КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ У СПРАВАХ
ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ ТА УЧАСНИКІВ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ
РІШЕННЯ
18.08.2015 N 1/1
Про стан реалізації бюджетних програм
соціального захисту учасників антитерористичної операції,
розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня яких є
Державна служба України у справах ветеранів війни та
учасників антитерористичної операції
(Рішення введено в дію Наказом
Державної служби України у справах ветеранів війни та
учасників антитерористичної операції
N 64 від 25.08.2015)
Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі - Служба) відповідно до завдань, визначених Указом Президента України "Про додаткові заходи щодо соціального захисту учасників антитерористичної операції" від 18 березня 2015 року N 150/2015, Планом заходів щодо медичної, психологічної, професійної реабілітації та соціальної адаптації учасників антитерористичної операції, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31 березня 2015 р. N 359-р, Планом роботи Служби, здійснює реалізацію бюджетних програм соціального захисту учасників антитерористичної операції.
1) "Забезпечення житлом осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості нижніх кінцівок";
З метою ефективної реалізації бюджетної програми, для реалізації якої у державному бюджеті передбачено 63,9 млн. гривень, Службою:
- розроблено порядок використання коштів за бюджетною програмою "Забезпечення житлом осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості нижніх кінцівок", який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 N 407;
- розроблено рекомендації обласним та Київській міській державним адміністраціям щодо виконання організаційних заходів Програми;
- здійснено розрахунки щодо потреби в коштах, а також пропозиції до розподілу бюджетних коштів між регіонами в розрізі обласних та Київської міської державних адміністрацій пропорційно кількості учасників антитерористичної операції;
- здійснюється щоденний моніторинг інформації щодо кількості учасників АТО, які потребують поліпшення житлових умов;
- опрацьовується питання щодо переміщення інвалідів I - II категорії (які втратили функціональні можливості нижніх кінцівок) зі списків для розподілу коштів за бюджетною програмою "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали участь в антитерористичній операції, а також для інвалідів I - II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції та потребують поліпшення житлових умов" до списків для розподілу коштів за бюджетною програмою Служби.
На сьогодні спрямовано 10,2 млн. грн. на рахунки облдержадміністрацій для придбання житла 25 особам, які втратили функціональні можливості нижніх кінцівок та потребують поліпшення житлових умов.
За результатами моніторингу, проведеного Службою, всього в регіонах перебуває понад 100 учасників антитерористичної операції, які потребують протезування нижніх кінцівок та забезпечення житлом.
Службою забезпечено збір та аналіз інформації про потребу у забезпеченні житлом ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, які перебувають на квартирному обліку в органах місцевого самоврядування.
Станом на серпень забезпечення житлом потребують 16598 осіб зазначених категорій. Відповідні пропозиції щодо потреби у забезпеченні житлом ветеранів війни та учасників антитерористичної операції надані до Мінсоцполітики.
На сьогодні залишається невирішеною проблема погашення кредиторської заборгованості за укладеними ще у 2013 році договорами на придбання житла воїнам-інтернаціоналістам за бюджетною програмою "Забезпечення житлом воїнів-інтернаціоналістів".
Найгостріше це питання стоїть у Львівській області (сума кредиторської заборгованості складає 1,56 млн. грн.), де під час укладання договорів купівлі-продажу житла ветерани, яким передбачалося придбання житла, сплатили частину вартості житла власними коштами (через перевищення нормативу загальної площі житла). Зокрема, Жовківська І. С. (сім'я померлого воїна-інтернаціоналіста) сплатила 85477 грн. власних коштів. При цьому з державного бюджету кошти в повному обсязі перераховані не були і сім'я залишилася без житла і власних коштів. Сума кредиторської заборгованості за квартирою, що придбавалася Жовківській І. С., становить 207141,50 гривень.
З метою вирішення проблемних питань щодо забезпечення житлом ветеранів війни та учасників антитерористичної операції проводяться регулярні робочі наради за участю представників громадських та волонтерських об'єднань.
2) "Заходи з психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції";
Психологічна реабілітація постраждалих учасників антитерористичної операції проводиться відповідно до програм "Здійснення заходів щодо надання соціальної та психологічної допомоги центрами соціально-психологічної реабілітації населення" та "Заходи з психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції".
Центри соціально-психологічної реабілітації населення та його інформування з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, які передано до сфери управління Служби відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року N 1007-р "Про передачу цілісних майнових комплексів державних організацій до сфери управління Державної служби у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції", що знаходяться в м. Боярка, смт Бородянка, смт Іванків, м. Славутич Київської області та м. Коростень Житомирської області, надають послуги з психологічної реабілітації ветеранам війни та учасникам АТО.
