Увага! Це є застаріла редакція документа. На останню редакцію

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
від 25 березня 2015 р. N 302
Київ

Про затвердження зразка бланка, технічного опису
та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання,
вилучення, повернення державі, знищення паспорта
громадянина України

(Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 621 від 19.08.20
15
N 1042 від 04.12.20
15
N 1132 від 23.12.20
15)

Відповідно до частини другої статті 15 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус" Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити:

зразок та технічний опис бланка паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм згідно з додатками 1 і 2;

зразок та технічний опис бланка паспорта громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія, згідно з додатками 3 і 4;

Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України, що додається.

2. Запровадити з 1 січня 2016 р. оформлення і видачу паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм та паспорта громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія, зразки бланків яких затверджено цією постановою, із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру громадянам України, яким паспорт громадянина України оформляється вперше, з урахуванням вимог пункту 2 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 р. N 2503-XII.

(Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

3. Установити, що до завершення роботи із забезпечення в повному обсязі територіальних підрозділів Державної міграційної служби матеріально-технічними ресурсами, необхідними для оформлення і видачі паспорта громадянина України, зразки бланків якого затверджено цією постановою, паспорт громадянина України оформляється з використанням бланка паспорта громадянина України у формі книжечки.

(Пункт 3 в редакції Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

Прем'єр-міністр України А.ЯЦЕНЮК

Додаток 1
до постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. N 302

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2015 р. N 1042)

Зразок
бланка паспорта громадянина України
з безконтактним електронним носієм

(Додаток 1 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

Додаток 2
до постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. N 302

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2015 р. N 1042)

Технічний опис
бланка паспорта громадянина України з
безконтактним електронним носієм

Схематична діаграма
бланка паспорта громадянина України з
безконтактним електронним носієм

(Додаток 2 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

Додаток 3
до постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. N 302

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2015 р. N 1042)

Зразок
бланка паспорта громадянина України,
що не містить безконтактного електронного носія

(Додаток 3 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

Додаток 4
до постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. N 302

(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 4 грудня 2015 р. N 1042)

Технічний опис
бланка паспорта громадянина України,
що не містить безконтактного електронного носія

Схематична діаграма
бланка паспорта громадянина України, що не
містить безконтактного електронного носія

Додатки 1-4 (в редакції від 04.12.2015 р.) для ознайомлення знаходиться: розділ "Довідники", підрозділ "Додатки до документів", папка "Постанови".

(Додаток 4 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

Затверджено
постановою Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2015 р. N 302

Порядок
оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення,
повернення державі, знищення паспорта громадянина України

Загальна частина

1. Паспорт громадянина України (далі - паспорт) є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України на території України.

2. Паспорт дійсний для укладення цивільно-правових угод, здійснення банківських операцій, оформлення доручень іншим особам для представництва перед третьою особою лише на території України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

3. Кожен громадянин України зобов’язаний отримати паспорт відповідно до закону.

(Пункт 3 в редакції Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

4. (Абзац перший пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

Паспорт видається не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання або не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його термінового отримання.

(Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

5. Паспорт виготовляється у формі картки, що містить безконтактний електронний носій.

Особам, які через свої релігійні переконання відмовляються від отримання такого паспорта, оформляється паспорт, що не містить безконтактного електронного носія.

6. Оформлення та видача паспорта здійснюються територіальним підрозділом ДМС у взаємодії з Головним обчислювальним центром Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Головний обчислювальний центр Реєстру) та Державним центром персоналізації документів (далі - Центр).

Порядок взаємодії ДМС з Центром встановлюється шляхом укладення договору згідно із статтею 4 Закону України "Про захист персональних даних".

Внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр) здійснюється з використанням відомчої інформаційної системи ДМС, яка ведеться для обліку даних. Для внесення інформації до Реєстру формується заява-анкета.

