МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ МІНДОХОДІВ - ЦЕНТРАЛЬНИЙ
ОФІС З ОБСЛУГОВУВАННЯ ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКІВ

ЛИСТ
08.12.2014 N 22285/10/28-10-06-11

Щодо оподаткування військовим збором
цивільно-правових договорів

<...> На звернення Центрального офісу щодо оподаткування військовим збором цивільно-правових договорів Державною фіскальною службою України надано відповідне методологічне роз'яснення.

Законом України від 31 липня 2014 року N 1621-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України" внесено зміни до Податкового кодексу України.

Згідно із пп. 1.3 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ тимчасово, до 1 січня 2015 року, встановлюється військовий збір у розмірі 1,5 відсотка об'єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту.

Відповідно до пп. 1.1 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ, а саме фізична особа - резидент (нерезидент), яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Об'єктом оподаткування збором є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (пп. 1.2 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).

Тобто під об'єктом оподаткування військовим збором розуміється дохід, який нараховується (виплачується, надається) платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами. Результатом цивільно-правового договору є факт виконання робіт (надання послуг).

За цивільно-правовими договорами (договором підряду / договором про надання послуг) оплачується виконана робота / надана послуга, що у межах бухгалтерського обліку підтверджується первинними документами, зокрема, актами виконаних робіт (актами приймання-передачі).

Згідно зі статтею 837 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року N 435-IV (далі - ЦКУ) за договором підряду (цивільно-правовим договором) одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (частина перша ст. 901 ЦКУ).

Отже, для цілей оподаткування військовий збором факт оплати у межах цивільно-правового договору (договору підряду / договору про надання послуг) кваліфікується як об'єкт оподаткування.

Таким чином, оподаткуванню військовим збором підлягають доходи, отримані за цивільно-правовими договорами, зокрема договором підряду та/або договором про надання послуг, виконання робіт та/або надання послуг яких підтверджуються актами виконаних робіт (актами приймання-передачі), на підставі яких провадиться їх оплата.

Додатково повідомляємо, що керуючись ст. 52 ПКУ та з метою забезпечення єдиного підходу до практичного застосування норм податкового законодавства, Державною фіскальною службою України підготовлено проект узагальнюючої податкової консультації, який на виконання вимог п. 34 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року N 236, направлено на погодження Міністерству фінансів України. У разі погодження узагальнюючої податкової консультації вона буде оприлюднена, у тому числі за допомогою інтернет-ресурсів.

Разом з тим інформуємо, що на веб-сайті Державної фіскальної служби України (www.sfs.gov.ua) розміщено роз'яснення з інших питань, пов'язаних із нарахуванням (стягненням) та сплатою військового збору.

Голова комісії з реорганізації Міжрегіонального ГУ Міндоходів -
Центрального офісу з обслуговування
великих платників, заступник начальника Л. Гнатко