ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ АЕРОНАВІГАЦІЇ

ЛИСТ
07.10.2016 N 11.4.18-10138

Керівникам експлуатантів аеродромів

Щодо рекомендованих змін до Сертифікаційних вимог
до цивільних аеродромів України

Спираючись на стандарти і рекомендовану практику ІСАО, на підставі рішення Ради з безпеки польотів Державної авіаційної служби України від 31.08.2016 (Протокол затверджений головою Державіаслужби 05.09.2016) Державна авіаційна служба України рекомендує експлуатантам аеродромів, що мають ЗПС, обладнані для неточного заходження на посадку, та провайдерам аеронавігаційного обслуговування, які здійснюють метеорологічне обслуговування на аеродромах, під час організації та надання метеорологічного обслуговування у відповідності із вимогами Правил метеорологічного забезпечення авіації, затверджених спільним наказом Державіаслужби, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України та Міністерства оборони України від 14.11.2005 N 851/409/661, а також під час підготовки доказової документації та її подання до Державіаслужби для сертифікації аеродромів, використовувати Таблицю 10.2 Сертифікаційних вимог до цивільних аеродромів України, затверджених наказом Державіаслужби від 17.03.2006 N 201, у редакції, що додається.

Заступник директора департаменту аеронавігації -
начальник відділу аеронавігаційної інформації та
метеорологічного обслуговування (AIS і MET) О. В. Камашев

Додаток

Рекомендовані зміни
до Таблиці 10.2 Сертифікаційних вимог до цивільних
аеродромів України, затверджених наказом
Державіаслужби від 17.03.2006 N 201

Таблиця 10.2

Метеорологічне обладнання  ЗПС обладнаних для неточного заходу на посадку і необладнаних ЗПС класів 
А, Б, В  Г  Д, Е 
1. Вимірювачі-реєстратори видимості для одного і двох напрямків зльоту і посадки ЗПС, комплект  11)  11) 
2. Щити-орієнтири видимості, комплект:       
- для одного напрямку зльоту та посадки ЗПС  12)  12)  12) 
- для двох напрямків зльоту та посадки ЗПС  12)  12)  12) 
3. Вимірювачі висоти нижньої межі хмар (вертикальної видимості) для одного і двох напрямків зльоту та посадки ЗПС, комплект 
4. Дистанційні вимірювачі висоти нижньої межі хмар (вертикальної видимості):       
- для одного напрямку зльоту та посадки ЗПС, комплект  13)  13)  13) 
- для двох напрямків зльоту та посадки ЗПС, комплект  23)  23)  23) 
5. Вимірювачі параметрів приземного вітру, комплект:       
- для одного напрямку зльоту та посадки ЗПС 
- для двох напрямків зльоту та посадки ЗПС 
6. Вимірювачі атмосферного тиску для одного і двох напрямків зльоту й посадки ЗПС, шт. 
7. Вимірювачі температури вологості повітря для одного і двох напрямків зльоту та посадки ЗПС, комплект 
8. Вітровий конус, комплект  14)  14)  14) 
9. Засоби відображення (дисплеї), шт.  Кількість визначається згідно розділу 10.6  Кількість визначається згідно розділу 10.6  Кількість визначається згідно розділу 10.6 
10. Засоби реєстрації  -5)  -5)  -5) 

__________________

1) Вимірювачі-реєстратори видимості для ЗПС класів А, Б, В, Г є рекомендованими.

2) На ЗПС, де є вимірювачі - реєстратори видимості, щити - орієнтири видимості можуть не встановлюватися.

3) Рекомендоване обладнання.

4) Устаткування є додатковим та рекомендованим.

5) Визначаються експлуатаційною документацією.

Примітка:

1. За умови виходу з ладу всіх вимірювачів висоти нижньої межі хмар, використання аеродрому обмежується та надається інформація щодо заходження на посадку за правилами візуальних польотів.

2. За умови виходу з ладу вимірювача видимості, видимість визначається візуально по орієнтирах видимості або щитах - орієнтирах видимості.

3. На робочому місці диспетчера AFIS або диспетчера АДВ повинно бути забезпечено візуалізацію поточних даних про напрямок та швидкість вітру в зоні приземлення робочого курсу ЗПС.

4. За умови виходу з ладу вимірювача напрямку та швидкості вітру посадковий курс виводиться з експлуатації до відновлення роботи вимірювача напрямку та швидкості вітру.

5. З метою забезпечення підвищення пропускної спроможності аеродрому передбачається резервування метеорологічного обладнання.