За I півріччя психологами Центрів надано консультації та психологічну допомогу більш ніж 1170 учасникам АТО. Співробітники Центрів відвідують родини військовослужбовців, проводять індивідуальну роботу з надання психологічної підтримки (у тому числі в період мобілізації), надають допомогу членам сімей військовослужбовців у вигляді проведення круглих столів, практичних семінарів, тренінгів тощо.
Центрами створено мобільні пункти реабілітації з метою надання психологічної допомоги безпосередньо в місцях розташування військових підрозділів.
З метою фінансування діяльності Центрів Державним бюджетом України на 2015 рік передбачено асигнування за бюджетною програмою "Здійснення заходів щодо надання соціальної та психологічної допомоги центрами соціально-психологічної реабілітації населення" (КПКВК 2505080) у сумі - 5420,3 млн. гривень.
Одним із проблемних питань є слабка матеріально-технічна база Центрів.
Обсяг видатків за програмою "Заходи з психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції" становить 49997,2 тис. гривень.
Службою розроблено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 N 221.
Наказом Служби від 08.05.2015 N 31 створено Міжвідомчу комісію з питань організації психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції, до складу якої включені представники профільних міністерств, наукових установ та громадських організацій.
Визначені комісією рекомендації були розглянуті Службою та враховані при підготовці документації для конкурсних торгів з надання послуг з психологічної реабілітації.
Закупівля послуг із здійснення реабілітаційних заходів здійснюється Службою в установленому законом порядку.
10.07.2015 на веб-порталі "Державні закупівлі" було оприлюднено оголошення з конкурсних торгів на закупівлю вказаних послуг.
Розкриття пропозицій конкурсних торгів відбулося 10.08.2015 року. Наразі членами комітету конкурсних торгів проведено оцінку конкурсних пропозицій.
З метою обговорення процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів 17.08.2015 відбулось засідання Міжвідомчої комісії, на якій було розглянуто питання щодо внесення зміни до переліку вимог реабілітаційним установам, що надаватимуть послуги з психологічної реабілітації.
Після здійснення аналізу стану виконання Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів з психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції реабілітаційними установами - переможцями конкурсних торгів, Службою будуть внесені відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 N 221 на 2016 рік.
В регіонах за місцевими програмами вже пройшли реабілітацію понад 16207 учасників АТО.
Головною проблемою виконання програм психологічної реабілітації була відсутність в Україні подібної системи та достатньої кількості психологів відповідної кваліфікації, а також єдності фахівців щодо впровадження відповідних механізмів.
3) "Заходи з соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції (крім військовослужбовців, звільнених у запас або у відставку)".
Службою розроблено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції (крім військовослужбовців, звільнених у запас або відставку), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 р. N 179.
Службою розподілено кошти між регіональними органами соціального захисту населення відповідно кількості учасників АТО.
Наразі фактично профінансовано 15103,100 тис. гривень.
З метою належного та своєчасного виконання бюджетної програми, Службою надано роз'яснення органам соціального захисту населення обласних та Київської міської державних адміністрацій стосовно можливих шляхів використання бюджетних коштів.
У свою чергу, Службою здійснено аналіз стану виконання заходів з соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції та виявлено ряд прогалин в нормативно-правових актах, зокрема часткову відсутність норм, які регулюють суспільні відносини у цій сфері. А саме:
- поняття соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції;
- порядок організації та проведення певних заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції;
- критерії, кількісні та якісні показники заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції;
- врегулювання організаційних та правових норм із питань соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції.
З урахуванням викладеного, Службою розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок відбору навчальних закладів для організації соціальної та професійної адаптації учасників АТО" та подано його на розгляд Мінсоцполітики.
Службою підтримано зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 N 179, які внесені Мінсоцполітики, щодо визначення районних органів соціального захисту населення відповідальними виконавцями бюджетної програми. Це значно прискорить процедуру закупівлі освітніх послуг.
Сприятиме ефективній реалізації права на адаптацію Меморандум про співпрацю та взаємодію між нашою Службою, Службою зайнятості, Фондом соціального захисту інвалідів та громадськими організаціями інвалідів, який публічно підписано 14 липня цього року.
Одним з проблемних питань є питання використання коштів в регіонах, процедури закупівлі освітніх послуг не здійснюється. Наразі органи соціального захисту населення розробили, затвердили та надали Службі Плани заходів відповідно до бюджетних асигнувань на 2015 рік.
Також учасники антитерористичної операції мало інформовані про можливість отримати послуги із соціальної та професійної адаптації.
4) "Забезпечення протезуванням та ортезуванням виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок";
Службою здійснюється щотижневий моніторинг бійців, які потребують протезування та забезпечення іншими видами технічних засобів реабілітації.
