КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА
28.09.2015

Справа: N 826/1933/15

Про визнання протиправними та скасування
в частині постанови і наказу

Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Старової Н.Е., Файдюка В.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" до Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" про визнання протиправними та скасування в частині постанови і наказу, - ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" звернулось до суду з позовом до Кабінету Міністрів України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" про:

- визнання протиправною та скасування з моменту набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України N 570 від 16.10.2014 "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" в частині нормативних вимог до складу аукціонного комітету, а саме: в частині слів абзацу 2 пункту 5 Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 570 від 16.10.2014 "та чотири представники Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"";

- визнання протиправним та скасування з моменту набрання чинності спільного наказу N 39/27 від 22.01.2015 Міністерства економічного розвитку і торгівлі та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про затвердження складу аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" та спільного наказу N 149/99 від 18.02.2015 Міністерства економічного розвитку і торгівлі та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про затвердження складу аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" в частині включення до складу аукціонного комітету представників Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", а саме:

- ОСОБА_3 (начальника управління обліку нафти і нафтопродуктів та логістики НАК "Нафтогаз України");

- ОСОБА_4 (директора виконавчого, т.в.о. заступника голови правління НАК "Нафтогаз України");

- ОСОБА_5 (радника голови правління служби голови правління НАК "Нафтогаз України");

- ОСОБА_6 (заступника директора департаменту економічної, промислової, інформаційної безпеки та управління ризиками НАК "Нафтогаз України").

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 липня 2015 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення і прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

В судовому засіданні 28 вересня 2015 року надійшло клопотання представника позивача про залучення в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Антимонопольного комітету України та зупинення провадження у справі N 826/1933/15 до розгляду Антимонопольним комітетом України заяви ПАТ "Укрнафта" про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Враховуючи, що вирішення означеного спору не впливає на права, свободи, інтереси чи обов'язки Антимонопольного комітету України, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для залучення означеного суб'єкта владних повноважень в якості третьої особи.

Водночас, колегія суддів зазначає, що зупинення провадження до розгляду Антимонопольним комітетом України заяви про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не передбачене нормами статті 156 КАС України, а тому означене клопотання є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що 16.10.2014 Кабінет Міністрів України прийняв постанову "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" N 570 (далі - Постанова N 570), якою затверджено Порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу (далі - Порядок N 570).

Відповідно до пункту 5 Порядку N 570 для організації та проведення аукціону утворюється аукціонний комітет з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу (далі - аукціонний комітет), який здійснює загальне керівництво та контроль за дотриманням умов проведення аукціонів. До складу аукціонного комітету включаються по три представники Мінекономрозвитку і Міненерговугілля та чотири представники Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України". Персональний склад аукціонного комітету затверджується спільним наказом Мінекономрозвитку та Міненерговугілля.

На виконання даного Порядку, Міністерство економічного розвитку і торгівлі та Міністерство енергетики та вугільної промисловості України видали спільний наказ N 39/27 від 22.01.2015 "Про затвердження складу аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" (далі - Спільний наказ N 39/27).

Спільний наказ N 39/27 визнано таким, що втратив чинність спільним наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України N 149/99 від 18.02.2015 2015 "Про затвердження складу аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" (далі - Спільний наказ N 149/99).

Спільними наказами N 39/27 та N 149/99 був затверджений склад аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, до якого входять, зокрема, наступні особи:

- ОСОБА_3 (начальник управління обліку нафти і нафтопродуктів та логістики НАК "Нафтогаз України");

- ОСОБА_4 (директор виконавчого, т.в.о. заступника голови правління НАК "Нафтогаз України");

- ОСОБА_5 (радник голови правління служби голови правління НАК "Нафтогаз України");

- ОСОБА_6 (заступник директора департаменту економічної, промислової, інформаційної безпеки та управління ризиками НАК "Нафтогаз України").

Вважаючи протиправними Постанову N 570 в частині слів абзацу 2 пункту 5 Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 570 від 16.10.2014 "та чотири представники Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"", а також вважаючи протиправними cпільні накази N 39/27 та N 149/99 в частині включення до складу аукціонного комітету представників Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", позивач оскаржив їх у відповідних частинах до суду та просив скасувати.