(Пункт 6 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

7. Внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Реєстр) здійснюється з використанням відомчої інформаційної системи ДМС, яка ведеться для обліку даних.

Одержання відомостей з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну прізвища, власного імені, по батькові (далі - ім’я), смерть, які підлягають обов’язковому внесенню до Реєстру, здійснюється шляхом надсилання в електронному вигляді захищеними каналами зв’язку запитів до Мін’юсту, відповідь на які Мін’юст надає протягом трьох робочих днів з дня надходження такого запиту.

Порядок взаємодії між ДМС та Мін’юстом щодо внесення інформації до Реєстру визначається МВС та Мін’юстом.

Для внесення інформації до Реєстру формується заява-анкета.

(Пункт 7 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

8. До заяви-анкети вносяться такі відомості (персональні дані) про особу, на ім’я якої оформлюється паспорт:

відцифрований образ обличчя особи;

унікальний номер запису в Реєстрі;

ім’я особи. Якщо за звичаями національної меншини, до якої належить особа, прізвище або по батькові не є складовими імені, зазначаються лише складові імені;

стать;

дата народження;

місце народження (держава, область, район/місто, селище/село);

місце проживання із зазначенням адреси (держава, область, район/місто, селище/село, вулиця, номер будинку, корпусу, квартири);

серія, номер, дата видачі документа, на підставі якого оформлюється паспорт;

номер контактного телефону;

дата заповнення заяви-анкети;

відомості про відмову від отримання паспорта, що містить безконтактний електронний носій;

відомості про наявність клопотання про внесення до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, додаткової змінної інформації;

(Пункт 8 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

відцифрований підпис особи (крім осіб, які в установленому законом порядку визнані недієздатними, та осіб, які не досягли чотирнадцятирічного віку). Підпис осіб з фізичними вадами вноситься за їх бажанням;

(Абзац чотирнадцятий пункту 8 в редакції Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

підпис посадової особи, яка сформувала заяву-анкету;

відомості про законного представника особи (ім’я, дата та місце народження) (в разі потреби);

прізвище, підпис (із зазначенням дати) працівника територіального підрозділу ДМС, на якого згідно з його службовими обов’язками покладено функції з передачі персональних даних особи, на ім’я якої оформлюється паспорт, для їх перевірки;

номер оформленого паспорта;

підпис заявника із зазначенням дати отримання паспорта. Якщо заявник через фізичні вади не може підтвердити власним підписом факт отримання паспорта, працівник територіального підрозділу ДМС робить відмітку про отримання, зазначає дату видачі паспорта та засвідчує факт видачі власним підписом.

(Абзац дев’ятнадцятий пункту 8 в редакції Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

9. Зазначені в заяві-анкеті відомості (персональні дані) передаються від відомчої інформаційної системи ДМС до Головного обчислювального центру Реєстру захищеними каналами зв’язку з обов’язковим дотриманням вимог щодо обробки персональних даних, визначених законом.

10. Головний обчислювальний центр Реєстру проводить автоматизовану перевірку, накопичення та збереження даних, що отримані від відомчої інформаційної системи ДМС, установлює їх унікальність, формує набори даних для виготовлення паспорта та передає їх до Центру, який здійснює персоналізацію бланка паспорта. У разі оформлення паспорта, що містить безконтактний електронний носій, Центр вносить до безконтактного електронного носія інформацію, що міститься на лицьовому та зворотному боці паспорта, біометричні параметри особи, додаткову змінну інформацію, а також дані про забезпечення захисту інформації, що міститься на безконтактному електронному носії, відповідно до рекомендацій IКАО Dос 9303.

11. Відомості (персональні дані), внесені до заяви-анкети, зберігаються в електронному вигляді в Реєстрі.

12. Персоналізовані Центром бланки паспорта надсилаються до територіального підрозділу ДМС в установленому законодавством порядку.

13. За оформлення паспорта справляється плата у порядку та розмірах, встановлених законодавством.