Здійснюється супровід 322 поранених бійців (Додаток 1), з яких:
136 осіб потребують протезування, з них 43 - розпочато протезування,
99 особам вже здійснено протезування, з них 92 - за кошти державного бюджету та 7 - за спонсорські кошти;
решта бійців (87) потребують забезпечення іншими технічними засобами реабілітації, у тому числі 39 - частково забезпечено ТЗР, 13 - вирішено інші питання соціального захисту.
Супровід поранених бійців - це спільна справа і в кожному регіоні визначено осіб, відповідальних за цей напрям. Проте працівниками органів соціального захисту населення супровід на місцях здійснюється формально.
Згідно даних щотижневого моніторингу бійців у госпіталях відвідують рідко, інформація щодо бійців тривалий час не оновлюється або взагалі не надається.
На жаль, численні звернення з регіонів, спілкування з родичами поранених бійців та результати щотижневого моніторингу Служби свідчать про значні недоліки у цьому напрямі.
Така ситуація свідчить про недостатній рівень взаємної співпраці органів соціального захисту населення, охорони здоров'я, представників силових структур та органів місцевого самоврядування.
Перших позитивних результатів щодо супроводу бійців досягнуто в Івано-Франківській, Одеській, Полтавській, Сумській, Черкаській та Чернігівській областях.
Слід покращити роботу, перш за все, місту Києву, Київській та Львівській областям.
Щодо протезування бійців за кордоном.
Механізм надання учасникам АТО спеціалізованої грошової допомоги, пов'язаної з протезуванням (ортезуванням) за кордоном, визначено Порядком протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції та/або забезпеченні її проведення (здійсненні заходів, пов'язаних з попередженням, виявленням і припиненням терористичної діяльності) і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 N 518 (далі - Порядок, постанова).
При Службі створено експертну групу з попереднього розгляду документів щодо протезування (ортезування) учасників антитерористичної операції, які втратили функціональні можливості кінцівок, затверджено її склад та Положення.
Завдяки співпраці з Центральним, регіональними госпіталями та іншими спеціалізованими закладами охорони здоров'я, виявлено бійців зі складними ампутаціями, яким бажано здійснити протезування за кордоном. Під час відвідувань бійців у Центральному військовому госпіталі кожному з них надано роз'яснення щодо оформлення документів та порядку протезування за кордоном.
За даними моніторингу 12 бійців потребують протезування лише верхніх кінцівок виробами підвищеної функціональності, виготовленими за технологіями, які відсутні в Україні. Такими виробами є, наприклад, біонічні протези.
За результатами опрацювання цінових пропозицій, що надійшли від іноземних компаній, встановлено, що мінімальна вартість такого протезу (з ампутацією передпліччя) становить понад 40 тисяч євро.
Зміна курсу валют суттєво вплинула на розмір грошової допомоги, яка надається учаснику АТО для протезування за кордоном. З моменту прийняття постанови курс долара та євро підвищився втричі, відповідно втричі збільшились витрати, пов'язані з протезуванням.
Тому Службою розроблено, а Урядом схвалено зміни до постанови щодо збільшення розміру грошової допомоги з 500 до 900 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (наразі це 1096200 грн), де також передбачено оплату витрат на заміну куксоприймача, оплату післягарантійного ремонту протезного виробу та здійснення первинного протезування в України.
За результатами засідань експертної групи з питань протезування за кордоном на підставі дозволу (рішення відповідної Комісії Мінсоцполітики), Службою організовано протезування за кордоном:
- у травні 2015 р. - учасника АТО Казаченка А. В. у Німеччині компанією "Otto Bock";
- розпочато в серпні 2015 р. - учасників АТО Піддубного О. О., Охріменка О. О., Шараєнка А. М. в італійському ортопедичному центрі Corpora S.u.r.l.
Втім через подальше зростання курсу валют цього збільшення деяким бійцям, що мають ампутацію плеча, все одно не вистачає.
Така ситуація негативно впливає на реалізацію бюджетної програми, якою передбачено кошти в сумі 150 млн. грн., унеможливлює належне протезування бійців з ампутаціями.
У зв'язку з цим Службою розроблено чергові зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 N 518 щодо надання права Експертній комісії Мінсоцполітики із забезпечення інвалідів технічними та іншими засобами реабілітації, ціна яких перевищує граничну, приймати рішення (у разі необхідності) про збільшення встановленого розміру грошової допомоги (але не більше ніж у два рази) та передбачення переліку вимог до спеціалістів, що здійснюватимуть протезування учасника антитерористичній операції за кордоном, у тому числі в Україні.
На засіданні Уряду 12.08.2015 зазначені зміни ухвалено.