Так, відповідно до статті 49 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов'язкові для виконання акти - постанови і розпорядження.

Згідно з частиною 3 статті 50 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" проекти актів Кабінету Міністрів України вносяться на розгляд Кабінету Міністрів України міністерствами, центральними органами виконавчої влади (крім тих, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через відповідного члена Кабінету Міністрів України), державними колегіальними органами, місцевими державними адміністраціями.

Положеннями пунктів 1, 3, підпункту 2 пункту 4 положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 N 382, Міненерговугілля України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному та нафтогазовому комплексах (далі - паливно-енергетичний комплекс). Основними завданнями Міненерговугілля України є формування та реалізація державної політики у паливно енергетичному комплексі. Міненерговугілля України відповідно до покладених на нього, завдань забезпечує нормативно-правове регулювання у паливно-енергетичному комплексі.

На підставі зазначених норм Міненерговугілля України підготувало проект постанови Кабінету Міністрів України "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продаж; нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" та внесло його на розгляд Уряду.

За результатом його розгляду на засіданні Уряду від 16.10.2014 проект постанови прийнято та доручено Міненерговугіллю України оформити його.

Постанова Кабінету Міністрів України "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленої газу" від 16.10.2014 N 570 оформлена Міністерством енергетики та вугільної промисловості України на виконання пункту 7.3 протоколу N80 засідання Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 та пункту 3.10 протоколу N 86 засідання Кабінет Міністрів України від 16.10.2014 (а.с. 85-88, 122-126 Т.ІІ).

З пояснювальної записки до проекту постанови вбачається, що метою її розроблення є удосконалення положень порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, повнота правового регулювання питання проведення аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу.

Порядок проведення засідань Кабінету Міністрів України, підготовки та прийняття рішень, інші процедурні питання його діяльності визначені Регламентом Кабінету Міністрів України, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 N 950 (далі - Регламент).

Пунктом 5 параграфу 33 Регламенту встановлено, що проект акта Кабінету Міністрів підлягає обов'язковому погодженню усіма заінтересованими органами, а також Мінфіном та Мінекономрозвитку (за винятком проекту розпорядження з кадрових питань).

Пунктами 2, 3 параграфа 37 Регламенту встановлено, що заінтересований орган зобов'язаний за зверненням розробника у строк, встановлений параграфом 38 цього Регламенту, взяти участь в опрацюванні та погодженні проекту акта Кабінету Міністрів у частині, що стосується його компетенції. Свою позицію щодо проекту акта Кабінету Міністрів керівник заінтересованого органу доводить до відома розробника шляхом надсилання листа, до якого додається завізований ним проект акта, а також зауваження в разі їх наявності. У разі наявності зауважень проект візується із зауваженнями.

Проект Постанови N 950 був погоджений із зауваженнями (пропозиціями) заінтересованими органами, а саме: Державною фіскальною службою України, Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, що підтверджується довідкою про погодження проекту постанови та листами вказаних органів про погодження проекту постанови (а.с. 56, 141-168 Т.ІІ).

У протоколі узгодження пропозицій, наведено перелік зауважень і пропозицій, які були частково враховані із наведенням підстав врахування або неврахування таких зауважень (пропозицій) (а.с. 61-76 Т.ІІ).

Відповідно до пункту 1 параграфа 44 Регламенту проект акта Кабінету Міністрів (за винятком проекту розпорядження з кадрових питань) розробник подає Мін'юсту для проведення правової експертизи разом з пояснювальною запискою, висновком про проведення антидискримінаційної експертизи, матеріалами погодження (листами із зауваженнями і пропозиціями) та довідками, зазначеними у пункті 3 параграфу 35 і пункті 3 параграфу 36 цього Регламенту.

За результатами правової експертизи проекту акта Кабінету Міністрів Мін'юст оформляє висновок за встановленою ним формою, невід'ємними частинами якого є висновки за результатами експертизи на відповідність проекту акта положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, а в разі, коли проект акта належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, - на його відповідність acquis communautaire. Висновок підписує Міністр, а у разі його відсутності - перший заступник Міністра (пункт 1 параграфу 46 Регламенту).