14. Документи, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати, додаються до заяви-анкети.

15. У разі коли в паспорті допущено помилку в інформації, така інформація підлягає виправленню, а паспорт - обміну. У разі допущення помилки з вини територіального підрозділу ДМС, що видав паспорт, встановлена законодавством плата за обмін паспорта не справляється.

16. Громадянин України повинен надійно зберігати паспорт.

Оформлення, видача та обмін паспорта

17. Оформлення, обмін та видача паспорта здійснюються:

(Абзац перший пункту 17 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

1) особі, яка досягла шістнадцятирічного віку, - на підставі її особистої заяви-анкети;

2) особі, яка не досягла шістнадцятирічного віку, особі, яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною, - на підставі заяви-анкети одного з батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших законних представників (далі - законні представники). Якщо батьки особи, яка не досягла шістнадцятирічного віку, не перебувають у шлюбі, заяву-анкету подає той з батьків, з ким вона проживає.

(Підпункт 2 пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

Особі, яка перебуває у місцях позбавлення волі або на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, оформлення, видача та обмін паспорта здійснюються через адміністрацію відповідних установ та закладів.

Оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін та видача паспорта здійснюються територіальним підрозділом ДМС за зареєстрованим місцем проживання особи.

(Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

Оформлення замість втраченого або викраденого, обмін паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру, та його видача здійснюються територіальним підрозділом ДМС за місцем звернення особи чи її законного представника.

(Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

Керівник територіального підрозділу ДМС визначає працівників, які формують заяву-анкету та на яких згідно з їх службовими обов’язками покладаються функції з оформлення та видачі паспорта.

(Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

18. Для оформлення паспорта особа або її законний представник подають:

1) заяву-анкету;

2) у разі оформлення паспорта вперше - свідоцтво про народження, а для осіб, які народилися до 1 березня 2001 р., також копії документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу їх батьків;

(Підпункт 2 пункту 8 в редакції Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

3) у разі потреби довідку про реєстрацію особи громадянином України або інші документи, визначені статтею 5 Закону України "Про громадянство України";

4) паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживали за кордоном, після повернення їх на постійне проживання в Україну);

5) посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);

6) документ, що підтверджує особу законного представника;

7) документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законним представником є один із батьків;

8) заяву про відмову від отримання паспорта, що містить безконтактний електронний носій;

8-1) заяву про внесення до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, додаткової змінної інформації;

(Пункт 18 доповнено підпунктом 8-1 згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

9) у разі оформлення паспорта особі, яка не досягла чотирнадцятирічного віку, особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується довідкою лікувального закладу, або особі, яка перебуває у місцях позбавлення волі або на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, в разі потреби одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування;

10) відповідні документи, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати, або оригінал і копію документа про звільнення від такої плати.

19. У разі оформлення паспорта дитині-сироті, дитині, позбавленій батьківського піклування, яка не досягла шістнадцятирічного віку, законний представник подає оригінал або засвідчену в установленому порядку копію одного з таких документів:

1) документа, що посвідчує повноваження директора дитячого закладу (контракту тощо);

2) договору про влаштування дитини до прийомної сім’ї;

3) договору про організацію діяльності дитячого будинку сімейного типу;

4) рішення органів опіки та піклування про встановлення опіки (піклування);

5) рішення суду про встановлення опіки (піклування);

6) договору про патронат.

20. Після заповнення заяви-анкети (введення персональних даних особи, на ім’я якої оформлюється паспорт) працівник територіального підрозділу ДМС друкує її та надає особі або її законному представнику для перевірки правильності внесених до заяви-анкети персональних даних.

Після зазначеної перевірки особа або її законний представник власним підписом підтверджують правильність внесених до заяви-анкети персональних даних особи, на ім’я якої оформлюється паспорт. Якщо особа або її законний представник через фізичні вади не можуть підтвердити власним підписом правильність таких даних, працівник територіального підрозділу ДМС робить відмітку про неможливість такого підтвердження та засвідчує правильність внесених до заяви-анкети персональних даних особи власним підписом.