З метою пошуку додаткових джерел фінансування для здійснення доплати бійцям Службою проводяться зустрічі з представниками міжнародної спільноти (Трастовим фондом НАТО, посольств Австрії, Ізраїлю, Латвії, США, Чехії, Швеції та Європейського Союзу, гуманітарних та благодійних організацій Швейцарії, Канади, Великобританії та США), втім на даний час це питання залишається відкритим.
Водночас успішно реалізуються міжнародні проекти щодо протезування закордонними спеціалістами за благодійні кошти.
Так, у травні 2015 року на базі протезно-ортопедичної майстерні "Ортотех-Сервіс" працювала команда протезистів та реабілітологів із Канади та США зі своїми українськими колегами з різних регіонів України.
Завдяки спільному проекту громадських організацій та фондів Канади і США "Проект підтримки протезування в Україні" здійснено безоплатне протезування 5 особам, з яких 3 - учасники АТО, що потребували протезування за кордоном (Пелиш Василь, Кузнєцов Владислав та Стуженко Василь).
5) "Забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням";
Державна програма забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням реалізується в межах виконання бюджетної програми "Забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням", за якою державним бюджетом передбачено 22452,3 тис. гривень.
Це дозволить забезпечити санаторно-курортним лікуванням понад 4 тисячі постраждалих учасників антитерористичної операції, що складає лише 6 % від загальної чисельності осіб, яким встановлено статус учасника бойових дій (станом на 11.08.2015 - 63157 осіб).
Службою розроблено Порядок використання коштів за вказаною бюджетною програмою, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України 31 березня 2015 р. N 200 (далі - Порядок).
Згідно з Порядком закупівля путівок на санаторно-курортне лікування учасників АТО здійснюється Службою, а ведення обліку та забезпечення путівками - органами соціального захисту населення.
Програма санаторно-курортного лікування учасників АТО у 2015 році реалізується вперше, тому існує низка проблемних питань, що потребують оперативного вирішення.
По-перше. Під час підготовки оздоровчої кампанії на поточний рік Службою за останні півроку п'ять разів збиралася орієнтовна інформація про потребу в путівках. За результатами аналізу наданої інформації встановлено, що потреба в санаторно-курортному лікуванні змінювалась в сторону зменшення з 4888 до 988 осіб, тоді як чисельність постраждалих осіб, яким встановлено статус учасника бойових дій та інваліда війни (з числа учасників АТО), поступово збільшується (Додаток 2).
За результатами інформаційно-роз'яснювальної роботи серед учасників антитерористичної операції щодо механізму забезпечення санаторно-курортним лікуванням, зокрема із залученням представників засобів масової інформації, інтернет-ресурсів, громадських та волонтерських організацій, соціальних працівників, ситуація дещо покращилась. Чисельність перебуваючих на обліку учасників АТО збільшилась з 988 (станом на 05.06.2015) до 2486 осіб (станом на 15.07.2015), що складає майже 40 % росту. Разом з тим, за даними Єдиного реєстру учасників АТО станом на 15.07.2015 статус було встановлено 47774 особам, а потребували санаторно-курортного лікування лише 5 % (2486 осіб).
Супровід поранених та демобілізованих учасників АТО має здійснюватись структурними підрозділами соціального захисту населення на регіональному та місцевому рівнях у співпраці з закладами охорони здоров'я та силовими структурами, зокрема, військкоматами. Від ефективності такої взаємодії залежить якість супроводу бійців, у тому числі й показників потреби в санаторно-курортному лікуванні.
По-друге. Здійснити планування закупівлі путівок на основі отриманих показників від органів соціального захисту населення виявилось неможливим.
З метою уникнення затягування реалізації оздоровчої кампанії у 2015 році Службою запроваджено новітні підходи до закупівель. Зокрема, закуповуються путівки у санаторно-курортних закладів малопрофільних (до 2 профілів лікування), середньопрофільних (від 2 до 4 профілів лікування) та багатопрофільних (від 5 і більше профілів лікування). При цьому встановлено обов'язковий (мінімальний набір) лікувально-діагностичних методик, якими повинен володіти санаторій по кожному профілю лікування.
Такий підхід дозволив забезпечити учасникам АТО право вільно обрати санаторно-курортний заклад залежно від індивідуальних побажань за рекомендованим профілем захворювань.
За результатами конкурсних торгів з 25 оголошених зазначеною закупівлею лотів по 10 лотах визначені переможці, з якими наразі укладаються договори. Водночас державні закупівлі послуг з санаторно-курортного лікування буде продовжено.
Службою узагальнено інформацію від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних державних адміністрацій щодо індивідуальних побажань учасників АТО (залежно від статусу). Замовлено 2745 путівок, з яких 2584 - для УБД, 156 - для інвалідів війни та 5 - для супроводжуючих осіб.