Матеріали справи містять копію висновку Міністерства юстиції України за результатами правової експертизи до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про організацію та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу" від 21.10.2014, згідно якого у проекті постанови Кабінету Міністрів України не виявлено положень, що сприяють або можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень (корупційні фактори) (а.с. 221-224 Т.ІІ).

За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що Постанова N 570 прийнята з дотриманням положень законодавства, в тому числі Конституції України, Закону України "Про Кабінет Міністрів України" та Регламенту.

Пунктом 5 Порядку N 570 встановлено, що для організації та проведення аукціону утворюється аукціонний комітет з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу (далі - аукціонний комітет), який здійснює загальне керівництво та контроль за дотриманням умов проведення аукціонів.

До складу аукціонного комітету включаються по три представники Мінекономрозвитку і Міненерговугілля та чотири представники Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України". Персональний склад аукціонного комітету затверджується спільним наказом Мінекономрозвитку та Міненерговугілля.

Позивач, оскаржуючи постанову Кабінету Міністрів України N 570 посилався на протиправність включення до складу аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу чотирьох представників НАК "Нафтогаз України". На його думку, наявність у складі аукціонного комітету представників НАК "Нафтогаз України" спричиняє порушення можливості створення конкуренції.

Позивач посилався на те, що наявність в складі аукціонного комітету чотирьох представників НАК "Нафтогаз України" надає їм можливість впливати на рішення комітету, що призводить до прийняття необ'єктивних рішень, дискримінації суб'єктів господарювання, створення привілейованого становища НАК "Нафтогаз України" щодо інших суб'єктів господарювання та отримання економічних пільг у вигляді можливості придбання енергоносіїв за цінами, нижчими за ринкові.

Наразі, колегія суддів апеляційного суду не погоджується з вказаними твердженнями, враховуючи наступне.

Так, відповідно до статті 41 Закону України "Про нафту і газ", підприємства, частка держави у статутному капіталі яких 50 відсотків та більше, господарські товариства, 50 відсотків та більше акцій (часток, паїв) яких знаходяться у статутних капіталах інших господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій, а також дочірні підприємства, представництва та філії таких підприємств і товариств, учасники договорів про спільну діяльність, та/або особи, уповноважені договорами про спільну діяльність, укладеними за участю зазначених підприємств, щомісячно здійснюють продаж нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, видобутих на підставі спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами (крім обсягів, що використовуються на власні технологічні потреби), а також скрапленого газу - виключно на біржових аукціонах.

Порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу, визначення стартових цін на таких аукціонах, надбавок за якість для нафти сирої і газового конденсату, а також порядок визначення обсягів реалізації на біржових аукціонах скрапленого газу для потреб населення встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Частиною 6 статті 41 Закону України "Про нафту і газ" встановлено, що якщо під час чергового біржового аукціону виставлені на продаж обсяги нафти сирої або газового конденсату не були реалізовані повністю або частково, вони виставляються на додатковий біржовий аукціон, що проводиться того самого календарного місяця. У разі якщо продаж зазначених обсягів нафти сирої і газового конденсату не відбувся на додатковому біржовому аукціоні або додатковий біржовий аукціон не був проведений, нереалізовані обсяги нафти сирої і газового конденсату на підставі договору купівлі-продажу за стартовою ціною додаткового біржового аукціону реалізуються Національній акціонерній компанії "Нафтогаз України". Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" оплачує відвантажені обсяги нафти сирої і газового конденсату протягом 30 днів з дати укладення договору купівлі-продажу.

Таким чином, обов'язок придбання НАК "Нафтогаз України" нереалізованих на аукціоні об'ємів нафти і газового конденсату закріплений Законом України "Про нафту і газ".

Оскаржуваний Порядок N 570 визначає механізм організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу на внутрішньому ринку, в тому числі спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу для потреб населення.

Відповідно до статті 16 Закону України "Про захист економічної конкуренції" органам влади та органам місцевого самоврядування забороняється делегування окремих владних повноважень об'єднанням, підприємствам та іншим суб'єктам господарювання, якщо це призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.

Порядок N 570 не містить норм, які б встановлювали привілеї та економічну вигоду для НАК "Нафтогаз України", про які зазначає позивач.

