КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
III сесія VII скликання
РІШЕННЯ
23.07.2015 N 798/1662
Про затвердження звіту тимчасової контрольної комісії
Київської міської ради з питань перевірки легітимності рішень
Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року
Заслухавши та обговоривши звіт тимчасової контрольної комісії, відповідно до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статті 16 Регламенту Київської міської ради, затвердженого рішенням Київської міської ради від 12.11.2014 N 351/351, рішення Київської міської ради від 6 червня 2014 року N 6/6 "Про створення тимчасової контрольної комісії Київради з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року" та рішення Київської міської ради від 10.12.2014 N 564/564 "Про затвердження попереднього звіту тимчасової контрольної комісії Київської міської ради з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року" Київська міська рада вирішила:
1. Взяти до відома звіт тимчасової контрольної комісії Київської міської ради з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року, згідно з додатком.
2. Офіційно оприлюднити це рішення у газеті Київської міської ради "Хрещатик".
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Київської міської ради з питань регламенту та депутатської етики.
Київський міський голова В. Кличко
Додаток
до рішення Київської міської ради
23.07.2015 N 798/1662
Звіт
тимчасової контрольної комісії Київської міської ради
з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради,
прийнятих після травня 2006 року
Тимчасова контрольна комісія Київської міської ради з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року (далі - ТКК), була створена рішенням Київської міської ради від 6 червня 2014 року N 6/6.
Заслухавши попередній звіт, Київська міська рада 10 грудня 2014 року рішенням N 564/564 "Про затвердження попереднього звіту тимчасової контрольної комісії Київської міської ради з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року" продовжила термін дії ТКК на 6 місяців.
До первинного складу ТКК увійшли 28 депутатів, представники 8-ми фракцій та позафракційних депутатів, а саме: голова комісії - Меліхова Тетяна Іванівна, заступник голови комісії - Семененко Олександр Анатолійович, секретар комісії - Опадчий Ігор Михайлович, члени комісії - Андрійко Руслан Юрійович, Бригинець Павло Михайлович, Бондаренко Дмитро Сергійович, Велімовський Анатолій Романович, Вовченко Олександр Леонідович, Галушка Олена Михайлівна, Гапчук Максим Миколайович, Гордон Дмитро Ілліч, Закревська Людмила Олександрівна, Клюс Олександр Васильович, Кузик Петро Миколайович, Михайленко Владислав Олегович, Найдьонов Олександр Валерійович, Онуфрійчук Вадим Михайлович, Омельченко Олександр Олександрович, Тарасюк Павло Ігорович, Яловий Костянтин Володимирович. Після затвердження попереднього звіту склад ТКК було зменшено до 20 депутатів.
З червня 2014 року заступником голови ТКК працював Семененко Олександр Анатолійович, секретарем - Опадчий Ігор Михайлович.
Тимчасова контрольна комісія працювала 12 місяців. За цей період було проведено 15 засідань комісії.
За вищезазначений термін роботи до ТКК надійшло 191 звернення в письмовому та електронному вигляді та пропозиції по перевірці 268 рішень Київської міської ради. Майже 95 % звернень - це питання щодо скасування рішень щодо земельних ділянок, де є конфлікт з мешканцями сусідніх будинків, громадськістю, та прохання повернення зелених зон, зон відпочинку та прибудинкових територій, які не використані за цільовим призначенням, територіальній громаді, створення замість забудов парків та скверів.
Звернення та пропозиції, які надійшли до комісії, розглядались депутатами - членами ТКК, робочими групами, створеними з числа депутатів - членів ТКК, також до розгляду та вивчення звернень залучалися фахівці та депутати, обрані у мажоритарних округах. Депутати ретельно вивчали матеріали, виїжджали на місце, зустрічались із заявниками та виносили на розгляд ТКК висновки та конкретні пропозиції.
На засіданнях були присутні профільні фахівці з різних напрямків. Постійно брали участь у засіданнях ТКК представники Департаменту земельних ресурсів, Департаменту комунального майна, Департаменту містобудування та архітектури та інші, включаючи перших керівників.
Жодне звернення ТКК не було залишено без уваги. В разі надходження заяв щодо рішень Київської міської ради, які не входять до періоду, який перевіряється ТКК, або звернень, які потребували додаткової інформації, вони направлялися Київському міському голові, заступникам голови Київської міської державної адміністрації, в профільні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві, Головному управлінню Державної фіскальної служби України у м. Києві та в правоохоронні органи.
Всі засідання комісії проходили у відкритому режимі, за участю ЗМІ, громадськості та запрошених осіб.
