МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
29.12.2016 N 1693

Про проведення загальнодержавного
моніторингового дослідження якості початкової освіти
"Стан сформованості читацької та математичної компетентностей
випускників початкової школи загальноосвітніх
навчальних закладів 2017 року"

(Зміни в текст не внесені. Додатково див. Наказ
Міністерства освіти і науки України
N 470 від 27.03.20
17)

Відповідно до підпунктів 5, 6 пункту 14 Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року N 1095 "Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року N 533), з метою дослідження якості початкової загальної середньої освіти, а також створення умов для подальшого аналізу змін за результатами впровадження Концепції "Нової української школи" наказую:

1. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.), Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.):

1) забезпечити проведення в січні - листопаді 2017 року загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти "Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року" (далі - дослідження);

2) подати до 01 лютого 2017 року на затвердження проект Програми загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти "Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року";

3) подати до 24 березня 2017 року на затвердження графік проведення оцінювання читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року (далі - оцінювання учнів).

2. Затвердити склад робочої групи з розроблення методології проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти "Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року" (далі - робоча група) (додається).

3. Інституту освітньої аналітики (Денисюк О. Я.), Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.) до 06 лютого 2017 року сформувати та подати на затвердження вибірку учасників дослідження (перелік загальноосвітніх навчальних закладів і класів у них, учні та вчителі яких братимуть участь у дослідженні).

4. Українському центру оцінювання якості освіти (Карандій В. А.):

1) організувати з 18 квітня до 15 травня 2017 року проведення оцінювання учнів, анкетування учасників дослідження;

2) здійснити до 28 серпня 2017 року обробку результатів оцінювання учнів, анкетування учасників дослідження;

3) спільно з робочою групою провести до 01 жовтня 2017 року аналіз результатів оцінювання учнів, анкетування учасників дослідження;

4) підготувати до 30 листопада 2017 року аналітичний звіт "Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року".

5. Робочій групі подати до Українського центру оцінювання якості освіти:

1) до 20 січня 2017 року пропозиції щодо вимог до структури і змістового наповнення анкет учасників дослідження та предметних тестів, що використовуватимуться в процесі оцінювання читацької та математичної компетентностей;

2) до 20 березня 2017 року варіанти тестів для оцінювання читацької та математичної компетентностей, анкет для учасників дослідження.

6. Структурним підрозділам з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій:

1) сприяти Українському та регіональним центрам оцінювання якості освіти в підготовці та проведенні дослідження;

2) створити умови для проведення оцінювання учнів, організувати внесення загальноосвітніми навчальними закладами відповідних змін до розкладу уроків для класів, учні яких братимуть участь у дослідженні.

7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П. К.

Т. в. о. Міністра В. Ковтунець

Затверджено
Наказ Міністерства освіти і науки України
29.12.2016 N 1693

Склад робочої групи
з розроблення методології проведення
загальнодержавного моніторингового дослідження якості
початкової освіти "Стан сформованості читацької та
математичної компетентностей випускників початкової школи
загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року"

N з/п  Прізвище, ім'я, по батькові  Місце роботи  Посада, науковий ступінь, учене звання 
Голова робочої групи 
Онопрієнко Оксана Володимирівна (за згодою)  Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України  Докторант Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник 
Заступники голови робочої групи 
Бєскова Наталія Володимирівна  Міністерство освіти і науки України  Заступник директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти - начальник відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин 
Пристінська Марина Сергіївна (за згодою)  Товариство з обмеженою відповідальністю "Навчально-виховний комплекс "Новопечерська школа"  Заступник директора з навчально-виховної роботи 
Терещенко Василь Миколайович  Український центр оцінювання якості освіти  Методист відділу досліджень та аналітики, кандидат філологічних наук, доцент 
Члени робочої групи 
Буртова Аліна Павлівна  Державна наукова установа "Інститут модернізації змісту освіти"  Науковий співробітник відділу загальної середньої освіти і підготовки вчителів 
Горох Віктор Павлович  Український центр оцінювання якості освіти  Провідний спеціаліст відділу досліджень та аналітики, кандидат фізико-математичних наук, доцент 
Джежелей Ольга Валентинівна  Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди  Професор кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у початковій школі, кандидат педагогічних наук 
Ємець Альона Анатоліївна  Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди  Доцент кафедри теорії та методики викладання філологічних дисциплін у початковій школі, кандидат педагогічних наук 
Забуліоніс Альгірдас (за згодою)    Міжнародний експерт 
10  Касьянов Георгій Володимирович (за згодою)  Благодійний фонд "Інститут розвитку освіти"  Директор 
11  Коваленко Ольга Миколаївна  Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди  Доцент кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у початковій школі, кандидат педагогічних наук 
12  Колодій Вікторія Юріївна  Інститут освітньої аналітики  Фахівець I категорії сектору статистики відділу науково-інформаційних технологій та статистики 
13  Кондратюк Олена Михайлівна  Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова  Доцент кафедри педагогіки і методики початкового навчання факультету педагогіки і психології Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук 
14  Ломакович Світлана Володимирівна  Український центр оцінювання якості освіти  Методист відділу досліджень та аналітики, доктор філологічних наук, професор 
15  Лотоцька Алевтина Вікторівна  Міністерство освіти і науки України  Головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти та науки України 
16  Нікішина Галина Олександрівна (за згодою)  Приватне підприємство "Спеціалізована школа "Тріумф"  Учитель початкових класів 
17  Пархоменко Наталія Євгенівна (за згодою)  Спеціалізована школа N 194 "Перспектива" Оболонського району м. Києва  Заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель початкових класів 
18  Софій Наталія Зіновіївна (за згодою)  Всеукраїнський фонд "Крок за кроком"  Директор 
19  Стрелюк Ольга Валеріївна  Український центр оцінювання якості освіти  Заступник директора 
20  Шевченко Марина Валеріївна (за згодою)  Дитячий Монтессорі центр "Почемучка"  Керівник 

Директор департаменту загальної середньої
та дошкільної освіти Ю. Г. Кононенко