Слід зазначити, що станом на 07.08.2015 на обліку перебуває 3006 учасників АТО, а виявили бажання отримати путівки 2745 осіб. Решта учасників АТО (261) відмовились від забезпечення путівкою з об'єктивних причин:
- повернення в зону проведення антитерористичної операції;
- продовження лікування в закладах охорони здоров'я;
- бажання оздоровитись у 2016 році або в санаторіях місцевого значення (через сімейні обставини) тощо.
Заслухавши та обговоривши доповідь керівників структурних підрозділів Служби, колегія вирішила:
1. Інформацію керівників структурних підрозділів Служби про стан реалізації бюджетних програм соціального захисту учасників антитерористичної операції, розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня яких є Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, взяти до відома.
2. Керівникам структурних підрозділів Служби:
1) Забезпечити виконання у повному обсязі бюджетних програм соціального захисту учасників антитерористичної операції;
Термін виконання: грудень 2015 року.
2) Значно посилити взаємодію із структурними підрозділами обласних та Київської міської державних адміністрацій;
Термін виконання: постійно
3) Забезпечити здійснення моніторингу стану реалізації бюджетних програм соціального захисту учасників антитерористичної операції в регіонах;
Термін виконання: щотижнево
4) Забезпечити підготовку актуальних інформаційних матеріалів щодо виконання бюджетних програм соціального захисту учасників антитерористичної операції.
Термін виконання: щотижнево
3. Відділу організаційно-методичного забезпечення з питань надання пільг та житлового забезпечення (Кучук Р. М.):
1) Посилити взаємодію з обласними та Київською міською державними адміністраціями щодо переміщення інвалідів I - II категорії (які втратили функціональні можливості нижніх кінцівок) зі списків для розподілу коштів за бюджетною програмою "Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали участь антитерористичній операції, а також для інвалідів I - II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції та потребують поліпшення житлових умов" до списків для розподілу коштів за бюджетною програмою 2505140.
Термін виконання: до 1 жовтня
2) Організувати роботу щодо супроводу членів сімей померлих учасників антитерористичної операції, які втратили функціональні можливості нижніх кінцівок, за якими згідно із законодавством зберігається право подальшого перебування на квартирному обліку
Термін виконання: постійно
4). Відділу соціальної, професійної адаптації та психологічної реабілітації (Грицунь Н. В.):
1) Розробити та подати до Мінсоцполітики проект постанови Кабінету Міністрів України щодо затвердження Порядку організації професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації учасників антитерористичної операції і забезпечити його погодження у встановленому порядку
Термін виконання: серпень 2015 року
2) Доопрацювати проект Порядку проведення відбору навчальних закладів для організації соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції і забезпечити його погодження у встановленому порядку
Термін виконання: серпень 2015 року
3) Розробити та надати до Мінсоцполітики проект постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Порядку організації проведення заходів з психологічної реабілітації учасників антитерористичної операції і забезпечити його погодження у встановленому порядку.
Термін виконання: вересень 2015 року
4) Забезпечити проведення аналізу інформації та пропозицій центральних та місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, а також об'єднань громадян щодо вдосконалення роботи, пов'язаної з виконанням програм соціальної, професійної адаптації та психологічної реабілітації учасників антитерористичної операції.
Термін виконання: постійно
5. Відділу забезпечення санаторно-курортним лікуванням та засобами реабілітації (Боюк Л. Т.):
1) Забезпечити оперативне проведення експертних груп з попереднього розгляду документів щодо протезування (ортезування) учасників антитерористичної операції, які втратили функціональні можливості кінцівок;
Термін виконання: постійно
2) Забезпечити відвідування поранених учасників антитерористичної операції, що потребують протезування, у госпіталях, що знаходять на території Києва та Київської області.
Термін виконання: щотижнево
3) Здійснювати заходи із залучення міжнародних інституцій до реалізації проектів щодо протезування учасників антитерористичної операції
Термін виконання: постійно
6. Рекомендувати структурним підрозділам з питань соціального захисту населення обласних та Київської міської державних адміністрацій:
1) Вжити дієвих заходів щодо підвищення рівня інформаційно-роз'яснювальної роботи стосовно отримання путівки на санаторно-курортне лікування, проведення психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції, із залученням засобів масової інформації, інтернет-ресурсів, громадських та волонтерських організацій, соціальних працівників.
Термін виконання: 30 вересня 2015 року.
2) Посилити взаємодію з силовими структурами та органами охорони здоров'я щодо постановки на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням учасників антитерористичної операції, з моменту демобілізації та після завершення процесу лікування.