Більш того, аукціонний комітет включає десять членів, а саме: по три представники Мінеконом розвитку і Міненерговугілля та чотири представники ПАТ НАК "Нафтогаз України".

Відповідно до пункту 10 Порядку N 570 рішення аукціонного комітету приймається шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні комітету.

Жодна із представлених організацій Мінекономрозвитку, Міненерговугілля, НАК "Нафтогаз України" не має можливості одноособово проводити засідання аукціонного комітету чи приймати будь які рішення, так само як і своєю відсутністю блокувати їх прийняття.

Крім того, кількість представників НАК "Нафтогаз України" не формують більшість складу аукціонного комітету, окрім того представник НАК "Нафтогаз України" не є головою аукціонного комітету, а тому у будь-якому випадку їхні голоси не можуть бути вирішальними при прийнятті рішень вказаним комітетом.

Отже, затверджений персональний склад та структура аукціонного комітету повністю відповідає принципам добросовісної конкуренції, неупередженості, нормам Закону України "Про захист економічної конкуренції" та принципам державної політики в нафтогазовій галузі, що затверджені статтею 5 Закону України "Про нафту і газ" а саме, забезпечення захисту прав та інтересів усіх суб'єктів відносин, що виникають у зв'язку з геологічним вивченням нафтогазоносності надр, розробкою родовищ нафти і газу, переробкою нафти і газу, зберіганням, транспортуванням та реалізацією нафти, газу та продуктів їх переробки, споживачів нафти і газу.

Крім того, НАК "Нафтогаз України" вказала на те, що фактично вищенаведені норми не надають їй жодних економічних пільг і привілеїв, а навпаки зобов'язують придбавати енергоносії за ціною встановленою у відповідності до Порядку N 570 при несприятливій кон'юнктурі ринку і відсутності попиту інших суб'єктів господарювання.

Водночас, як вбачається зі змісту Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи N R (80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень вбачається, що під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Відповідно до статті 41 Закону України "Про нафту і газ" порядок організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу, визначення стартових цін на таких аукціонах, надбавок за якість для нафти сирої і газового конденсату, а також порядок визначення обсягів реалізації на біржових аукціонах скрапленого газу для потреб населення встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи вищевикладене, а також беручи до уваги, що затвердження кількісного та персонального складу аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу є дискреційними повноваженнями Кабінету Міністрів України, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги про визнання протиправною та скасування з моменту набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України N 570 в частині слів абзацу 2 пункту 5 Порядку організації та проведення біржових аукціонів з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 570 від 16.10.2014 "та чотири представники Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України"" задоволенню не підлягають.

Крім того, колегія суддів не бере до уваги посилання Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" на відхилення аукціонним комітетом усіх заявок на участь в аукціоні N 197 з продажу нафти сирої і газового конденсату власного видобутку, скрапленого газу, на засіданні 05.02.2015, адже порушення аукціонним комітетом порядку проведення такого аукціону не може бути підставою для скасування постанови Кабінету Міністрів України N 570 з моменту набрання чинності, з огляду на те, що для визнання незаконної такої постанови Кабінету Міністрів України, вона повинна суперечити законодавству або порушувати права позивача у момент її прийняття, тобто станом на 16.10.2014, а вчинення членами аукціонного комітету дій або бездіяльності, навіть протиправних, не може бути підставою для визнання судом незаконною процедури створення аукціонного комітету, яка відбулася хронологічно раніше оспорюваних позивачем дій або бездіяльності.

Щодо позовних вимог про визнання протиправними та скасування спільних наказів N 39/27 та N 149/99 в частині включення до складу аукціонного комітету представників НАК "Нафтогаз України", суд зазначає наступне.

На виконання Постанови N 570, спільними наказами N 39/27 та N 149/99 був затверджений склад аукціонного комітету з продажу нафти сирої, газового конденсату власного видобутку і скрапленого газу, до якого увійшли: ОСОБА_3 (начальник управління обліку нафти і нафтопродуктів та логістики НАК "Нафтогаз України"); ОСОБА_4 (директор виконавчого, т.в.о. заступника голови правління НАК "Нафтогаз України"); ОСОБА_5 (радник голови правління служби голови правління НАК "Нафтогаз України"); ОСОБА_6 (заступник директора департаменту економічної, промислової, інформаційної безпеки та управління ризиками НАК "Нафтогаз України").

