Чи включати зовнішніх сумісників
до штатної чисельності працівників
Штатна чисельність працівників - це встановлений на перше число звітного періоду роботодавцем склад працівників (персонал), з якими укладено трудовий договір (контракт) відповідно до затвердженого роботодавцем переліку посад, в якому зазначено розмір окладу для конкретної посади. Таке визначення містив Опис формату звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування органам Пенсійного фонду України відповідно до Порядку, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 № 22-2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.11.2010 за № 1014/18309, враховуючи зміни постанови правління Пенсійного фонду № 18-1 від 23.06.2011, зміни постанови правління Пенсійного фонду № 24-1 від 10.12.2012, зміни постанови правління Пенсійного фонду № 12-1 від 22.07.2013, виданий ПФУ у роз'ясненні від 13.08.2013.
Отже, реквізит "Штатна чисельність працівників" заголовної частини таблиці 1 Форми № Д4 заповнюється на підставі штатного розпису затвердженого в бюджетній установі.
Оскільки зовнішні сумісники працюють на посадах, передбачених штатним розписом, то вони повинні включатися при визначенні показника штатної чисельності.
На жаль, підкатегорія 301.01.01 "ЗІР" містить некоректне роз'яснення, на яке не можна орієнтуватися. Податківці стверджують, що усі питання пов'язані з обліком штатної чисельності визначає Інструкція зі статистики кількості працівників, затверджена наказом Держкомстату від 28.09.2005 р. № 286. За її допомогою дійсно визначається середня кількість штатних працівників, для розрахунку якої спочатку знаходять облікову кількість штатних працівників, що не включає зовнішніх сумісників. Але ці показники визначаються з метою статистичних спостережень і не пов'язані з показником штатної чисельності штатних працівників, який зазначається у заголовній частині таблиці 1 Форми № Д4.
