ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС у м. КИЄВІ
ЛИСТ
10.06.2016 N 12991/10/26-15-40-04-36
Стосовно використання марок акцизного податку при
маркуванні виноробної продукції
Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві у відповідь на звернення "" щодо надання роз’яснення стосовно використання марок акцизного податку при маркуванні виноробної продукції повідомляє.
Маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів регулюється Податковим кодексом України (далі - Кодекс), Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 N 481/95-ВР (далі - Закон N 481) та постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 N 1251 "Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів", яка набрала чинності з 1 січня 2011 року (далі - Постанова N 1251).
Статтею 215.3.1. Кодексу затверджено ставки акцизного податку для спирту етилового інших спиртових дистилятів алкогольних напоїв та пива.
Законом України від 24.12.2015 року N 909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" внесено зміни до зазначеної статті, якими з першого березня 2016 року змінено ставки акцизного податку на всю виноробну продукцію окрім вина виноградного натурального.
Відповідно до статті 226.9 Кодексу немаркованими вважаються алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Пунктом 29 Постанови N 1251 визначено, що марки, які не можуть бути використані через невідповідність нанесеної на них суми акцизного податку сумі, визначеній з урахуванням діючої ставки акцизного податку на дату розливу продукції підлягають знищенню в місячний строк після зміни ставки акцизного податку відповідно до встановленого порядку.
Постановою від 19 листопада 2014 року N 627 "Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів" внесено зміни до Постанови N 1251, відповідно до яких з 1 лютого 2015 року припинено продаж марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва попереднього зразка.
Разом з тим, відповідно до статті 11 Закону N 481 у разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.
Отже, враховуючи викладене, марки акцизного податку, що були придбані підприємством до зміни дизайну марки акцизного податку, яка відбулась 01.02.2015 року, можуть застосовуються у виробництві алкогольних напоїв до їх повного використання лише у разі, якщо ставка акцизного податку на зазначений вид напою не змінювалась.
Заступник начальника Е.М. Пруднікова