Термін виконання: 30 вересня 2015 року.
3) Вжити заходів щодо підвищення якості персонального супроводу поранених бійців під час лікування, протезування та забезпечення іншими видами соціальної підтримки, забезпечивши оперативний обмін інформацією між органами соціального захисту населення, охорони здоров'я та силовими структурами місцевого рівня.
Термін виконання: постійно.
4) Забезпечити оперативне подання до Державної служби у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції інформації про осіб, що перебувають на квартирному обліку з числа осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості нижніх кінцівок, а в разі смерті зазначених осіб - членів їх сімей, за якими згідно із законодавством зберігається право подальшого перебування на квартирному обліку.
Термін виконання: постійно.
5) Забезпечити належну співпрацю з ветеранською спільнотою, залучення демобілізованих осіб до роботи в громадських організаціях ветеранів війни
Термін виконання: постійно.
Голова колегії, Голова Державної служби України у
справах ветеранів війни та учасників
антитерористичної операції А. В. Дерев'янко
Секретар колегії О. Г. Саприкіна
Додаток 1
Інформація
щодо моніторингу учасників АТО, які потребують
або забезпечені технічними та іншими засобами реабілітації,
у тому числі протезуванням (ортезуванням)станом
на 07.08.2015
осіб
| Загальна чисельність учасників АТО, охоплених моніторингом | 322 |
| у тому числі: | |
| - забезпечено протезуванням (ортезування) | 99 |
| у тому числі за кордоном | 1 |
| - потребують протезування (ортезування), з яких | 136 |
| розпочато протезування, всього | 43 |
| у тому числі за кордоном | 3 |
| Потребують протезування за кордоном | 9 |
| перебувають на лікуванні | 84 |
| - потребують інших видів ТЗР, з яких | 59 |
| частково забезпечено | 39 |
| - потребують вирішення інших питань соціального захисту, з яких | 28 |
| вирішено питання соціального захисту | 14 |
| Перелік підприємств, на яких здійснюється протезування | Здійснено протезування (осіб) |
Розпочато протезування (осіб) |
| За кошти державного бюджету | ||
| Протезування за кордоном, всього | 1 | 3 |
| "Otto Bock" (Німеччина) | 1 | |
| Ортопедичний центр Corpora S.u.r.l. (Італія) | 3 | |
| Протезування в Україні, всього | 91 | 40 |
| Вінницьке КЕПОП | 4 | 0 |
| Дніпропетровське КЕПОП | 5 | 7 |
| Житомирське КЕПОП | 2 | 1 |
| Київське КЕПОП | 11 | 2 |
| Львівське КЕПОП | 23 | 6 |
| Миколаївське ДЕПОП | 3 | 1 |
| Одеське КЕПОП | ||
| Полтавське КЕПОП | 14 | 0 |
| Протезно-ортопедична майстерня "Ескулап", м. Луцьк | 2 | |
| Тернопільське КЕПОП | 2 | |
| ТОВ "Ортез" | 1 | |
| ТОВ "Ортотех-Сервіс ГмбХ" | 14 | 9 |
| ТОВ "Ортотехно" | 0 | 0 |
| ТОВ "Центр протезування "Едвардс" | 1 | |
| ТОВ "Турбота", ТОВ "ОртСабо-"СЦЗ" | 1 | |
| ТОВ "СПОП" А. Є. Брік" | 1 | 1 |
| Український центр реабілітації ветеранів Афганістану м. Києва | 1 | |
| УкрНДІ протезування | 4 | 7 |
| Філія "Ортез про" підприємства "Центр соціально-трудової реабілітації інвалідів | 1 | |
| Чернігівський протезно-ортопедичний цех (Київське КЕПОП) | 1 | |
| Центр протезно-ортопедичної допомоги "Теллус" | 2 | |
| Хмельницьке КЕПОП | 3 | 1 |
| За спонсорські кошти | ||
| ВСЬОГО | 7 | 0 |
| Український центр реабілітації ветеранів Афганістану | 2 | 0 |
| ТОВ "СПОП" А. Є. Брік | 1 | 0 |
| Польща | 1 | 0 |
| Чернігівський протезно-ортопедичний цех | 1 | 0 |
| ТОВ "Ортотех-Сервіс ГмбХ" | 0 | 0 |
| Одеське КЕПОП | 1 | 0 |
| Вінницьке КЕПОП | 1 | 0 |
| РАЗОМ | 99 | 43 |
Додаток 2
Інформаційно-аналітична таблиця щодо
потреби на 2015 рік у санаторно-курортному лікуванні
учасників антитерористичної операції
| Назва адміністративно-територіального регіону | Станом на 17.11.2014 | Станом на 20.01.2015 | "+, -" до попереднього періоду | Станом на 10.04.2015 | "+, -" до попереднього періоду | Станом на 05.06.2015 | "+, -" до попереднього періоду | Станом на 15.07.2015 | "+, -" до попереднього періоду | Станом на 07.08.2015 | "+, -" до періоду станом на 17.11.2014 |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
| АР Крим | |||||||||||
| Вінницька область | 242 | 150 | -92 | 67 | -83 | 43 | -24 | 82 | 39 | 125 | -117 |
| Волинська область | 314 | 4 | -310 | 11 | 7 | 126 | 115 | 316 | 190 | 356 | 42 |