(Абзац другий пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

Оригінали документів (крім довідки про реєстрацію особи громадянином України та документів, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати) повертаються особі або її законному представнику після прийняття заяви-анкети до розгляду. До заяви-анкети додаються копії відповідних документів, належним чином завірені працівником територіального підрозділу ДМС.

(Абзац третій пункту 20 в редакції Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

21. Рішення про видачу паспорта особі приймається територіальним підрозділом ДМС виключно на підставі даних, отриманих з Реєстру.

22. Для обміну паспорта особа або її законний представник подають:

1) заяву-анкету;

2) паспорт, що підлягає обміну;

3) документи, що підтверджують обставини (події), у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну;

4) кольорову фотокартку розміром 3,5 х 4,5 сантиметра (у разі обміну паспорта зразка 1993 року у зв’язку з непридатністю паспорта для подальшого використання);

5) документ, що підтверджує особу законного представника;

6) документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законним представником є один із батьків;

7) заяву про відмову від отримання паспорта, що містить безконтактний електронний носій;

7-1) заяву про внесення до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, додаткової змінної інформації;

(Пункт 22 доповнено підпунктом 7-1 згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

8) у разі обміну паспорта особі, яка не досягла чотирнадцятирічного віку, особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується довідкою лікувального закладу, або особі, яка перебуває у місцях позбавлення волі або на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, в разі потреби одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування;

9) відповідні документи, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати, або оригінал і копію документа про звільнення від такої плати.

23. У разі виникнення обставин (подій), у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну, особа або її законний представник зобов’язані подати зазначені у пункті 22 цього Порядку документи протягом одного місяця з дати настання таких обставин (подій).

У разі закінчення строку дії паспорта зазначені документи особа або її законний представник зобов’язані подати за один місяць до дати закінчення такого строку.

Під час подання документів для обміну паспорта у зв’язку із зміною інформації, внесеної до паспорта (крім зміни по батькові особи та додаткової змінної інформації), працівник територіального підрозділу ДМС інформує особу або її законного представника про те, що паспорт громадянина України для виїзду за кордон (у разі наявності) зазначеної особи вважатиметься недійсним з дня подання документів для видачі їй нового паспорта.

(Пункт 23 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 621 від 19.08.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

У разі неподання особою протягом місяця з дати зміни інформації, внесеної до паспорта (крім додаткової змінної інформації), документів для обміну паспорта за наявності у ДМС відомостей з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу або розірвання шлюбу (під час якого змінено прізвище), зміни імені паспорт, який підлягає обміну у зв’язку із зміною прізвища, імені або по батькові, визнається недійсним.

(Пункт 23 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ N 621 від 19.08.2015)

24. Обмін паспорта здійснюється в порядку, встановленому для його первинного оформлення, у разі:

1) зміни інформації, внесеної до паспорта (крім додаткової змінної інформації);

2) виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта;

3) закінчення строку дії паспорта;

4) досягнення 25- чи 45-річного віку особою, яка має паспорт зразка 1993 року;

5) непридатності паспорта для подальшого використання.

25. У разі обміну паспорта у зв’язку з його непридатністю для подальшого використання територіальним підрозділом ДМС приймається рішення про видачу особі на час оформлення нового паспорта довідки встановленого МВС зразка (далі - довідка).

Рішення про обмін паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру, та видачу нового паспорта приймається територіальним підрозділом ДМС за результатами ідентифікації особи виключно на підставі даних, отриманих з Реєстру.

