДФС довідку про розмір розстрочених та відстрочених грошових зобов’язань з податку на додану вартість, податку на прибуток підприємства, процентів, нарахованих на суму таких розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань;
12) підписану керівником або іншою уповноваженою особою суб’єкта господарювання податкову декларацію з податку на прибуток підприємства разом з підтвердженням її прийняття територіальним органом ДФС.
(Пункт 6 доповнено підпунктом 12 згідно з Постановою КМ N 816 від 25.10.2017)
7. Місцеві фінансові органи на підставі отриманих відповідно до пункту 6 цих Порядку та умов документів формують узагальнені реєстри договорів, які надсилаються разом з копіями договорів про організацію взаєморозрахунків щомісяця до 5 і 20 числа структурним підрозділам з питань фінансів обласних, Київської міської держадміністрацій для їх узагальнення та подання щомісяця до 7 і 22 числа Мінрегіону зведеного реєстру таких договорів разом з їх копіями, а Казначейству і його територіальним органам, в яких відкриті рахунки учасників розрахунків, - договорів про організацію взаєморозрахунків.
8. Казначейство перевіряє договори про організацію взаєморозрахунків та подає щомісяця до 9 і 24 числа Мінфіну та Мінрегіону інформацію про зобов’язання, що підлягають відшкодуванню за рахунок субвенції, в розрізі надавачів послуг.
Мінрегіон узагальнює подані відповідно до пункту 7 цих Порядку та умов документи, формує узагальнений реєстр договорів про організацію взаєморозрахунків та подає його щомісяця до 10 і 25 числа Мінфіну.
Мінфін на підставі поданої Казначейством інформації та поданого Мінрегіоном узагальненого реєстру договорів про організацію взаєморозрахунків приймає рішення про перерахування субвенції згідно з розподілом, яке доводиться до відома Казначейства.
9. Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. N 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., N 96, ст. 3399), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого Мінфіном.
Розрахунки з погашення заборгованості за рахунок джерел, визначених пунктами 13 і 14 статті 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", проводяться шляхом залучення коштів з єдиного казначейського рахунка.
10. Обласні, Київська міська держадміністрації розподіляють субвенцію між бюджетами районів, районів у м. Києві, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад на підставі проектів договорів про організацію взаєморозрахунків, а також можуть приймати рішення про централізоване перерахування субвенції без розподілу її між зазначеними бюджетами за згодою відповідних місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
(Пункт 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 816 від 25.10.2017)
11. Для проведення розрахунків з погашення заборгованості їх учасники (крім державного підприємства "Енергоринок" та енергопостачальників, які розраховуються за електричну енергію) відкривають рахунки в територіальних органах Казначейства.
Енергопостачальники та державне підприємство "Енергоринок" проводять розрахунки за куповану електричну енергію через відкриті в уповноваженому банку поточні рахунки із спеціальним режимом використання відповідно до Закону України "Про електроенергетику". Уповноважений банк перераховує кошти в обсягах, що повинні бути перераховані енергопостачальником до державного бюджету відповідно до договору про організацію взаєморозрахунків, із зазначеного рахунка на поточний рахунок енергопостачальника, відкритий в територіальному органі Казначейства.
12. Порядок розподілу коштів, які надходять під час проведення розрахунків за спожиту електричну енергію, установлюється НКРЕКП відповідно до Закону України "Про електроенергетику".
13. Відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в територіальних органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.
14. Складення та подання бюджетної і фінансової звітності про використання субвенції, а також контроль за її цільовим і ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.
15. Казначейство щомісяця до 5 числа подає Мінрегіону інформацію щодо договорів про організацію взаєморозрахунків, видатки за якими здійснено у місяці, що передував звітному.
16. Роз’яснення щодо застосування цих Порядку та умов надаються Мінрегіоном.
Додаток 1
до Порядку та умов
(в редакції постанови
Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 2017 р. N 829)
Розподіл
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на
погашення різниці між фактичною вартістю теплової енергії, послуг
з централізованого опалення, постачання гарячої води, централізованого
водопостачання та водовідведення, постачання холодної води та
водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем),
що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або
іншим підприємствам теплопостачання, централізованого питного
водопостачання та водовідведення, які надають населенню такі
послуги, та тарифами, що затверджувалися та/або погоджувалися
органами державної влади чи місцевого самоврядування
(тис. гривень)
Найменування місцевого бюджету | Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам | |||
усього | у тому числі | |||
із спеціального фонду державного бюджету | із загального фонду державного бюджету | |||
Обласний бюджет: | ||||
Вінницької області | 144 472 | 101 130 | 43 342 | |
Волинської області | 23 633 | 16 543 | 7 090 | |
Дніпропетровської області | 183 228 | 144 760 | 38 468 | |
Донецької області | 540 430 | 378 301 | 162 129 | |
Житомирської області | 55 152 | 38 606 | 16 546 | |
Закарпатської області | 22 305 | 15 614 | 6 691 | |
Запорізької області | 100 259 | 70 181 | 30 078 | |
Івано-Франківської області | 71 909 | 50 336 | 21 573 | |
Київської області | 167 307 | 117 115 | 50 192 | |
Кіровоградської області | 32 639 | 21 547 | 11 092 | |
Луганської області | 368 649 | 258 054 | 110 595 | |
Львівської області | 139 849 | 97 894 | 41 955 | |
Миколаївської області | 124 045 | 86 832 | 37 213 | |
Одеської області | 413 091 | 272 464 | 140 627 | |
Полтавської області | 358 257 | 250 780 | 107 477 | |
Рівненської області | 158 510 | 110 957 | 47 553 | |
Сумської області | 99 455 | 69 619 | 29 836 | |
Тернопільської області | 27 882 | 21 017 | 6 865 | |
Харківської області | 693 828 | 425 680 | 268 148 | |
Херсонської області | 113 741 | 79 619 | 34 122 | |
Хмельницької області | 135 973 | 95 181 | 40 792 | |
Черкаської області | 110 211 | 77 148 | 33 063 | |
Чернівецької області | 17 912 | 12 538 | 5 374 | |
Чернігівської області | 52 011 | 36 408 | 15 603 | |
Міський бюджет м. Києва | 845 252 | 651 676 | 193 576 | |
Усього | 5 000 000 | 3 500 000 | 1 500 000 |
(Додаток 1 в редакції Постанови КМ N 829 від 10.11.2017)
Додаток 2
до Порядку та умов
Примірний договір
про організацію ваєморозрахунків
Примірний договір про організацію взаєморозрахунків (Додаток 2) (зі змінами від 25.10.2017 р.) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Постанови".
(Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 816 від 25.10.2017)
Додаток 3
до Порядку та умов
Довідка
про розмір розстрочених та відстрочених грошових
зобов’язань із сплати дивідендів (доходу), нарахованих
на акції (частки, паї) господарського товариства у
статутному капіталі якого є державна власність,
до державного бюджету, не сплачених
Довідка про розмір розстрочених та відстрочених грошових зобов’язань із сплати дивідендів (доходу)... (Додаток 3) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Постанови".