Відповідно до пунктів 7, 8 Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 N 382/2011 Міненерговугілля України у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими органами державної влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, а також з органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, профспілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, підприємствами, установами, організаціями. Міненерговугілля України у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Згідно з пунктом 6 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 N 634/2011 Мінекономрозвитку України у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими органами виконавчої влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, а також з органами місцевого самоврядування, відповідними органами іноземних держав та міжнародних організацій, підприємствами, установами, організаціями, всеукраїнськими об'єднаннями профспілок і всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців.

Пунктом 7 вказаного Положення передбачено, що Мінекономрозвитку України у межах своїх повноважень, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, які підписує Міністр економічного розвитку і торгівлі України (далі - Міністр). Мінекономрозвитку України видає в разі потреби разом з іншими центральними органами виконавчої влади спільні акти.

Так, листом Міненерговугілля від 13.01.2015 N 01/17-0043 запропоновано змінити представників міністерства у складі аукціонного комітету та надано проект спільного наказу (а.с. 176-179 Т.І).

Листом від 119.01.2015 N 01/17-0123 Міненерговугілля надало пропозиції щодо зміни складу аукціонного комітету, зазначеного в попередньому листі (а.с. 180 Т.І).

Листом від 22.01.2015 N 3715-02/1732-03 Мінекономрозвитку надало на підпис Міністру енергетики та вугільної промисловості України спільний наказ, підписаний Міністром економічного розвитку і торгівлі України (а.с. 181-185 Т.І).

Того ж дня спільний наказ був підписаний Міністром енергетики та вугільної промисловості України, повернений до Мінекономрозвитку та зареєстрований за N 39/27 (а.с. 186-187 Т.І).

Отже, спільними наказами N 39/27 та N 149/99 затверджено персональний склад аукціонного комітету, в тому числі представників НАК "Нафтогаз України" на виконання Постанови N 570 у межах наданих їм повноважень та у відповідності до вимог законодавства України.

Позивач оскаржуючи вказані спільні накази N 39/27 та N 149/99 в частині включення до складу аукціонного комітету представників НАК "Нафтогаз України", позивач фактично не погоджується з тим, що до складу аукціонного комітету входить чотири представники НАК "Нафтогаз України", а не безпосередньо із особами таких представників .

Колегія суддів звертає увагу, що відповідно до наданих позивачем копій протоколів засідання Аукціонного комітету з продажу нафти, газового конденсату і скрапленого газу, зокрема, від 27 січня 2015 року, 28 січня 2015 року, 29 січня 2015 року, 05 лютого 2015 року, 06 лютого 2015 року, члени аукціонного комітету приймали рішення одноголосно, що спростовує доводи позивача про антиконкурентні дії з боку представників НАК "Нафтогаз України".

Враховуючи те, що наявність у складі аукціонного комітету представників НАК "Нафтогаз України" у складі чотирьох осіб не спричиняє надання конкурентної переваги даній компанії перед іншими суб'єктами господарювання і не порушує права та інтереси ПАТ "Укрнафта", колегія суддів не вбачає підстав для визнання протиправними та скасування спільних наказів N 39/27 та N 149/99 в частині визначення осіб, які входять до складу аукціонного комітету представників Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".

Колегія суддів не бере до уваги посилання представників позивача на висновок апеляційної інстанції, викладеній в постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 21 липня 2015 року у справі N 826/2857/15, щодо об'єктивності прийняття Аукціонним комітетом рішень з огляду на участь у його діяльності чотирьох представників НАК "Нафтогаз України", що ставить у нерівні умови інших учасників аукціонів, адже означене твердження не є встановленим судом фактом або обставиною, а є лише суб'єктивною правовою оцінкою у зазначеній справі, з огляду на що означене твердження не може бути преюдицією в розумінні статті 72 КАС України.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги публічного акціонерного товариства "Укрнафта" є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10 липня 2015 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтею 212 КАС України.

Головуючий суддя Мєзєнцев Є.І.

Судді: Старова Н.Е.

Файдюк В.В.