26. Для оформлення паспорта замість втраченого або викраденого особа або її законний представник подають:

1) заяву встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта;

2) заяву-анкету;

3) кольорову фотокартку розміром 3,5 х 4,5 сантиметра (у разі втрати або викрадення паспорта зразка 1993 року);

4) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта);

5) заяву про відмову від отримання паспорта, що містить безконтактний електронний носій;

5-1) заяву про внесення до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, додаткової змінної інформації;

(Пункт 26 доповнено підпунктом 5-1 згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

6) у разі оформлення паспорта особі, яка не досягла чотирнадцятирічного віку, особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується довідкою лікувального закладу, або особі, яка перебуває у місцях позбавлення волі або на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, в разі потреби одну фотокартку розміром 10 х 15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування;

7) відповідні документи, що підтверджують внесення встановленої законодавством плати, або оригінал і копію документа про звільнення від такої плати.

27. Про втрату або викрадення паспорта на території України особа або її законний представник зобов’язані негайно повідомити найближчому територіальному підрозділу ДМС, а в разі викрадення - також органу Національної поліції.

(Пункт 27 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

28. Замість втраченого або викраденого паспорта територіальний підрозділ ДМС після встановлення факту видачі раніше такого паспорта особі оформлює та видає новий паспорт.

29. Якщо особа або її законний представник, які заявили про втрату або викрадення паспорта, знайшли паспорт, вони зобов’язані протягом доби здати знайдений паспорт для списання та знищення найближчому територіальному підрозділу ДМС.

30. У разі повідомлення особою або її законним представником про втрату або викрадення паспорта територіальний підрозділ ДМС приймає рішення про видачу особі на час оформлення нового паспорта довідки.

31. Рішення про оформлення паспорта замість втраченого або викраденого паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру, приймається територіальним підрозділом ДМС за результатами ідентифікації особи. Ідентифікація особи здійснюється на підставі даних, отриманих з Реєстру.

32. Ідентифікація осіб, які звернулися із заявою про обмін (у разі непридатності паспорта для подальшого використання), втрату або викрадення паспорта зразка 1993 року, а також осіб, які звернулися із заявою про оформлення паспорта вперше після досягнення вісімнадцятирічного віку і стосовно яких відсутня інформація в Реєстрі, здійснюється відповідно до наявних картотек територіальних підрозділів ДМС.

33. Якщо особу не буде ідентифіковано, проводиться процедура встановлення особи.

34. У разі відсутності документів (у тому числі офіційних довідок з фотокартками), згідно з якими може бути встановлено особу, з метою встановлення особи за її письмовою згодою проводяться опитування родичів, сусідів (не менше трьох осіб) та всі можливі перевірки за місцем проживання особи, за обліками МВС, МЗС та Мін’юсту, за результатами яких складається акт про встановлення особи.

35. Процедура встановлення особи проводиться протягом місяця, а у разі потреби - двох місяців.

36. Під час видачі паспорта проводиться перевірка персональних даних особи, на ім’я якої оформлено паспорт, шляхом зчитування інформації з безконтактного електронного носія (у разі оформлення паспорта, що містить безконтактний електронний носій).

Підстави для відмови в оформленні та видачі паспорта

37. Територіальний підрозділ ДМС має право відмовити в оформленні та видачі паспорта, якщо:

1) особа не є громадянином України;

2) стосовно видачі паспорта звернулася особа, яка не досягла шістнадцятирічного віку, або представник особи, який не має документа, що підтверджує його повноваження як законного представника;

3) особа подала не в повному обсязі документи та інформацію, необхідні для оформлення та видачі паспорта;

4) дані, отримані з Реєстру, не підтверджують інформації, наданої особою або її законним представником.

38. У рішенні про відмову в оформленні та видачі паспорта, яке доводиться до відома особи в порядку і строки, встановлені законодавством, зазначаються підстави для відмови. Особа має право звернутися до територіального підрозділу ДМС з повторною заявою про оформлення та видачу паспорта в разі зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими їй було відмовлено в оформленні та видачі паспорта.

