КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ ТЕЛЕБАЧЕННЯ
І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ
24.02.2015 N 2/4

Про хід створення Суспільного телебачення і радіомовлення

(Рішення введено в дію Наказом Державного
комітету телебачення і радіомовлення
N 36 від 27.02.20
15)

Заслухавши інформацію доповідача, колегія зазначає, що Держкомтелерадіо, Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України разом з представниками обласних (регіональних) державних телерадіокомпаній та громадянського суспільства продовжено законопроектну та організаційну роботу щодо створення Національної суспільної телерадіокомпанії України (далі - НСТУ).

11 лютого 2015 року в Комітеті Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики (далі - Комітет) розглянуто законопроект "Про внесення змін до Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення України" (далі - Законопроект), який має усунути проблемні питання, що виникають у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення". Законопроектом передбачається врахувати слушні зауваження і пропозиції народних депутатів України, міжнародних та українських експертів, громадськості, місцевих, центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Так, враховано принципові пропозиції, згідно з якими НСТУ здійснює мовлення не менш ніж на двох загальнонаціональних каналах мовлення багатоканальної ефірної телемережі: суспільно-політичному та культурно-освітньому та не менш ніж на трьох загальнонаціональних радіоканалах: суспільно-політичному, культурно-освітньому, молодіжному. Зберігається також регіональне мовлення згідно з ліцензіями, виданими обласним (регіональним) державним телерадіокомпаніям.

Конкретизовано положення щодо Статуту НСТУ, а саме: визначення повноважень акціонера, органів управління НСТУ та їх компетенцію, з урахуванням особливостей, визначених цим Законопроектом. Статут НСТУ має містити:

1) гарантії незалежності суспільного мовника;

2) заборону на втручання з боку акціонера, інших суб'єктів владних повноважень в його редакційну політику;

3) положення щодо повноважень Наглядової ради НСТУ;

4) положення щодо повноважень членів Правління НСТУ;

5) структуру НСТУ, у т. ч. положення щодо структурних підрозділів НСТУ, відповідальних за телевізійне та радіомовлення, регіональне телерадіомовлення;

6) положення щодо заборони відчуження, передачі, приватизації нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництва, земельних ділянок, на яких вони розташовані, а також акцій, що належать державі у статутному капіталі НСТУ.

Законопроектом також визначено джерела фінансування НСТУ, а саме, за рахунок:

1) продажу власної теле- і радіопродукції, плати за користування авторськими та суміжними правами;

2) державного і місцевих бюджетів;

3) абонентської плати, що сплачується за послуги НСТУ в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

4) інших надходжень, не заборонених законодавством.

Враховано інші поправки, які сприятимуть фінансовій незалежності та творчій свободі НСТУ.

Продовжено роботу Робочої групи з розробки стратегії створення НСТУ, на яких розглядалися звіти тематичних робочих підгруп щодо актуальних питань спільної діяльності суб'єктів, які мають увійти в НСТУ, а саме:

оперативне управління майном з метою прийняття оптимальних управлінських рішень;

організаційна структура НСТУ;

проект угоди про співпрацю між Національною телекомпанією України (далі - НТКУ) та обласними (регіональними) державними телерадіокомпаніями (далі - ОДТРК);

створення проектів спільного виробництва НТКУ та ОДТРК;

проекти технічних рішень щодо реалізації єдиної системи News Room, обміну матеріалами, спільного архіву програм, ліній зв'язку тощо;

стан із забезпеченням другого культурно-освітнього телевізійного каналу необхідним радіочастотним ресурсом в одному із цифрових мультиплексів стандарту DVB-T2.

Враховуючи викладене, колегія УХВАЛИЛА:

1. Інформацію доповідача взяти до відома.

2. Департаменту телебачення і радіомовлення (Абрамов С.О.), департаменту інформаційної політики (Радзієвський І.А.), управлінню внутрішнього аудиту (Степанова Н.В.), юридичному відділу (Мировець Т.І.), НТКУ (Аласанія З.Г.), НРКУ (Табаченко А.Д.), генеральним директорам ОДТРК в межах своєї компетенції продовжити роботу щодо практичної реалізації створення НСТУ.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Голови Держкомтелерадіо Кравченка Д.В.

Голова колегії О.І. Наливайко