ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ

НАКАЗ
30.12.2015 N 430

Про організацію діяльності органів прокуратури України з особистого прийому,
розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації

З метою забезпечення належної організації діяльності органів прокуратури з особистого прийому, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, керуючись статтею 9 Закону України "Про прокуратуру", НАКАЗУЮ:

1. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора України, заступнику Генерального прокурора України - Головному військовому прокурору, заступнику Генерального прокурора України - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, структурних підрозділів апаратів забезпечити проведення особистого прийому громадян, розгляд звернень, доступ до публічної інформації, що знаходиться у володінні органів прокуратури, відповідно до вимог чинного законодавства та нормативних документів Генеральної прокуратури України.

1.1. Організацію роботи щодо особистого прийому громадян, розгляду звернень, доступу до публічної інформації в органах прокуратури покласти:

- у Генеральній прокуратурі України та регіональних прокуратурах - на підрозділи з організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів;

- у місцевих прокуратурах - на керівників прокуратур, їх перших заступників та заступників у межах повноважень.

1.2. Основними завданнями діяльності на цьому напрямі визначити забезпечення:

- організації та проведення особистого прийому громадян;

- об'єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень, перевірки викладених у них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства;

- систематичного та оперативного оприлюднення інформації, що знаходиться у володінні органів прокуратури, у строки та порядку, встановленому законодавством;

- надання у визначеному порядку та строки інформації за запитами.

1.3. Надавати оцінку кожному факту необґрунтованого зволікання з розгляду звернень, порушення законодавства про доступ до публічної інформації, забезпечувати усунення встановлених недоліків і притягнення до відповідальності винних осіб.

1.4. Систематично вивчати стан роботи з прийому громадян, вирішення звернень і запитів, забезпечення доступу до публічної інформації, вживати заходів щодо удосконалення та підвищення ефективності діяльності органів прокуратури на цьому напрямі.

2. Управлінню організації прийому громадян, розгляду звернень та запитів Генеральної прокуратури України, відповідним підрозділам регіональних прокуратур:

2.1. Вживати заходів щодо забезпечення належної організації роботи з розгляду звернень та запитів структурними підрозділами апаратів, прокуратурами нижчого рівня, надавати практичну і методичну допомогу, проводити перевірки з цих питань.

2.2. Організовувати особистий прийом громадян керівниками прокуратур, приймати громадян, у тому числі із залученням працівників інших структурних підрозділів апаратів та органів прокуратури.

2.3. Організовувати розгляд та безпосередньо розглядати депутатські документи, первинні звернення, надсилати їх за належністю відповідному органу чи посадовій особі, прокуратурам нижчого рівня.

2.4. Забезпечувати контроль за дотриманням порядку і строків вирішення у структурних підрозділах апаратів депутатських документів, звернень громадян з особистого прийому керівництва.

2.5. Оприлюднювати визначену нормативними документами інформацію, здійснювати загальний контроль за дотриманням установленого порядку та своєчасністю її оприлюднення, використанням інформації з обмеженим доступом.

2.6. Здійснювати прийом запитувачів, надавати роз'яснення та іншу допомогу в оформленні запитів на інформацію, їх приймання, реєстрацію та облік. У встановленому порядку розглядати запити на інформацію, за наявності підстав надсилати їх належним розпорядникам інформації.

2.7. Періодично комплексно вивчати стан організації особистого прийому громадян, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації, активно впливати на її удосконалення.

3. Основними критеріями оцінки ефективності діяльності на цьому напрямі вважати забезпечення об'єктивного, всебічного і своєчасного розгляду звернень, оприлюднення у встановлені законом строки публічної інформації, що знаходиться у володінні органів прокуратури, надання за запитами достовірної, точної та повної інформації, реальне поновлення порушених прав громадян.

Накази Генерального прокурора України від 18 травня 2012 року N 14гн "Про організацію роботи із забезпечення доступу до публічної інформації в органах прокуратури України", від 27 грудня 2014 року N 9гн "Про організацію особистого прийому та розгляду звернень в органах прокуратури України", окрім пункту 1 цього наказу, визнати такими, що втратили чинність.

Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника та заступників Генерального прокурора України, заступника Генерального прокурора України - Головного військового прокурора, заступника Генерального прокурора України - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівників регіональних та місцевих прокуратур.

Генеральний прокурор України державний
радник юстиції 2 класу В. Шокін