| Дніпропетровська | 51 | 3 | -48 | 33 | 30 | 33 | 0 | 198 | 165 | 224 | 173 |
| Донецька область | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 |
| Житомирська область | 144 | 65 | -79 | 81 | 16 | 124 | 43 | 314 | 190 | 394 | 250 |
| Закарпатська область | 69 | 106 | 37 | 106 | 0 | 0 | -106 | 2 | 2 | 45 | -24 |
| Запорізька область | 13 | 61 | 48 | 78 | 17 | 3 | -75 | 43 | 40 | 66 | 53 |
| Івано-Франківська | 370 | 372 | 2 | 23 | -349 | 44 | 21 | 86 | 42 | 113 | -257 |
| Київська область | 254 | 132 | -122 | 204 | 72 | 186 | -18 | 405 | 219 | 414 | 160 |
| Кіровоградська | 2000 | 512 | -1488 | 230 | -282 | 8 | -222 | 42 | 34 | 80 | -1920 |
| Луганська область | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 |
| Львівська область | 328 | 350 | 22 | 351 | 1 | 15 | -336 | 75 | 60 | 141 | -187 |
| Миколаївська область | 146 | 0 | -146 | 3 | 3 | 29 | 26 | 117 | 88 | 148 | 2 |
| Одеська область | 104 | 4 | -100 | 5 | 1 | 37 | 32 | 52 | 15 | 59 | -45 |
| Полтавська область | 0 | 99 | 99 | 18 | -81 | 20 | 2 | 126 | 106 | 133 | 133 |
| Рівненська область | 192 | 110 | -82 | 158 | 48 | 170 | 12 | 195 | 25 | 195 | 3 |
| Сумська область | 24 | 2 | -22 | 2 | 0 | 19 | 17 | 58 | 39 | 61 | 37 |
| Тернопільська область | 53 | 8 | -45 | 20 | 12 | 7 | -13 | 12 | 5 | 16 | -37 |
| Харківська область | 0 | 6 | 6 | 0 | -6 | 5 | 5 | 5 | 0 | 36 | 36 |
| Херсонська область | 0 | 0 | 0 | 4 | 4 | 9 | 5 | 20 | 11 | 24 | 24 |
| Хмельницька область | 76 | 83 | 7 | 88 | 5 | 5 | -83 | 90 | 85 | 36 | -40 |
| Черкаська область | 219 | 252 | 33 | 5 | -247 | 25 | 20 | 52 | 27 | 67 | -152 |
| Чернівецька область | 0 | 100 | 100 | 163 | 63 | 39 | -124 | 48 | 9 | 72 | 72 |
| Чернігівська область | 186 | 198 | 12 | 193 | -5 | 26 | -167 | 96 | 70 | 119 | -67 |
| м. Київ | 103 | 68 | -35 | 2 | -66 | 12 | 10 | 47 | 35 | 74 | -29 |
| м. Севастополь | |||||||||||
| Разом | 4888 | 2685 | -2203 | 1845 | -840 | 988 | -857 | 2486 | 1498 | 3006 | -1882 |
Додаток 3
Інформація
(станом на 11.08.2015)Державної служби України
у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної
операції щодо стану виконання бюджетних програм,
відповідальним виконавцем яких є Служба
| Код програм, класифікації видатків | Всього тис. грн. | Найменування програмної класифікації | Документація | Фактично профінансовано |
| 2505040 | 150000,00 | "Забезпечення протезуванням та ортезуванням виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості нижніх кінцівок" | Постанова КМУ від 1 жовтня 2014 р. N 518 "Деякі питання протезування та ортезування виробами підвищеної функціональності за технологіями виготовлення, які відсутні в Україні, окремих категорій громадян, які брали участь в антитерористичній операції та/або забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості кінцівки або кінцівок". Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми. Урядом схвалено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 N 518 щодо збільшення розміру грошової допомоги з 500 до 900 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, (наразі це складає 1096200 грн.), де також передбачено оплату витрат на заміну куксоприймача та оплату післягарантійного ремонту протезного виробу (постанова КМУ від 08.07.2015 N 465). За результатами наради в Мінсоцполітики Службою розроблено проект змін до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 N 518 щодо надання права Експертній комісії Мінсоцполітики із забезпечення інвалідів технічними та іншими засобами реабілітації, ціна яких перевищує граничну, приймати рішення (у разі необхідності) про збільшення встановленого розміру грошової допомоги (але не більше ніж у два рази) та передбачення переліку вимог до спеціалістів, що здійснюватимуть протезування учасника антитерористичній операції за кордоном, у тому числі в Україні. Проект акта погоджено без зауважень Мінсоцполітики, Мінфіном, із зауваженнями Мінекономрозвитку та Мін'юстом. 10.08.2015 проведено узгоджувальну нараду з представниками Мінекономрозвитку та Мін'юсту. На разі проект акта подано на розгляд Кабінету Міністрів України. За результатами засідань експертної групи з питань протезування за кордоном на підставі дозволу (рішення відповідної Комісії Мінсоцполітики). Службою організовано протезування за кордоном: - у травні 2015 р. - учасника АТО Казаченка А. В. у Німеччині компанією "Otto Bock" - планується в серпні 2015 р. - учасників АТО Піддубного О., Охріменка О. О., Шараєнка А. М., в італійському ортопедичному центрі Corpora S.u.r.l. Деякі авіакомпанії (зокрема МАУ) готові здійснювати "пільгове перевезення бійців до міст, де розташовані клініки. |