Вилучення, повернення державі, знищення
або тимчасове затримання паспорта

39. За наявності підстав, зазначених у цьому Порядку, раніше виданий паспорт підлягає вилученню, поверненню державі, знищенню або тимчасовому затриманню.

40. Особа, стосовно якої громадянство України припинено відповідно до Закону України "Про громадянство України", зобов’язана у порядку та строки, встановлені законодавством про громадянство України, повернути паспорт територіальному підрозділу ДМС, що здійснив його оформлення та видачу.

41. У разі закінчення строку дії паспорт повертається до територіального підрозділу ДМС, у разі смерті особи паспорт померлого здається до органу державної реєстрації актів цивільного стану, який після державної реєстрації смерті особи надсилає його до найближчого територіального підрозділу ДМС для знищення в установленому порядку.

42. У особи, взятої під варту або засудженої до позбавлення волі, паспорт вилучається органами дізнання, досудового слідства або судом. Після звільнення з-під варти чи від відбування покарання паспорт повертається його власнику.

43. Забороняється вилучення в особи паспорта, крім випадків, передбачених законом, зокрема взяття паспорта в заставу.

44. Територіальні органи чи територіальні підрозділи ДМС мають право вилучити, а також тимчасово затримати паспорти, які оформлені з порушенням вимог законодавства, підроблені, або в інших випадках, передбачених законом. Під час вилучення або тимчасового затримання паспорта складається відповідний акт встановленого МВС зразка та видається відповідна довідка.

45. Паспорт вважається недійсним у разі:

1) коли він підлягає обміну у зв’язку із зміною інформації, внесеної до паспорта (крім додаткової змінної інформації);

2) встановлення розбіжностей у записах (невідповідність записів, зроблених у паспорті, записам в інших документах);

(Підпункт 2 пункту 45 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

3) непридатності паспорта для подальшого використання;

4) припинення особою громадянства України;

5) коли він заявлений як втрачений або викрадений;

6) смерті особи, якій було видано паспорт;

(Підпункт 7 пункту 45 виключено на підставі Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

8) оформлення паспорта з порушенням вимог законодавства.

(Абзац пункту 45 виключено на підставі Постанови КМ N 1132 від 23.12.2015)

46. У разі оформлення паспорта з порушенням вимог законодавства керівник територіального підрозділу ДМС проводить службову перевірку, за результатами якої складається висновок у двох примірниках, який надсилається до ДМС для затвердження керівником відповідного структурного підрозділу апарату ДМС. Перший примірник затвердженого висновку зберігається в ДМС, другий - у територіальному підрозділі ДМС.

47. Недійсні паспорти анулюються шляхом пробиття не менш як одного отвору в машинозчитуваній зоні, після чого знищуються.

(Пункт 47 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

48. Знищення недійсних паспортів здійснюється комісією в складі не менше трьох посадових осіб територіального органу та територіального підрозділу ДМС, яка складає акт про списання та знищення недійсних паспортів у трьох примірниках.

(Пункт 48 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

49. Недійсні паспорти знищуються щомісяця згідно з актом про знищення недійсних паспортів.

(Пункт 49 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

50. Територіальний підрозділ ДМС у випадках, передбачених пунктом 45 цього Порядку, з використанням відомчої інформаційної системи ДМС вносить до Реєстру інформацію про факт визнання недійсним та про знищення паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру, або інформує про це територіальний підрозділ ДМС, що видав паспорт (у разі визнання недійсним чи знищення паспорта зразка 1993 року).

Оскарження та перегляд рішень про відмову в оформленні,
видачі паспорта, його тимчасове затримання та вилучення

51. Рішення про відмову в оформленні, видачі паспорта, його тимчасове затримання та вилучення може бути оскаржено особою шляхом звернення до відповідного територіального органу ДМС або до суду.