У попередньому звіті ТКК на сесії Київської міської ради 10 грудня 2014 року була надана детальна інформація щодо тих нечуваних масштабів розкрадання та привласнення міських земельних та майнових ресурсів міста найближчим оточенням Черновецького-Попова у Київській міській раді V та VI скликань.
Рішення Київської міської ради "Про затвердження попереднього звіту тимчасової контрольної комісії Київської міської ради з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року" (Рішення N 564/564) та текст попереднього звіту опубліковано в ЗМІ, розміщено на сайті "ЛІГА:ЗАКОН", тому немає сенсу повторювати раніше надану інформацію.
Враховуючи попередній звіт, ТКК акцентує увагу на тих результатах діяльності ТКК, які дали змогу Київській міській раді прийняти ряд рішень по поверненню громаді Києва її активів.
ТКК було проведено величезну роботу, підсумком якої стали 57 проектів рішень Київської міської ради, 27 з яких були підтримані на пленарних засіданнях сесії Київської міської ради, 5 проектів рішень не набрали необхідної кількості голосів на пленарних засіданнях Київської міської ради, 14 проектів рішень знаходяться на розгляді робочих груп постійної комісії з питань містобудування, архітектури та землекористування, 7 проектів рішень не набрали необхідної кількості голосів для оформлення їх як проектів рішень сесії Київської міської ради на самому засіданні ТКК, решта знаходиться на розгляді управління правового забезпечення діяльності Київської міської ради та включена до порядку денного найближчого пленарного засідання сесії Київської міської ради.
Там, де земельні ділянки вільні від капітальної забудови, не використовувались за призначенням та є зеленою зоною, зоною відпочинку киян, приймалися рішення щодо повернення їх до Програми розвитку зеленої зони та надання статусу скверу. Там, де ділянки є інвестиційно привабливими і можливі для забудови, за пропозицією профільної постійної комісії з питань містобудування, архітектури та землекористування рішеннями Київської міської ради надано доручення Департаменту земельних ресурсів опрацювати можливість їх продажу або передачі в оренду на конкурентних засадах через аукціон.
68 гектарів за рішеннями Київської міської ради практично повернуті до міських земель, 63 гектари з яких парки, сквери та зелені зони.
Проекти рішень, які були підтримані Київською міською радою:
1. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та публічним акціонерним товариством "Спеціальне науково-реставраційне проектне будівельно-виробниче підприємство "УКРРЕСТАВРАЦІЯ" від 16 жовтня 2012 року N 65-6-00528 та інші правові наслідки прийняття цього рішення" (Рішення N 22/22).
Рішення Київської міської ради унеможливлює подальшу приватизацію пам'ятника містобудування України комплексу споруд Контрактової площі "Гостинний двір" у Подільському районі м. Києва, що є однією із видатних пам'яток міста Києва.
2. "Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Київської міської ради від 26.02.2010 N 418/3856 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "ГОЛДЕН ХАУС" земельних ділянок для комплексної реконструкції спортивного комплексу стадіону "Старт", будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчого комплексу та багатофункціонального житлово-офісного комплексу з приміщеннями торгово-розважального призначення та паркінгом на вул. Шолуденка, 26 - 28/4 у Шевченківському районі м. Києва" (Рішення N 173/1038).
Рішення повертає земельну ділянку площею 4,83 га під спортивним комплексом стадіону "Старт" до комунальної власності м. Києва та фактично забороняє будівництво житлових та офісних будинків на території існуючого стадіону.
3. "Про відмову у поновленні договору оренди земельної ділянки та відміну рішення Київської міської ради від 22.02.2007 N 191/852 "Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "Старкада" для будівництва, експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі адміністративного призначення з автомобільним паркінгом на вул. Тимірязєвській, 36 у Печерському районі м. Києва" (Рішення N 61/61).
Рішення Київської міської ради дало змогу врятувати школу N 5 та її територію, яку намагалась зруйнувати сім'я Януковича, побудувавши на її місці 5-зірковий готель. Доказом цього є документи, знайдені в резиденції Януковича "Межигір'я".
4. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАВАНДА ПЛЮС" від 30 грудня 2004 року N 91-6-00385".
Це рішення Київської міської ради фактично заборонило забудову прибудинкової території сусідніх будинків та бомбосховища на вул. Обсерваторній, 4 у Шевченківському районі м. Києва.
