1 жовтня 2016р. набуває чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України"
На сайті ДМС докладно проінформовано, що паспорт громадянина України у формі картки з електронним безконтактним носієм видається з січня 2016 року особам, які досягли 16-річного віку та оформлюють паспорт вперше.
У липні 2016 року Верховною Радою України внесені зміни до законодавства, які створюють умови для початку другого етапу реформи - подальшого впровадження паспорта нового зразка.
Як і зазначається у назві новини, з 1 жовтня Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України" набуває чинності.
Впровадження останнього, дозволить продовжити запровадження паспорта громадянина України у формі картки.
Ця, принципово нова для України система ідентифікації на основі Єдиного державного демографічного реєстру, за якою видаються нові документи, була однією з вимог Плану дій з лібералізації візового режиму ЄС для України.
Так, Законом передбачено місячний строк на приведення у відповідність до нього нормативно-правових актів, та міграційною службою вже підготовлено необхідні проекти постанов Кабінету Міністрів України і найближчим часом вони будуть розглянуті Урядом.
Також, очікується, що після ухвалення цих актів паспорт-картку зможуть також отримати громадяни замість вклеювання фотокарток до паспорта при досягненні 25- та 45- річного віку, у випадках зміни прізвища, а також замість втрачених або зіпсованих документів.
Міграційною службою вже проведено через систему Прозорро тендер на закупівлю обладнання для забезпечення всіх територіальних підрозділів можливістю оформлювати нові документи. Обладнання буде встановлено у всіх підрозділах міграційної служби до кінця поточного року. Проведено масштабну роботу з інформування всіх зацікавлених відомств, які працюють з документами громадян - Укрпошта, Укрзалізниця, банківська сфера, Нацполіція тощо.
У відповідності до змін у законодавстві заяву на оформлення паспорта-картки, а також закордонного паспорта, після ухвалення цих актів можна буде подати також і у центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП). Міграційна служба проводить навчання з працівниками тих ЦНАП, які закупили необхідне обладнання та забезпечені каналами зв’язку.
ДМС України нагадує, що процес заміни паспортів-книжечок на нові паспорти-картки відбуватиметься протягом щонайменше 4 років.
Документи, видані раніше громадянам і надалі зберігатимуть чинність, отже поспішати із заміною документів не потрібно.