52. За наявності підстав ДМС або її територіальний орган має право скасувати рішення, прийняте територіальним підрозділом ДМС, подати документи для повторного розгляду (в разі потреби - для додаткової перевірки поданих документів) чи прийняти на їх підставі нове рішення.

53. У разі оскарження особою рішення про відмову в оформленні та видачі паспорта остаточне рішення приймає ДМС. Інформація про результати розгляду скарги доводиться ДМС до відома особи в установлений законодавством строк.

Заповнення паспорта

54. До паспорта вноситься така інформація:

назва держави;

назва документа;

ім’я особи;

стать;

громадянство;

дата народження;

унікальний номер запису в Реєстрі;

номер документа;

дата закінчення строку дії документа;

дата видачі документа;

уповноважений суб’єкт, що видав документ (код);

місце народження;

відцифрований образ обличчя особи;

відцифрований підпис особи.

55. У паспорті складові імені "прізвище" та "власне ім’я", а також місце народження особи зазначаються українською мовою та латинськими літерами відповідно до правил транслітерації. Складова імені "по батькові" зазначається українською мовою.

(Абзац перший пункту 55 в редакції Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

Якщо прізвище або по батькові не є складовими імені, відповідні поля не заповнюються.

56. Найменування полів для внесення інформації про особу та реквізитів у зоні візуальної перевірки паспорта зазначаються українською та англійською мовами.

(Пункт 56 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

57. Заповнення даних здійснюється з дотриманням таких вимог:

Елементи даних  Назва поля  Заповнення елементів даних у документі  Максимальна кількість знаків 
Назва держави    УКРАЇНА UKRAINE   
Назва документа  ПАСПОРТ ГРОМАДЯНИНА УКРАЇНИ PASSPORT OF THE CITIZEN OF UKRAINE   
Ім’я особи  Прізвище/ Surname  зазначається прізвище  змінна 
Ім’я/ Name  зазначається власне ім’я  змінна 
По батькові/ Patronymic  зазначається по батькові  змінна 
Стать  Стать/Sex  Ж/F або Ч/M 
Громадянство  Громадянство/
Nationality 
УКРАЇНА/UKR  11 
Дата народження  Дата народження/
Date of birth 
зазначається дата народження  10 
Унікальний номер запису в Реєстрі  Запис N/
Record Nо 
зазначається унікальний номер запису в Реєстрі (без урахування позначки "–")  13 
Номер документа  Документ N/ Document Nо  зазначається номер виданого паспорта 
Дата закінчення строку дії документа  Дійсний до/Date of еxpiry  зазначається дата закінчення строку дії паспорта  10 
Дата видачі документа  Дата видачі/
Date of issue 
зазначається дата видачі паспорта  10 
Уповноважений суб’єкт, що видав документ (код)  Орган, що видав/Authority  зазначається код територіального підрозділу ДМС, що видав паспорт 
Місце народження  Місце народження/
Place of birth 
зазначається місце народження особи  змінна 
Відцифрований образ обличчя особи    відцифрований образ обличчя особи   
Відцифрований підпис особи    відцифрований підпис особи   

(Пункт 57 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

58. До безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, що відповідає вимогам нормативних документів у сфері технічного та криптографічного захисту інформації в Україні, вноситься:

1) інформація, зазначена в зоні візуальної перевірки паспорта;

2) додаткова змінна інформація (про реєстрацію місця проживання або місця перебування, сімейний стан, відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, видачу приватизаційних паперів);

(Підпункт 2 пункту 58 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

3) біометричні дані, параметри (відцифрований образ обличчя особи, відцифрований підпис особи);

4) дані про забезпечення захисту інформації, що міститься на безконтактному електронному носії.

59. Внесення до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, додаткової змінної інформації, передбаченої Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", крім інформації про реєстрацію місця проживання або місця перебування особи, здійснюється виключно за письмовим клопотанням особи або її законного представника.