4041,51 тис. грн. (примітка КЕКВ 2730 "Інші виплати населенню" - 3834308,00 грн. та КЕКВ 2240 "Оплата послуг (крім комунальних)" - 207200,00 грн.) |
| 2505080 | 5420,3 | Здійснення заходів щодо надання соціальної та психологічної допомоги центрами соціально-психологічної реабілітації населення" | Постанова КМУ від 31 березня 2015 р. N 149"Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо надання соціальної та психологічної допомоги центрами соціально-психологічної реабілітації населення". Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми |
3629,1 тис. грн. |
| 2505140 | 63949,0 | "Забезпечення житлом осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості нижніх кінцівок" | Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення житлом осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та/або у забезпеченні її проведення і втратили функціональні можливості нижніх кінцівок, затверджено на засіданні Уряду постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 N 407 24.06.2015. Порядок набрав чинності. Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми. Розподіл коштів за бюджетною програмою погоджено в Мінсоцполітики. Відповідно до розподілу кошти спрямовані на рахунки облдержадміністрацій для придбання житла зазначеній категорії осіб відповідно до Порядку. |
10241,631 тис. грн. |
| 2505150 | 49997,2 | "Заходи з психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції" | Постанова КМУ від 31 березня 2015 р. N 221 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції". Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми. Визначені Міжвідомчою комісією рекомендації були розглянуті Службою та взяті в цілому за основу до документації з конкурсних торгів для оголошення конкурсних торгів з надання послуг з психологічної реабілітації. Розкриття пропозицій конкурсних торгів відбулося 10.08.2015. |
|
| 2505160 | 22453,8 | "Забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням" | Постанова КМУ від 31 березня 2015 р. N 200 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням". Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми. Службою 23.06.2015 проведено процедуру розкриття пропозицій відкритих торгів. Результати висвітлені на сайті вісника державних закупівель. Наразі здійснюється розгляд пропозицій та їх оцінка. За результатами конкурсних торгів визначено 10 переможців (закладів санаторно-курортного лікування), з якими наразі укладаються договори. По лотах, які не відбулися, найближчим часом Службою буде оголошена дозакупівля. |
|
| 2505170 | 27549,00 | "Заходи з соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції (крім військовослужбовців, звільнених у запас або у відставку)" | Постанова КМУ від 31 березня 2015 р. N 179"Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції (крім військовослужбовців, звільнених у запас або відставку)". Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми. Службою розподілено кошти між органами соцзахисту населення пропорційно кількості учасників АТО. Розподіл погоджено з Мінсоцполітики. Планові кошти за січень - липень профінансовано у повному обсязі та відправлено в регіони. Для належного та своєчасного виконання бюджетної програми Службою, в межах компетенції, листом від 09.07.2015 N 2260/01/07.4-15 обласним, Київській міській державним адміністраціям надані відповідні роз'яснення. |
15103,100 тис. грн. |
| 2505010 | 10954,5 | Керівництво та управління у сфері соціального захисту ветеранів війни та у часників антитерористичної операції" | Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми | 4411,200 тис. грн. |
| 2501220 | 10928,6 | "Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам'ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941 - 1945 років" | Затверджено кошторис та Паспорт бюджетної програми | 6216,32 тис. грн. |