5. "Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Київської міської ради від 14 червня 2007 року N 844/1505 "Про передачу земельної ділянки громадській організації "Київська міська спілка автомобілістів" та товариству з обмеженою відповідальністю "НОВІ ПЕРСПЕКТИВИ ПЛЮС" для будівництва офісно-житлового комплексу з прибудованими приміщеннями, відповідною інфраструктурою, підземним паркінгом та наземною автостоянкою на вул. Мілютенка, 28-а у Деснянському районі м. Києва".
6. "Про визнання таким, що втратило чинність, рішення Київської міської ради від 14 червня 2007 року N 845/1506 "Про передачу земельної ділянки громадській організації "Київська міська спілка автомобілістів" та товариству з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "УКРБУДАЛЬЯНС" для будівництва офісно-житлового комплексу з прибудованими приміщеннями, відповідною інфраструктурою, підземними паркінгами та наземною автостоянкою на вул. Братиславській, 32-а у Деснянському районі м. Києва".
Цими двома рішеннями скасовані рейдерські схеми, які передбачали будівництво всередині житлових мікрорайонів, на прибудинкових територіях та діючих автостоянках, що викликало супротив громадськості і мешканців мікрорайонів Лісового масиву.
7. "Про розірвання договорів оренди земельних ділянок, укладених між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Український стандарт" від 26.03.2009 N 66-6-00508, N 66-6-00509, N 66-6-00510, N 66-6-00511 на підставі рішення Київської міської ради від 26.06.2007 N 956/1617".
Вищезазначеним рішенням було повернуто до комунальної власності земельну ділянку площею 1,58 га парку "Перемога" у Дніпровському районі м. Києва.
8. "Про відмову у поновленні договору оренди земельної ділянки та скасування рішення Київської міської ради від 13.11.2013 N 640/10128 "Про поновлення товариству з обмеженою відповідальністю "АСМА-КРИМ" договору оренди земельної ділянки для експлуатації та обслуговування існуючого адміністративно-офісного будинку і для будівництва готельно-житлового комплексу з об'єктами громадського призначення та підземним паркінгом на вул. Львівській, 18 (літ. Б) у Святошинському районі м. Києва та надання ділянці статусу скверу".
Рішення дало можливість повернути до комунальної власності земельну ділянку площею 1,1581 га зеленої зони.
9. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки площею 0,6247 га біля станції метро "Осокорки", непарна сторона, у Дарницькому районі м. Києва, укладеного між Київською міською радою та ТОВ "СКАЙ-БУД ЛТД", N 63-6-00611 від 31.08.2010".
Прийняття цього рішення зняло супротив громади та соціальну напругу біля станції метро "Осокорки". Земельній ділянці площею 0,6247 га надано статус скверу.
10. "Про розірвання договору оренди між ТОВ "Вагра" та Київською міською радою земельної ділянки на вул. Волгоградській, 25 у Солом'янському районі м. Києва" (Рішення N 572/1436).
Рішення Київської міської ради дало змогу зупинити тривале протистояння між забудовником та громадськістю мікрорайону Батиєва гора (1380 підписів мешканців проти будівництва).
11. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Архітектурно-будівельний альянс" від 28.03.2008 N 78-6-00528 на підставі рішення Київської міської ради від 1 жовтня 2007 року N 433/3267".
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку площею 16,44 га у затоці Дніпра в Оболонському районі м. Києва.
12. "Про відмову в поновленні договору оренди земельної ділянки та визнання таким, що втратило чинність, рішення Київської міської ради від 9 липня 2009 року N 957/2013 "Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Міськжитлобуд" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування житлової забудови з об'єктами інфраструктури для обслуговування населення та паркінгом на вул. Цимбалів Яр, 31 у Голосіївському районі м. Києва".
Київська міська рада запобігла рейдерському захопленню забудовником території гаражно-будівельного кооперативу "Голос", де розташоване майно членів кооперативу.
13. "Про розірвання договорів оренди земельних ділянок від 21.04.2008 N 91-6-00767, N 91-6-00768, N 91-6-00769, N 91-6-00770, укладених між Київською міською радою та приватним підприємством "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "СОМПЕКС" на підставі рішення Київської міської ради від 24.05.2007 N 670/1331" (Рішення N 382/382).
Рішення Київської міської ради дало змогу повернути землі фізичних осіб та землі зеленої зони площею 4,20 га, які були захоплені недобросовісним забудовником на вул. Макарівській у Шевченківському районі м. Києва.
14. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та міжгосподарською асоціацією "Аркор" від 17.02.2010 N 91-6-00883 на підставі рішення Київської міської ради від 02.04.2009 N 206/1262" (Рішення N 718/718).
