Оновлені вимоги до порядку реєстрації бюджетних зобов'язань
(наказ Мінфіну від 22.12.2015 р. № 1161, далі - наказ 1161, чинний з 05.02.2016 р.)
Цей наказ вносить низку змін до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309 (далі - Порядок № 309). Пов'язані вони передусім із необхідністю відображення даних щодо платіжних трансакцій на порталі «Є-дата» і покращення дистанційного казначейського обслуговування бюджетних установ із застосуванням електронних форм документів.
Оновлено форму Реєстру бюджетних фінансових зобов'язань
У новій редакції викладено форму Реєстру бюджетних фінансових зобов 'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі - Реєстр), котра наведена в додатку 2 до Порядку № 309.
Єдине нововведення - форму Реєстру доповнено новою графою «Інформація про обмеження оприлюднення».
У ній проставляють ознаку про розкриття інформації про бюджетне фінансове зобов'язання:
«НО» - якщо вона пов 'язана з витратами, котрі проводяться під грифами «цілком таємно», «таємно», «для службового користування», та витратами утворених відповідно до закону військових формувань, правоохоронних органів щодо забезпечення обороноздатності країни в особливий період або під час проведення АТО, і не підлягає оприлюдненню на порталі «Є-дата»;
«ПД» - якщо вона пов'язана з витратами, які містять персональні дані фізособи, і підлягає оприлюдненню після захисту персональних даних на порталі «Є-дата».
Рішення про те, які саме трансакції не оприлюднювати, приймає відповідний розпорядник бюджетних коштів. Але починаючи вже з другої половини вересня 2015 року Казначейство вимагало від розпорядників бюджетних коштів під час оформлення Реєстру бюджетних фінансових зобов'язань проставляти ознаку про неоприлюднення трансакції. На цьому ми детально зупинялися у матеріалі «Як бюджетникам розміщувати інформацію про використання публічних коштів» журналу «Державний бухгалтер & аудитор» № 11-12/2015 на стор. 20-23. Тепер же введено єдиний формат позначки про неоприлюднення інформації. Окрім того в графі «Дані бюджетного фінансового зобов 'язання: номер документа» при отриманні готівки й перерахуванні коштів на вкладні рахунки тепер слід вказувати не тільки слово «Заявка», а й проставляти її номер.
Реєстрація й облік бюджетних зобов'язань в електронній формі
У новій редакції також викладено гл. 3 Порядку № 309, якою врегульовано казначейське обслуговування розпорядників бюджетних коштів у разі реєстрації й обліку бюджетних зобов'язань в електронній формі.
Так у п. 3.1 Порядку № 309 вказано, що документи в електронному вигляді подаються протягом операційного дня в межах операційного часу, визначеного органом Казначейства й ті, що надійшли після операційного часу, опрацьовують наступного операційного дня. Успішне передання електронних документів до системи Казначейства підтверджуватиме відповідне сповіщення системи Казначейства.
Датою та часом отримання документів в електронному вигляді органом Казначейства будуть дата й час, зафіксовані в повідомленні системи Казначейства про отримання цих документів. Відлік строку опрацювання переданих електронних документів починатиметься з дати й часу, зафіксованих у такому отриманому повідомленні системи Казначейства.
Після перевірки на відповідність вимогам законодавства, бюджетні зобов'язання й бюджетні фінансові зобов'язання орган Казначейства реєструє з накладанням ЕЦП, про що сповіщають розпорядника бюджетних коштів.
Перевірка Казначейством документів, що
подаються за результатами конкурсних торгів
Тож тепер орган Казначейства повинен перевіряти документи щодо держзакупівель згідно з вимогами законодавства у сфері закупівель (п. 2.1 Порядку № 309). Тобто при реєстрації бюджетних зобов'язань в органі Казначейства слід надати лише оригінал договору про закупівлю. Решту документів орган Казначейства має перевіряти шляхом перегляду їх на веб-порталі Уповноваженого органу