(Пункт 59 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

60. За фактом реєстрації місця проживання або місця перебування особи, яка проживає в Україні, територіальним підрозділом ДМС з використанням засобів відомчої інформаційної системи ДМС здійснюється внесення інформації про реєстрацію місця проживання або місця перебування особи до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт, та до бази даних Реєстру. Інформація про реєстрацію місця проживання або місця перебування особи зберігається на безконтактному електронному носії, який імплантовано у паспорт, у хронологічному порядку.

(Пункт 60 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

61. У разі оформлення особі документів для виїзду за кордон на постійне проживання територіальним підрозділом ДМС з використанням засобів відомчої інформаційної системи ДМС здійснюється внесення відповідної інформації до Реєстру та до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт.

(Пункт 61 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1042 від 04.12.2015)

(Пункт 62 виключено на підставі Постанови КМ N 1042 від 04.12.2015)

63. До паспортів осіб, які в установленому законом порядку визнані недієздатними, та осіб, які не досягли чотирнадцятирічного віку, відцифрований підпис не вноситься, а паспортів, виданих особам з фізичними вадами, - вноситься за їх бажанням.

(Пункт 63 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)

64. Дата народження зазначається таким чином: дні та місяці - двома цифрами (від одиниці до дев’яти попереду ставиться нуль), між якими ставиться пробіл, роки - чотирма цифрами, яким передує пробіл.

Якщо дату народження або якусь її частину не встановлено, проставляються відповідно "XX" - для дня чи місяця, "XXXХ" - для року, "ХХ ХХ ХХХХ" - для дня, місяця і року.

65. Жіноча стать зазначається літерами "Ж/F", чоловіча - "Ч/M".

66. Відомості про місце народження вносяться таким чином:

назва міста - у разі народження в мм. Києві та Севастополі;

назва міста та області (Автономна Республіка Крим), до складу якої входить місто, - у разі народження в місті обласного чи республіканського (Автономної Республіки Крим) значення;

назва населеного пункту, району, області (Автономна Республіка Крим) - у разі народження в іншому населеному пункті;

відомості згідно з документом, що посвідчує факт реєстрації народження особи, або паспортом, що підлягає обміну, з обов’язковим зазначенням країни народження та через скісну риску її трилітерного коду.

Коди країн зазначаються згідно з ДСТУ ISO 3166-1-2000 "Коди назв країн світу".

67. Територіальний підрозділ ДМС, що видав паспорт, позначається чотиризначним числом, в якому перші дві цифри означають регіональний код (код Автономної Республіки Крим, області чи міста) відповідно до державного класифікатора ДК 014-97 "Класифікатор об’єктів адміністративно-територіального устрою України", а останні дві цифри - код територіального підрозділу ДМС, що видав паспорт.

Установлюються такі коди регіонів України:

Автономна Республіка Крим  01 
Область:   
Вінницька  05 
Волинська  07 
Дніпропетровська  12 
Донецька  14 
Житомирська  18 
Закарпатська  21 
Запорізька  23 
Івано-Франківська  26 
Київська  32 
Кіровоградська  35 
Луганська  44 
Львівська  46 
Миколаївська  48 
Одеська  51 
Полтавська  53 
Рівненська  56 
Сумська  59 
Тернопільська  61 
Харківська  63 
Херсонська  65 
Хмельницька  68 
Черкаська  71 
Чернівецька  73 
Чернігівська  74 
м. Київ  80 
м. Севастополь  85 

Коди територіальних підрозділів ДМС, що видали паспорт, встановлюються ДМС.

68. Для заповнення значення елемента даних "Унікальний номер запису в Реєстрі" використовуються цифри від нуля до дев’яти (зазначається унікальний номер запису в Реєстрі). Порядок визначення номера запису встановлюється МВС.

69. Порядок використання безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт громадянина України, встановлюється МВС відповідно до міжнародних стандартів та рекомендацій Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО).

(Порядок доповнено пунктом 69 згідно з Постановою КМ N 1132 від 23.12.2015)