Забудовник, який зруйнував пам'ятку архітектури за адресою: вул. Саксаганського, 111 у Шевченківському районі м. Києва, намагався ще й забудувати прибудинкову територію сусіднього будинку. Київська міська рада це зупинила.
15. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та приватним підприємством "Алькор Люкс" від 08.11.2010 N 62-6-00562 на підставі рішення Київської міської ради від 26.02.2010 N 386/3824 та надання статусу скверу земельній ділянці на вул. Маяковського, 4 у Деснянському районі м. Києва" (Рішення N 746/1610).
Рішення Київської міської ради дало змогу зупинити забудовника, який намагався розпочати будівництво впритул до житлових будинків, Звісно, що спроба призвела до опору громади - було зібрано більше 1 тис. підписів проти будівництва. Депутати Київської міської ради підтримали висновки ТКК, завдяки чому замість чергового ТРЦ у Києві з'явився ще один сквер.
16. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "АЛБАТРАНС ІНВЕСТ" від 07.02.2007 N 82-6-00474, на підставі рішення Київської міської ради від 15.03.2007 N 364/1025" (Рішення N 744/1608).
У 2012 році Київська міська рада задовольнила протест заступника прокурора та скасувала рішення Київської міської ради від 15.03.2007 N 364/1025, яким забудовнику була передана земельна ділянка для будівництва ТРЦ на вул. Кіквідзе, 5-а у Печерському районі м. Києва. Попри те, що рішення було відмінене, договір оренди із забудовником так і не було розірвано. Тому ТКК підготувала відповідний проект рішення, який дозволив звільнити земельну ділянку в центрі міста від загрози ущільнення внутрішньоквартальної забудови.
17. "Про припинення комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення "СПЕЦЖИТЛОФОНД" права постійного користування земельною ділянкою на вул. Прилужній, 2 у Святошинському районі м. Києва" (Рішення N 754/1618).
Рішення Київської міської ради дало змогу зняту соціальну напругу, викликану можливим будівництвом кількох хмарочосів із підземними паркінгами біля начального закладу та житлових будинків.
18. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ МЕТРОПОЛІС" від 03.07.2007 N 66-6-00400 на підставі рішення Київської міської ради від 29.03.2007 N 401/1062" (Рішення N 717/717).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку площею 1,24 га на перетині проспектів Броварського та Визволителів у Дніпровському районі м. Києва.
19. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та приватним підприємством "ПРОДМАРТ" від 16.04.2007 N 78-6-00434 на підставі рішення Київської міської ради від 22 лютого 2007 року N 189/850" (Рішення N 157/1022).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку Пуща-Водицького лісництва площею 20,94 га на вул. Лісозахисній, 17 в Оболонському районі м. Києва.
20. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "БлуМарін" від 05.03.2008 N 72-6-00492 на підставі рішення Київської міської ради від 12.07.2007 N 1112/1773" (Рішення N 723/723).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку площею 2,91 га мікрорайону Олександрівська слобідка вздовж вул. Кишинівської та вул. Азовської у Солом'янському районі м. Києва.
21. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "УкрРосБуд" від 10.09.2010 N 78-6-00646 на підставі рішення Київської міської ради від 23.04.2009 N 349/1405" (Рішення N 719/719).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку площею 0,59 га на перетині вул. Маршала Тимошенка та вул. Маршала Малиновського в Оболонському районі м. Києва.
22. "Про розірвання договорів оренди земельних ділянок, укладених між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "АЙ ВІ ТІ ІНВЕСТМЕНТС" від 22.07.2008 N 66-6-00480 та N 66-6-00481 на підставі рішення Київської міської ради від 26 липня 2007 року N 70/1904" (Рішення N 720/720).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку житлового масиву Березняки загальною площею 0,52 га на вул. Серафимовича у Дніпровському районі м. Києва.
23. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "ПІВДЕНБУДКОНТРАКТ" від 17.12.2007 N 75-6-00373 на підставі рішення Київської міської ради від 12.07.2007 N 1106/1767" (Рішення N 721/721).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку площею 0,56 га на просп. Перемоги 127 - 129 (ресторан "Верховина") на перетині вул. Львівської та вул. Живописної у Святошинському районі м. Києва.
24. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "МАК" від 09.06.2008 N 75-6-00407 на підставі рішення Київської міської ради від 01.10.2007 N 463/3297" (Рішення N 722/722).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку Святошинського лісопаркового господарства площею 9,81 га на Житомирському шосе (19-й км) у Святошинському районі м. Києва.
25. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "МАГ-К" від 11.10.2007 N 75-6-00361 на підставі рішення Київської міської ради від 26.06.2007 N 963/1624" (Рішення N 724/724).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку площею 0,20 га у 89-му кварталі Святошинського лісництва Святошинського лісопаркового господарства у Святошинському районі м. Києва.
26. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Другий Крок" від 10.11.2008 N 75-6-00436 на підставі рішення Київської міської ради від 26.07.2007 N 93/1927" (Рішення N 725/725).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку Святошинського лісопаркового господарства площею 0,10 га на Гостомельському шосе (від КП 3,2 км) у Святошинському районі м. Києва.
27. "Про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Київською міською радою та суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою Дамаскіною Іриною Валеріївною від 23.01.2009 N 91-6-00835 на підставі рішення Київської міської ради від 27 грудня 2007 року N 1601/4434" (Рішення N 726/726).
Рішенням повернуто до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010 року земельну ділянку площею 0,05 га на перетині вул. Глибочицької та вул. Лук'янівської у Шевченківському районі м. Києва.
Все це стало можливим завдяки плідній та злагодженій роботі депутатів - членів ТКК, постійних комісій з питань містобудування, архітектури та землекористування, з питань екологічної політики, з питань регламенту та депутатської етики, оперативній роботі управління правового забезпечення діяльності Київської міської ради, результативним голосуванням депутатів на пленарних засіданнях сесії Київської міської ради та ініціатору створення ТКК - Київському міському голові.
Незважаючи на напружену роботу депутатів, ТКК було неможливо ретельно перевірити всі рішення Київської міської ради з травня 2006 року по 2013 рік. Але маючи приклад перевірених рішень, ТКК дійшла висновку, що рішення Київської міської ради V та VI скликань, проголосовані тодішньою більшістю Черновецького-Попова, часто мали неправову, корупційну та наживницьку складову, чим завдали місту Києву невідновлюваних збитків у майновій та земельній сферах, як це зазначено у попередньому звіті, на суму 60 - 70 мільярдів гривень.
Разом з тим, завдяки річній роботі ТКК Київська міська рада VII скликання, мабуть, вперше за весь період її існування безпрецедентно, принципово та рішуче підійшла до аналізу тих ганебних рішень, які приймалися з чисельними порушеннями, мали корупційну складову, викликали супротив громади, та там, де було можливо, у своїй більшості без допомоги прокуратури та судів прийняла 27 рішень щодо відновлення справедливості.
Для контролю за прийнятим Київською міською радою рішенням від 10 грудня 2014 року N 564/564 "Про затвердження попереднього звіту тимчасової контрольної комісії Київської міської ради з питань перевірки легітимності рішень Київської міської ради, прийнятих після травня 2006 року" (Рішення N 564/564) ТКК вносить пропозицію заслухати на наступному пленарному засіданні сесії Київської міської ради інформацію щодо виконання виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) цього рішення та рекомендацій ТКК, які були оприлюднені 10 грудня 2014 року, а саме:
1) для наповнення бюджету та впорядкування земельних відносин у столиці необхідно Департаменту земельних ресурсів та Департаменту комунальної власності м. Києва підготувати проекти рішень про визнання такими, що втратили чинність, рішень, по яких не укладено договори оренди, та земельні ділянки, які залишаються вільними від забудови, внести до переліку земельних ділянок для опрацювання можливості продажу їх (або права їх оренди) на земельних торгах;
2) для наповнення бюджету та впорядкування земельних відносин у столиці Департаменту земельних ресурсів та Департаменту комунальної власності м. Києва необхідно звернутися до суду щодо стягнення заборгованості по оренді землі та комунального майна, а також підготувати та передати матеріали щодо розірвання договорів оренди на розгляд Київської міської ради;
3) Київському міському голові звернутися до прокуратури м. Києва з проханням прискорити розслідування кримінальної справи за фактом службової недбалості посадовців Головного управління комунальної власності виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та депутатів Київської міської ради 6-го скликання, з вини яких було втрачено документи щодо приватизації об'єктів комунальної власності на території столиці за 2006 - 2010 роки;
4) Головному управлінню Держземагентства у м. Києві внести зміни до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок, які за рішенням суду були повернуті у комунальну власність м. Києва;
5) Київському міському голові звернутися до Президента України, Кабінету Міністрів України щодо компенсації місту за передачу у загальнодержавну власність комунального майна за період 2006 - 2013 рр. площею 220039 кв. м, первісною вартістю понад 1,885 млрд. грн.
Київський міський голова В. Кличко