КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОЇ АРХІВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
15.12.2015 N 7/4
Про роботу із зверненнями громадян в Укрдержархіві,
Державному департаменті СФД, архівних установах,
спеціальних установах СФД у 2015 році
(Рішення введено в дію Наказом
Державної архівної служби України
N 191 від 24.12.2015)
Заслухавши та обговоривши інформацію начальника відділу використання інформації департаменту організації архівної роботи Укрдержархіву Д. В. Ярошенка про роботу із зверненнями громадян в Укрдержархіві, Державному департаменті СФД, архівних установах, спеціальних установах СФД у 2015 році, колегія відзначає, що зазначене питання перебуває під постійним контролем Укрдержархіву, рівень організації цієї роботи відповідає вимогам, установленим законодавством.
Питання роботи із зверненнями громадян розглядається на засіданнях колегій Укрдержархіву, центральних державних архівів та держархівів областей та м. Києва не рідше одного разу на рік.
Порядок організації та проведення особистого прийому громадян, графік його проведення затверджено Укрдержархівом, Державним департаментом СФД та всіма центральними державними архівами, держархівами областей та м. Києва.
При розгляді заяв громадян в першу чергу виконуються звернення жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати - героїня", інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Радянського Союзу, Героїв України, ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту і підтримки.
Відповіді на звернення надаються з додержанням строків, визначених Законом України "Про звернення громадян".
Найактивніше в напрямку надання у засобах масової інформації роз'яснень з найбільш актуальних питань, що хвилюють громадян, працювали ЦДІАК, ЦДІАЛ, держархіви Дніпропетровської, Київської, Одеської, Полтавської та Чернігівської областей.
Керівництвом держархівів Миколаївської та Чернівецької областей проведено виїзні прийоми громадян.
За 10 місяців 2015 року Укрдержархівом надано відповіді на 144 звернення громадян України, що надійшли на адресу служби; 172 звернення, що були направлені до Укрдержархіву Державною установою "Урядовий контактний центр"; а також розглянуто 518 звернень іноземних громадян, що надійшли від МЗС України та безпосередньо від іноземців.
До Державного департаменту СФД за звітний період надійшло 14 звернень громадян, у тому числі 12 звернень з питань створення страхового фонду документації.
Станом на 1 листопада 2015 року центральними державними архівами, держархівами областей та м. Києва, архівними відділами райдержадміністрацій і міських рад надано відповіді на 297 тис. звернень громадян в тому числі: 42 тис. тематичних, 1,6 тис. генеалогічних, 217 тис. запитів соціально-правового характеру та 36 тис. запитів за актами цивільного стану.
Понад 165 тис. звернень прийнято на особистому прийомі керівництвом та працівниками столів довідок архівних установ.
Фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників з боку Укрдержархіву та архівних установ не зафіксовано.
Електронну реєстрацію звернень громадян, комп'ютерні системи обліку звернень громадян та контролю за вирішенням порушених у них питань впроваджено ЦДІАК, ЦДІАЛ, ЦДНТА, ЦДАМЛМ, ЦДЕА, держархівами Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Київської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької областей, м. Києва. Колегія вирішує:
1. Інформацію начальника відділу використання інформації департаменту організації архівної роботи Укрдержархіву Ярошенка Д. В. про роботу із зверненнями громадян в Укрдержархіві, Державному департаменті СФД, архівних установах, спеціальних установах СФД у 2015 році взяти до відома.
2. Відділу використання інформації департаменту організації архівної роботи Укрдержархіву:
1) вжити вичерпних заходів для належного розгляду звернень громадян відповідно до Закону України "Про звернення громадян", Порядку взаємодії органів виконавчої влади та державної установи "Урядовий контактний центр", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 N 898;
2) надавати методичну допомогу архівним установам та спеціальним установам СФД з питань організації роботи із зверненнями громадян;
3) підготувати для розгляду на засіданні колегії Укрдержархіву у грудні 2016 року питання про роботу із зверненнями громадян в Укрдержархіві, архівних установах та спеціальних установах СФД.
3. Відділу міжнародного співробітництва та зв'язків з іншими установами департаменту організації архівної роботи Укрдержархіву продовжити активне співробітництво Укрдержархіву із засобами масової інформації з метою поліпшення інформованості населення про роботу із зверненнями громадян.
4. Керівникам державних архівів забезпечити:
1) належний рівень організації роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог, установлених законодавством та Методикою оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян;
2) розгляд на засіданнях колегій не менше ніж раз на рік питання щодо організації роботи із зверненнями громадян;
3) надання методичної допомоги архівним установам низової ланки;
4) активізацію роботи з висвітлення в засобах масової інформації та на власних веб-сайтах інформації про роботу із зверненнями громадян та її результати;
5) у зв'язку з набранням з 28 жовтня 2015 року чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції", запровадження форми подання електронних звернень громадян на веб-сайтах державних архівів.
Голова колегії, Голова Державної архівної служби Т. І. Баранова
Секретар колегії Г. В. Кіслова